کسب و کار فروش و بازاریابی

طرح کسب و کار کامل

kasb_va_kar_olampiade_melli

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “طرح کسب و کار کامل”

طرح کسب و کار کامل

اسلاید 1: به نام آموزگار عالمیانطرح کسب و کار کاملالمپیاد ملی1

اسلاید 2: تاثیرات مثبت نگارش طرحاشراف کامل بر پروژهتعامل آسانتر با سرمایه گذارانجذب منابع و امکانات بیشترمسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی2

اسلاید 3: جلد و اجزاء مهم آننام طرح نام طراح تاریخ نگارش میزان سرمایه گذاری مورد نیاز(نام و لوگو شرکت، تلفن و آدرس)3

اسلاید 4: طرح کسب و کار کاملخلاصه مدیریتی(executive summary)توصیف کسب و کار(description)تحلیل بازار (market analysis)تحلیل ریسک(risk analysis)منابع انسانی(human resource)برنامه اجرایی(action plan)تحلیل مالی (financial analysis)4

اسلاید 5: تشريح و توصيف ايدهسوابق و تاریخچه نوآوریکاربردهای محصول/خدمتوضعیت کنونی محصول/خدمت و مقایسه با فناوری‌های رقیب5

اسلاید 6: نوآوریشومپيتر كارآفريني شامل: ارائه كالا يا خدمتي جديد ارائه روشي جديددر فرايند توليد يا عرضه خدمتيافتن منابع جديد گشايش بازاري تازه يا شيوه نوين بازاريابي ايجاد هرگونه نوآوري در تشكيلاتنوآوري در بسته بندي، قيمت گذاري يا ...كارآفريني فرايند پوياي ايجاد ثروت بيشتر است .6

اسلاید 7: تشريح مدل کسب و کار توصیف خدمت یا کالایی که ارائه می‌شود (چگونگی درآمدزایی از کالا/ خدمت)مشتریان کالا و خدمت چه کسانی هستند؟ (دولت، بخش خصوصی،...) چه نیازی از جامعه را پاسخ می‌دهد؟چه کسب وکاری را ایجاد می‌کند؟محدوده فعاليت کسب و کار مورد نظر چه اندازه است؟(محلی/ منطقه ای / ملی/ بین المللی)7

اسلاید 8: عرصه های گوناگون نوآوری در کسب و کارطراحی و انتخاب ایده (نوع محصول یا خدمت)اصلاحات و تکمیل فناوری (روش تولید، مواد اولیه)شیوه بازاریابی (ارتباط با مشتری، کانالهای توزیع، قیمت گذاری، بسته بندی)مدیریت (منابع انسانی، مالی، تحقیق و توسعه، اجرایی)انتخاب مدل کسب و کار8

اسلاید 9: یک مثال ساده: پیشنهادهایی برای یک آشپز ماهررستورانغذای بسته بندیآموزشاینترنتیفروش دانش فنیبرند سازیخدماتیخانگیو ...9

اسلاید 10: تاثیر مدل بر سرنوشت طرحتغییر در میزان سرمایه اولیهبازار و ارتباط با مشترینحوه درآمدهزینه های ثابت و متغیر(نقطه سر به سر)همکاران (تیم داخلی و افراد بیرون از سازمان)منابع و مواد اولیه مورد نیازنقطه شروع10

اسلاید 11: چند مثال واقعیدهکده زبانآنتی بیومتریکواکس میوهآب شیرین کن خورشیدییک مثال آموزشی: خودتان بچینید.11

اسلاید 12: طرح کسب و کار یک صفحه ایBuilding a business is a journey, The business plan is your map. Jim Horan.12

اسلاید 13: طرح کسب و کار یک صفحه ایعناصر طرح کسب و کار یک صفحه ای:چشم انداز Vision بیانیه ماموریت Mission اهداف Objectivesاستراتژیها Strategiesبرنامه ها Plansکتاب کار تدوین طرح کسب و کار(محسن روح الامین گرگابی)13

اسلاید 14: بیانیه ماموریتقبل از ادامه طرح کسب و کار در مورد مسئولیت اجتماعی خودتان و شرکتتان فکر کنید.موفقترین کارآفرینان کسانی هستند که به حل یک مشکل در محیط اطراف خود فکر میکنند.رسالت و فلسفه وجودی شرکت شما چیست؟یک داستان موفقیت کوتاه: جوینده-یابنده راهگشا14

اسلاید 15: بیانیه ماموریتمشتریان شما چه کسانی هستند؟چرا مشتریان کالاها و خدمات شما را میخرند؟ماموریت باید دقیق و واضح باشد و تعهد و فاداری شما را نشان دهد.میخواهید به چه نیازی پاسخ دهید و اساسا چرا باید شرکت شما وجود داشته باشد؟ارزش افزوده ناشی از خرید خدمت یا محصول شما برای مشتری چه میباشد؟سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید. (آلبرت اینشتین)15

اسلاید 16: بیانیه ماموریتبیانیه ماموریت، ابزار مناسبی برای انتقال رسالت شما به مخاطبین بیرونی است.بیانیه ماموریت یک شرکت تولید کننده اسباب بازی:ماموریت این شرکت همراهی با پدران و مادران ایرانی است که میخواهند کودکانی باهوش، کنجکاو، پرنشاط و خلاق داشته باشند. این شرکت اسباب بازیهای شگفت انگیز تولید میکند.16

اسلاید 17: بیانیه ماموریتمشتریان و ذینفعان این شبکه سه گروه زیر با منافع مختص به خود هستند:تولیدکنندگان خرده پا: محصولات خود را بدون واسطه، بدون هزینه های جمع آوری و بسته بندی به فروش میرسانند.دفاتر خدمات اینترنتی: ثبت نام تولید کنندگان را در وبسایت عهده دار میشوند و هزینه این فعالیت را از تولید کننده دریافت میدارند.مصرف کنندگان: مایحتاج خود را با هزینه کمتر و احیانا در جریان یک گشت و گذار تفریحی تهیه میکنند.17

اسلاید 18: چشم اندازچه تصوری از کارتان دارید؟چشم انداز باید پرمحتوا، آرمانگرایانه و مهیج باشد.ویژگی های یک شرکت خوب و تحسین برانگیز از نظر شما چیست؟چه وعده هایی به خود میدهید؟فضای دور و هیجان انگیز شرکت شما چگونه است؟18

اسلاید 19: چشم اندازچشم انداز باید:زمان دارتصویرسازایده الآرمانگرایانهباشد19

اسلاید 20: چشم اندازدر سال 1397 وبسایت جامعی از تولید کنندگان خرده پا در سطح ایران و کشورهای همجوار است که باعث کاهش هزینه های اضافی در اقتصاد منطقه میشود.20

اسلاید 21: تاثیر چشم اندازدر دانش آموزاندر زندانیان اردوگاه آشوئیتسدر سازمانها21

اسلاید 22: چند نکته مهم در مورد چشم اندازچشم انداز باید در کل سیستم ساری و جاری باشد.چشم انداز برای سرمایه گذار جذابیت ایجاد میکند.چشم انداز وحی مُنزَل نیست.22

اسلاید 23: یک چشم انداز بی خاصیتاین شرکت در سال 1400 با کیفیت ترین محصول یا خدمات را به مشتریان خود ارایه میدهد.23

اسلاید 24: برنامه هاتدوین فهرست اقدامات اجرایی به همراه زمان انجام هر یک و مسئول مربوطههر برنامه باید به یک استراتژی و یک هدف مربوط باشد.باید بتوانید برای هر برنامه تخمینی از هزینه و وقت مورد نیاز به دست آورید.استفاده از روشهای مدیریت پروژه توصیه میشود.زندگی مثل دوچرخه سواری است، برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.آلبرت اینشتین24

اسلاید 25: ویژگیهای مهم یک برنامه خوبتا جایی که ممکن است از اقدامات کوچک شروع کنید.هر اقدام کوچک تامین کننده اقدام بعدی باشد.مجموع چند قدم یکی از اهداف شما را شکل دهد.قدمهایتان را با استراتژیهای تدوین شده بسنجید.25

اسلاید 26: برنامه اجراییبرگزاری یک تور خانوادگی میوه چینیهماهنگی با یک دفتر ارتباط مخابراتی روستایی و اجرای یک نمونه تعریف عملیات و گردشکار وبسایتایجاد یک ایمیل گروه برای معرفی فرصتهای میوه چینیهماهنگی با دو دفتر ارتباط روستایی و شروع کسب و کارانعقاد قرارداد وبسایت موقت26

اسلاید 27: مطالعه و بررسی بازارداده ها واطلاعات بازار شامل برآورد فروش وقيمت چيست؟آينده کسب وکار مورد نظر و رقبای چگونه پيش بينی می شود؟ چه روش بازاریابی برای ورود کالا/ خدمت به بازار در نظر گرفته شده است؟چه تأثیرات اجتماعی و ویژگی‌های منحصر بفردی برای کالا/ خدمت وجود دارد؟27

اسلاید 28: تحلیل بازارسوال کلیدی که باید در این قسمت به پاسخ آن دست یافت عبارت است از استراتژی بازاریابی کسب و کار شما.در برنامه بازار مشخص میکنید كه شما در چه بازاری چه نيازي را مرتفع میسازيد و در اين راه از چه روش‌هايي براي رساندن محصول يا خدمت خود به كساني كه به آن نياز دارند استفاده خواهيد كرد.28

اسلاید 29: اندازه بازاردر قدم اول تخمینی از اندازه کل بازاری که میخواهید در آن فعالیت کنید به دست آورید.درک نادرست از اندازه بازار دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها.احتمالا مجبور میشوید در این قسمت از روشهای تخمینی استفاده کنید.روند بازار به چه سمتی است؟29

اسلاید 30: تعیین بازار هدفدر قدم دوم و پس از تعیین اندازه کل بازار، بازار هدف را تعیین کنید که شامل: علاقمندان به خرید محصول شما، کسانی که پول و توان کافی برای خرید را دارند، منع قانونی نیز ندارند، بخشی که شما قصد فعالیت در آن را دارید، آن قسمت که شما متصرف می‌شوید.سعی کنید در این مرحله به یک عدد تقریبی دست یابید. این عدد در پایان طرح کسب و کار به درد میخورد.30

اسلاید 31: بخش بندی بازاردر قدم سوم، بازار هدف را بخش بندی کنید:بخش بندی بازار: مشتریان متفاوت نیازهای متفاوتی دارند و تمرکز بر بخش اصلی بازار شانس موفقیت را بالاتر می‌برد. معیارهای جغرافیایی: شهری یا روستایی، ویژگیهای جوی معیارهای جمعیت شناختی: سن، جنس، تحصیلات، شغل و حرفه، درآمد و ملیت.معیارهای روانشناختی: سبک زندگی، علایق، ارزشها و باورها، معیارهای رفتاری: نرخ استفاده از محصولات، وفاداری به علائم تجاری خاص، فراوانی استفاده.31

اسلاید 32: چند نکته کوچک ولی کلیدیهزینه‌های ورود به بازار زیاد است یا کم؟ برتری در بازار بر مبنای مزیت‌های تکنولوژیک است یا روابط تامین‌کنندگان؟ خصوصیات منحصر به فرد محصول یا خدمت شما چیست؟ به ياد داشته باشيد كه قيمت كم و كيفيت بالا براي كسب و كارهاي جديد ديگر به عنوان مزيت محسوب نمي‌شوند بلكه اين دو پارامتر حداقل شرايط لازم براي ورود به بازار است. آیا هیچ کالا یا خدمات ویژه‌ای هست که محصول شما به آن وابسته باشد؟ اگر چنین چیزی هست، آن چیست؟ 32

اسلاید 33: تحلیل رقبا رقبای مستقیم: شرکتهایی که محصولاتی همانند شما را به بازار عرضه می‌کنند. رقبای غیر مستقیم: شرکتهایی که محصولات با قابلیت جایگزین شدن با محصول شما را عرضه می‌کنند. تعیین نقاط ضعف و قوت رقبا اعم از: تنوع محصول، قیمت، سهم بازار، قدرت مالی، فرآیندهای تولید و فروش، خدمات پس از فروش،روشهای تبلیغاتی.33

اسلاید 34: تحلیل رقبا 34

اسلاید 35: استراتژی‌های بازاریابیبا اطلاعاتی که تاکنون به دست آوردیم میتوانیم استراتژی بازاریابی را تعیین کنیم. چند نمونه استراتژی خلاقانه:بازاریابی ویروسی، بازاریابی پنهان، بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی اینترنتیو ...35

اسلاید 36: برنامه اجرایی و سازمانیچه امکانات و فناوری‌هايی برای اجرا موردنیازاست؟محل اجرای کسب وکار کجا پيش بينی شده و تأمین‌کنندگان امکانات کجا قرار دارند؟ساختار تشکیلاتی کسب وکار شامل ترکيب نيروی انسانی چه می باشد؟نمودار زمان بندی اجرای کسب و کار36

اسلاید 37: توصیف کسب و کارتوصیف کسب و کار:مدل کسب و کار، چشم انداز، بیانیه ماموریت انتخاب نام و علائم تجاری، تشریح فناوری و نوآوری.هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است. آلبرت اینشتین37

اسلاید 38: توصیف کسب و کارمهمترین نکاتی که در توصیف یک کسب و کار لحاظ می‌شوند عبارتند از: شکل کسب و کار شامل کسب، شرکت، نوع شرکت، کارگاه، مزرعه و ...، نام کسب و کار، زمان شروع کسب و کار، زمان عملیات کسب و کار (تمام وقت یا پاره وقت، ساعات کاری)، توصیف محصول یا خدمات، محل کسب و کار و غیره.38

اسلاید 39: برنامه‌ریزی و توجیه مالیمیزان سرمایه مورد نیازبه تفکيک ثابت و در گردش چقدر پيش بينی می شود؟نحوه تامين بودجه لازم برای سرمايه گذاری چيست؟میزان هزینه های سالیانه تولید/خدمت چقدراست؟ميزان درآمد وسود ساليانه چقدر پيش بينی می شود؟39

اسلاید 40: تحلیل مالیتعیین دو شاخص مهم مالی:میزان سرمایه گذاری اولیهنقطه سر به سر40

اسلاید 41: سرمایه گذاری اولیهبودجه مورد نیاز برای راه‌اندازی کسب و کار (هزینه‌های آغازین)، و میزان واقعی مورد نیاز برای بازنگه داشتن (هزینه‌های عملیات) را مشخص نمايید.سرمایه ثابت: زمین، ساختمان، ماشین آلات، دانش فنی، خرید انشعابات، هزینه‌های پیش راه‌اندازی، سرمایه در گردش: هزینه‌های پرسنلی، بیمه، اجاره، پرداخت اقساط، تعمیر و نگهداریسرمایه در گردش را برای چه مدت باید پیش بینی کرد؟41

اسلاید 42: نقطه سربه سرنقطه سربسر را تعیین نمایید. نقطه سر به سري جايي است كه هزینه‌ها و درآمدهای شما برابر می‌شود. برای محاسبه نقطه سربسر بایستی هزينه‌های ثابت را بر تفاوت قیمت فروش محصول و هزینه متغیر هر واحد محصول تقسیم کنید.هزینه ثابت: به هزینه هایی اطلاق میشود که چه کسب و کار شماغیر فعال باشد و چه فعال باید پرداخت شوند.هزینه متغیر: هزینه هایی هستند که در صورت فعالیت کسب و کار ایجاد میشوند.42

اسلاید 43: استخراج نقطه سربه سرنقطه برابری دخل و خرج:FC: هزینه های ثابت، S: نقطه سربسر، VC: هزینه های متغیر هر واحد، SP: قیمت فروش هر واحد(SP-VC)S=FCمقایسه نقطه سر به سر با بازار هدف43

اسلاید 44: ارزیابی ریسک کسب و کارمنشاءهای ریسک در طرح سرمایه‌گذاری چيست؟ (میزان سرمایه‌گذای، هزینه‌های تولید محصول یا خدمت، میزان درآمد حاصل از فروش محصول یا خدمت) علل ایجاد ریسک چه می باشد؟ (تورم، عدم استفاده از ظرفیت نصب شده، اشتباه در برآورد و ...)راه‌های مقابله با ریسک‌ها و نحوه بر طرف کردن ضعف‌ها چه می باشد؟44

اسلاید 45: تحلیل ریسکیکی از ویژگیهای کارآفرینان توانایی تحلیل ریسک است.کارآفرینان آماده پذیرش مخاطرات معتدل هستند.High Risk TakerModerate Risk TakerLow Risk Takerاستفاده از قانون پرتو45

اسلاید 46: تحلیل ریسکشما کسب و کارتان را بر اساس مجموعه شرایط محیطی امروز بنا میکنید، تغییر کدام عامل شرایط را به ضرر شما تغییر میدهد.چه تغییراتی خارج از کنترل شما می‌تواند کسب و کار شما را به مخاطره اندازد، از این مخاطرات فهرستی تهیه کنید و تاثیر این تغییرات بر کسب و کار خود را ارزیابی کنید و برای هر تغییر راه حلی را پیش‌بینی کنید. 46

اسلاید 47: تحلیل ریسک47

اسلاید 48: تحلیل ریسک48

اسلاید 49: تحلیل ریسک49

اسلاید 50: تحلیل ریسک50

اسلاید 51: تحلیل ریسک51

اسلاید 52: www.nanochallenge.comNanochallenge and Polymerchallenge 2009 is an international business plan competition for business ideas in nanotechnology and polymer-based materials. The competition aims at funding high-tech start-ups and at soliciting funds from early stage investors and venture capital firms. The finalist teams will present in a three-day Final Contest in Padova- Italy in November 2009. A total amount of € 600.000 will be awarded at the 2009 Competition Final Contest. The winner of the nanotechnology Grand Prize will receive € 300.000. The winner of the polymer-based materials Grand Prize will receive € 300.000. 52

اسلاید 53: سایر مسابقات ملی و بین المللی Cambridge Entrepreneurship Festival Eureka MIT Dubai Internet City جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی53

اسلاید 54: حمایت از ایدهمنشأ نگرانیها: بی اعتمادی به شریک و سرمایه گذار، بی اعتمادی به کارشناس بانک یا دستگاه دولتی حامی، فقدان متخصص در تیم کاری، رقبا. راه حل های ممکن: ثبت پتنت، ثبت علامت تجاری، اسرار تجاری، سرعت در نوآوری.54

اسلاید 55: ثبت اختراع (پتنت)ثبت اختراع (پتنت): عدم افشا قبل از ثبت،تهیه اظهارنامه با همکاری وکیل، ثبت در کشورهای رقیب و استفاده از کنوانسیون پاریس.55

اسلاید 56: موفق باشید56

32,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید