فرآیند تدریس درس ۹ فارسی نهم
اسلاید 1: فرآیند تدریس درس نهمفارسی سوم متوسّطه ی اوّل
اسلاید 2:
اسلاید 3: فرایندتدریس درس نهراز موفّقیّتاهداف درسبررسی آزمون نوبت اولایجاد انگیزهروش تدریسنکات کلیدی درسدانش های زبانی ارزشیابی تکوینیارائه تکلیف
اسلاید 4: ارزشیابی تشخیصی ( گروهی)1- معنی واژه ها را بنویسید. (1/5) اِنعام ( ) میغ ( ) متاع ( ) استراق سمع ( ) احزان ( ) فراخنا ( )2- نویسندگان این آثار را بنویسید.؟ (1) قابوس نامه ( ) سه روز برای دیدن ( ) 3- چرا سعدی پسر نوح را با سگ اصحاب کهف مقایسه می کند؟(1)4- منظور از دو سویه بودن رابطه مادر و فرزند چیست؟(1)؟5- برای هر کدام مثال بنویسید.(1) صفت تفضیلی تخلص
اسلاید 5: 6 – نوع فعل ها را مشخص کنید(1) خواهم خواند دارم می فهمم می خوانند شاید بپرسند 7. برای استفهام انکاری مثال شعری بنویسید.(5/)8- هسته و وابسته گروه اسمی را مشخص کنید.(1) « مهم ترین آموزش غیر مستقیم حافظ »9- کنایه ها را در بیت زیر مشخص کنید. (1) « مپیچ از ره راست بر راه کج چو در هست حاجت به دیوار نیست »
اسلاید 6: 10- با توجّه به بیت بنویسید. « ای دل غمدیده حالت به شود دل بد مکن وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور » الف) منظور از « دل بد مکن و به سامان باز آمدن » چیست؟ (1) ب) منادا کدام است و چه آرایه ای در آن است؟(1)11- معنی یا مفهوم بیت ها را بنویسید.(2) الف) هم نشین تو از تو به باید تا تو را عقل و دین بیفزاید ب) کوه و دریا و درختان همه در تسبیح اند نه همه مستمعی فهم کند این اسرار12- بیت های چهارم شعرهای حفظی خود را بنویسید (2)نمره روخوانی و روان خوانی : 5 نمره
اسلاید 7: اهداف آموزشیآشنایی با مشاهیر ایران و جهان: خواجه نصیرالدّین توسیآشنایی با مشاهیر ایران« خواجه نصیرالدّین توسی و ابوریحان بیرونی »آشنایی با شوق علم آموزی و اخلاق علمی دانشمندانآشنایی با روابط معنایی ترادف و تضادآشنایی با زمان فعل ها و انواع ماضیآشنایی با فرهنگ و ادب ایرانی و تقویت روحیّه ی وطن پرستی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.