کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

طرح جویشگر، خدمات و محتوای بومی

content_yari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح جویشگر، خدمات و محتوای بومی”

طرح جویشگر، خدمات و محتوای بومی

اسلاید 1: طرح جویشگر، خدمات و محتوای بومی28 بهمن 1394علیرضا یاری

اسلاید 2: جایگاه محتوا در جویشگرهاجویشگران برای ایجاد ارزش برای کاربران نیاز به محتوای غنی بومی دارند.

اسلاید 3: نقش جویشگر در وبجویشگران از مهمترین ارکان وب جهانی بوده و با توجه به گستردگی مطالب موجود، اینترنت بدون جویشگر مفهومی نخواهد داشت.حدود 80 درصد از مراجعات به سایت‌ها از طریق جویشگرهاست.در سال 2015 حدود یک چهارم از صفحات بازدید شده از داخل کشور مربوط به جویشگر گوگل، یاهو و بینگ بوده است.3

اسلاید 4: ضرورت وجود جویشگر داخلیمطابقت با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی سازگاری با ساختار زبان و گویش‌های بومیبهبود خدمات بومی منطبق با نیاز مردم کشورماندسترسی مطلوب به محتوای بومیگردش اطلاعات بومی در یک اکوسامانه..... 4

اسلاید 5: ضرورت وجود جویشگر داخلیمطابقت با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی سازگاری با ساختار زبان و گویش‌های بومیبهبود خدمات بومی منطبق با نیاز مردم کشورماندسترسی مطلوب به محتوای بومیگردش اطلاعات بومی در یک اکوسامانه..... 5ایجاد یک چرخه اقتصادی مناسب برای تولید و دسترسی به اطلاعات و محتوای بومی

اسلاید 6: انواع محتوای مورد نیاز در جویشگرمحتوای زیر ساختیگراف دانش، بانک درختی، پیکره‌های موازی ...پایگاه داده‌های پرکاربردکتابهای الکترونیکی، بانک مقالات و پایان نامه‌ها، اطلاعات آب و هوا، اطلاعات پروازها ...محتوای خزش شدهصفحات وب فارسیمحتوای استخراج شده از تعاملات کاربرانتمایلات کاربران، دانش‌نامه آزاد، نقشه ترافیک ...6

اسلاید 7: پایگاه داده‌های پرکاربرد محتوای بسیار غنی در موضوعات مختلف در اختیار نهاد‌های دولتی و نیمه دولتی قرار دارد که اتصال به آن‌ها می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی شاخص تلقی شود.با توجه به عدم وجود سابقه قبلی فعالان حوزه محتوای کشور در این زمینه و وجود متولیان متعدد در زمینه تهیه و نشر محتوا، می‌توان گفت که دسترسی به این نوع از داده‌ها یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی طرح جویشگر است که نیازمند همدلی و همکاری نهادهای دولتی در سطح کشور است.از جمله این اطلاعات می‌توان به مجموعه کتب، مقالات و مستندات علمی و پژوهشی، داده‌های هوا شناسی، اطلاعات پرواز و ساعات بازدید اماکن تفریحی و ... اشاره نمود.7

اسلاید 8: پایگاه داده‌های پرکاربرد در سطح جهانی، کسب و کار مربوط به این نوع اطلاعات در وضعیت مناسبی قرار داشته و جویشگران جهانی از این نوع اطلاعات به عنوان یک منبع معتبر اطلاعاتی استفاده می‌کنند. در این حوزه، شرکت‌هایی به نام تجمیع کننده اطلاعات ظهور نموده‌اند که در کنار منابع دولتی به فعالیت مشغول هستند. این شرکت‌ها اطلاعات دقیقی از محیط پیرامون خود جمع آوری کرده و آنها را در اختیار شرکای تجاری خود که عمدتا جویشگرها هستند قرار می‌دهند.8

اسلاید 9: محتوای خزش شده حجم زیادی از محتوای مورد نیاز جویشگر را تشکیل می‌دهد.مطابق با پارامتر‌های مورد نیاز در جویشگر، صفحات وب خزش شده و فرا داده‌های مورد نیاز در جداولی ذخیره می‌گردند. در این بخش جویشگر، وابستگی کمتری به عوامل خارجی داشته و می‌تواند اطلاعات مورد نیاز خود را با خزیدن صفحات وب تهیه کند.9

اسلاید 10: محتوای استخراج شده از تعاملات کاربران در نسل‌های اول سرویس‌های ارائه شده در سطح وب، بیشتر سرویس‌ها از مدل انتشار یک‌طرفه محتوا پیروی می‌نمودند. در این حالت کاربر تنها از محتوای ارائه شده استفاده می‌نماید.در نسل‌های جدیدتر که با ظهور شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است، کاربر ضمن استفاده از سرویس ارائه شده، در غنی‌تر شدن محتوا همکاری می‌نماید.در این حوزه سرویس‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، فروشگاه‌های آنلاین و سرویس‌های مکان محور و ... قرار دارند که می‌توان با تحلیل داده‌های آنها اطلاعات مفید بدست آورد.10

اسلاید 11: محتوای استخراج شده از تعاملات کاربران (ادامه) براساس آخرین آمار، داده‌های موجود در فضای مجازی به طور متوسط هر سه سال دو برابر می‌شود. این بدان معناست که بیش از ۵۰ درصد اطلاعاتی که هم‌اکنون در فضای مجازی در اختیارمان قرار دارد مربوط به ۳-۲ سال اخیر است که سرعت رشد تولید محتوا را در این فضا بیان می‌کند. با توجه به این موضوع، شاهد شکل‌گیری بانک‌ها یا پایگاه‌های اطلاعاتی هستیم که در بحث‌های فنی به عنوان کوهی از اطلاعات که همان داده های عظیم است در نظر گرفته می‌شود. بنابراین کسانی برندگان این بازی هستند که توانایی کاوش در داده‌های عظیم و تولید دانش از آن را داشته باشند11

اسلاید 12: مشکلات محتوا از منظر طرح عدم تولید و توسعه محتوای مناسب دیجیتال در برخی از حوزه هامشکلات دسترسی به محتوای بومیتکمیل نبودن چرخه اقتصادی محتوا

اسلاید 13: مشکلات عدم وجود محتوای الکترونیکی ناکافی بودن قوانین لازم برای نشر محتوای الکترونیکی مناسب نبودن کسب و کارهای موجود در زمینه تولید و ارائه محتوای الکترونیکعدم وجود بستر لازم برای ارائه محتوای الکترونیکی به صورت یکپارچهمعدود بودن تولید کنندگان و جمع‌آوری کنندگان داده ناکافی بودن مهارت‌های لازم برای تهیه محتوای الکترونیکیعدم دسترسی به فناوری و الزامات تهیه محتوای الکترونیکینبود مرجع رسمی شناخته شده برای ارزش گذاری محتوای الکترونیکی13

اسلاید 14: مشکلات دسترسی به محتوای بومی ملاحظات امنیتیمشکلات مالی و کسب و کارضوابط دست‌وپاگیر دولتیموانع بین المللی و تحریم14

اسلاید 15: تکمیل نبودن چرخه اقتصادی محتوابازاریابی و تبلیغات نامناسبکیفیت پایین سرویس‌های ارائه شده15

اسلاید 16: با تشکر از شما

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید