طرح جامع بانک های ایران
اسلاید 1: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران1طرح جامع بانکهای ايراننقشه راه سامانههای يکپارچه با هسته متمرکزCore Banking, Master Plan, Road Map
اسلاید 2: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران2فهرستتوافق و تعاريف پايهاهداففهرست عمليات بانکی قابل دسترسی در ايرانمحصولات و زمان تحويل پيشنهادی روش اجرا و انتقالراههای ارتباط و دريافت خدماتاماکن و ادارات تحت پوشش برای بانکمشخصات بانکی طرح متمرکزمشخصات فنی طرحمزايای فنی و مالی روش متمرکز
اسلاید 3: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران3توافق و تعاريف پايهپايداری شبکه به ميزان 97 درصد، برای بانک ها کافی استپايداری شبکه در مخابرات ايران، حداقل 99 درصد استشبکه گسترده توسط مخابرات ايران تا حد مناسبي برقرار شده و توسط ديگران نيز برقرار مي شود.بانک ها شبکه گسترده را كمي جدي تر مديريت كنند.
اسلاید 4: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران4اهداف برقراری نظام بانکداری الکترونيک (برنامه چهارم ماده 29 بند ز و برنامه بانک مرکزی)گسترش خدمات بانکی (کسب سود) بدون حضور مشتری در شعبه (منزل، شرکت، اداره، ...)گسترش خدمات بانکی بدون وابستگی مشتری به يک شعبه بانک و بانک خاصانجام درصد مهمي از کل تراکنشهای بانک، در اينترنت، تا سال 1385پشتيبانی تجارت الکترونيک(e-merchant) يکپارچگی(همبستگی) و هماهنگی خدمات رقابت در کسب رضايت مشتری، جلب مشتری، حفظ مشتری و ...ايجاد بستر مناسب برای خدماتی مشابه بانکهای خارجینظارت، حسابرسی، بازرسی متمرکز، مديريت ريسک، پول شويی و (Data Mining)کاهش اسناد کاغذی (هزينه تمام پروژهها را پوشش میدهد)ساختن محصولات و بازارهای جديد و خدمات مشترک بين بانکها (با نيروهای موجود بانک)
اسلاید 5: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران5فهرست عمليات بانکی قابل دسترسی در ايرانموبايل بانک (SMS & WAP)(استعلام و انتقال)بانکداری اينترنتی (وام و تسهيلات)کارت پرداخت و دريافتپشتيبانی تجارت الکترونيکپاياپای اسنادارزی و سويفتبروات و حواله جاتچک بانکی، مسافرتیاوراق مشارکتآمار و اطلاعات مديريتدفتر کل (GL) خزانه داری کل سپرده ها حسابداریتسهيلات و عقود اسلامیاعتبارات تلفن بانک (استعلام و انتقال)بانکداری اينترنتی (استعلام و انتقال)قبوض
اسلاید 6: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران6محصولات و زمان تحويل پيشنهادی (مرحله 1)حساب جاري12 ماهحساب هاي سپرده كوتاه مدت و قرض الحسنه18 ماهسامانه كارت و خودپرداز متصل به حسابهاي فوق22 ماهسپرده سرمايه گذاري بلند مدت22 ماهتسهيلات (عقود اسلامی) ساده شده با تكيه بر اخذ اقساط و آمار24 ماهبانکداری اينترنتی يا خانگی12 ماهپشتيبانی تجارت الکترونيک براي فروشندگان 12 ماهدفتر کل بانک (GL) (اولين کار و با ديگر كارها)24 ماهرفع نيازهاي مقطعيشروع پروژهها همزمان است
اسلاید 7: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران7روش اجرا و انتقال (مرحله 1)چند ماه بعد از شروع توليد هر محصول، مقداری از آن تحويل ميشودمحصولات موازی و مسکن در زمانهای توافق شده، شروع و تحويل ميشوندهر محصول، موازی و در کنار محصولات قبلی نصب شده و کار ميکنداکثر مشتريان جديد فقط روی سامانههای جديد افتتاح ميشوندبعضی از مشتريان قبلی، کمکم به روی سامانههای جديد منتقل ميشوندمحصولات اينترنتی و خانگی فقط روی محصولات جديد ارايه ميگردند
اسلاید 8: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران8راههای ارتباط و دريافت خدماتپايانه شعبهخود پرداز، پوز فروشگاهي و شتابپايانه شعبهاينترنت/خانگی (استعلام، انتقال، حواله، چک بانکی، ...تلفن و فاکس (استعلام)موبايل با اساماس (استعلام، ...)ساير بانکها و موسسات
اسلاید 9: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران9اماکن و ادارات تحت پوشش برای بانکشعبه (1000-3500 واحد)امور مالیاداره کل اعتباراتاداره کل عمليات ارزی و خارجهاداره خدمات نويناداره کل اطلاعات بانکیاداره کل وصول مطالبات معوق
اسلاید 10: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران10مشخصات بانکی طرح متمرکزمشتری محور (تمام حسابها، وامها و عمليات مشتری تحت شماره مشتری است)تنها راه ارايه خدمات يکپارچه و اينترنتی/خانگی در بانک، و با بانکهای ديگرتنها راه مشتری محور بودن در سطح بانک (در شعبه و اينترنت)هر شعبه پشتيبان شعبه ديگر است (95 درصد موارد)هماهنگ با طرح سال 85 بانک مرکزی نظارت، حفاظت و حسابرسی دقيق و سريعمديريت بهتر و مناسب تر منابع و درآمدامکان ارتباط با ساير سامانه های متمرکز بانکهای ديگرراه اندازی مرحله ايی پروژه تسريع و بالا بردن راندمان شعبه و بانک
اسلاید 11: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران11مشخصات فنی طرحهر سامانه، توليد داخل بوده و از ابتدا متناسب با نياز هر بانك توليد ميشودتمام سامانه ها به صورت متمرکز در بستر متمرکز راه اندازی می شوندحداقل شبکه = سرعت 19200 برای 10 کاربر متوسطمتوسط شبکه = سرعت 64000 برای 30 کاربر متوسطOS/390, DB2 V7, IBM 9672 ServersClient/Server, Web Based, n-tier, M-ChannelInternet Servicesکاربر متوسط = هر 3 دقيقه 1 تراکنش بانکی
اسلاید 12: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران12مزايای فنی و مالی روش متمرکزصرفه جويی در کيفيت سرورهای شعبهبک آپ متمرکز و صرفه جويی در وقت و هزينه دستگاههای شعبهصرفه جويی و آسانیِ حياتی در بروز آوری، پشتيبانی و رفع اشکال نرم افزارهای شعبهرضايت مشتری از دريافت خدمات از هر شعبهکاهش چشمگير تعداد اسناد کاغذیآمار و گزارشهای سر وقت و بدون خطا با هزينه مديريت و عملياتی اندکامکان توليد سامانه اطلاعات مديريتامکان اعمال مديريت عملياتی و سازمانی کارا و بدون استرسپشتيبانی هر شعبه برای شعبه ديگر (95 درصد موارد)هماهنگ با طرح جامع بانکهای ديگر ايرانی و خارجیطرحهای متمرکز راه اندازی سريع دارند
اسلاید 13: بهار 1383نقشه راه جامع بانک های ايران13پايانشروع
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.