صفحه 1:
a
فارسی دوم متوسطه ی اول
ف رآیند تدریس
درس سوم
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
۱ eta ey
0 ا
Seal Cais SOP Cae
| nema oe oak
زادنآیم الق او در روز پلک ها را بر سیاهی قیده ها
eee On, ا
۴- آرایه های موجود در نمونه های!زیر را بنو شید
Bree este eae emp) Cee]
Pome شه كر كنا كك نازيكلا pe ar (tage
صفحه 5:
0 رل ری ا ا
Sra ا الا ا
ا ةك faa دم 0
0 ندانشاندر دل چرام
ا اطلاعاتی,دارید OCs ele BoE
Bry (Wert heres Viger v8 ct
وز اي را مشخصن ,كنيد" RCL Sere ae Sic Lara
(eer pee ea ا ا pee eel cl a
بهزة ملل يم 1
صفحه 6:
آشنايى با نمونه از از فرايند واجى « صامت ميانجى »
صفحه 7:
صفحه 8:
روش مشارتتم كارا تنعسست
-١ تشكيل تيم ها
pi eat Coot os J lle ۲
۳- اجرای آزمون به صورت فردی
6- اجرای آزمون به صورت تیمی
0- تصحیح و نمره گذاری پاسخ فردی و تیمی
رفع اشکال وجمع بندی
صفحه 9:
صفحه 10:
میرزا محمد علی صائب تبریزی از شاعران عهد صفویه است که در
حدود سال ٠٠٠١ هجری قمری در اصفهان (و به روایتی در تبریز)
زاده شد. در جوانی مانند اکثر شعرای آن زمان به هندوستان رفت
در سال ۱۰8۲ هجری قمری به کشمیر و از آنجا به ایران بازگشت
و به منصب ملکالشعرایی شاه عباس انی درآمد. در زمان پیری در
باغ تکیه در اصفهان اقامت کرد و همواره عدهای از ارباب هنر گرد
او جمع میشدند. وی در سال ۱۰۸۰ هجری قمری وفات یافت و
در همین محل (باغ تکیه) در کنار زایندهرود به خاک سپرده شد.
صفحه 11:
صفحه 12:
و بجحت
وس
۳
صفحه 13:
واج آوایی و تکرارهنمونههایپیازی در این درس ملت::
ie مینك فر و فروغ و فرزانگی و فرهیختگی. ...1
این کشور مردانْ گرد. بلان پردل؛ دلیران و
مان و هان :..
شیر شیران ...۰" :در آبادی و آزآذی . شکوفایی و توانایی. پیروزیو بهروزی. 7
یه و خرد و قرمیگنا گرامی ترین ole
میهن ما لا کانون روشئى و تو لا جون كوه + استوار ey
ی یبد ر ناکرا تاكن 13 "لير كن
اغ ایرات فرهنگ و ادب شیر شیرآن
۰) و آزادی en Weng a) ike
Olah eee Sealine BS Slop زادگان؛ کانون روشنی, Shy
صفحه 14:
مير جلالالدین کزازی یا سید
کزازی ۱۳۲۱ ماد تگاه, و
» مترجم و پژوهشگر برجسته ایرانی در
زبان و ادبیات فارسی و از چهرههای
ماندگار است. وی مشهور به بهرهگیری
از واژههای پارسی ناب در نوشتهها و
گفتار خود است. او عضو هیات امنای
.بنیاد فردوسی است
تالیف او, نامه باستان, که تا کنون نه جلد
أن به جاب رسندهاشت, حائز ره
نخستین پژوهشهای بنیادین در جشنواره
.بین المللی خوارزمی شدهاست
ott
در دریای دری رخسار
sy وق Ni
صفحه 15:
Pca RCA tt RB سا er ae ما
ع تب سپس
صفحه 16:
چنین نمونه هایی از این درس بیابید:
تکراراگر با دقت عورت کیرد باعت افزایش موسیقی کلام می شود:
زر Py ale دلبر جانان من برده دل و Ole من
.تكداد ۳ زوسن جلس انا من ۱۳
3 ف یا وا 1
كران جرف اواج سينه ام مجمر و عشق اتش و دل جون عود است
tee Lies heyy حرف اين نفس نيست كه بر مى كشم از دل. دود است
صفحه 17:
۱- در جمله,های زیر ((سپند,» به تجه(معنی به کار ارفته است؟
ee 0 كشور مابهموازه سرزمين سيئد فر و فزوغ ١
(eee بوده
صفحه 18:
صفحه 19:
add (AN
7 ۰ ب) واج آرایی
خ) تکرار و تکریز:
ک) جناس .
صفحه 20:
sar
SNE eS ee
See SUBIC
0
صفحه 21:
ام اثررار جلال الدین کزازی
: زار قي (ae:
7 ب) فوزندایوان
ج) پارسا و توس "
a(S, و تن
صفحه 22:
القف)قااى شيرارى
See Sle (So
ج) جلال الدین کزازی
د) ابوالقاسم قشیری
صفحه 23:
ل و ا ات م
:الف)١؟ جمله» امزى”
ب) ۳ جمله آمری 7
"ج) ۲ جمله. شبه جمله -
ج) ۲ جمله شبه جمله -
صفحه 24:
الف) ببرد و بنوشت و بخوانه "
ب) بداند و بشنامد و بفهمد
ج) بخوان و بجوی و پوی:.
ها واه وی وم
صفحه 25:
الف) هم حروفی پنهان .
آب) هم صدایی پهاق 3
ج) نقمه حروف ۰
ا
صفحه 26:
ot
۰ لفب) خوه وایران
3 2
۱ ب) خود و خبا
ج) خود و
خود و خانواده::
1
د) دنب و
و آخرت
صفحه 27:
صفحه 28:
