صفحه 1:
i = Business Plan رز 9 WWW .Eshteghal. 001 م

صفحه 2:
ضرورت برنامه‌ريزي به عنوان بخشي از هر فعاليتكاري رز 4 کارآفرین را در ادارة کسپ کار راهنمایی کند؛ 4 از روز اشتباههای زیانبار جلوگیری کند؛ ۱ ۱ ا ا ا ال كن کار و سرمایه جلوگیرری نماید؟ و ‎By‏ ‏بلندمدت پاری می‌دهد. م Business Plan

صفحه 3:
‎Bed‏ م سن ‏راع ا ۱ :4# طررح كسب وكار حاوى برنامدهاى کاریرردی استه مانشد بررنامة مالى» ببرناسة ‏عملياتى؛ برنامة توليدى؛ بررنامة بازا ريابى؛ و ساختار سازمانى. ‎Business Plan ‏این برنامهها هماندد نتشه‌ای کارآفرین را در طول مسیر راهنمایی می‌کنند. ‏م ‎ ‎

صفحه 4:
:يك طرح کسب‌و کار خوب بیانگر موارد زیر است ‎CES eT ST ta‏ <# مهمتربن ابنرار ارتباطى درونث كتى و برورنش ركتتى ‎Seah Pa ee‏ 0 <# اببرارى رای برنامه‌رینزی» اندازهگیرری و بهبود عملکرد مبدايى بسراى تصميم كيسرى صحيح 0 Business Plan

صفحه 5:
جرابي اهميت طرح تجاري 0 + ابزار عملکرردی <# ابنرارى بسراى بسرقمرارى ارتباط ‎al‏ ا و راهنماي مسیر Business Plan

صفحه 6:
ل زد BW ECE een eD A sche Pe PS Te ae Pe TABLET SIE Ur Pee eae IS ET as Ley ‏تجارى تنظيم كند.‎ ‎Peo naa‏ م ل تنظيم طررح مشورت كرد. ‏ا آماه‌سازی ‎۴۱ 2 ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 7:
جه كسي طرح را مي خواند؟ ۱ tee ere ere am ۱ SAB MIE) ‏را می‌خوانند.‎ کسی که قیرار استا طبرح را بخواند اغلب برر حدود و منهوم واقعی Business Plan آن اش م ىكذارد.

صفحه 8:
بخش‌هاي مختلف طرح تجاري “4 بخش معرفى ‎ete‏ بازاریابی “4 -نلاصة مديرريتى + ساختار سازماتى تحلیل صنعت »ار رياني ريسك ‎ed +‏ 21 برنامة مالی ۱ ضمیمه (شامل اطلاعات پشتیبانی ) م Business Plan

صفحه 9:
بخش معرفي این بخش, عنوان یا صفحه‌ای است که بای فراهم کردن حلاص کوچکی از عناوین | * نام ونشانی کسبوکار نام بنانگذار ( کارآفررین )یا کار آضرینان و شمارء تلفن آنها ‎FS eles Se AST eet »«‏ میان نیازهای مالی Business Plan > معرفى محصول توليدى يا خدمات قابل ارائه م

صفحه 10:
خلاصة مديريتى ۱ بخش‌های دیگر نوشته می‌شود. طول این بخش نباید از دو تا سه صفحه تجاوز کند. + نكات كليدى بايد به روشنى ساخته و پرداخته شوند به صورتی که Business Plan سرمايهكذار رابه موضوع علاقمند کنند. م

صفحه 11:
:فهرست سرفصل مطالب خلاصة مديريتي به شرح زيراست ةرم SOLA eT rare نام وسمت شرکت ‎BPR‏ Prem ied ‏تس‎ ‎۷ ‎۱ ۳ | ۱۳ oe nae ‏ى‎ RS EP er Pen eT SSeS PSU COE eee aaa Business Plan م

صفحه 12:
تحلیل محيطي» صنعت و بازار لصالست ‏ تعیین رویه‌ها موجود در بازار 1 کسبوکار نوپا را تحت تأثیر قررار دهد Business Plan

صفحه 13:
Economic ‏اقتصاه‎ كارآفرين بايد به رويمهاى توليد ناخالص ملى؛ بيكارى با توجه به محدودة جغرافيايىء د رآمد قابل استفاد و غيسه توحه داشته باشد. Business Plan

صفحه 14:
Culture ‏فرهنىف‎ SY py ate Orns [aon a Ove ers eS a ‏تغییرراتی را در جمعیت نشان دهد بررای مثال تأثیر افنرایش یکبارة زادوولد یا‎ 0 7 ete ذیه؛ و نیز ی اهمیت محیطزیسته ممکن است تماما بر طررح تجاری کا رآفرین تأثیسر گذارند. Business Plan

صفحه 15:
فناوري ‎Technology‏ وا ار ار رد ‎PR‏ كارآفرين بايد به توسعة بالقوء فناورى توجه داشته باشد و اطلاعات ی ‎POY oer‏ 2 9۱ Business Plan

صفحه 16:
جنبه‌هاي قانوني ‎oer One ee eek PPS Nereis‏ ا ‎eer eee TI syn Pee eel Deeb) eS)‏ ‎oral‏ ره تأثيى قرار دهد آمادكى داشته باشد. Business Plan

صفحه 17:
تب 0 oer Ye ee mene ‏تمام‎ > Pelee ‏ا‎ ‏مناسب بسيار ارزشمند‎ ۳ Eee py Corr) ‏وجود آمده‎ است. Business Plan

صفحه 18:
‎sth 55!‏ سس ‏* هنگامی که ارزیابی محیطی کامل شده کا رآفرین باید به ارزیابی صنعت بپرردازد که بر رویه‌های خاص هس صنعت ‏توجه دارد. ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 19:
tind ‏ری‎ میزران تقاضیای مرتبط با صنعت 00 مىتوان از منابع جايشده استخمراج ‎ae‏ اطلاع از رشد يا يسسروى بازارء تعداد رقيبان جديده ل ا 210 ا ا ۱ كارآفرينانة نوياست بايد لحاظ شوند. Business Plan

صفحه 20:
رقابت PSS ee erie en Lol er ee Pee ‏روبهر و می‌شوند. کارآفضرین باید ببرای این تهدیدها آمادگی داشته و‎ | ل 5 Business Plan

صفحه 21:
تحليل بازار و 1211110101019 پب | در آنجا به رقابت نواهد يرداخت حكونه است. Business Plan

صفحه 22:
شرح کسب‌وکار 0 ‎ae‏ ا ا ا 0 ۱ كارآفرين اميدوار است به آنها دست يابد می‌پرردازد Business Plan

صفحه 23:
برنامة تولید > ازجه ضرآيند توليدى استفاده موشود؟ 111 rT aes Ben eer eee See Sat ee ke TSR taal +» قراردادهاى متاطعدكارى براى انجام بخشى از فرآيند توليد در خارج از محل 1 د 2 اصلى Business Plan

صفحه 24:
برنامة بازاريابي ‎ed Te Se cele rene‏ ل توزيع قيمتكذارى, و بازاريابى كالايا خدمات؛ ‏“> تعيين راهبردهاى تصميمكيرى براى باذاريابى در مواقع بحمرانى؟ ‎; : a SRST ‏ا‎ ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 25:
ساختار سازماني +4 ساختار سازمانى قسمتى از طررح تجارى است كه شكل ا ا مشارکتی» و یا سهامی Business Plan

صفحه 26:
ارزيابي ربسك با توجه به نوع صنعت و جو رقابت 7 برخى خطررهاى بالقوه مواجه نواهد شه در نتيجه لازم است ا ۱ ۱ کسبوکار را مشخص کند. و سپس راهکارهای مقابله با آنها را روشن کند. Business Plan

صفحه 27:
برنامة مالسی ميم ~ قیمت تمام شد؛ هر واحد کللا قیمت فرروش هر واحد کالا 00 ۳ حم ۳ ‎hae ad‏ مرو ‏حقوق پررداختی به کا رکنان و اعضای هیئت مدیر» سود خالص (پیش و پس از کسر مالیات) 6۵ پیش‌نویس ترازنامه 75 4 ۱ ‎ce‏ ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 28:
میس ۱ ‎SULT nen TCS E IO oa naam‏ ار اجاره‌نامه قرارداد یا هر نوع موافتتی که به اجرا درم‌آید ز ۱ Business Plan

صفحه 29:
تا مر چشمانداز کسب وکار را تعیین نمایید. ‎es‏ به دنبال افرادی باشید که با طررح تجاری‌تان موافق هستند. ‏موقعیت خود را شناسایی نمایید. 0 برنامة مالى لازم را تنظيم كنيد. ‎USP OLDE oat 10 peer Oe are ‏جه زمانى بايد طررح تجارى را مورد بازبينى قررار دهيد؟‎ 4 ‏م ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 30:
‎acl ee Tey SL Ca‏ را سه آزمون زيى راس روى طبرح تجارىتان انجام دهيد* > آزمون تطابق با واقعيت * آزمون رقابتى ‏> آزمون ارزشيابى ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 31:
ا ل ةا م ‎FOYE‏ ‏ارزیابی ‎eB‏ * هنگام ارزیابی با خودتان صادق باشید. Business Plan

صفحه 32:
خلاصة مديريتى ا ا ا ‎Ye LST ee any‏ 0 0000 این بخش نباید از دو تا سه صفحه بیشتر شود و در همین مقدار کم باید ‎Pe tee Tac‏ ا ا م كليدى بايد به ور مشخص نشان داده شوند. Business Plan

صفحه 33:
شرح كسبوكار دراين بخش سوابق اطلاعاتى دربارة نوع كسبوكارء سوابق شمكت مورد نظسم» شرح كلى كالا يا خدمات ارايه شده به روشنى لل ‎eT eT ee fue TT‏ 1۳۳ 0 Pao L eae tia Business Plan

صفحه 34:
rel rs ‏برنامة بازاريابى از دو قسمت تشكيل شده است.‎ تحقيقو تحليلا١‏ Be WS lin eas »< Brrr eye eT eto 111111 eta <# بیان تقاط قوت شما در برابمم رقیبان eK > راهبرد باذاريابى ا ۷ 9۱ Business Plan

صفحه 35:
موقعيت مكاني eee Ae Te eta ‏منطقه‌ای‎ ate +4 دستترسى به خطوط حملوتتل ويا مواد اوليه Business Plan

صفحه 36:
مدیریت 5 00 a 0 SE LO el eo ied ۷ SN Cereb See Ter eee y 0 ‏ار‎ ey و میزان عملکرد هیئت مدیر» و مشاوران ش رکتی ا ۱ Business Plan

صفحه 37:
برنامة مالى ۱ > ترازتامه + صورت سودوزیان :+ وصورت كلردش نقدينكى. ۱ لازع ببرای پوشش تمام همزینه‌ها چقدر خواهد بود. م Business Plan

صفحه 38:
خطرات احتمالي ‎ee)‏ ل ‎Bye‏ ‎Be pe ere iE Le ker fire so peT repel tebe‏ ا مثال؟ 0 0 ‏ل ا ال‎ PLC am +4 افززايش غي_منتظرء هرزينهدهاى طراحى و توليد “عدم دستيابى به حجم فروش بيش ربينى شده 8 Business Plan

صفحه 39:
راهبرد دستيابي به موفقیت ¢ اطمینان از تداوع کسب و کار بسیار دشوار استا ولی كا رآفرين می‌تواند با تشخیص صحیح و پیش‌بینی راهکارهای جایگزیسن؛ رژیای خود را به واقعیست تبدیل کند و استسرار فعالیت کا رآفرینانه‌اش را شاهد باشد. از این رو لازم است بررنامة دستیابی به موفقيت نود را مكتوب كند. 0 و Business Plan

صفحه 40:
برنامة زمان‌بندي دستیایي به اهداف ۳ Business Plan

صفحه 41:
نكاتي در مورد چگونگي آماده‌سازي طرح تجاري ‎vate St ie en ee‏ 1 ‎eran’‏ ا ‎eee‏ ۱ می‌شود. ۱۳ 7 7 ee ste ae 5 Business Plan BCS eee SES Toe el ae م

صفحه 42:
Te TC) te ay Be * در ابتدای طریح تجاری فهررست بیاورید تا اراد بتوانند هس بخش دلخواء را به سرعت پیدا کررده و برررسی نمایند. 1 نه ارام سود سریع؛ ولی در نهایت سود کللان حاصل می‌شود). حجم طررح تجارى معمولاً بين ©؟ تا *6 صفحه است. مم 5 قم 8 0 هميشه واقعيتها را ذكر كنيد و از دروغ يبرهيرزيد. م Business Plan

صفحه 43:
‎aS ead Ce‏ ل اك ل ‎0 SPS eer ke Pee Len DTS PS Ose erry ‏ارايةٌ كوتاهى (0؟ دقيقه تا نيم ساعت) از طرح تجارى خود را آماده‎ ‏نمايد. ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 44:
Se eet ay Berea Evie Ur Peer Lb Ley با حرارت و احساس, طبرح نود را به مخاطب ارایه دهید ولی در برروز احساسات زیاده‌روی تكنيد. 00 ‏ا ا‎ te :4 نخست سرفصیل مطالب عمده را عنوان کنید و جزئیات را رای بعد بگذارید. اراية شما بايد ساده وقابل فهم باشد. روى دو تا سه موضوع اصلى ت مركن كنيد و از ذكس جمزرئيات فنى يبرهيرزيد. ‎dey‏ شنیداری و دیداری بهرء بگییرد. ‎BONN Yd one ST ere aes ‎Been PB <2 ee ors eT co aE ates ‏م ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 45:
‎ee Bed‏ را ‎SA DSR UCSC 1 1 ore ‏اهداف كارآفرين غي_منطقىاند.‎ 4+ ‎0 ae ‏¢ کارآفرین در ‎iY a ee Se‏ کامل ندارد. ‎Oe) oe SST Ee eb Saas ‏يو كارآضرين هيج شناختى از حنطررها و ضعفهاى بالقوة در بازار ندارد. ‎SPS) tame‏ با ‏داشته باشند. ‎Business Plan ‎ ‎

صفحه 46:
‎ol SMT DD Te eS al‏ دا ‏00 كسب وكار نود نظارت كامل داشته باشید * تغییررات درون و بیررون شرکتی را به دقت پیگیرری کنید ‎1۱ DS re aie ‎Business Plan ‎ ‎

Busiines ness Plan Bus كاربو كسرح ط WWW.Eshteghal. com برنامه‌ريزي خوب مي‌تواند: كارآفرين را در ادارة كسب‌وكار راهنمايي كند؛ از بروز اشتباههاي زيانبار جلوگيري كند؛ در پيشرفت و بهبود كار كمك نمايد؛ انجام امور را سرعت بخشيده و در نتيجه باعث صرفه‌جويي در زمان شود؛ فرآيند‌هاي مختل6ف تولي6د ،بازارياب6ي و توزي6ع را بهينه‌س6ازي كرده و از اتالف مواد اولي6ه، كار و سرمايه جلوگيري نمايد؛ 6ي ،مديري6ت را در دس6تيابي ب6ه اهداف كوتاه و 6ن ،ب6ا تعيي6ن چشم‌انداز و رس6الت شركت همچني شركت6ي، همچني6ن، بلند‌مدت ياري مي‌دهد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ضرورت برنامه‌ريزي به عنوان بخشي‌از هر فعاليت‌كاري طرح كس 6ب‌وكار ،مهمتري66ن س66ند نوشت66ه‌شده‌اي اس66ت ك66ه تمام جنبه‌هاي مختل66ف كسب‌وكار را پيش از راه‌اندازي آن بررسي مي‌كند. طرح كس66ب‌وكار حاوي برنامه‌هاي كاربردي اس66ت ،مانن66د برنام66ة مال66ي ،برنام66ة ‌عملياتي ،برنامة توليدي ،برنامة بازاريابي ،و ساختار سازماني. اين برنامه‌ها همانند نقشه‌اي كارآفرين را در طول مسير راهنمايي مي‌كنند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus طرح كسب‌وكار چيست؟ دورنماي راهبردي از شركت مهمترين ابزار ارتباطي درون‌شركتي و برون‌شركتي ابزاري براي جمع‌آوري سرمايه‌هاي الزم براي كار ابزاري براي برنامه‌ريزي ،اندازه‌گيري و بهبود عملكرد مبنايي براي تصميم‌گيري صحيح راهي براي ايجاد انگيزه در كاركنان ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus :يك طرح كسب‌وكار خوب بيانگر موارد زير است بررسي واقع‌بينانه ابزار عملكردي ابزاري براي برقراري ارتباط ابزار ايجاد انگيزه ابزار توسعة مديريت راهنماي مسير ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus چرايي اهميت طرح تجاري طرح تجاري باي6د ب6ه وس6يلة كارآفرين تنظيم شود .ب6ه ياد داشته باشيد ك6ه فق6ط خود كارآفري6ن اس6ت ك6ه مي‌توان6د ايدة خود را در قال6ب طرح تجاري تنظيم كند. ب6ا وجود اي6ن‌،باي6د ب6ا بس66ياري از س6ازمان‌ها و كارشناس6ان ام6ر ،هنگام تنظيم طرح مشورت كرد. وكيالن ،حس666ابداران ،مشاوران تجاري ،و مهندس666ان در آماده‌س666ازي طرح مفيد هستند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus چه كسي بايد طرح را بنويسد؟ كاركنان و مديران شرك6ت ،س6رمايه‌داران ،بانكداران ،س6رمايه‌گذاران فعاليت‌هاي كارآفرينان66ه ،تهيه‌كنندگان ،خريداران ،و رايزنان طرح را مي‌خوانند. كس6ي ك6ه قرار اس6ت طرح را بخوان6د اغل6ب بر حدود و مفهوم واقع6ي آن اثر مي‌گذارد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus چه كسي طرح را مي‌خواند؟ بخش معرفي برنامة بازاريابي خالصة مديريتي ساختار سازماني تحليل صنعت ارزيابي ريسک شرح كسب‌وكار برنامة مالي برنامة توليد ضميمه (شامل اطالعات پشتيباني) ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus بخش‌هاي مختلف طرح تجاري اي6ن بخ6ش ،عنوان ي6ا ص6فحه‌اي اس6ت ك6ه براي فراه6م كردن خالص6ة كوچك6ي از عناوي6ن طرح‌ تجاري ،تنظيم مي‌شود .صفحة معرفي بايد مطالب زير را در برداشته باشد. نام و نشاني كسب‌وكار نام بنيانگذار (كارآفرين) يا كارآفرينان و شمارة تلفن آنها توضيح مختصري در موردكسب‌وكار و اساس كار آن ميزان نيازهاي مالي معرفي محصول توليدي يا خدمات قابل ارائه ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus بخش معرفي مهمتري666ن بخ666ش در طرح تجاري اس666ت ك666ه پ666س از پايان نگارش بخش‌هاي ديگر نوشته مي‌شود. طول اين بخش نبايد از دو تا سه صفحه تجاوز كند. نكات كليدي باي6د ب6ه روشن6ي س6اخته و پرداخت6ه شون6د ب6ه ص6ورتي ك6ه سرمايه‌گذار را به موضوع عالقمند كنند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus خالصة مديريتي شرح رسالت شركت تاريخ شروع فعاليت كسب‌وكار نام و سمت شركت بنيانگذار كسب‌وكار تعداد كارمندان جايگاه كسب‌وكار اصلي و ديگر شعبه‌ها و شركت‌هاي تابعه شرح كارخانه يا امكانات مورد نياز محصول توليدي يا خدمات قابل ارايه ارتباطات بانكي و اطالعات مورد نياز در اين زمينه سرمايه‌گذاران فعلي خالصه‌اي از رشدكسب‌وكار كه شامل مسائل مربوط به امور مالي و بازار باشد خالصه‌اي از برنامه‌هاي آتي مديريت ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus :فهرست سرفصل مطالب خالصة مديريتي به شرح زير است تحليل محيطي تعيين رويه‌ها موجود در بازار تشخي6ص تغييرات ب6ه وجود آمده در س6طح مل6ي و بين‌الملل6ي ك6ه ممك6ن اس6ت كسب‌وكار نوپا را تحت تأثير قرار دهد ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus تحليل محيطي ،صنعت و بازار كارآفري66ن باي66د ب66ه رويه‌هاي تولي66د ناخال66ص مل66ي ،بيكاري ب66ا توج66ه ب66ه محدودة جغرافياي66ي ،درآم66د قاب66ل اس66تفاده ،و غيره توجه داشته باشد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus اقتصاد Economic ارزياب6666ي تغييرات فرهنگ666ي ممك666ن اس666ت از لحاظ جمعيت‌شناخت666ي بروز تغييرات6ي را در جمعي6ت نشان ده6د ،براي مثال تأثي6ر افزاي6ش يكبارة زادوول6د ي6ا افزاي66ش افراد پي66ر؛ بروز تغييرات در طرز برخورد و نگرش ،از قبي66ل « جن6س ايران6ي بخري6د » ؛ ي6ا رويه‌هاي6ي در زمين6ة ايمن6ي ،به6داش6ت ،تغذي6ه؛ و ني6ز اهمي66ت محيط‌زيس66ت ،ممك66ن اس66ت تمام ًا بر طرح تجاري كارآفري66ن تأثي66ر گذارند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ف?رهنگ Culture Technology پيش‌6666بيني بروز پيشرف6666ت در فناوري دشوار اس6666ت .باوجود اي6666ن، كارآفري6ن باي6د ب6ه توس6عة بالقوة فناوري توج6ه داشت6ه باش6د و اطالعات الزم را از منابع66ي ك66ه ب66ا ص66نايع عمده ي66ا دول66ت در تماس‌6اند جمع‌آوري كند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus فناوري هنگام راه‌اندازي كس6666ب‌وكار نوپ6666ا ،جنبه‌هاي قانون6666ي متعددي وجود دارند .كارآفري6ن باي6د در برابر ه6ر وض6ع قانون6ي ك6ه در آينده ممك6ن اس6ت كاال ي6ا خدمات ،شبك6ة توزي6ع ،قيم6ت ،ي6ا راه6برد تبليغات6ي وي را تح6ت تأثير قرار دهد آمادگي داشته باشد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus جنبه‌هاي قانوني تمام عوام66ل خارج66ي فوق عموماً كنترل ناپذيراند .ب66ا وجود اي66ن، آگاه66ي و ارزياب66ي اي66ن عوام66ل ،پشتيبان66ي قوي براي فرص66ت ب66ه وجود آمده ،و توس6عة راه6برد بازارياب6ي مناس6ب بس6يار ارزشمن6د است. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus نكته هنگام66ي ك66ه ارزياب66ي محيط66ي كام66ل ش66د ،كارآفري66ن باي66د ب66ه ارزياب66ي ص66نعت بپردازد ك66ه بر رويه‌هاي خاص ه66ر ص66نعت توجه دارد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ارزيابي صنعت ميزان تقاضاي مرتب666ط ب666ا ص666نعت را معمو ًال مي‌توان از مناب666ع چاپ‌شده اس6تخراج كرد .اطالع از رش6د ي6ا پس6روي بازار ،تعداد رقيبان جدي6د، و تغييرات ممك66ن در نيازهاي مص66رف‌كنندگان از جمل66ه موضوع‌هاي مهم6ي اس6ت که ب6ه منظور تحق6ق كس6ب‌وكار بالقوه ك6ه حاص6ل فعالي6ت كارآفرينانة نوپاست بايد لحاظ شوند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus تقاضاي صنعت اكث66ر كارآفرينان عموم ًا ب66ا تهدي66د بالقوة شركتهاي س66هامي بزرگ‌ت66ر روبه‌رو مي‌شوند .كارآفري6ن باي6د براي اي6ن تهديده6ا آمادگ6ي داشت6ه و بدان6د رقيبان6ش چ6ه كس6اني‌اند و ضع6ف و قوت آنه6ا در چيس6ت ،ت6ا بتوان6د برنامة بازاريابي كارآمدي را به كار ببندد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus رقابت در آخ66ر ،در قال66ب تحلي66ل بازار ب66ه بررس66ي بازاري مي‌پردازي66م ك66ه اطالعات زي6ر را مي‌توان در آ6ن ياف6ت :مشتريان كدام‌ان6د ،فضاي تجاري در بخ6ش بازار مورد نظ6ر و محدودة جغرافياي6ي مربوط ك6ه كس6ب‌وكار در آنجا به رقابت خواهد پرداخت چگونه است. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus تحليل بازار شرح جزئيات كسب‌وكار اين بخش با شرح رسالت شركتي كسب‌وكار نوپا آغاز مي‌شود. رس6الت شركت6ي اس6اس ًا ب6ه تشري6ح ماهي6ت كس6ب‌وكار و ه6ر آنچ6ه ك6ه كارآفرين اميدوار است به آنها دست يابد مي‌پردازد ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus شرح كسب‌وكار از چه فرآيند توليدي استفاده مي‌شود؟ حجم توليد در فواصل زماني مختلف چقدر است؟ ظرفيت ماشين‌آالت ,جديد يا قديمي بودن آنها6... , تعداد كارگران ‌،مديران6... ، گنجايش انبارها قر6اردادهاي مقاطعه‌6كاري براي انجام بخشي از فرآيند توليد در خارج از محل اصلي ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة توليد 6ي 6ه ب6ه چگونگ 6ن روية‌مناس6ب براي تنظي6م برنام6ة بازارياب6ي بب6ا6ا توج تعيي چگونگ6ي توج6ه تعيي6ن توزيع ،قيمت‌گذاري ،و بازار‌يابي كاال يا خدمات؛ تعيين راهبردهاي تصميم‌گيري براي بازاريابي در مواقع بحراني؛ شرح بودجه و كنترل‌هاي مورد نياز. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة بازاريابي س66اختار س66ازماني قس66متي از طرح تجاري اس66ت ك66ه شك66ل مالكي6ت كس6ب‌وكار نوپ6ا ك6ه مالكي6ت شخص6ي ،مشاركت6ي ،و ي6ا سهامي است را شرح مي‌دهد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ساختار سازماني توج6ه ب6ه نوع ص6نعت و جـو رقابت6ي موجود ،هركس6ب‌وكار نوپاي6ي ب6ا ب6ا توج6ه برخ666ي خطرهاي بالقوه مواج666ه خواه666د ش666د ،در نتيج666ه الزم اس666ت كارآفرين اقدام به ارزيابي ريسك نمايد. نخس66666ت آ66666ن ك66666ه ريس66666ك‌هاي بالقوة كس6666ب‌وكار را مشخ6666ص کند .و س6666پس راهكارهاي مقابله با آنها را روشن کند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ارزيابي ريسك قيمت تمام شد ‌ة هر واحد كا6ال قيمت فروش هر واحد كاال پيش‌بيني فروش براي سال اول هزينه‌هاي عمومي و جاري حقوق پرداختي به كاركنان و اعضاي هيئت مدي6ره سود خالص (پيش و پس از كسر ماليات) پيش‌نويس ترازنامه پيش‌نويس صورت سودوزيان پيش‌نوي6س صورت گردش نقدينگي ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة مالـي هرگونه مطالب پشتيباني كه در متن سند گنجانده نشده باشد؛ نامه‌هاي خريداران ،توزيع‌كنندگان يا مقاطعه‌كاران ،و غيره; اجاره‌نامه ،قرارداد يا هر نوع موافقتي كه به اجرا درمي‌آيد; فهرست قيمت‌ تهيه‌كنندگان و رقبا6. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ضميمــــه چشم‌اندازكسب‌وكار را تعيين نماييد. به دنبال افرادي باشيد كه با طرح تجاري‌تان موافق هستند. موقعيت خود را شناسايي نماييد. برنامه‌هاي عملياتي الزم را تنظيم نماييد. برنامة مالي الزم را تنظيم كنيد. هرچه بيشتر ارتباطات خود را توسعه دهيد. چه زماني بايد طرح تجاري را مورد بازبيني قرار دهيد؟ ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus فرآيند آماده‌سازي طرح تجاري سه آزمون زير را بر روي طرح تجاري‌تان انجام دهيد: آزمون تطابق با واقعيت آزمون رقابتي آزمون ارزشيابي ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus )2-4آزمون‌هايي كه بايد بر روي طرح تجاري انجام دهيد طرح تجاري داراي ده بخ666ش اص666لي اس666ت ك666ه باي666د پيوس666ته مورد ارزيابي قرار گيرند. هنگام ارزيابي با خودتان صادق باشيد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ارزيابي طرح تجاري مهمتري66ن بخ66ش ب66ه شمار مي‌رود چرا ك66ه باي66د خواننده را متقاع66د كن66د كس6ب‌وكار مورد نظ6ر موف6ق مي‌شود و در نهاي6ت ب6ه س6ود مي‌نشيند .حج6م اي6ن بخ6ش نباي6د از دو ت6ا س6ه ص6فحه بيشت6ر شود و در همي6ن مقدار ك6م باي6د نكات قوت ك66ل طرح را بازگ66و نماييد .اي66ن بدان معناس66ت ك66ه عناص66ر كليدي بايد به طور مشخص نشان داده شوند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus خالصة مديريتي در اي66ن بخ66ش س66وابق اطالعات66ي دربارة نوع كس66ب‌وكار ،س66وابق شرك6ت مورد نظ6ر ،شرح كل6ي كاال ي6ا خدمات اراي6ه شده ب6ه روشن6ي ذك66ر مي‌شون66د و اهداف كوتاه و بلند‌مدت تعري666ف مي‌شوند .در اي66ن بخ6ش باي6د حج6م فروش ،س6هم بازار و اهداف س6ودآور كس6ب‌وكار را مشخص كنيد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus شرح كسب‌وكار برنامة بازاريابي از دو قسمت تشكيل شده است. ت?حقيقو ت?حليل)1 تعريف خريداران كاال و خدمات تعريف بازار ‌،سهم بازار ‌،رويه‌هاي نفوذ به بازار شناسايي رقيبان و بيان نقاط قوت و ضعف آنان بيان نقاط قوت شما در برابر رقيبان )2برنامة بازاريابي راهبرد بازاريابي ع‌رساني رويه‌هاي فروش ،توزيع ،قيمت‌گذاري ،آگهي ،تبليغات و اطال ‌ ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة بازاريابي موقعيت مكاني كسب‌وكار و مزيت‌هاي آن ت‌هاي منطقه‌اي مزي ‌ دسترسي به خطوط حمل‌ونقل و يا مواد اوليه ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus موقعيت مكاني شرح تيم مديريت ،توانايي‌ها و حقوق و مزاياي هر كدام ذكر 6ميز6ان سهم هر يك از اعض6اي تيم مدير6يت در مالكيت شركت ساختار سازماني كسب‌وكار ميزان عملكرد هيئت مديره ،و مشاوران شركتي ساختار قانوني كسب‌وكار (از لحاظ مالكيت خص6وصي ،مش6اركتي و سهامي بودن) ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus مديريت در اين بخش بايد 3صورت مالي را براي دورة مالي يكساله ارايه دهيد: ترازنامه صورت سودوزيان و صورت گردش نقدينگي. در پايان ب6ه تحلي6ل نقط6ة‌س6ربه‌سر بپردازيد .اي6ن تحلي6ل نشان مي‌ده6د ك6ه حج6م الزم براي پوشش تمام هزينه‌ها چقدر خواهد بود. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة مالي در اي6ن بخ6ش باي6د خطرات را پي6ش‌از وقوع ،پيش‌6بيني كني6د ،در واق6ع در ش66بيني و كنترل اي66ن بخ66ش باي66د ب66ه خوب66ي مشخ66ص كني66د ك66ه تواناي66ي پي ‌ خطرات غيرمنتطره را داريد .براي مثال: كاهش قيمت از طرف رقيبان رويه‌هاي نامناسبي كه ممكن است در صنعت به وجود آيد افزايش غيرمنتظرة هزينه‌هاي طراحي و توليد عدم دستيابي به حجم فروش پيش‌بيني شده ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus خطرات احتمالي اطمينان از تداوم كس6ب‌وكار بس6يار دشوار اس6ت ول6ي كارآفري6ن مي‌توان6د ب6ا تشخي6ص ص6حيح و پيش‌6بيني راهكارهاي جايگزي666ن ،رؤياي خود را ب666ه واقعي666ت تبدي666ل كن666د و اس666تمرار فعاليت‌ كارآفرينانه‌اش را شاه6د باشد .از اي6ن رو الزم اس6ت برنام6ة دس6تيابي ب6ه موفقيت خود را مكتوب كند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus راهبرد‌ دستيابي به موفقيت Busiines ‏ness Plan ‏Bus برنامة زمان‌بندي دستيابي به اهداف ي باي6د مناس6ب باشد .ب6ه ياد داشت6ه باشيد جل6د و شيرازه‌بندي طرح تجار ‌ ك666ه برداش666ت اولي666ة افراد از شم666ا از طري666ق طرح تجاري ايجاد مي‌شود. طرح تجاري باي66د عاري از هرگون66ه اشتباه تايپ66ي و دس66تور زبان66ي باشد. ظاهر طرح تجاري بايد از جذابيت مناسب برخوردار باشد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus نكاتي در مورد چگونگي آماده‌سازي طرح تجاري در ابتداي طرح تجاري فهرس66ت بياوري66د ت66ا افراد بتوانن66د ه66ر بخ66ش دلخواه را به سرعت پيدا كرده و بررسي نمايند. طرح تجاري باي6د نشان ده6د ك6ه س6رمايه‌گذاري در آ6ن ،س6ودآور اس6ت ( نه الزام ًا سود سريع ،ولي در نهايت سود كالن حاصل مي‌شود). حجم طرح تجاري معمو ًال بين 25تا 50صفحه است. هميشه واقعيت‌ها را ذكر كنيد و از دروغ بپرهيزيد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus نكاتي در مورد چگونگي آماده‌سازي طرح تجاري ي را ب6ه اغل6ب ضروري اس6ت در مقاب6ل س6رمايه‌گذاران بالقوه طرح تجار ‌ طور شفاه6ي ارائ6ه داد .انتظار مي‌رود در اي6ن جلس6ة مناظره‌ ،كارآفري6ن اراي6ة كوتاه6ي ( 20دقيق6ه ت6ا ني6م س6اعت) از طرح تجاري خود را آماده نمايد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus )3-2نكاتي در مورد چگونگي اراية طرح تجاري هنگام ارائة طرح به نكات زير نيز توجه كنيد: ب6ا حرارت و احس6اس ،طرح خود را ب6ه مخاط6ب اراي6ه دهي6د ول6ي در بروز احس6اسات زياده‌روي نكنيد. مخاطبان خود را بشناسيد و مطابق با خواستة آنها ارايه كنيد. نخست سرفصل مطالب عمده را عنوان كنيد و جزئيات را براي بعد بگذاريد. اراي6ة شم6ا باي6د س6اده و قاب6ل فه6م باشد .روي دو ت6ا س6ه موضوع اص6لي تمرك6ز كني6د و از ذك6ر جزئيات فني بپرهيزيد. از وسايل شنيداري و ديداري بهره بگيرد. ارايه را با ذكر مجدد نقاط قوت پايان دهيد. خود را براي پاسخگويي به پرسش‌هاي احتمالي سرمايه‌گذاران آماده كنيد. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus نكاتي در مورد چگونگي اراية طرح تجاري به‌ طور كلي درطرح تجاري ضعيف مي‌توان يك يا چند عامل زير را يافت: اهداف كارآفرين غيرمنطقي‌اند. اهداف ،سنجش‌پذير نيستند. كارآفرين در قبال كسب‌وكار نوپا خود تعهد كامل ندارد. كارآفرين در كسب‌وكار موردنظر هيچ تجربه‌اي ندارد. كارآفرين هيچ‌ شناختي از خطرها و ضعف‌هاي بالقوة در بازار ندارد. بازاري وجود ندارد ك6ه در آ6ن مشتريان ب6ه كاال ي6ا خدمات عرض6ه شده نياز داشته باشند. ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus ? مواجه مي‌شوند؟ چرا برخي طرح‌هاي تجاري با شكست بر روي عملكرد كسب‌وكار خود نظارت كامل داشته باشيد تغييرات درون و بيرون شركتي را به دقت پيگيري كنيد طرح تجاري را هميشه به روز نگه داريد ‏Busiines ‏ness Plan ‏Bus نظارت كاملي بر روي طرح تجاري خود داشته باشيد

62,000 تومان