صفحه 1:
طرح جامع بانک‌های ایران نقشه راه سامانههاى يكيا رجه با هسته متم سكن ‎Core Banking, Master Plan, Road‏ ‎Map‏

صفحه 2:
Crna Sy Coe Ceres اهداف 0 ‏ا‎ a ear ‏محصولات و زمان تحويل بيشنيادى‎ ‎so)‏ اك ‎20-75 ‎[0 pene e yenee ee NE Race) ERIE ss ‎ee el eater ‎eae ere Cid

صفحه 3:
توافق و تعاریف پایه ااری ع یرای باتک ها ءکافی انبت و ار تا ار 00 en eel aa te eee ons ۱ *بانک ها شبکه ‎iy poem‏ 22 د ‎ROSS‏

صفحه 4:
lool | eee Be RUPE ere o Reser yecs SCS SECS} گسترش خدمات بانکی (کسب سود) بدون حضور مشتری در شعبه (سزل. شرکت.اداره..» ۱ انجام درصد مهمي از کل تراکنش‌های بانکه در اینترنته تا سال 1385 ‎ocaen)‏ ا ا ا ‎0 ‏اال‎ coment Be SiO) ‏رقابت در کسب رضایت مشتری. جلب مشتری. حفظ مشتری و ... ‏اي ا ل لي ‎Selects od‏ م ا ل لات کاهش اسناد کاغذی (هزینه تام 01111110 ‎eh Tee RD ee Rae De EE eed‏ ل ‎

صفحه 5:
RTT ence hag 9057 rr م قم" خزانه داری کل سپرده ها حسابدارى تسهیلات و عقود اسلامی اعتبارات تلفن بانک (استعلام و انتقال) بانکداری اینترنتی (استعلام و انتقال) قبوض موبایل بانک (۱۷۸ :6 515ستعلام و انتفال) ‎els‏ ا اس ۳ 300000 پشتیبانی تجارت الکترونیک پایاپای اسناد ارزی و سویفت ۱ چک بانکی, مسافرتی اوراق مشاركت

صفحه 6:
محصولات و زمان ‎bez‏ پیشنهادی (مرحله 1) حساب جاري 2 ماه ‎Beaty Fame PSC ONY rc Somes te ee‏ سامانه كارت و خوديرداز متصل به حسابهاي فوق 22 ماه ‎rege eporcnyeny‏ و( مياد تسهیلات (عقود ‎Fae rae eee IN ee Wace Fare (eel‏ بانکداری اینترنتی یا خانگی 2 ماه ‎Se ae ed ‏دفتر کل بانک (ىآت)4 (اولین کار و با دیگر کارها) 24 ماه 5200 ‏شروع يروزدها همزمان است

صفحه 7:
روش اجرا و انتقال ۳ چند ماه بعد از شروع تولید هر محصول. مقداری از آن تحویل میشود محصولات موازی و مسکن در زمانهای توافق شده. شروع و تحویل میشوند ‎eee aD i nS Ee eee‏ للست اكثر مشتريان جديد فقط روى سامانههاى جديد افتتاح ميشوند ‎eee Rees‏ ا ا ا ا محصولات اینترنتی و خانگی فقط روی محصولات جدید ارایه میگردند

صفحه 8:
520 ا | ا ل 5 * تلفن و فاكس (استعلام) ری دس * ساير بانكها و موسسات

صفحه 9:
اماکن و ادارات تحت پوشش برای بانک ‎a2 *‏ واحد) ۳ ‏* اداره کل اعتبارات ‏* اداره كل عمليات ارزى و خارجه ‎ae es‏ ‎ones cree‏ ‏*اداره کل وصول مطالبات معوق

صفحه 10:
مشخصات بانكى طرح متمركز مشترى محور (تمام حسابها. وامها و عمليات مشترى تحت شماره مشترى است) امس بو بر ی سید لد رس و ‎Nee ROL BY eR cere al‏ ل ‎CSUs Rom pero io eee ver ey‏ 1 gon ne sear يي ل ‎CODE‏ مدیریت بهتر و مناسب تر منابع و در آمد امکان ارتباط با سایر سامانه های متمرکز بانکهای دیگر راه اندازی مرحله ای پروژه ل ل ا لت

صفحه 11:
1ت See ‏ا ا ا ا ا‎ eee ‏ا ا ا ا ل ل ل ك1‎ a 1۱ ‏م ا ل ل‎ te ۱ ‏ا ا ا‎ Com rey OS/390, DB2 V7, IBM 9672 Servers Client/Server, Web Based, n-tier, M- ‏امصصعت‎ Internet Services

صفحه 12:
مزاياى فنى و مالى روش متمركز صرفه جويى در كيفيت سرورهاى شعبه تا و و را کاهش چشمگیر تعداد اسناد کاغذی آمار و كزارشهاى سر وقت و بدون خطا با هزينه مديريت و عملياتى اندى ‎ts Pen RM ean oy]‏ 5900007 2 ba WC eS at td eee Dat belt eel يشتيبانى هر شعبه براى شعبه ديكر (95 درصد موارد) اب ل ل ا م طرحهاى متمركز راه اندازى سريع دارند های شعبه

صفحه 13:
پایان a

طرح جامع بانک‌های ايران نقشه راه سامانه‌های يکپارچه با هسته متمرکز 1 ‏Core Banking, Master Plan, Road ‏Map بهار 1383 های ايران نقشه راه جامع بانک فهرست • • • • • • • • • • 2 توافق و تعاريف پايه اهداف فهرست عمليات بانکی قابل دسترسی در ايران محصوالت و زمان تحويل پيشنهادی روش اجرا و انتقال راههای ارتباط و دريافت خدمات ‌ اماکن و ادارات تحت پوشش برای بانک مشخصات بانکی طرح متمرکز مشخصات فنی طرح مزايای فنی و مالی روش متمرکز نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 توافق و تعاريف پايه • پايداری شبکه به ميزان 97درصد ،برای بانک ها کافی است • پايداری شبکه در مخابرات ايران ،حداقل 99درصد است • شبکه گسترده توسط مخابرات ايران تا حد مناسبي برقرار شده و توسط ديگران نيز برقرار مي شود. • بانک ها شبکه گسترده را كمي جدي تر مديريت كنند. 3 نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 اهداف • • • • • • • • • • • 4 برقراری نظام بانکداری الکترونيک (برنامه چهارم ماده 29بند ز و برنامه بانک مرکزی) گسترش خدمات بانکی (کسب سود) بدون حضور مشتری در شعبه گسترش خدمات بانکی بدون وابستگی مشتری به يک شعبه بانک و بانک خاص انجام درصد مهمي از کل تراکنش‌های بانک ،در اينترنت ،تا سال 1385 پشتيبانی تجارت الکترونيک()e-merchant يکپارچگی(همبستگی) و هماهنگی خدمات رقابت در کسب رضايت مشتری ،جلب مشتری ،حفظ مشتری و ... ايجاد بستر مناسب برای خدماتی مشابه بانکهای خارجی نظارت ،حسابرسی ،بازرسی متمرکز ،مديريت ريسک ،پول شويی و ()Data Mining Iاسناد کاغذی (هزينه تمام پروژه‌ها را پوشش می‌دهد) کاهش ساختن محصوالت و بازارهای جديد و خدمات مشترک بين بانکها (با نيروهای موجود بانک) (منزل ،شرکت ،اداره)... ، نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 فهرست عمليات بانکی قابل دسترسی در ايران آمار و اطالعات مديريت دفتر کل (I)GL خزانه داری کل سپرده ها حسابداری تسهيالت و عقود اسالمی اعتبارات تلفن بانک (استعالم و انتقال) بانکداری اينترنتی (استعالم و انتقال)I قبوض • • • • • • • • • • 5 • • • • • • • • • موبايل بانک بانکداری اينترنتی (وام و تسهيالت) کارت پرداخت و دريافت پشتيبانی تجارت الکترونيک پاياپای اسناد ارزی و سويفت بروات و حواله جات چک بانکی ،مسافرتی اوراق مشارکت نقشه راه جامع بانک های ايران ((I)SMS & WAPاستعالم و انتقال) بهار 1383 محصوالت و زمان تحCويل پيشنهادی 6 12ماه 18ماه حساب جاري حساب هاي سپرده كوتاه مدت و قرض الحسنه سامانه كارت و خودپرداز متصل به حسابهاي فوق 22ماه 22ماه سپرده سرمايه گذاري بلند مدت تسهيالت (عقود اسالمی) ساده شده با تكيه بر اخذ اقساط و آمار 24ماه 12ماه بانکداری اينترنتی يا خانگی 12ماه پشتيبانی تجارت الکترونيک براي فروشندگان دفتر کل بانک (( C)GLاولين کار و با ديگر كارها) 24ماه رفع نيازهاي مقطعي نقشه راه جامع بانک های ايران شروع پروژه‌ها همزمان است • • • • • • • • • (مرحله )1 بهار 1383 روش اجرا و انتقال • • • • • • 7 (مرحله )1 چند ماه بعد از شروع توليد هر محصول ،مقداری از آن تحويل ميشود محصوالت موازی و مسکن در زمانهای توافق شده ،شروع و تحويل ميشوند هر محصول ،موازی و در کنار محصوالت قبلی نصب شده و کار ميکند اکثر مشتريان جديد فقط روی سامانه‌های جديد افتتاح ميشوند بعضی از مشتريان قبلی ،کم‌کم به روی سامانه‌های جديد منتقل ميشوند محصوالت اينترنتی و خانگی فقط روی محصوالت جديد ارايه ميگردند نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 راههای ارتباط و دريافت خدمات ‌ • پايانه شعبه • خود پرداز ،پوز فروشگاهي و شتاب • پايانه شعبه • اينترنت/خانگی (استعالم ،انتقال ،حواله ،چک بانکی... ، • تلفن و فاکس (استعالم) • موبايل با اس‌ام‌اس (استعالم)... ، • ساير بانکها و موسسات 8 نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 اماکن و ادارات تحCت پوشش برای بانک • شعبه ( 3500-1000واحد) • امور مالی • اداره کل اعتبارات • اداره کل عمليات ارزی و خارجه • اداره خدمات نوين • اداره کل اطالعات بانکی • اداره کل وصول مطالبات معوق 9 نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 مشخصات بانکی طرح متمرکز • • • • • • • • • • 10 مشتری محور (تمام حسابها ،وامها و عمليات مشتری تحت شماره مشتری است) تنها راه ارايه خدمات يکپارچه و اينترنتی/خانگی در بانک ،و با بانکهای ديگر تنها راه مشتری محور بودن در سطح بانک (در شعبه و اينترنت) هر شعبه پشتيبان شعبه ديگر است ( 95درصد موارد) هماهنگ با طرح سال 85بانک مرکزی نظارت ،حفاظت و حسابرسی دقيق و سريع مديIريIت بهتر و مناسب تر منابع و درآمد امکان ارتباط با ساير سامانه های متمرکز بانکهای ديگر راه اندازی مرحله ايی پروژه تسريع و باال بردن راندمان شعبه و بانک نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 مشخصات فنی طرح • • • • • • • 11 هر سامانه ،توليد داخل بوده و از ابتدا متناسب با نياز هر بانك توليد ميشود تمام سامانه ها به صورت متمرکز در بستر متمرکز راه اندازی می شوند حداقل شبکه = سرعت 19200برای 10کاربر متوسط متوسط شبکه = سرعت 64000برای 30کاربر متوسط ‏OS/390, DB2 V7, IBM 9672 Servers ‏Client/Server, Web Based, n-tier, MChannel ‏Internet Services نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 مزايای فنی و مالی روش متمرکز • • • • • • • • • • • 12 صرفه جويی در کيفيت سرورهای شعبه بک آپ متمرکز و صرفه جويی در وقت و هزينه دستگاههای شعبه آسانی حياتی در بروز آوری ،پشتيبانی و رفع اشکال نرم افزارهای شعبه صرفه جويی و ِ رضايت مشتری از دريافت خدمات از هر شعبه کاهش چشمگير تعداد اسناد کاغذی آمار و گزارشهای سر وقت و بدون خطا با هزينه مديريت و عملياتی اندک امکان توليد سامانه اطالعات مديريت امکان اعمال Iمديريت عملياتی و سازمانی کارا و بدون استرس پشتيبانی هر شعبه برای شعبه ديگر ( 95درصد موارد) هماهنگ با طرح جامع بانکهای ديگر ايرانی و خارجی طرحهای متمرکز راه اندازی سريع دارند نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383 پايان شروع 13 نقشه راه جامع بانک های ايران بهار 1383

51,000 تومان