علوم تجربیعلوم پایه

علوم دوم دبستان فصل 14 از گذشته تا آینده (نان)

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
مراحل تهیّه‌ی نان

صفحه 5:
روش‌های آسیاب کردن گندم را در آسیاب آرد می‌کنند. تصویرهای زیر برخی از آسيابها را نشانمی‌دهد. یستگاه فکر آسیاب‌ها با گذشت زمان چه تغییراتی پیدا کرده‌اند؟

صفحه 6:

صفحه 7:
تهیّه‌ی خمیر از آرد خمیر کردن دستی و خمیر کردن به کمک دستگاه مخلوط کن. نمونه‌هایی برای تهیّه‌ی خمیر از آرد هستند. ‎€é 0 3g‏ وه دربازهی انن دو زوش تهيدى خمير از آرد در كلاس گفت و گو کنید و آن‌ها را پا یکدیگر مقایسه كنيد

صفحه 8:
روش‌های پخت نان در تصویرهای زیر برخی از روش‌های پخت نان نشان داده شده است. در روستا یا شهری که شما زندگی می‌کنید. از چه روش‌هایی برای پخت نان استفاده می‌شود؟

صفحه 9:
برای تهّه‌ی نان کارهای زیادی انجام می‌شود. درحالی که مقدار زیادی از نان دور ريخته می‌شود. با هم کلاسی‌های خود گفت‌وگو کنید چرا اين اتفاق می‌افتد. پرای آنکه مقدار کمتری نان دور ريخته شود. چه راه‌حل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

صفحه 10:
إلى بور يلي تبودء غير از فرا هي ‎oe! Ol‏ يلروز وقتى له موش فسته وكرسنه اى از هررسه به فوته رسير زورى رفت توى آشبزفونه. اما فبری از غذا نبور لرسنه و فسته روى زهين نشست. به يار روز هابى افتاركه از هررسه به فونه می رسیر و مارر مهربونش نان و پثیر وگررو را براش آمار هگرره بوروقت غذا قوررن ثان ها را هيف و هيل هى كرر و به عرف مارر شگوش نم یکر رکه ه ىلفت فيلى تو رن گرسنه اثر و پیژی برای فورون از مثل تو نمی توننر از این نعمت استفار هکثثر . ‎ob‏ ماررش صرا زر پسر فوبع» موش موشی من, با ریرن مارر مهربونش فیلی فوشمال شر و بعر از شستن رستهاش سر میز غزا به فورش قول ‎Sb‏ ريلر هيج وقت در مصرف نان اسراف كلثر. ثرو

10,000 تومان