کسب و کارعلوم مهندسیمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزی

طراحی مجدد سازمان از طریق سیستم های اطلاعاتی

صفحه 1:
بسم الله الر حمن | الر حیم

صفحه 2:
عنوان: طراحی مجدد سازمان از طربق سبستم های اطلاعانی استاد: جناب آقای دکتر نمامیان گرد آورنده: على الفتى

صفحه 3:
سیستم هابه مثلبه تغییر سازمانی برنامه ریزی سده ساختن یک سیستم اطلاعلتی جدید یکی از انواع تغییرات سازمانی برنامه ریزی شده می باشد و شامل تغییرلتی در مشاغل. مهارت هاء. مدیربت و سازمان می شود. یک سیستم اطلاعات جدید. چیزی بیشتر از نصب سخت افزار با نرم افزار جدید است. پیوند دادن سیستم های اطلاعاتی به طرح تجاری تدوین نیازمندی های اطلاعات سازمانی

صفحه 4:
تجریه و تحلیل بنگاه (برنامه ریزی سیستم های کسب و کار) تجزیه و تحلیل بنگاه. بر لین دلالت دارد که نیازمندی های اطلاعلتی سازمان. تنها از طریق بررسی سازمان در قالب واحدهاء وظایف. فر آیندی های سازمانی و عناصر داده ای درک می شود. تجزینه "و تحلیل بنگاه".به شناسایی موجودبیت های کلیدی و مشخصه های داده های ‎ls Lis‏ کیک كنا

صفحه 5:
تجزبه و تحلیل راهبردی با عوامل حیاتی موفقیت تحلیل راهبردی با عولمل حیلتی موفقیت (2696۴)) دیدگاهی را مطرح می کند که نیازمندی های اطلاعات یک سازمان. از طریق شماری از عوامل حیلتی موفقیت مدیران تعیین حی شود. اگر بتوان‌به لین اهداف دست یافت. موفقیت سازمان تضمین می گردد. 6 ها تسوسط صنعت‌سازمان مدیر و محیط بزیگتر شکلمیگیرندد سیستم هایلطلعاتی‌جدید. بسلید بسر ارلثه (طلعاتی‌که بسه تحققلاهدلف سانيمازكمكمىكند متم ركز شونده مزیت روش 26۴) لین است که داده های کمتری را برای تجزیه و تحلیل تولید می کند. فقط مدیران ارشد مورد مصاحبه قرار می گیرند. و سوالات بر تعدادی از 0696۴ ها متمرکزند. لين روشء كاملا صريح از مديران سوال مى کند تا محیطشان را بررسى نمايند و باسخ دهند كه جكونه به نيازهاى اطلاعاتی سازمان شکل می دهند. لین روش. برای توسعه سیستم های پشتیبانی تصمیم (080) و سیستم های پشتیبانی مدیریت عالی (866) مناسب است. بر خلاف تحلیل بنگاه روش 0690 بر توجه سازمان We aa 1 ee ee

صفحه 6:
توسعه سیستم ها و تغییر سازمانی فن آوری اطلاعات درجات گوناگونی از تغییر سازمانی را ابجاد می کند. چهار نوع تغییر سازمانی ساختاری را نشان ی دهد که از طربق فن آوری اطلاعات به وجود می آیند: ۱- ماشینی کردن ‎-Y‏ منطقی کردن ‎-Y‏ مهندسى مجدد ‏۴- تغییر الگو. ‎

صفحه 7:
مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار و بهبود فر آیند - مهندسی مجدد فر ایند کسب و کار - گام هایی در مهندسی مجدد اثربخش - بهبود فرآیند: مدیریت فرآیند کسب و کار. مدیریت کیفیت جامع و شش سیکما - مدیربت کیفیت جامع و شش سیگما ‎ies‏ رس مج ‏موضوع و اهداف سیستم های اطلاعلتی جدید هر چه باشد. نتیجه فرآیند حل مشکلات سازمای هستند. بیک سیستم اطلاعلتی جدید به مثلبه راه کار برخی از مشکلات سازمانی. ساخته میش و د. مشکل ممکن است در لین باشد که مدیران و کارکنان ی برده لند که سازمان آن طور که انتظار حی رود خوب کار نمی کندیا اینکه باید از مزیت فرصت های جدید برای عملکرد موفقیت آمیزتر بهره ببرد. ‎

صفحه 8:
تحلیل سیستم ها تحلیل سیستم ها. نقشه سازمان و سیستم های موجود را ایجاد. و مالکان اصلی و کاربران اصلی داده ها و سخت افزار و نرم افزار موجود سازمان را شناسایی حی کند. تحلیلگر سیستم. جزئیات مشکلات سیستم های موجود را شرح می دهد. از طریق بررسی اسناد. و رویه ها. مشاهده عملیات سیستم و مصاحبه با کاربران اصلی سیستم هاء تحلیلگران می توانند مشکل و راه حل آن را شناسایی کنند. اغلب. لین راه حل نیازمند ساختن یک سیستم اطلاعاتی جدید يا بهبود سیستم موجود می باشد. تعیین نیازمندی های اطلاعات شلید چللش برانگیزترین وظیفه تحلیل سيستم هاء تعریف نیازمندی های اطلاعلتی خاصی باشد که بلید از طرییق راه کار انتخلبی سیستم تأمین شود. در پلیه ای ترین سطح. نیازمندی های اطلاعات میک سیستم جدید شامل شناسایی اينکه چه کشیبه چه اطلاعلتی. در کجاء چه هنگام و چگونه نیاز دارد می شود.

صفحه 9:
یل سب یک سیستم بلین چه کازی انجام دهد تا نیازمندی های اطلاعاتی برآورده شهند و طراحی سیستم. حاکی از چگونگی دستیابی به لین اهداف است. طراحی یک سیستم اطلاعلتی طرح کلی با مسلی برای گن سیستم است. طراحی سیستم. شبیه طرح معماری یک ساختمان با خلنه. شامل تمام مشخصاتی می شود که شکل و ساختار سیستم را تعیین می کند. نقش کاربران نهایی نیازمندی های اطلاعلتی کاربر است که منجربه ساختن سیستم می شود. کاربران باید کنترل کافی در طول فر آیند طراحی داشته باشند تا از اینکه سیستم. منعکس کننده اولمیت های كسب و کار و نیازهای اطلاعلتی آنان است نه تعصبات کارکنان فنی. اطمینان یابند. نقش داشتن کاربر در طراحی. شناخت و پذیرش او را افزلیش می دهد. مشارکت ناکلفی کاربر در طراحی علت اصلی شکست سیستم ها مى باشد.به هر حال برخی از سیستم ها نیازمند مشارکت کاربر و

صفحه 10:
تومو سعه "فرآیند تکمیل تو "برنامه نویسی آزمایش تبدیل = ت یر وهای

صفحه 11:
مدل سازی و طراحی سیستم ها: روش های ساخت یافته و شی گرا روش ساخت يافته 1 روش های توسته ساعت بافته. ترآیتت محور هستند وآصول بر مدل تسازی و طرح یک فرآیند. یا عملیات گردآوری. اداره و توزییع داده ها در قالب جربان داده ها تمرکز دارند. لین روش هاء داده ها را از فرآیندها تفکیک می کنند. هر زملنی که شخصی بخواهد عملی بر روی بخش خصای از داده ها انجام دهد. یک رویه برنامه نویسی جداگلنه نوشته می شود. رویه ها بر اساس داده های به دست آمده. عمل می کنند. ابزار اصلی برای نشان دادن فرآیندهای اجزای سیستم و جریان داده های میان لن هاء. نمودار جریان داده ها عی باشند. نمودار جریان داده ها. مدل گرافیکی منطقی از جریان داده ها را ارلئه ی کند وییک سیستم رابه بخش هاى جزِثی تفسیم می کند تا سطوح قلبل مدیریت از جزئیات را نشان دهد. لين نمودارء فر آیندها یبا انتقالهتی را که در محدوده هرییک از بخش ها رخ دهد و مداخلاتی را که در میان آن ها وجود دارد مشخص می سازد.

صفحه 12:
روش ی شى كرا تخت عاعش ی داش تس ها ‎Sal a‏ مشلبه. مشخصه های آّن طبقه را دارند. طبقه های اشیاء در عوض می تولند تمام ساختارها و رفتارهای یک طبقه کلی تر رابه ارث ببرند و سپس متغیرها و رفتارهای منحصر به فرد هر شی بدان افزوده می شود. طبقه های جدید اشیاء» از ميان طبقات موجود ایجاد می شود و مشخص می سازد که چگونه طبقه جدید از طربق موجود متفاوت است. سیستم اطلاعات از طریق تبسیل طراحی‌به کد برنامه نویسی به اجرا گذاشته می شود و از طبقلتی که در دسترس هستند در یک کتابخانه اشیاء نرم افزاری. استفاده می کند و اشیاء جدید به وجود آمده در طول مرحله طراحی را بدان حی افزاید. سیستم در نهلیت بلید به طور کامل آزمون و ارزیابی شود.

صفحه 13:
مهندسی نرم افزار به کمک رایانه مهندسی نرم افزاربه کمک رایلنه (0690808)) - مهندسی سیستم هابه کمک رابلنه نیز گفته می شود- ابزارهای نرم افزاری را برای ماشینی کردن روش های انجام کارهای تکراری. فراهم می آورد. ابزارهای 06080 همچنین ایجاد مستندسازی واضح و هماهنگی تلاش های گروه توسعه را تسهیل می کند. اعضای گروه می توانند فعالیت خود راجا دسترسی به فلیل های یکدیگر برای بازبینی ییا اصلاح. به سادگی به اشتراک بگذارند. اگر ابزارهابه درستی‌به کار گرفته شهند. منلفع بهره وری‌به دست می آید. بسیاری از این ابزارها با قابلیت گرافیکی بالا و رایانه محور هستند. به طور كلى ابزارهاى 0000808 تلاش عى كنند .نا بهره ورى و كيفيت را از طرق زير بالا ببرند: بيت روش ها و طراحی توسعه استاندارد - بهبود ارتباط میان کاربران و کارشناسان فنی - سازماندهی وبه هم مرتبط کردن اجزای طراحی و فراهم آوردن دسترسی سریع به پایگاه طراحی - ماشینی کردن واحدها و تحلیل و طراحی - ماشینی کردن. ایجاد کد و آزمایش و کنترل ابزارهای 62606890 .به طور خودکار عناصر داده ای رابه فر آیندهاء در جلیی که مورد ‎es oe a NG coll‏ بط هر کند

صفحه 14:
رویکردهای گوناگون ساخت سیستم ها - چرخه حیات سیستم سنتی ساخت نمونه او لیه - مزایا و معایب ساخت نمونه اولیه - توسعه کاربر نهایی - بسته های نرم افزار کاربردی و منبع یابی بیرون از سازمان

صفحه 15:
بسته های نرم افزار کاربردی اگریک بسته نرم افزاری بتولند اغلب نب های ‎Ke‏ سازمان را برآورده و محقق سازد. سازمان نباید نرم افزاری مخصوص به خود بنویسد. سازمان می تولند زمان و پول خود ربا استفاده از برنامه های نرم ‎oie‏ از پیش نوشته شده. از پیش طراحی شده و آزملیش شده ذخیره کند. فرو شتدكان: نسته هاى درم افزاری. اقدامات نگهداری 9 پشتیبانی سیستم از که تعشوفت بر سفطری ‎Se Suen bas‏ راستای توسعه ها و تحولات فنی و تجاری را انجام داده اند.

صفحه 16:
منبع یابی بیرون از سازمان زیرا برخی از سازمان ها لین روش را از نگهداری مرکز رایلنه و کارکنان سیستم های اطلاعلتی. كم هزينه تر تلقی می کنند. منبع بلبی بیرون از سازمان» سبب مزیت صرفه جویی اقتصادی و تکمیل صلاحیتهای اصلی می شود زیرا برای یک سازمان. دشوار است که در خدمات غن آوری اطلاعات تخصص پیدا کند. مهارت ها و دانش تخصصی شیده فروشنده. می تواند در میان مشتریان گوناگونیبه اشتراک گذاشته شود وبا افزلیش تجریه کار كردن با لين قبيل پروه های سیستم های اطلاعاتی. تخصص و مهارت فروشنده را بالا رود.

صفحه 17:
فرصت ها. چالش ها و راه حل های مدیریتی = — -فرین وا - چالش های مدبریتی توسعه کاربردی در عرصه سازمان دیجیتالی تقاضای بیشتری از راه کارهای سیستم های اطلاعاتی وجود دارد. على رغم مزایای حاصل از زبان نسل چهارم ابزارهای نرم افزار شخصی. روش های شی گرا و ابزارهای نرم افزاری وب. بسیاری از کسب و کارها با کاهش توسعه سیستم های اطلاعلتی که نیاز دایند مواجه شده اند. غن آوری ها و شرلیط کسب و کاربه سرعت در حال تغییر است و مقیاس پذیری.به علمل حیلتی موفقیت و هدف اصلی طراحی سیستم تبدیل شده است. کسب و کارها. نیاز به نرم افزاری دارند که قابل اضلفه شدن. اصلاح شدن. جایگزین شدن یا تغییر شکل داده شدن باشد تا سازمان قادر سازدبه فرصت های جدید. واکنش سریع نشان ‎ADO‏

صفحه 18:
که وه یت ‎crisp Gifs clas by‏ از یک سازمان سوق می دهند. دیدگاهی که فرایندهای کسب و کار را فرلتر از مرزهای سازمان گسترش و امتداد می دهد. سازمان ها. دبگر نمی توانند كسب و کارها و طرح های سیستمی خود را به تنهایی اداره کنند زیرا به برقراری روابط الکترونیک با تأمین کنندگان. توزیع کنندگان و مشتریان نیازمندند. - رهنمودهای راهگشا - توسعه سربع سیستم کاربردی ‎(@O)‏

صفحه 19:
توسعه از جمله کاربردهای وب.به منظور تسریع بخشیدن به ایجاد نرم افزار, گروهی از اشیا جمع آوری شده لند تا اجزای نرم افزار را برای وظلیف معمول فراهم آورند. نظیر واسط کاربر نهایی یا قابلیت سفارش دهی آنلاین که می تواند با کاربردهای کسب و کار بزرگ مقیاس. ترکیب شود. این رویکردتوسعه نرم افزار. توسعه جز محور ناميده شود و اين امکان را فراهم می آورد تا سیستم از طریق جمع آوری و تلفیق اجزای نرم افزاری موجود ساخته شود. کسب و کارها از توسعه جز محور استفاده می کنند تا کاربردهای تجارت الکترونیک را از طریق ترکیب اجزای موجودتجاری با استفاده از بخش های نرم افزاری برای خرید. تصدبق کاربر. موتورهای جستجو و کاتالوگ ها ایجاد کنند.

صفحه 20:
خدمات 3 كد ای كردن خدمات و خارجی سیستم. تیا مه از انها ني توان به مثابه ابزارهایی برای ساخت سیستم های اطلاعاتی جدید با ارتقای سیستم های موجود استفاده کرد. خدمات وب. اجزای نرم افزاری را ایجاد می کند که قابل تحوبل در اینترنت باشد و از کارکردهای جدید برای سیستم موجود سازمانی با خلق سیتسم های جدید که با سیتسم های سازمان یا دیگر سازمان ها ار تباط دارد. برخوردار باشد. به دلیل اینکه این خدمات از مجموعه جهانی استانداردها استفاده می کنند. کم هزینه تر هستند و به هم مرتبط کردن اجزای اصلی را اسان تر می سازند.

صفحه 21:
The End

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان