صفحه 1:
ون 5 i a ‏.طراحي و تدوين طرح كسب و كار‎ 5 5 دکتر تس | ۳۳ 20 داريانى www.karafarini 5 ahmadnord@amail c

صفحه 2:
‎So‏ كت ‎ ‏تحصيلات: دكتراى مديريت منابع ۳ تربيت مدرس ‏ل ل 0 هاي بزرگ ‎econ‏ ا ات كارآفريني تاليفات: تعداد 23 جلد كتاب در خصوص كا رآفريني ‏آدرس سايت: 12121211121.117. 7لا تالكتالة ‎ahmadpord@gmail.com :,,S439 550! coun, 22035377 : ‏تلفن‎

صفحه 3:
— a re كسب و كار اينترنتي انتشارات محراب قلم استراتزي ۳

صفحه 4:
327 210111102 انتشارات محراب قلم ناته با ‎a‏ ۳۹

صفحه 5:
كتاب هاى دكتر احمديور ۳ Daren eR ays eae Ree ‏كا رآفريني‎ ری 2006 ‎ey‏ ۱۳ انتشارات امیرکتیر یب انتشارات جارجرمى ۹

صفحه 6:
بت ارس ۱۳

صفحه 7:
ات دنت ت۳5 رصن و تدوين طرخ اجتماعى 5 و کار انتشارات راه دان رم 00 جوانانز يي ۱ ۱ ۹

صفحه 8:
مجموعه مقالات ‎Perec ply‏ Peipe eee rn corse

صفحه 9:
RAS Peed Freon As cere gen كا رآ فرينى ييشرفته 7 | اتتشارات راه دان تا اری‌هسای کا رآفرینی (نظامهاى اقتصادى و کر آفسرینی) ee

صفحه 10:
فهر ست مطالب مقدمه كيبيب و كار اصول كيب و كار ۶ ۱ هدف و فواید طرح کسب و کار طرح كسب و كار: تعريف» ضرورت تفاوتمای طرح کسب و کار با طرح توجیهی رابطه طرح کیب و کار با کار آفرینی جمع بندی

صفحه 11:
a os ane ۰ When You Fail to Plan, You Plan to Fail

صفحه 12:
4 ۱ ROS ‏ا‎ ‏لت‎ ed sho) (Galo oylcl eyo CTS eee ly ea Ca ‏نمی باشد.‎ Pr] eee er) << Ee ene cae ۱۳۱۱/۷ ‏توسعه فرهنگ کسب و کار: فرآیند آشنایی از کودکی درخانواده تا ورود به‎ كسب و كار اصول كسب و كار: آشنايى با نام شركتها آشنایی با نام بنيان كذار آشنايى با نام محصول ‎os ea eo)‏ ان +1

صفحه 13:
Bek od roc peeci a Cr rd ۳ آشنایی با نام محصول ” آشنايى با نام بنيان كذار ا ل

صفحه 14:
| Ones ‏كسب و كارهاي كوجىف‎ ” ‏كسب و كارهاي متوسط‎ MM ‎Le ed 4‏ لل

صفحه 15:
كسب و كارهاي كوجى " كسب وكارهابى ل 19 ۲ بلنک مرکزی ایران نیز کسب و کار های ز را به عنوان بنگاههای کوچک و متوسط تلقی می کن "١44

صفحه 16:
كسب و كارهاى متوسط "به كسب و كارى كفته مى شود كه تعداد افرادى كه در آن كار می کنند. بین ۵۰ تا ۵۰۰ نفر باشند. " تقسيم بندى بنكاههاى كوجك و متوسط بدين قرار است: 00 eras 02 eras 0 errs \ =

صفحه 17:
كسب و كارهاي بزرگ ۳به لن دسته از کسب و کارهلیی | وا معمولا ارقامبالایی را به خود اختصاص می‌دهند. INA

صفحه 18:
انواع کسب و کار — 0 she tt pe] ame ene a) Peeve oT) bth en) ean Ce eC a ‏العالنا‎ 1 bik eee Ce er mg ۱۷ ‏ء کسب و کار مجازی:6106055ظ امیاا‎ . کسب و کار اینترنتی و ۳6117655 -۴ Av ؟. كسب و كار بدون كارخانه

صفحه 19:
-_ ‏کسب و کار‎ polis ۱ Ce eee ” كسب و كار خدماتى ©1710 ©5 ” كسب و كار تجارى ©11261' ” فناورى هاى جديد(11.810 .طم6ع1 متتدلح ‎(...Tech‏ ۹۸

صفحه 20:
‎-١‏ تسلط به زبان كسب وكار بدعنوان زبان تجارتء صنعت و تكنولونى ۲- آشنایی کافی در زمینه تکنولویی اطلاعات و ارتباطات: آشنایی با کامپیوتر اینترنت» ‎ ‎ ‎ ‏نرم‌افزارهای وحن و تجارت ‏7 ‏1 ‏بوده و با بزاريابى الكترونيكى أشنايى داشته باشد. ‏ی ‎eS) ot eae Rone CRA es MNES) a ea coe)‏ ا ام ‎Ie RBC Eye)‏ ا ا م

صفحه 21:
SS Plan) ,5 5 5 cb طرح كسب و كار سندى مكتوء پیشنهادی را مشخص میکند. لین كنونى » نيازها » انتظارات و نتايج کلیه جوانب آن را ارزیابی کند. "١44

صفحه 22:
وت یت تا ب اك ‎ik‏ ا ار يي ‏۳ موجب افزایش اعتماد به نفس میشود. ‎ACSW ‏را ارا‎ are oa ‏وی از رت سر کارا تحص که

صفحه 23:
وت یت تا ۳ eit nts eed ا ” براى جذب سرمايه كذار خارجى . 4 براى كرفتن قراردادهاى بزرك . 0 LBS pd 45 b plea! cl, Erte ‏ا‎ NS eee pe 4

صفحه 24:
وت یت تا دلایل تدوین طرح کسب و کار 1 peers ee Une aaa eee Bree ea Peewee eon Seen ee Se oa ۳ اخذ مصوبه هیأت مدیره و سهامداران ‎oom‏ را ار ‏ا يك ‏۴ اطلاع رسانى به قرض دهندكان و اعطا كنندكان تسهيلات مالى ‏۳ اطلاع رسانی به شرکاء تجاری 2

صفحه 25:
و نحوهى تهيّه طرح كسب و كار 3 sac ea *_ بستگی به نوع کسب و کار » ساختار و مقیاس ا ‎ey tor eee‏ ۳ و تهیّه طرح : و تدوین ماموریت ‎Sid us +‏ ۴ تعیین اهداف 0 تدوين طرح كسب و كار ۶ تعیین اهداف کارکنان نظارت بر فرآيند اجرا

صفحه 26:
وت یت تا انواع طرح هاى كسب و کار 1 لد ‎IS - Reece ft CCRT =e Sea‏ ا و ‎AS‏ ‏* مراحل كسب و كار : See * توسعه کسب و کار موجود * ادامه عادى كسب و كار موجود * نوع كسب و كار يا صنعت اك * اندازه شركت

صفحه 27:
وت یت تا دوره برنامه ريزى طرح كسب و كار 1 ؟* رت * نقطه سر به سر * دوره لازم برای ایجاد و توسعه زیرساخت * دوره توسعه بازار ‎eae‏ ل ل ل * فن أورى محصول " ميانكين دوره برنامه ريزى : © تاه سال

صفحه 28:
وت یت تا فواید طرح کسب و کار ‎me‏ ۱ دستیابی پیدا کند. ۱ col JE] Scar US aL RTA ۳ نگرشی سازماندهی فد ‎gems‏ هد ۳ نتایج بررسیهای 5" . برنامه های فروش و بازاریابی و مالی را به جزييات بيان ميكند.

صفحه 29:
وت یت تا ملحقات یک طرح کسب و کار | ۳ رزومه افراد 0 ess ‏قراردادها و توافقنامه ها‎ ۴ ۱ aM CIT SS eee SMM

صفحه 30:
متاسفانه در بسیاری از مواقع طرح کسب و کار (9۳) و امکان سنجی (5 ) با یکدیگر مخلوط می شهند که لین اشتباه بزرگی ور ی به دنبال این شبهه این سوال پیش می آید که: ا

صفحه 31:
Tone (eS aC ae) ‏ال م‎ — ۰ امکان سنجی یک سند است که هر پرویه را از دو جنبه اقتصادی و فنی مورد بررسی قرار می دهد و میزان سودآوری و قابل اجرا بودن پروژه را اندازه گیری می کند. | طرح امکان سنجی سناریوهای جایگزین طرح را نیز معرفی می کند و نهايتا به ؟ سؤال اساسى ياسخ مى كويد: ‎Does it work?‏ ‎Rees it make Profit?‏

صفحه 32:
تفاوتهاي امکان سنجي با طرح کسب و کار چیست؟ = ‎Bae‏ — FS 5 در مرلحلبتطيىليجد يروثه تهيه مىشود ملى”1 18 هموايه در طوليرويه تغییر و بروز وسانی‌می‌شود. 9 چندینس ناربویاجولی‌پ رود را ب ریسی‌میک ند و ۳ AY

صفحه 33:
اجزاي طرح كسب و كار ا Fen eae 0 ات ا ررس 5( توصیف کسب و کار و 16 تیم مدیریت و سازماندهی (۲6610 اصمصصع وقصقصه far (market analysis) ls, ‏تحليل بازار و‎ (product or service) cuss b Jaane (marketing & sales) .35,3 5 ob) (financial analysis) Ju Lbs ‏تجزيه‎ ‎(attachments) ,il..5 Business plan pro software

صفحه 34:
eee re ee ‎-١‏ تلاش» تحقيق و نظم و انضباط و ‏ار ‏۱ ‏| ‎ae as eee)‏ ا ل ل لك ۶- یک ابزار عملیاتی راهنما برای هدایت كسب و كار 4" ‎

صفحه 35:
وت یت تا ee Al ‏ل‎ Soe نوشتن طرح کسب و کار نتیجه نهایی نیست » بلکه اجرای طرح ا ‎ow | OU‏ POM VEO Ses ae arey ewer!

صفحه 36:
هدف طرح کسب وکار چیست ‎calles 267 RUC ن CR Ray‏ 9 سرت تس کاس مشخص و بررسی کند. ‏۲- یک چهارچوب منطقی و حساب شده ایجاد می کند تا در آن یک کسب ‎Le ee Eee ie eae)‏ ۱ أينده دنبال مى كلذ ‏و ا ل ل ال ار ا ‎a ally ey Leth, eee‏ كار م زر ‎teal‏ 0 ا ا واقعى كسب ۳ » برابرآنچه که باید باشدء ارائه مى دهد. 3 ‎AY‏

صفحه 37:
وت یت تا آیا داشتن طرح موفقیت را تضمین مي کند؟ 8 2۳ طرح نهایتا" یا موفق می شود یا شکست می خورد. براى كارآفرينانى كه به دنبال موفقيت هستند » آماده كردن يك طرح موفقيت را تضمين نخواهد كرد. ‎acl‏ ل ا ا ال للك كرد

صفحه 38:
اهمیت پروسه ایجاد یک طرح كسب و كار رضايت بخ است. IS S| Cron cca tec d ice ‏برای دوری گزیدن از اشتباهات یا‎ تشخیص فرصتهای پنهانی نقش حیاتی را باز برای بسیاری زیادی از کارآفرینان و طراحان » روند ‏ ‎ES Ce)‏ ل ا ا ل ا ا ل ‎INA‏

صفحه 39:
وت یت تا ضرورت طرح کسب و کار چیست؟ , = . در برآورد منابع مورد نیاز کمک می کند. حملیت کنندگان مالی-بانکها یا سرمایه گذاران مخاطره يذير بليد متقاعد ‎Co ed OE eee a Ree tS I Sean‏ SS i a) een So ‏ا ا‎ nt SE a

صفحه 40:
۳ ‏السب‎ ‎high-tech تمايل به راه ‎SS pone‏ کار

صفحه 41:
حديث نقش طرح كسب و كار در كار آفريني. - ۱۳0 سیب اد کسب 9 ا تيع 5 ‎Res‏ شْ ‎Caper peel aT CIMA‏ ۱ ۳ فرصتها را مغتنم شمرید همچو ابر در گذرند 0

صفحه 42:
Investor ‏سرمایه گذار‎

صفحه 43:
وت یت تا مهارت كسب و كا بازاریابی خرید و فروش ل 000 كيرى كنترل برنامه ريزى مالی - اقتصادی - هزیته منفعت- سود و زيان

صفحه 44:
AL ENVIRONMENT 00۵۱ i FOUNDER Fig.3.2 The entrepreneurial process in a sustainable context

صفحه 45:
6 ۳ 4 \ Business plan Ambiguity ‏ار‎ forces Creativity Capital market context Foundor 3.1 Concept for entrepreneurship

صفحه 46:
وت یت تا جمع بندي ‎ae‏ طرح کسب و کار یک سند مهم است که اگر أن را جلوى سرمايه كذار بگذاری باید بگوید : من اين طرح را می خرم تا ا ل 0 فرصت شناسى و...) و با به كار كيرى مهارتهاى كسب و كار و ا ل ۱ | esc e

صفحه 47:
کا رآفرینان مایل به راه اندازی كارآفرينانى كه يى كسب و كار كوجى راه مى اندازند ‎send‏ ان ل بارس مقا ير تهيه مى كنند. ‎SE os bd‏ ا ا ل خود هیچ طرحی تهیه نمی کنند. 1 ‎amar CARE NER‏ ا و ‎۳۹2

صفحه 48:
ور مراحل كام به كام براى موفقيت در شروع كسب و كار ‎ie‏ 2 48

صفحه 49:
ور ايده 2 ۳ ۳ * راههاى شناسايى فرصتهاى كسب وكار * متابع ايده هاى 275 09 ‎ae‏ نا * دانش كسب وكار * علاقه كسب و كار * کسب و کار خانوادگی er Ree anes 10 ‏ا‎ DS eB er iT ia 2 49

صفحه 50:
50 a ‏م۳‎ eer . = ‏ايده كسب وكار شما جه تفاوتى با نمونه هاى موجود دارد؟‎ " ۳ اصطلاحا مزیت رقابتی شما چیست؟ هستند را تحلیل کرده اید؟ ۱ ” نوآورى هاى كسب وكارهاى مشابه ايده شما جيست؟ و

صفحه 51:
So ‏کسب‎ Jo

صفحه 52:
dA ف 52 ات دنت ت۳5 تعریف برنامه کسب و کار : ‎eters Coca‏ رت ار سر ی ‎۱ ee SE Les Dons Nee Te I) a Seema te ad ‏کار ما خواهد بود.‎ ‏برنامه كسب وكار شبيه يك نقشه است. مسلما اكر بدون يك نقشه وارد يك مسير ير خطر ‎I) eye‏ ا ا ا ا ل اا ا 00 ‎i‏ تى نباز به يك نقشه دقيق دا

صفحه 53:
53 عد 1 ۰۸1 ۰۸ ۰1 ۰۹ ا 00 ا ان من در جه كسب و كارى هستم؟ ايجاد يك نقشه راه براى اقدام به ريسك موفقيت آميز ا 20 ‎eee‏ ار براى تصميم كيرى بهتر داشتن ابزارى براى راهنمايى و اندازه كيرى ميزان موفقيت و يبشرفت ‎Coe ne]‏ ل 00 01 ات دنت ت۳5

صفحه 54:
۰ ‏ا‎ ee ere RC rad ” جمع أورى اطلاعات بازار و انجام تحقيقات مرتبط قبل از تدوين كسب وكار موجب اتخاذ تصميم كيريهاى آكاهانه و تدوين يك برنامه كسب وكار موفقيت آميز خواهد شد. ا ا ۱ ” تحقيق از متخصصان صنعت مربوطه ۳ تحقیق اولیه از مشتریان بالقوه ا ا ((مطالعه و داشتن اطلاعات بروز فاکتور بسیار مهم در موفقیت کسب وکار در بازار امروز می ae a 54

صفحه 55:
55 IS 5 ew dol dl epee ‏توصیف شرکت و کسب و کار‎ .. توصیف محصولات و خدمات .. خلاصه استراتؤى و برنامه اجرائى ‎Fes eer ee ee‏ ‎Perey‏

صفحه 56:
pre: Fee eva ed oe ۳ این قسمت در ابتدای یک برنامه کسب و کار می باشد اما به واقع جزء انتهایی ا ا 0 gp race PR OPO 0 ‏ل ا‎ یک سودآورىء اندازه بازار ” نرخ رشد صنعتء ميزان فروش» فاكتورهاى استرا 5 \ a 56

صفحه 57:
2 0 4 لا اهداف مرتبط با سهم بازار لسأ اهداف مرتبط يا ميزان فروش ‎orale sore Le‏ pee ee

صفحه 58:
ات دنت ت۳5 0م 8 ا ا لان * بازار هدف و مشتريان ا ا ا ا ا ا ا ا 25 ارزش كارمندان و سهامداران در كسب و كار شما * ماموريت و وظايف شما در قبال اجتماع و محيط زيست ال ل ا ل ‎ee ie‏ ا ا ا ا ا ‎ot ee‏ تاثیر می پذیرند. ۷ لك 3

صفحه 59:
ات دنت ت۳5 خلاصه مدیریتی (ادامه) 7 تا در هر کسب و کاری یکسری فاکتورهای کلیدی وجود دارند که تعیین کننده موفقیت و یا شکست در کسب و کار هستند.البته این فاکتورها برای هر کسب و کاری منحصر بفرد می باشد و با شرایط و اهداف آن کسب و کار بستگی دارد. |۱9 ۱ UR Reece ern Reet ean Me Sp ko ‏استراتزى بسيار مهم تمر كزء براى موفقيت بايد اولويتهاى خود را محدود كنيد. يك كسب وكار نبايد‎ er ee ا ا 1 ‎Mics‏ ‏59 3

صفحه 60:
ل ‎PSE Te one PEC PUES IP cE FO NEO Fee‏ ار ‎— ene ‏* نوع شرکت با مسئولیت محدود سهامی خاص, تمونی و ‎ ‎ ‏* هيات مديره مدير عامل و سهامدارن يهمراة درصد سهام هر كدام * تاريخ تاسيس شركت و ‎ ‎Pon AR pom ars Tones ‏محل شرکت‎ * ‏و ‏* آدرس و شماره های تماس شرکت. ‏* آدرس وب سایت شرکت ‎ ‏مشاورین حقوقی و مالی شرا

صفحه 61:
ا ا ا ا مذكور بايد به موارد زيرنيز اشاره شود: * اشاره به سالهای فعالیت شرکت و حوادث مهم در اين سالها ‎Aes ee‏ درك ا ‎il‏ ‏* نقاط قوت و ضعف ‎Pre vere‏ 1 3289 61

صفحه 62:
توصيف خدمات و محصولات ۰ ا از محصولات موارد زیر را بیان کنید: ا ا 300 * نيازهايى از مشتريان كه توسط اين محصولات برأورده مى شوند BS een ee ‏ا‎ تکنولوژی یکار گرفته شده در تولید محصول و در خود محصول هزینه های تولید محصول بسته بندی محصول جه دسته از مشتريان اين محصول را خريدارى مى كنند ‎Oe er a a ane‏ * مشخصه ها و ويزكيهاى اصلى محصول 1 62

صفحه 63:
63 ‎ery‏ 1 0 ار ‏در این قسمت باید نمونه های مشابه محصول خود را که در بازار موجود است را جمع آوری کرده و محصول خود را از جنبه های مختلف با آنها مقایسه کنید. سعی کنید در ‎ ‎epee Sar Wr PE‏ ا ا ‎peer ar Rene‏ كل ‏و 551 ‏۱ ‏کننده های بالقوه و موجود را ذکر کرده و نقاط قوت و ضعف هر کدام از روشهای ‏تامین را شناسایی و بررسی کرد. ۱ ‎5 ‎

صفحه 64:
۱ 0 محصولات از تکنولوژی های مربوطه را بررسی نمود. در لین قسمت بلید مروری بر محصولات آینده شرکت و رابصله بین ارايت های آینده مشتریان بازار هدف تقاضای بازار و روند تکنولوژی و .... داشت. 2 64

صفحه 65:
65 نتايج تجزيه و تحليل بازار یازهای بازار هدف | روندهای بازار رشد بازار كك ا ی ات اس الکوهای توزی در صنمت | ات دنت ت۳5 اس بررسی رقابت و الگوهای خرید در صنعت

صفحه 66:
9 ‏ا ا ل م‎ ce | ‏تقسيم بندى بازاو‎ | ee) BOL Ree eel Sees ted ‏(مناسب ترين بخش بازار) و تمركز منابع و فعالبنها بر روى بخشى از بازار بجاى تمام بازار مى‎ ‏باشد.‎ oer Cee ES atic od ae Dts eee Te) EEL)! Oe Ee eS ie Rea e pe Rocce 00 ‏ل ل‎ cor ا ا اا ی اوس * تقسیم بندی بازار بر اساس شاخصهای روان شناختی (شخصیت, شیوه و سبک زندگی و ...) ‎Co‏ 9 بندى بر اساس شاخصهاى رفتارى ‎

صفحه 67:
ات دنت ت۳5 ‎ce Ree od ark‏ ا ‎SNS ent a Cet ae nS anne ace Eel eB‏ لك شرکت می باشد را بعنوان بخشهای هدف از بازار انتخاب کرد. در انتخاب بازار هدف باید معیارهایی را مد نظر قرار ده ‏* تناسب با اهداف و منابع شرکت ‎ ‏یزان سود آوری بازار هدف ‎ ‏* نرخ رشد بازار هدف وضعيت رقابت در بازار هدف ‎en eer enue‏ كت ‏67 5 وم ۹

صفحه 68:
8 ۱ ROM c sm epe sme ft \ بيان ويزكيهاى جغرافيايى» ‎See cap Pees SU SO eee SCNT‏ سا( در بازار هدف و فاکتورهای ‎Sp ee‏ | موثر بر خريد آنها 0 ‎a‏ ای بررسى رقباء در بازار هدفء بررسى استراتزهاى قيمت كذارى» محصولات مشابه» جانشين و ‎read‏ ات 00 ‎Seen ern cm‏ رقيب در بازار هدف ‎Gu‏ سس ‎۹ ‏تسا

صفحه 69:
۱ (... defo!) 13h dod 9 2 pod ql —_ Very Important ۲ 69

صفحه 70:
مه ...) لذن تور ره سح ۱

صفحه 71:
رح وی 8 ‏لك‎ Wes peed استراتزى يعنى تمركز اصلى كسب و كار +خ-- ere reso عبارتند از فعاليتهاى كسب و كارى براى 0 ‎TC nT rey‏ ا ‎See or‏ تعريف عى شود ات برنامه هاى اجرائى 71

صفحه 72:
تسا 0 hh) eC rise acs

صفحه 73:
ERT خلاصه استراتزی و برنامه اجرائی (ادامه س) »7 ۳ عامل تمايز كسب و كار شما از رقبايتان جيست؟ جه راه و روشى كسب و كار شما را متمايز مى كند؟ ‎a nen) et i) Lye ion SL res neee‏ ا توسعه داد؟ مزیت رقابتی برای هر کسب وکاری باید منحصر بفرد باشد. 1 73

صفحه 74:
3 تسا 0 hh) eC rise acs 0 ‏ل‎ creel Reorenc ee sy ‏استراتزى بازاريابى اطلاعات مربوط به بخشهاى بازارء بازار هدف. روشهاى مكان يابى‎ 0 ‏ا‎ ‏مربوط به شاخصهای تجزیه و تحلیل بازار نیز باید بصورت خلاصه در این قسمت ذکر‎ شوند.

صفحه 75:
م ا زر ۱9 -

صفحه 76:
76 ۳ ‎s‏ رز زار ‎PAC‏ ‏| روش مكان يابى درباار هدف | 2 مکان یابی یعنی اينکه محصولات و خدمات شما چگونه نازهای بزار هدف را بگونه ای متمایز و رضایت ‎ioe ae teen‏ ۳« ee eRe ieee ST ieee Le eae cd Ee Tones eo er ere ‏ا‎ برای چه کسی؟ (توصیف مشتریان در بازار هدف) تعریف نیاز و خواسته بازار هدف * تعریف محصول و مشخصه هابی از محصول که برطرف کننده نیاز مشتریان در بازار ۳۹ * در نظر كرفتن استراتزى هاى مكان يابى رقباء ا 1 ا ا ا ا ‎Rare‏ ‏بازار هدف مى شود

صفحه 77:
سوب Ate Oh) Wee Aer nis ies >> ‏با توجه به نوع استراتژی انتخابی برای مکان یابی در بازار هدف می توان از روشهای‎ مختلف برای قیمت گذاری انتخاب کرد. در زیر به بخشی از روشهای قیمت گذاری اشاره مى شود: 1 ‎nee Tes oe‏ 0ن ‏* قيمت كذارى براساس قيمت كذارى رقباء ‏* قیمت کذاری بر اشادن اررق كله براق مقضان اجاد ف كيد ‎0

صفحه 78:
78 5 221111101 1 1 1 1 ترويج فروشس كوين خاى تتتفيفء تخفيقهلى فصلىء ذادن تموته خلا تخفيف ذر قفار ای فروش آموزش دید؛ فروش مشاوه ای بسيار مهم خصوصا در 19-60-19

صفحه 79:
و 4 ۳ 000 ا ا ا ل اا ۱ ‎aN aes een‏ ا ا 5 و ی تولید کننده ‎alg‏ |“ | | | عمده فروش توزیع از طریق اینترنت و توزیع از طریق خرده فروش | ات تن خود شرکت حرده ا ‎٠١ :‏ مشتريان 237 79

صفحه 80:
خلاصه استراتؤى و برنامه اجرائى (ادامه ال ا ا ا ا ا 0 مسئوليتهاى مشخص تدوين كرد. اين برنامه ها بايد مشخص و واضح و قابل اندازه كيرى باشند. 6 ا( مدیر برنامه | برنامه زمانبندی اه بودجه 80

صفحه 81:
81 تسا م ا ا ا ا ۰ ‏سال آینده)‎ ۲ ‏لين‎ eS Reese nse ae CSC ot ae oe * جبران خدمات نیروهای فروش 9 ae * طراحى يايكاه اطلاعاتى فروش Sees ‏ا ا ل‎ ae 9

صفحه 82:
ات دنت ت۳5 ۰ ‏زر‎ avs 1 ‎Pe 7‏ ا ل ا ال ال ل 0000 200 ‏فروش ‎ed‏ ‏محصول ۲ نا كل فروش یس ‏فروش ‏۱۳-37 ‏52 های فروش ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 83:
bse A) SP ee es a on ee pyar retro a Sle) iat) te eee ES staal Bene Lome ‏اال ا ا‎ اید؟ ۱ ee Ey ae enema) on cer ae ae ‏اید؟‎ * آیا برای توزیع محصولات خود با

صفحه 84:
84 ات دنت ت۳5 نیروی انسانی و ساختار سازمانی ۰ 20 ‏ل‎ seo ee each eni ne So ae ‏م حم‎ ۱ rear ire) Ronee or DEY oe Roce eo Bae teed ‏ا ال ا د‎ ‎ede‏ ل ل ا ل ةر ‎ ‎espa ‎ ‎

صفحه 85:
زا را یه اعضاء مهم تيم مديريتى خود را بهمراه ييشينه علمى و تجربى أنها را در اين قسمت ی وارد کنید. پس از تهیه ساختار سازمانی و تیم مدیریتی خوده نواقص موجود ساختاری و نیروی ‎Me nC eS DE Se te ee Er me eed‏ ار 85 ك2

صفحه 86:
86 (ee) 0 ce ee ee Pals ات دنت ت۳5

صفحه 87:

صفحه 88:
باراههاي تهیه سرمایه آشنا شوید. ‎Sy‏ ‏هزينه راه اندازي كسب و كار(هزينه هاي ثابت 9 5 متغیر) را مماسبه کنید. قیمت تمام شده محصول( کالا یا خدمات) را 51 hvy نقطه سر به سر را تعریف کنید. ‎VU UN)‏ ا ا ل ل ا ل نمایید. ‏سود هر وامد ممصول را مماسبه کنید. ‏از ترازنامه استفاده كنيد. ‏داراين .بدهى وسرمايه را محاسبه كنيد. ‏و

صفحه 89:
ات يس انداز فردي خویشان و دوستان تا ‎oly‏ ‏افراد دیگر راههاي تأمين سرمايه (ays قرض

صفحه 90:
تم ‎ee‏ ‏هزینه تابت ‎me‏ عبارت ازهزينه هايى كه در هر ماه به طور ثابت بايد يردافت شودءو به ميزان توليد و خدمات بستكي ۳ باتوجه به نوع كسب وكارمتفاوت است.ودر هي ماههاي ا هزينه هاي ثابت عبارت است از: هزينه آب. برق .كازءتلفن و 6 مقوق اكهى /تبليفات اجاره مكان بيمه ون ضریب استهلاك ‎eg‏

صفحه 91:
۳ ‎Crs‏ له ‏هزینه متغیر با توجه به نوع کالا تعیین مي شود وبه میزآن تولید محصول بستگي دارد . هزينه متغير در مجموع به هزينه هايي مي كويديم كه بطور مستقیم به تولید و یا خدماتي که عرضه مي شود. بستكي دارد و هزينه هاي ثابت به ساير هزينه هاي مربوط به اداره يك فعاليت توليدي و اقتصادي 0

صفحه 92:
هزینه راه اندازي . 2 هزينه هاي زا ه اندازي شامل هزينه هاى تهيه وسايل و تجهيزات موردنيازبراي كاركاه.شركت و یا دفتر کار و ... مي باشد .

صفحه 93:
تین قیمت معصیل 7 درااصورتي که امحصول» توليدي با 0 ۱۱۱ ‎Ter Su‏ لل ال ۱۱۱۱/۱۱/۱۸۱۱ ‎Aaa ne See‏ ۱۱/۱ لالانانالاناناناً

صفحه 94:

صفحه 95:
هزینه متغیر+هزینه هاي ثابت+ سود- قیمت فروش کالا ‎red‏ بر ......... قيمت فروش كالا

صفحه 96:
خعالیت خدماتي 2 کل هزینه هاي ثابت سالیانه ع كم كل زمان توليد ساليائه بر حسب ساعت

صفحه 97:
eed Tt ۱2۱ yeh CCN Wale nema ky KS Ry Nee eke ‏مهمترین ا ل که در پایان هر سال و‎ ‏ترازنامه,ءصورتمساب‎ [١ ‏يا دوره مالى تهيه مى شوند عبارتند‎ ‏سود و زیان وصورتحساب سرمایه دراینجابه شرم ترازنامه‎ ‏.بطورمختصر مي يردازيم‎ ‏صورتحسابي كه بطور خلاصه وضع‎ (١ ‏ترازنامه عبارت است‎ ‏مالي يك مژسسه را در يك تاریخ معین (يك لمظه) نشان‎ ‏که‎ Uwat eee S| Wastke War) ‏است‎ 2

صفحه 98:
تسا es ‏دز‎ دارايي ثابت: به آن دسته از دارايي ها مانند:زمین G6 GAS Pani VVC Wes Watt ON ‏سافتمان‎ ‎۳ ret | Wacet) ‏که عمري‎ soit . دارايي جاری: کالا هاي موجود در انبار.ویا کالاهاي درهال سافت. مسابهاي دريافتني (اجناسي ۲1 صورت قسطي به ۱ فروفته شده اسر ‎jl‏ ل ل ل ۱ ‎eG sigid‏ كت ۳( ‎yay‏ ‏د كت كويند.

صفحه 99:
تست = aS) ‎aa 2‏ بدهي عبارت از مقوقي است که سایر اشخاص غیر از صاحب يا صاحبان مؤسسه نسبت به دارايي هاي يك ‏مؤسسه دارند ويا به عبارت ديكر مبلغي كه مؤسسه به ‏افراد یامٌسسات دیگر بدهکار است آن را بدهي مّسسه هي 52

صفحه 100:
ey _ PYRE OTT EON OSTA SC) ‏:نمایند‎ ‎(pees)‏ [-»: قرص هاي مربوط به کسب و کار 202 وسايل به صورت اقساط و ‎oss‏ ‏كَذَظَن هاى جازى ی يك 5 پردافت 000

صفحه 101:
سرمایه عبارت ازمق صاهب ویا صاهبان ‎rat}‏ ‏مؤسسه ويا شركت نسبت به دارايىي | 221 اراس .اكردرمؤسسه اي بدهي وجود نداشته باشدءسرمایه موّسسه بادارآيي آن ‎Ra Wael rate tit)‏ زور دارابي م 5 ‎Nh)‏ 1ن

صفحه 102:
ات دنت ت۳5 مديريت مالى (ادامه ...) نقطه سر به سر نقطه ای است که در آن میزان فروش شما برابر با مجموعه هزینه های شما می باشد. بعبارتی از آن نقطه به بعد فروش شما جزء سود محاسبه می شود. متوسط تعداد فرروش متوسط هزینه هر واحد هرینه های ثابت ماهیانه 102

صفحه 103:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان