صفحه 1:
علوم دوم دبستان
مبحث : بعد از حشن
صفحه 2:
با پایان جشن دانش آموزان میخواهند دربارهی باقیماندهی موادٌ غذایی و پاکیزگی کلاس خود
هر گروه. کارهای پیشنهادی خود را بیان میکند.
GES.
صفحه 3:
<> GE 3
ن جشن مواد خوراکی زیر اضافه آمده است.
آبایموه apes آجیل, شکلات نکر نو نیسکویت:
كف توكو كنيد
در جشن کلاس شما چه مواّی اضافه آمده است؟
۱
|
|
|
شما برای نگهداری آنها چه راههایی پیشنهاد میکنید؟
۱
۱
صفحه 4:
آزمايش كنيد ۲
O دو ظرف مانند هم بردارید و در هر کدام ۱۰ دانه .
نخودچی بریزید.
9 در یکی از ظرفها ۱۰ قطره آب اضافه کنید.
68 در هر دو ظرف را محکم ببندید.
8 هر دو ظرف را به مت یک هفته در یک جا — 3
نگهداری کنید.
(6 پیشبیتی میکنید بعد از یک هفته چه اتفاقی برای
نخودچیها بیفتد؟
6 در طول هفته هر روز نخودچیها را مشاهده کرده ۳ a
و یادداشتبرداری کنید.
نتیجه را به کلاس گزارش دهید.
پیشبینی میکنید آب بر روی هر یک از مواد (کاغذ. بیسکویت. گ. شکر. آرد) چه اثری دارد؟
صفحه 5:
GES.
كار در كلاس
هركدام از مواد غذایی مانند: شکلات آجیلی, شربت. میوه: له و آجيل در كجا بايد نكهدارى شوند تاامّت
صفحه 6:
دانشآموزان گروه شستوشوی ظرفها میخواستند از آب و مادّهی شویندهی کمتری برای تمیزی
ظرفها استفاده کنند.
3۹ شما برای تمیز کردن ظرفها چه کارهایی را پیشنهاد میکنید؟
دانش آموزان این گروه برای راه پیشنهادی خود آزمایش زیر را طراحی کردند.
آزمايش كنيد
O ۳ عدد دستمال پارچهای مانند هم انتخاب کنید.
9 روی هر دستمال ۵ قطره روغن مایع بريزید.
69 دستمال شمارهی ۱ را با آب معمولی و شوینده؛
دستمال شمارهی ۲ را با آب گرم و شوینده و دستمال
شمارهی ۳ را با آب سرد و شوینده بشویید.
9) نتيجه را گزارش دهید.
صفحه 7:
بعد از جشن در کلاس شما کدام مواد دور ریختنی هستند؟ آنها را فهرست و دستهبندی کنید.
جدا كردن مواد دورریختنی از یکدیگر چه فایدههایی دارد؟
در روزهای گرم تابستان بوی بد زبالهها شما را بیشتر آزار میدهد یا در زستان؟ به چه دلیل؟
در جاهایی که زبلهها توسط مأموران شهرداری جابهجا نمیشود, چه باید کرد؟
صفحه 8:
دوباره استفاده کنید.
WIS gel GUE از موادً دور ریختنی جامدادی زیبایی برای کلاس تهیّه میکنند. آنها درباردى مواد
y CS = مورد نیاز: روش ساخت OT محکم بودن وسیله و زیبایی آن تصمیمگیری کردند.
صفحه 9: