صفحه 1:

صفحه 2:
طرح معماری 2 موضوع : ۳0۵5۱9 ۲۵۱۷۲۵ کرد آورند کان - آتوسا آبحمزه بهاره خسروی هیانگ کی کیم فائزه یداللهی ۳1

صفحه 3:
‎al‏ 3 معمار معماری درک ی ار جواستن اجتماع - بزركى 7 هدف وفلسفه - وحدت بین درون و برون - ‏صميميت ابا محيظ و انكاه اوج زببائيست كه ما به معماری تفريف ميكتيم اراعش اسث كه معمارق زا تعریف می کند و هویت هر مسیط را ین می اید. مه جایی است که در آن یک شخهر» خقواده با گروهی از افراد با هم ژننگی د را ان رای خن و تكاء دلششن وسايل شخصبىى داراى تحهيزات بهداشتى و ابزار تهيه و توليد غذا. ‎ ‎ ‏-مفهوم خانه (©1050!) مفهومى وسيعتر از محل فيزيكى اقامت مثلا ©5نا9!! است. خانه معمولا محل آمتیت با پناه‌بردن است؛ جایی که امورات دنیای و کور نگ وی شوند و آشیاء با افرادی که شخص دون ی دارد مرگز توجه هستند. بسیاری از افراد به خانه به عنوان جایی که در آن بزرگ شده‌اند فکر 100 و تالمج توانة از جنس زمانباشد تا از جنس مکان. ‎

صفحه 4:

صفحه 5:
1 ار ‎Ae‏ ‏عوامل اقليمى 5-5 شيب زمين بستر نوع خاک گیاهان بارش تابش و بادها سوام ۶

صفحه 6:
1 معمارى و فرهنگ و فرهنگ ؛ مجموعه اي از اعتقادات , باورها , سنت ها و الگوهاي رفتاري و نیز دانش , اطلاعات و ادبیات مکتوب و شفاهي يك جامعه. هر جامعه اي داراي فرهنگ خاص خود است که شالوده معماري آن جامعه را پایه گذاري مي کند. بنا به عنوان جزئي از فرهنگ معطحه وظیفه عینیت بخشیدن مللهديشه ذهني از طریق فرم ظاهري صریح وآشکار تلويحي و نیمه

صفحه 7:
عوامل فرهنگي موثر در شکل گيري 1 : صورتها و ارزشهاي پایدار و کهن 2 : ارزشها و صورتهاي نیمه پایدار و سبك 3 : ارزشها و صورتهاي زودگذر یا مد معماری از یک طرف متأثر از خواست های انسان و قرهنگ اوست و از طرف دیگر متاثر ‎١‏ ات که انسان در آن زندگی می کند .:. در واقع معماری ظرف زندگی انسان است, ظرفی که انسان با بهره گیری از خرد, ‎eee‏ فرهنگ خود آن را می آفریند (هلتزی هال)

صفحه 8:
ای وی ار برع اس که پس از ادراک توسط داكن د اتفال + مرکز آندیشه با مشاهده ادراک سات لى ذر متمارى. همجون ”تقارن", 000000 و*سلسله مراتب* 00 كام دک رگونی مفاهیم " عملکردی ور ون " صترفا عملکردی " حاصل 2 و ان آنديشه دریدا در زیبایی شناسی ‎lst le, 7‏

صفحه 9:
) معماری وزیبایی ‎ens‏ باك را ندع انام حش د شك دهنده می داند. ‏هلمار فرانک : وی عواملی را که به طور خاص مف توائتد بن فراييد احساس يباين اكز ۱ شد دكي مل هاي ‏-مدل فرهنكى حاكم ‏-شناخت زمينه تاريخى و علل وجود يك بنا ‎

صفحه 10:
تادائ و آندو در 13 اکتبر 1941 ميلادي در اوزاكاي ژابن دیده به جهان گشود. در سال 1960 م . به يك بکسر حرفه اي تبدیل شد. در سالهاي 69- 2 م . تعالیم خود آموخته و غیر آكادميك و ‎ge ae‏ معمار با فرهاي أموزشي به .ارقا 0 ريكا و آفريقا و مطالعه بر فرانسك لویدرایت و كارهاي معرفى معمار و ارس معماران پست 00ل دوم زاين محسوب مي شود. آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بز جدابیت فضا تاکید مي ورزد.

صفحه 11:
تادائو آندو به باور من سه عنصر برای تبلور معماری مورد نیاز است : مصالح وافعی مانند بتن اکسپوز و با چوب رنگ نشده , هندسه ناب + طبیعت ؛ طبیعتی که از طریق انسان نظم داده شده و در تضاد با طبیعت آشفته است.

صفحه 12:

صفحه 13:
ی ‎aa aa‏ مت جنوب دارد که در دامنه کوه روکو واقع شده و دارای چشم اندازی وت ار اقانونن می‌باشد ساختمان که شامل ۱۲ و و ات با شبکه‌ای منظم به ابعاد ۵/۷ در 4 01000 41 انستت. آما در برش با شیب ‎ta‏ 0 4 است در جایی که ساختمان روی ‎ey)‏ تالا بوارود. قسمت‌هایی در شکل 0 هی باز وابسته به همی دیده می‌شود ‎aes‏ کل نکیل می‌دهند. فرم پلکانی که به واسطه شیب زمین ایجاد شده, باعث پدید آمدن مهتابی‌هایی با چشم اندازی متنوع برای خانه‌های ‎٩ mane‏ اسلت. زندگی روزمره در خانه‌های مسکونی که هر کدام دارای شکل و آندازه‌های

صفحه 14:
روکو و اقلیم - بررسی چند نمونه از نقش اقلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : محیط تادائو آندواعتقاد دارد در اصولا هر مکانی به بهترین نحو نشان میدهد چه معماری در آن مناسبتر مینشیند. و این وظیفه معمار است که بهترین معماری را برا ۳

صفحه 15:
1 ‎١‏ روكو واقليم و - بررسی چند نمونه از نقش اقلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : ‎el‏ - استفاده از شوذی ‏گرم و مرطوب - استفاده از گیاهان روی تراس ها ‎ ‎@ Lob: ‏" سعفهای نسبنا کوتاه | قرارگیری ساختمان در شیب 60 درجه ‎

صفحه 16:
روکو و اقلیم > بررسی چند نمونه از بعش افلیم در شکل گیری و ساخت مجموعه : li 0 9 ) : استفاده از شوذى(درهاى كاغذى با قاب جوبى كه در خانه ‎ol:‏ حل © هاى سنتى زابن استفاده ميشود)

صفحه 17:
) 1 ‎etapa eae‏ روکو و اقلیه ‏ گیری و ساخت مجموعه : اقليم كرم و مرطوب :رای حل 468 6 : استفاده از كياهان روى تراس ها براى تعديل هوا

صفحه 18:
) lal ۳ 2 ‏بررسی چند نمونه از نقش اقلیم بروکو‎ - ‏گیری و ساخت مجموعه : ید‎ اقلی ‎ee‏ ۱ ل ا ]ف اران هدایت هوای ‎Om azels‏ ود در ‎slg tac‏ سرد كوية

صفحه 19:
‎a ue‏ روکو و اقلیم - بررسی چند نمونه از نقش اقليم در شكل گیری و ساخت مجموعه : ‎li ‎097 ‏: 4 : قرارگیری ساختمان در شیب 60 درجه :راه حل #8 0 ‎ ‎

صفحه 20:
و روکو وفرهنگ ۴ 3 در نظر اول به نظر می‌رسد سبک معماری روکو مدرن باشد ولی = - سادگی قرمها و مصالح به كار رفته الهام كبرإت#عمار ‏ از سادكى و زيبايى آرامش بخش جاى خانه‌های ژاپنی - فرق این معماری با معماری مدرن آن است که در اینجا به وجود انسان توجه شده و آنجا به استاندارد هایش. در واقع در بنا روج سنت ‎olye uals‏ دارد.

صفحه 21:
- سادگی فرمها و مصالح به کار رفته الهام گیی4۴عمار بخش چای خانه‌های ژاینی 7

صفحه 22:
روکو وفرهنگ ‎e‏ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عین حال آرامش بخش نیز هست.

صفحه 23:
روکو وفرهنگ ‎a‏ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عين حال آرامش بخش نیز هست.

صفحه 24:
- بررسی چند نمونه از نقش فرهنگ در ‎Pep ees Ly SaaS‏ ورودی خانه راه باریکی است که فضای شلوغ بیرون را به فضای آرام درون ایمن راهرو را در باغهای ژاپنسی بسه وقور می‌توان باریکی که روی چمن قرار دارند ولی در گذر از آنها می‌کند از روی دریا عبور می‌کند. به علاوه به خاطر توجهی که عبور از این راهمی‌طلید حس آرامش و تمرکز ایجاد میشود احساس

صفحه 25:

صفحه 26:
«بررسی چند نمونه ار تفس فرهنگ در گیری و ساخت مجموعه : دسترسی ها - برای رفتن از مجموعه‌هابه ا دا ل ‎el‏ ‏مراتبى بايد طى شود و - در قياس اين يديده با فرهنك اين مرز و بوم 15 كدان كار براى حفاظت أن نا انجام كرقته است. براى ‎bl‏ ‏۲ ۱ 5 حقظا رو سبار عائز آهمیت است.

صفحه 27:
ری اه واه از وی در ى و ساخت مجموعة 1 روکو و زیبایی ‎w‏ تناسبات - آندو سعی کرده با استفاده از بلوک‌های ‎ae‏ آندازه | تش ۳ رادر خانهداشع حفظ كند و به آن زقایی ببخشد. - تناسبات هندسی مجموعه را ترازى لن دانست. اهر كس كه به گوشه‌ای از بنا نگاه کند در ذهنش ادامه آن را می‌سازد.

صفحه 28:
روکو و زیبایی - بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل گیری و ساخت مجموعه : تناسبات ساختار هندسی مجموعه حالت تقریبا انتزاعی (آبستره) دارد. که این خود موجب عدم وابستگی به مکان میشود. آندو نیز طبیعت را فرای ارتباط اولیه با مکان یافت. با قرار دادن مجموعه در شیبی همگون با محیط آندو از انرژی محیط برای پویابی بخشیدن به کار استفاده کرد.

صفحه 29:
روکو و زیبایی - بررسى جند نمونه از نقش زيبايى در شكل 6 ‎t‏ الت مر ‎ ‏تناسبات ‏در خانه‌های قدیمی زاین همواره آندازه ٍ ی تاق ‎ee‏ 4د از تعداد حصيرها( تدمى ها) است كه کف آن پهن می‌شود. برای ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 30:
1 روکو وزیبایی استفاده از المان های عمودی و افقی در ساختمان روکو تضادی ایجاد کرده که زیبایی چشم نوازی ایجاد میکند.

صفحه 31:
Peay cee Ness ae >. 2 فرمهای بسیار ساده مكعبى ##يردها بنا را دلنشین می‌کند بدون نیاز به تزبينات روى نما آرامش فذاق تريَينات شده

صفحه 32:
- بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل 2 نما در اینجا همان سازه است که بدون واسطه عرضه می‌شود. (که این باز هم گوشه چشمی است به سادگی چایخانه‌های ژاپنی)

صفحه 33:
روکو 3 زیبایی ۳ - بررسی چند نمونه از نقش زیبایی در شکل ی و۳ در سازه ساختمان فرم سقف نیز با اندکی تعمق همان سقف خانه‌های ژاپنی است.

صفحه 34:
تاداثو آندو : تحليل آثار و انديشه ها و ديدكاه ها اثر ماسائو فوریاما ‎http://blog.naver.com/archur?‏ ‎Redirect=Log&logNo=40028543269‏ ‎http://nocturn.kr/44‏ GreatBuildingsOnline.c om ‏بای علمی دانشجویان ایران‎

طرح معماری 2 موضوع rokko housing : گرد آورند گان : آتوسا ابحمزه بهاره خسروی هیانگ کی کیم فائزه یداللهی خانه و معماری معماری ترکیب''ی از خواس''تن -اجتماع -بزرگ''ی – هدف وفلس''''''فه – وحدت بی''''''ن درون و برون – ص'میمیت ب'ا محی'ط و انگاه اوج زیبائیس'ت ک'ه م'ا ب'ه معماری تعری'ف میکنی'م .آرامش اس'ت ک'ه معماری را تعری'ف م'ی کن'د و هوی'ت ه'ر محی'ط را تبیی'ن م'ی نماید. خانه جایی است که در آن یک شخص ،خانواده یا گروهی از افراد با هم زندگیمیکنند .معموال خان ه محل ی اس ت برای خوابیدن و نگاه داشت ن وس ایل شخص ی و ‌ دارای تحهیزات بهداشتی و ابزار تهیه و تولید غذا. مفهوم خان''ه ( )Homeمفهوم''ی وس''یع‌تر از مح''لفیزیک'ی اقام'ت مثال Houseاس'ت .خان'ه معموال مح'ل امنی''ت ی''ا پناه‌بردن اس''ت؛ جای''ی ک''ه امورات دنیای بیرون کمرن'گ می‌شون'د و اشیاء ی'ا افرادی ک'ه شخ'ص دوس'ت می‌دارد مرک'ز توج'ه هس'تند .بس'یاری از افراد ب'ه خان'ه ب'ه عنوان جای'ی ک'ه در آ'ن بزرگ شده‌ان'د فک'ر می‌کنن'د و خانهمی‌توان'د از جن'س زمانباش'د ت'ا از جن'س مکان. تقس$$یمات اقلیم$$ی در جهان : 1اقلیم بارانی استوایی : 2اقلیم گرم وخشک : 3اقلیم گرم-معتدل : 4اقلیم سرد و برفی : 5اقلیم قطبی معماری واقلیم معماری واقلیم عوامل اقلیمی بستر شیب زمین نوع خاک گیاهان بارش تابش و بادها سوانح طبیعی معماری و فرهنگ فرهن$$گ :مجموع''ه اي از اعتقادات ،باوره''ا ،س''نت ه''ا و الگوهاي رفتاري و ني'''''ز دان'''''ش ،اطالعات و ادبيات مكتوب و شفاهي يك جامعه. ه'ر جامع'ه اي داراي فرهن'گ خاص خود اس'ت ك'ه شالوده معماري آن جامعه را پايه گذاري مي كند. بنا به عنوان جزئي از فرهنگ معماري از طريق فرم ظاهري ذهني وظيفه عينيت بخشيدن يك انديشه تك معنايي تجلي فرهنگ در فض$ا آشكار چند معنايي صريح و آشكار تلويحي و نيمه معماری وفرهنگ عوامل فرهنگي مو$ثر در شكل گيري فضاي معماري : 1صورتها و ارزشهاي پايدار و كهن : 2ارزشها و صورتهاي نيمه پايدار و سبك : 3ارزشها و صورتهاي زودگ'ذر يا مد معماری از ی'ک طرف متأث'ر از خواست های انس'ان و فرهن'گ اوس'ت و از طرف دیگ'ر متاثر از شرایط'ی اس'ت ک'ه انس'ان در آ'ن زندگ'ی می کن'د ...در واق'ع معماری ظرف زندگ'ی انسان اس'ت ،ظرف'ی ک'ه انس'ان با بهره گیری از خرد، اندیش'ه و فرهن'گ خود آ'ن را م'ی آفریند (هلتزی هال) معماری وزیبایی تعری$$$$$$ف زیبای$$$$$$ی شناسی: زیبای''ی شناس''ی = زیبایی چیست؟ تفاهم ادراک و زیبای'ی نمودی از پدیده اس'ت ک'ه پ'س از ادراک توسط حواس و انتقال ب''ه مرک''ز اندیش''ه ی''ا مشاهده ادراک کننده ،واکنش‌های'ی مبتن'ی بر تجربه‌های اندوخت'ه شده را در مخاطب برمی‌انگیزد. زیباشناخت''''''''ی در معماری ،همچون ”تقارن“، ”نظ''''م“” ،تناس''''ب“ و ”س''''لسله مرات''''ب“ فرمی‌همگام ب''ا دگرگون''ی مفاهی''م ” عملکردی ص'''رف “ و ن'''ه ” ص'''رفا عملکردی “ حاص'''ل می‌شود ،بنیان اندیش'ه دریدا در زیبای'ی شناس'ی .واس'''''''''''''''ازی اس'''''''''''''''ت معماری وزیبایی فروی'د :زیبای'ی را نوع'ی آرام بخ'ش و تسکین دهنده می داند. هلمار فران'ک :وی عوامل'ی را ک'ه به طور خاص م'ی توانن'د بر فراین'د احس'اس زیبای'ی اثر گذار باشند ذکر می نماید : مدل فرهنگی حاکمشناخت زمینه تاریخی و علل وجود یک بناقدمت یک بنا-ویزگی های شخصیتی افراد معرفی معمار تادائ$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$و آندو در 13اكت'''بر 1941ميالدي در اوزاكاي ژاپ'''ن ديده ب'ه جهان گشود ،در س'ال 1960م .ب'ه ي'ك بكس''ر حرف''ه اي تبدي''ل شد .در س''الهاي -69 1962م .تعالي''م خود آموخت''ه و غي''ر آكادمي''ك خود را ب''''ه عنوان ي''''ك معمار ب''''ا س''''فرهاي آموزش'ي ب'ه اروپ'ا ،آمريك'ا و آفريق'ا و مطالع'ه بر روي خان''''ه هاي فران''''ك لويدراي''''ت و كارهاي مدرنيسم قديمي (كالسيك) تكميل كرد. او از ب'ا نفوذ تري'ن معماران پس'ت مدرن نس''ل دوم ژاپ''ن محس''وب مي شود. آندو از جذابي''ت فرم ص''رفنظر كرده و بر جذابيت فضا تأكيد مي ورزد. تادائو آندو ب$ه باور م$ن س$ه عنص$ر برای تبلور معماری مورد نیاز اس$ت :مص$الح واقعی مانن$د بت$ن اکسپوز و ی$ا چوب رن$گ نشده ،هندسه ناب ،طبیعت ؛ طبیعت$ی که از طریق انسان نظم داده شده و در تضاد با طبیعت آشفته است. معرفی‌ مجموعه محل :در دره کوه روکو ،کوبه ،ژاپن مساحت سایت ۵۹۹۸۱ :متر مربع مساحت ساختمان ۲۹۶۴۷ :متر مربع دره طراحی ۱۱۹۸۵ :تا ۱۹۸۹ مدت ساخت ۱۹۸۹ :تا ۱۹۹۳ معرفی‌ مجموعه معرفی‌ مجموعه س'ایت شیب'ی ۶ ۰درج'ه ب'ه س'مت جنوب دارد ک'ه در دامن'''ه کوه روک'''و واق'''ع شده و دارای چش'''م اندازی وس'یع از اقیانوس می‌باشد .س'اختمان ک'ه شام'ل ۱ ۲ واح'د مس'کونی اس'ت ب'ا شبکه‌ای منظ'م ب'ه ابعاد ۵/۷در ۵/۷مت''ر طراح''ی شده اس''ت ،ام''ا در برش ب''ا شی''ب ی ک'ه س'اختمان روی زمی'ن تطاب'ق یافت'ه اس'ت .در جای ‌ ی در شک'''ل س'''راشیبی ب'''ه باال می‌‌رود ،قس'''مت‌های ‌ ی‌شود ی دیده م ‌ پلکان‌ه'ا و فضاهای باز وابس'ته ب''ه هم ‌ ی‌دهند .فرم پلکان''ی ک''ه ب''ه ک''ه فرم کلی‌ را تشکی''ل م ‌ واس''طه شی''ب زمی''ن ایجاد شد'ه ،ب'اع''ث پدی''د آمدن ی ب''''ا چش''''م اندازی متنوع برای خانه‌های مهتابی‌های' ‌ مس''''کونی شده اس''''ت .زن'دگی‌ روزمره در خانه‌های مس'''کونی ک'''ه ه'''ر کدام دارای شک'''ل و اندازه‌های روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : محیط تادائ'و آندواعتقاد دارد در اص'وال ه'ر مکان'ی ب'ه بهتری'ن نحو نشان میده'د چ'ه معماری در آ'ن مناس'بتر مینشیند .و ای'ن وظیفه معمار است که بهترین معماری را برای محل بیندیشد. روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : اقلیم -استفاده از شوذی گرم و مرطوب :راه حل استفاده از گیاهان روی تراس ها سقفهای نسبتا کوتاه -قرارگیری ساختمان در شیب 60درجه روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : اقلیم گرم و مرطوب :راه حل : 1استفاده از شوذی(درهای کاغذی با قاب چوبی که در خانه های سنتی ژاپن استفاده میشود) روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : اقلیم گرم و مرطوب :راه حل : 2استفاده از گیاهان روی تراس ها برای تعدیل هوا روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : اقلیم گرم و مرطوب :راه حل : 3س'قفهای نس'بتا کوتاه برای هدایت هوای گرم به سمت افراد در زمستانهای سرد کوبه روکو و اقلیم بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش اقلی'م در شک'لگیری و ساخت مجموعه : اقلیم گرم و مرطوب :راه حل : 4قرارگیری س'اختمان در شی'ب 60درجه برای حفظ توپوگرافی اصلی سایت روکو وفرهنگ در نظ'ر اول ب'ه نظ'ر می‌رس'د س'بک معماری روک'و مدرن باش'د ولی‌چنین نیست. ی و زیبای'ی آرام'ش از س'ادگ ‌ س'ادگی‌ فرمه'ا و مص'الح ب'ه کار رفت'ه الهام گیری معماربخش چای خانه‌های ژاپنی فرق ای'ن معماری ب'ا معماری مدرن آ'ن اس'تک'ه در اینج'ا ب'ه وجود انس'ان توج'ه شده و آنج'ا ب'ه اس''تاندارد هایش .در واق''ع در بن''ا روح س''نت ژاپنی جریان دارد. روکو وفرهنگ س'ادگی‌ فرمه'ا و مص'الح ب'ه کار رفت'ه الهام گیری معماربخش چای خانه‌های ژاپنی از س'ادگی‌ و زیبای'ی آرام'ش روکو وفرهنگ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عین حال آرامش بخش نیز هست. روکو وفرهنگ تمام خانه های ژاپنی از یک فرم ساده پیروی کرده و سادگی اساس زیبایی آنها را تشکیل میدهد که در عین حال آرامش بخش نیز هست. روکو وفرهنگ بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش فرهن'گ در شک'لگیری و ساخت مجموعه : ورودی خانه راه باریک ی اس ت ک ه فضای شلوغ ه فضای آرام درون بیرون را ب متصل می‌کند. ای ن راهرو را در باغ‌های ژاپن ی ب ه وفور می‌توان یافت .راههای باریک ی ک ه روی چم ن قرار دارن د ولی‌ در گذر از آنه ا فرد احس اس می‌کن د از روی دری ا عبور می‌کند .ب ه عالوه ب ه خاط ر توجه ی ک ه ی‌طلبد ،حس آرامش و تمرکز ایجاد میشود. عبور از این راه م ‌ روکو وفرهنگ بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش فرهن'گ در شک'لگیری و ساخت مجموعه : ورودی خانه روکو وفرهنگ بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش فرهن'گ در شک'لگیری و ساخت مجموعه : ی ها دسترس ‌ برای رفت''ن از مجموعه‌ه''ا ب''هیکدیگ''''ر نمی‌توان مس''''تقیم از داخ''''ل فض''''ا عبور کرد بلک''''ه س'لسله مراتب'ی بای'د طی‌ شود و ه'ر کس'ی‌ نی'ز ب'ه راحتی‌ نمی‌‌توان'د به مجموعه دسترسی یابد. در قیاس این پدیده با فرهنگ این مرز و بومدر می‌‌یابیم که این کار برای حفاظت از شخصیت بنا انجام گرفته است .برای ژاپنی‌ها احترام و حفظ آب رو بسیار حائز اهمیت است. روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : تناسبات تناس بات هندس ی مجموع ه رامی‌توان مس ئول زیبایی‌ و چش م نوازی آ ن دانس ت .ه ر کس ی‌ ک ه ب ه گوشه‌ای از بن ا نگاه کن د در ذهن ش ادامه آن را می‌سازد. آندو س''عی‌ کرده ب''ااس''تفاده از بلوک‌های بتنی‌ ب''''''''''''ا اندازه مشخ'''''''ص ای'''''''ن شخص'''''''''یت را در خانه‌اش حف'ظ کن'د و به آن زیبایی‌ ببخشد. روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : تناسبات ساختار هندسی مجموعه حالت تقریبا انتزاعی (آبستره) دارد .که این خود موجب عدم وابستگی به مکان میشود. آندو نی ز طبیع ت را فرای ارتباط اولی ه ب ا مکان یافت .ب ا قرار دادن مجموع ه در شیب ی همگون ب ا محی ط آندو از انرژی محیط برای پویایی بخشیدن به کار استفاده کرد. روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : تناسبات ی ژاپ'''''''ن در خانه‌های قدیم ‌همواره اندازه ی'''''''''''ک اتاق مضرب''''''''''''''''''''ی از تعداد حص'یرها( تدم'ی ه'ا) اس'ت ک'ه ک''ف آ''ن په''ن می‌‌شود .برای دیوارها هم کن‌ها را داریم. روکو وزیبایی استفاده از المان های عمودی و افقی در ساختمان روکو تضادی ایجاد کرده که زیبایی چشم نوازی ایجاد میکند. روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : فرمهای بس'یار س'اده مکعب'ی و دایره‌ه'ا تزیینات روی نما آرامش فدای تزیینات شده بن'ا را دلنشی'ن می‌کن'د بدون نیاز ب'ه روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : نم'ا در اینج'ا همان سازه اس'ت که بدون واس'طه عرض'ه می‌‌شود( .ک'ه ای'ن باز ه'م گوش'ه چشم'ی است به سادگی‌ چایخانه‌های ژاپنی) روکو و زیبایی بررس'ی‌ چن'د نمون'ه از نق'ش زیبای'ی در شک'لگیری و ساخت مجموعه : در س ازه س اختمان فرم س قف نی ز ب ا اندک ی تعم ق همان سقف خانه‌های ژاپنی است. منابع تادائ'و آندو :تحلیل آثار و اندیشه ها و دیدگاه ها اثر ماسائو فوریاما ?http://blog.naver.com/archur ‏Redirect=Log&logNo=40028543269 ‏http://nocturn.kr/44 ‏GreatBuildingsOnline.c ‏om سایت علمی دانشجویان ایران

62,000 تومان