صفحه 1:
5 وق فروشگاه | آنلاین 5 29

صفحه 2:
۱ ee موضوع پروژه:فروشگاه آنلاین ‎fal‏ استاد راهنما :جناب آقای مهندس طالبی ‎le!‏ A تاريخ تهيه: نيم سال اول سال تحصیلی ‎٩۱-۹۰‏ 5 تاريخ ارائه پروژه: اسفند ماه۰٩ ‎le)‏ 0۳

صفحه 3:

صفحه 4:
فروشگاه ‎LT‏ فروشگاه طراحی شده بر روی اینترتت است که فروت ۳۳۱۳ کالاها, محصولات و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات یا خدمات آنها را از جمله گوشی موبایل, نرم افزار,کتاب, قطعات و به طور کلی کالای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند. فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.مزایای فروشگاه الکترونیکی را می توان به طور خلاصه در موارد زیر بیان کرد : فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند درهر ۲۱ ۳۳ خرید اینترنتی خود را انجام دهند.خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناسی از قببل فیلم. لوازم خانگی, موبایل, کتاب و موارد دیگر باشد فروشگاه ات 9 هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد و حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد فروشگاه اینترتی ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصیلات. اه ۱ ۱۳۳۳ جانبی نظیر اجاره محل, هزینه ویترین و انبار. خواب سرمایه و. بح هی باشد

صفحه 5:
تاریخچه پیدایش تجارت الکترونیک در دهه ی ۷۰ میلادی تاریخجه پرداخت الکترونیک اولین پرداخت الکترونیک درسال ۱۹۱۸ بود 5 ۵6,6 تار يخجه 1ك در دهه ی ۷۰ بوده است ند ۱ و

صفحه 6:
لا ای مدلهای تجارت الکترونیک اولین بار در اوایل دهه ۷۰ ( میلادی) ارائه شدند. در این دوره استفاده از مدلهای تجارت الکترونیک بسیار گران بود و عموم کاربران ‎Ny GT‏ شرکتهای بزرگ مالی و بانکها و شرکتهای بزرگ صنعتی تشکیل می دادند ‎Pucrd Praeter)‏ سس 6) از اولین نمونه مدلهای تجارت الکترونیک مورد استفاده بود که به منظور ارتباط مالی بين موسسات مالى مورد استفاده قرار مى كرفته است. کربه جات روک در .این دوره

صفحه 7:
‎Bh‏ ل ل ‏داخت ا نیک د ل أغريكا قبلا ‎ee eS es cot eh‏ ‎se‏ مش کردند ‎soe dash Sl alas Go‏ بعدازیید نت)د ۳ بعد از زپیدایش باتک 3 رونق فتن ارت الك ‎ea‏ ها شر به کرو ‎Bo‏ سار 92و ‎Fi ge‏ ‏بانگ انجام شد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎a ‎

صفحه 8:
0 Ore منشا اصلی باد)<»به مقالط سال ۱۹۷۰ ادگار کاد تحت عنوان «مدل رابطه‌ای دادمها دای بانک‌ها ‎S22‏ داده‌های ی اشتراکی باز می‌گردد. اه دایم ویب هي از یک شرکت در شهر سان خوزه بر روی سیستم يابكاه داده وبد ن توجمبه لين مقلله كار می‌کر دند سمینارهایی در زمینه اورى بلنى ‎١‏ علنی و مباحتلتی در مورد مزابای مدل رابطه‌ای خدید مويك 0 Ea

صفحه 9:
مروری بر تجارت الکترونیک * تجارت الکترونیکی * زنجیره های تجارت الکترونیک ‎See‏ ee eee 2 ‏تحویل کالا‎ * ea at 5 عا وال چا فا خن ی نع یا رفاك شود دی[ al ‏متیر‎

صفحه 10:
تجارت الكتروتيکي طي سالیان اخیر با استقبال که.ترد: ۳۳۱ روبرو بوده است . امروزه كمتر شخصي را مي توان نافد كد 017 فوق براي او بیگانه باشد. نشریات, رادیو و تلویزیون بصورت روزانه موضوعاتي در رابطه با تجارت الکترونيکي منتشر و افراد و کارشناسان از زواياي متفاوت به بررسي مقوله فوق مي پردازند.شرکت و موسسات ارانه دهنده کالآا ر ,۰۱۳۲ 5۳ سیر تحولات جهاني در زمینه تجارت الكترونيکي در تلاش براي تغییر ساختار منطقي و فيزيکي سازمان خود در این زمینه تمام جلوه هاي تجارت با هر رویکرد و سياستي داراي خصایص زیر مي باشند خریداران:افرادیکه با استفاده از پول خود قصد خرید يلك کالا و یا خدمات را دارند. فروشندگان: افرادیکه کالا و خدمات مورد ‎bis‏ .خريداران را اران قم 3 :

صفحه 11:
فروشنده | مخابرات و ۳

صفحه 12:
۱۳ her he alee 00 CT a rsa ‏با ظاهر حرفه ي نقش سي در موتفت را دار‎ ‎ae‏ بو و تشهاق ختارمناسب, راحتي حرکت ر سايت؟ دسترسی سرب به لا ‎ele‏ ‎SING Gas nus‏ مناسب (مخصوصا , خطوط نه ندان متسب ها ‏مخف د خدمات 2 ناسب. خدما

صفحه 13:
/خدمات پس از فروش بالاترین اولویت براي فروشگاه اینترنتی باید خدمات پس از فروش و ‎culo,‏ کامل مشتري باشد. در حالیکه در مورد دنياي ‎ini!‏ مي كنيم واز طرفی با مردمي که در دنياي واقعي زندگی ۳ سروکار داریم که خيلي هم به ارتباط هاي مصنوعي و نرم افزاري و پست الکترونیک آگاهی ندارند .خبلي از بازدید کنندگان ۱ ۴۲ خواهند با یک نفر در بخش خدمات مشتري حرف برنند ۳۳۰ .درسایت خود استفاده کنیدهب<) سا کنند. از امکانات پشتيباني زنده برخي از كالاهاي ارائه شده به مشتریان داراي پیچید گي هاي خاص خود بوده و نیازمند استفاده از خدمات پس از فروش و یا حمایت فني مي باشند.در چنین مواردي وجود واحد هاي خاص ارائه اين نوع سرویس ها در شرکت و یا موسسه ارائه دهنده ‎We Slee by VIS‏ يكي از نمونه كالاهايي است که نیازمند خدمات بس

صفحه 14:
:كالاى مرجوعى گاهی اوقات مشترى كالاى خريدارى شده را نمى يسندد, بنابراين مى بايست روشى براى يذيرفتن كالاى مرجوعى خود بيابيد. بطور قطع مبلغى را براى يس فر ستادن كالا از طرف مشترى منظورخواهيد كرد وهمواره مشتريان خود را نسبت به عدم باز يس كرفتن كالاى

صفحه 15:
ب ۱( گاها یک کالای فروخته شده دچار اشکال ‎Go b> by‏ شود در اين حالت می بایست در صورت داشتن ضمانت نامه در مورد کالای فروخته شده به تعهدات آن عمل کرد. که این مسئله در مورد خرده فروشان وفروشندگان جز که اغلب توسط تولید کنندگانی که جنس را در اختیار آنها قرار داده اند تا بفروش رسانند انجام می شود وتعهد ‎ae ls wl.‏ feet, ‏مر‎

صفحه 16:
BO el ‏در ايران دريافت يول از مشتری به صورت آنلاین بوده که بدون‎ رى با شركت هاى برداحت الكتروتيى دارا 0000000 .مرکزی,امکان پر نمی باشد سیستم دریافت پول هم به این صورت است که مشتری ابتدا سبد خرید خود را تکمیل نموده و سپس ‎sly‏ پرداخت به وب سایت امن .بانک فرستاده می شود پس از پرداخت., بانک به صورت خودکار مشتری را به سایت فروشنده ایشرنتی باز می گرداند و مشتری در آنجا از چگونگی دریافت کالا مطلع خواهد شد. در زمینه فروشنده هایی که کالای آن ها مجازی است(مانند موسیقی, کتاب الکترونیکی يا کارت شارژ) مشتره بان لحظه کالا .را تحویل می گیرد ‎ie‏ ۳

صفحه 17:

صفحه 18:
فروشنده نیازمند استفاده از روشي براي عرضه و توزیع کالا و یا خدمات مي باشد. حال آنکه در ايران تحویل کالا از مار ۳۳۳ های دولتی پست و گاهی نیز از طریق ‎Sy‏ های موتوری که بدترین حالت ارسال کالا می باشد. صورت می گیرد که با کشترش ۰ الکترونیکی در همه ابعاد آن و آفزایش تقاضای افراد برات ۳۳۲۱ خریدهای اینترنتی این شیوه از ارسال کالابه خریدار دیگر نمی تواند جوابگوی این میزان از حجم تجارت باشد و عملا این سیستم در آینده با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. چرا که وظیفه اصلی يست ا : تسس

صفحه 19:
در برخي از سیستم ها بمحض انتخاب کالا توسط مشتري و پرداخت وجه آلن , عملیات توزیع کالا بصورت انوماتيك انجام خواهد شد. در سيستم هاي ثبت سفارش مبتني برنامه , كالاي خريداري شده پس از بسته بندي به مقصد مشتري ارسال خواهد شد. در مواردیکه حجم كالا زياد نباشد از مبادلات پنستي بمنظور ارسال کالا ۰۰۰۱ ۱۳۳۳۳ در مواردیکه حچم کالا زیاد باشد از کامیون ‏ فصار و ]۳۱۳۲۰ ‎‘eels‏ و او كرد

صفحه 20:

صفحه 21:
فووشگاهی ظرا خی نو بر رزوی الشريت است كه فر و تدكا 25 17 ]1 116 7 و خدمات خود را از اين طريق عرطه نمايند و خريداران مى توانند محصولات يا خدمات أنها را درصورت تمايل خريدارى نمايند . فروشكاه اينترنتى در هر لحظه از شبانه روز آماده سرويس دهى به مشتريان است واين يروره با نرم افزار ويزوال استوديووديتابيس اين بت اراک دس شی و هم مس بت ات

صفحه 22:

صفحه 23:
صفحه اصلی از دو بخش نام گروه ولیست کالا های هر گروه تش ‎ey‏ ‏قسمت نام گروه اسامی دسته بندی شده محصولات نمایش داده می 5۳2 يك بار کلیک روی گزینه مورد نظر لیست کالاهی هر گروه تمایش دا ۴۳۳

صفحه 24:
۳۳۳۲۲۲ ae دراین سایت برای خرید کالا در بخش عضویت باید عضو شده ودر غیر این صورت مشتری نمی تواند از سایت مربوطه خریداری نماید ودربخش عضویت درسایت مشخصات همچون نامنام خانوادگی,نام کاربری,کلمه عبور,تکرارکلمه عبور ۱۱ ایمیل,تلفن, وآدرس منزل یا محل کار را وارد کرده ودر سایت عضو می شوید

صفحه 25:
دراین بخش از سایت شخص عصو شده جهت خرید باید تام کاربری 5۳1 ثبت شده در قسمت عضویت در سایت را که قبلا ثبت نام,وانتخاب کر |70 نموده و وارد بخش خرید سایت ودیگر بخش های ‎cuba‏ می شود

صفحه 26:
BS log oo aly og al asaya ligase ‏گروه مورد نظر را وارد کرده ودربخش کلمه مورد جستجو نام‎ pul ‏نام گروه‎ ‏محصول مد نظر را وارد کرده وکلید جستجو را فشار می دهیم ودر صورت موجود‎ ۳ ‏بودن ملتخصات کالا همراه با عکس نمایشداده می نو‎ ‏گزینه (جستجو نتیجه ای در بر نداشت, لطفا جستجو را با‎ زینه های

صفحه 27:
۳ جستجو نتیجه اعدر بر نداشت لطفا جستجو را با گزینه هاول دا

صفحه 28:
Es صفحه درباره ما مشخصات کلی گروه وشرکت تشکیل دهنده گروه را نمایش می دهد ومعرفی می کند ~ 3 ساب ای ات ورن ای ار ین ار ماه و نشکا وشات ‎Stina ah Sean oi mas‏ هدق ما ان ‎Ua A ay om‏ گعیت ال دک مردم ید می هد امیورم که عنمات ی ‎SUS oh‏ About Us

صفحه 29:
صفحه تماس با ما مشخصات تماس با اعضاي گروه وشرکت را نمایش می دهد اين موارد عبارتند از شماره تلفن شرکت. وآدرس ایمیل داد ۰ ۳ باشد

صفحه 30:
باافتاردادن دکمه بخش مدیریت صفحه ی طاهر ی 2085 کاربری وکلمه عبورتمایان می شود که باید کلمه عبور ونام کاربری را وارد کرده ودر بخش مدیریت سایت وارد شوید البته لازم به دکر ایس > ۱ ۳۳ مدير سايت مى تواند ورد شود نه كاربر معمولى وخود اين قسمت به بخش هاى alae I cilitno: مدیریت فروش ‎om‏ ‏مدیریت اعضاء تعریف گروهها 1975:5099 تعریف محصولات خروحج 4.

صفحه 31:
دراین قسمت می توانید تاریخ وجنس خریداری شده مشتری وتعداد افراد که خرید کرده اند را مشاهده کنید وود ار 13/۵۵( مایت[

صفحه 32:
دراین بخش شما مشخصات اعضاء را مشاهده کرده ودر صورت نياز از لب حذف اشان 5 نام حانوادكى ‎ae nt Suse‏ ‎‘kaon ‘oes 58‏ وم ممامرة ومد بو ‎bale ot ۳7‏ تام کیره , 5 ‎rae she‏ : هه ‎tertaaeens‏ و ‎tl‏ جبانات شعيد ‎Sane‏ 5 ‎a‏ نام ناگی نام کاب تفن ۳ یت 0 - ‎(sse0a6 py‏ پر cai “a Sts a Sipe seat ‏مهم #عم پر‎ ane oe ss

صفحه 33:
| 8 8 8 8 ۵ 8 8 ۵

صفحه 34:
تعریف محصولات دراین صفه از صفحات مدیریت سایت تام گروه مورد تظر رای ق۱۳۳۰ انتخاب نموده ونام وقیمت وعکس محصول را اضافه کرده وتوضیحات ۳۳۲۰ .نیز اضافه کرده دکمه ذخیره را فشاره داده وکالای جدید به گروه اصافه ۳۳۳۲

صفحه 35:
وبازدن دکمه خروج از بخش مدیریت سایت خارج شده وبه بخش عمومی سایت . می رود

صفحه 36:
جداولی که در این سیستم به آنها نیاز است به شرح زیر : می باشد * جدول گروههای اصلی جدول محصولات هر گروه جدول مشتریان ( کاربران عضو ) * جدول ‎Slay‏ ‏نمودار مورد کاربرد یک بازدید کننده نمودار مورد کاربرد مدیر سایت موارد کاربرد یک عضو سایت * دیاگرام دیتابیس Ses 9) Frode ‏ینمی‎ ‎fader

صفحه 37:
DA oo

صفحه 38:
: موارد کاربرد مدیر سایه * تعریف طبقه های اصلو * تعریف محصولات هر و * مدیریت اعضاء سایت تایید خرید اعضاء حذف خرید اعضاء 0 5

صفحه 39:
Pee Cee ee heey) Oe ‏جستجو در سایت‎ Bele leer ets كردن به سبد خريد ‎(ee yee ie‏ ذخيره موقت سبد خريد مر

صفحه 40:
جدول گروههای اصلی en ‏حددل گر‎ ee (New Query Dy fe |B | ae Be ‏هه لماه‎ ‏وج‎ Elorer 1۳۳2121۳۳5۵ op abo tGroup وج ‎name Datatype Alo Ne‏ معاد ‎Connect yA‏ ‎PASQLDIPRESS (QL Serverig] PP‏ سمهي ‎[i‏ م ‎Ea Dotabases‏ ‎lw [ha System Databases‏ ‎[Deo nineshop‏ ‎Detatnse Diegrame‏ 59 8 ‎5G Tables‏ ‎Ba System Tables‏ )4 ‎Gh ebotGroups‏ | ‎Ga Columns‏ )1 ‎BB Keys‏ ‎Gd Constraints‏ ‎a Ba Wiggers‏ rvarenar(s0)

صفحه 41:
جدول محصضولات هر گروه ۳ جدول محصولات هر گروه : 1

صفحه 42:
7 Now Query | ‏ع ۵ | نا | ها | ها :3 | ها‎ ‏ره هه جه هه رى‎ |] ‏هکم‎ hop ~ dbo.tUsers | NESALEMEBCASQU Come’ ‏مرجم‎ ates S (@ M-SALEMI-PC\SQLEXPRESS (SQL Server 10.0), * ۳ a See vache 20) 7 B im ‏سم ما سرد‎ 9 ‏مه ود‎ =e 2 facdress ‘nvarchar (300), wm ‏اه‎ ‘verchar(50) wm ‏سس وید تیه 9 و‎ varchar (20) 7" 5 5 ‏سس‎ mee) og acne ‏بسح‎ merch) 2 © 20 dbetSelle

صفحه 43:
File Edt View Project Debug TableDergner Tecls Window Community Help Now Query | Ly | EB Gh S| LB | F lel ‏يها | ف‎ م م |[ و Object Eiplerer W-SALEMI-POSQLE hop 2555 Connect 9 8) mY Cokin Nae Datatype Alon (i M-SALEMI-PC\SQLEKPRESS ‏ندیم وی‎ ۳۶ (EEE a ۳ me tates ‏سس‎ int 9 39 System Databases ‏نویه‎ int 5 13 DBOnlineshop ‘Date nvercher(10) 1 (Gm Patabese Diagrams Phe ‏ی‎ ‎5 [a Tables ‘flsChecked bit Gin Systern Tables ‘Fishtturber vercher(20) ۱ ۵ ‏كد‎ 35-73 rvarchar(23) 8 Gl dbosProducts im GF dbosSells مادم 5 و

صفحه 44:

صفحه 45:
جهان الکترونیک نیازمند فصل مشترک میان انسانها و فناوری است و كليد دستيابى به نتايج موفقیت آمیز به مدیریت تحی ۰۱۰ ۴ دارد که سازمان, کارکنان و تجارت الکترونیک را به خوبی ۳۳۱۸ تاکید بر کارآفرینی, توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری. هدایت و رهبری مبتنی بر اصول فنی, فرهنگ سازی موثر و توسعه مهارتهای ارتباطی از عمده ترین ویژگیهای عصر دات کام است؛ عصری که به شدت حوزه مدیریت و رهبری را چالش برانگیز ساخته است نتيجه كلى اين هست که باید در کشورهای در حال توسعه اول بستر زیر ساختاری کشور درست شده ودر بین مردم نیز فرهنگ سازی واستفاده از سیستم های الکترونیکی رواج پیدا کند به امید روزی که ما جزءکشورهای پیش گام در توسعه فناوری ارتباطات وبرنامه نویسی 3 ۱ در ۱ 03

صفحه 46:
سیامک توکل

صفحه 47:

بسمه تعالی فروشگاه آنالين ارائه کنندگان آقایان :مهدی سالمی علویان -سیامک توکل موضوع پروژه:فروشگاه آنالين 1 استاد راهنما :جناب آقای مهندس طالبي 2 تاریخ تهیه :نیم سال اول سال تحصيلي 91-90 3 تاریخ ارائه پروژه :اسفند ماه90 4 A فهرست مطالب ‏B مقدمه الکترونیک تاریخچه تجارت ‏C گسترش ‏D تهیه کنندگان نتی مروری برتجارت الکترونیکسیستم گسترش سیستم(جداول) معرفی پروژه جه گیری مقدمه فروشگاه آنالین ،فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت اس ت ک ه فروش ندگان می توانن د کااله ا ،محص والت و خ دمات خ ود را از این طری ق عرض ه نماین د و خری داران می توانند محصوالت یا خدمات آنها را از جمله گوشی موبای ل ،ن رم اف زار،کت اب ،قطع ات و ب ه طور کلی کاالی مورد نظر خود را انتخ اب و در ص ورت تمای ل خری داری نماین د .فروش گاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.مزایای فروش گاه الکترونیکی را می توان به طور خالصه در موارد زیر بیان کرد : فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ن دارد و مش تریان می توانن د دره ر کج ا یی ک ه هس تند خرید اینترنتی خود را انجام دهند.خریدار می تواند ساعت ها در فروش گاه مش غول بررس ی اجناسی از قبیل فیلم ،لوازم خانگی ،موبایل ،کت اب و م وارد دیگ ر باشد.فروش گاه اینترن تی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد و حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران ق رارمی دهد فروشگاه اینترنتی ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصوالت ،کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل ،هزینه ویترین و انبار ،خواب سرمایه و .......می باشد فهرست مطالب تاریخچه در دهه ی 70میالدی تاریخچه پیدایش تجارت الکترونیک اولین پرداخت الکترونیک درسال 1918بود تاریخچه پرداخت الکترونیک SQL& VSتاریخچه در دهه ی 70بوده است فهرست مطالب تاریخچه تجارت الکترونیک مدلهای تجارت الکترونیک اولین بار در اوایل دهه ( 70میالدی) ارائه شدند. در این دوره استفاده از مدلهای تجارت الکترونیک بسیار گران بود و عموم کاربران آن را ،شرکتهای بزرگ مالی و بانکها و شرکتهای بزرگ صنعتی تشکیل می دادند )(EFT =Electronic Fund Transfer از اولین نمونه مدلهای تجارت الکترونیک مورد استفاده بود که به منظور ارتباط مالی بین موسسات مالی مورد استفاده قرار می گرفته است .کاربرد تجارت الکترونیک در .این دوره سخت و دشوار بود فهرست تاریخچه تاريخچه پرداخت الكترونيكي دردنيا اولین پ رداخت الکترونی ک درس ال1918درآمریکا قب ل از پیدایش اینترنت توسط چن د بان ک ازطری ق تلگ راف ،مبادل ه مالی می کردند من جمله بانک(نروال رزرو). بعدازپی دایش این ترنت(آرپ انت)درس ال1970و بع د ازرون ق گ رفتن تج ارت الک ترونیکی ،بان ک ه ا ش روع ب ه ک اوش دراین ترنت کردنددرنتیج ه س ال1994روش ه ای پ رداخت الکترونیک بین 8بانک انجام شد وتا ژانویه1995بین 24بانک گس ترش ی افت وکم تراز 1س ال ب ه 800بان ک درآمریک ا وکشورهای همجوارافزوایش یافت. فهرست تاریخچه تاريخچه استفاده از SQL & VS منشا اصلی SQLبه مقالٔه سال ۱۹۷۰ادگار کاد تحت عنXXوان «مXXدل رابطه‌ای داده‌ها برای بانک‌های بزرگ داده‌های اشتراکی» باز می‌گردد. در دهٔه ۷۰گروهی از یک شرکت در شهر سان خوزه بر روی سیستم پایگاه ‏Xه ‏Xمینارهایی در زمینX ‏Xد سX ‏Xار می‌کردنX داده‌ وبدون توجه به این مقاله کX فناوری بانک اطالعاتی و مباحثاتی در مورد مزایای مدل رابطه‌ای جدید برگزار شده است. فهرست تاریخچه مروری بر تجارت الکترونیک ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ تجارت الکترونیکی زنجیره های تجارت الکترونیک ظاهر سایت در جلب مشتری خدمات پس از فروش کاالهای مرجوعی معیوب شدن کاال سیستم دریافت پول 1 سیستم دریافت پول 2 تحویل کاال 1 تحویل کاال 2 فهرست مطالب :تجارت الکترونیک تجارت الكترونيكي طي ساليان اخير با استقبال گسترده جوامع بش ري روبرو بوده است .امروزه كمتر شخص ي را مي ت وان ي افت ك ه واژه فوق براي او بيگانه باشد .نشريات ،راديو و تلويزيون بص ورت روزان ه موض وعاتي در رابط ه ب ا تج ارت الك ترونيكي منتش ر و اف راد و كارشناس ان از زواي اي متف اوت ب ه بررس ي مقول ه ف وق مي پردازند.شركت و موسسات ارائه دهنده ك اال و ي ا خ دمات همگ ام ب ا سير تحوالت جهاني در زمينه تجارت الك ترونيكي در تالش ب راي تغي ير ساختار منطقي و فيزيكي سازمان خود در اين زمينه تم ام جل وه ه اي تج ارت ب ا ه ر رويك رد و سياس تي داراي خص ايص زی ر مي باش ند خريداران:افراديكه با استفاده از پ ول خ ود قص د خري د ي ك ك اال و ي ا خ دمات را دارن د .فروش ندگان :افراديك ه ك اال و خ دمات م ورد ني از .خريداران را ارائه مي دهند فهرست تجارت :زنجيره هاي تجارت الكترونيك عبارتند از )e-customerمشتری( نرم افزار پست قانون درگاههای بانکی فروشنده مخابرات و اینترنت فهرست تجارت :ظاهرسايت درجلب مشتري :طراحي سايت سايت مورد نظر ممکن است باعث پيروزي يا شکست شما شود .يک .سايت با ظاهر حرفه اي نقش اساسي در موفقيت را دارد توجه داشته باشيد که سايت حرفه اي به معني يک سايت با امکانات نيست .سايت Flashگرافيکي باال و بخشها متحرک و يا حتي بخشهاي حرفه اي در نگاه اول ممکن است خيلي هم ساده به نظر آيد ولي ساختارمناسب ،راحتي حرکت در سايت ،دسترسي سريع به اطالعات، سرعت باال آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب ،خدمات و پشتيباني مناسب از زبان هاي مختلف و پارامتر هاي متعدد ديگري در حرفه اي شدن سايت موثر می باشد فهرست تجارت :خدمات پس از فروش باالترين اولويت ب راي فروش گاه اینترن تی باي د خ دمات پس از ف روش و رضايت کامل مشتري باشد .در حالیکه در مورد دنياي اينترنت ص حبت مي کنيم واز طرفی ب ا م ردمي ک ه در دني اي واقعي زن دگي مي کنن د سروکار داريم که خيلي هم به ارتباط هاي مص نوعي و ن رم اف زاري و پس ت الکتروني ک آگ اهی ندارن د .خيلي از بازدي د کنن دگان س ايت مي خواهند با يک نفر در بخش خدمات مش تري ح رف بزنن د و بع د خري د .درسايت خود استفاده کنيد Live Agentکنند .از امکانات پشتيباني زنده برخي از كاالهاي ارائه شده به مشتريان داراي پيچيد گي هاي خاص خود بوده و نيازمند استفاده از خدمات پس از فروش و يا حمايت فني مي باشند.در چنين مواردي وجود واحد هاي خاص ارائه اين نوع سرويس ها در شركت و يا موسسه ارائه دهنده كاال ويا خدمات الزامي می باشد.كامپيوتر يكي از نمونه كاالهايي است كه نيازمند خدمات پس از فهرست و پشتيباني فني مي باشد .فروش تجارت :کاالی مرجوعی گاهی اوقات مشتری کاالی خریداری شده را نمی پسندد ،بنابراین می بایست روشی برای پذیرفتن کاالی مرجوعی خود بیابید .بطور قطع مبلغی را برای پس فر ستادن کاال از طرف مشتری منظورخواهید کرد وهمواره مشتریان خود را نسبت به عدم باز پس گرفتن کاالی فروخته شده واینکه درصورت پس فرستادن آن بعنوان جریمه هزینه .ای کسر خواهد شد ،مطلع وآگاه سازید فهرست تجارت :معیوب شدن کاال گاها یک کاالی فروخته شده دچار اشکال ویا خرابی می شود در این حالت می بایست در صورت داشتن ضمانت نامه در مورد کاالی فروخته شده به تعهدات آن عمل کرد .که این مسئله در مورد خرده فروشان وفروشندگان جز که اغلب توسط تولید کنندگانی که جنس را در اختیار آنها قرار داده اند تا بفروش رسانند انجام می شود وتعهد .این کار بر عهده آنها می باشد فهرست تجارت :سيستم دريافت پول1 در ایران دریافت پول از مشتری به صورت آنالین بوده که بدون همکاری با بانک یا شرکت های پرداخت الکترونیک دارای مجوز از بانک .مرکزی،امکان پذیر نمی باشد سیستم دریافت پول هم به این صورت است که مشتری ابتدا سبد خرید خود را تکمیل نموده و سپس برای پرداخت به وب سایت امن .بانک فرستاده می شود پس از پرداخت ،بانک به صورت خودکار مشتری را به سایت فروشنده اینترنتی باز می گرداند و مشتری در آنجا از چگونگی دریافت کاال مطلع خواهد شد. در زمینه فروشنده هایی که کاالی آن ها مجازی است(مانند موسیقی، کتاب الکترونیکی یا کارت شارژ) مشتری معمولا در همان لحظه کاال .را تحویل می گیرد فهرست تجارت :سيستم دريافت پول2 ه ر ف روش آنالین اینترن تی نی از ب ه سیس تمی ب رای دری افت پ ول از مشتری به صورت آنالین دارد .سیس تمی ب رای دری افت پ ول اجن اس سفارش داده شده از طرف مشتری نیز بایستی وجود داشته باش د از ط رفی دیگ ر در بعض ی از ش رکتها نی ازی نیس ت ت ا پ ول خری د کاال ویا سرویس ارائه شده در زمان تحویل آنها پرداخت ش ود وب رخی از محصوالت وخدمات پیوس ته درح ال ارائ ه ش دن هس تند (آب ،ب رق و…).که هزینه آنها بافرستادن صورتحس اب دری افت می گ ردد .بط ور مثال در فروشگاههای بزرگ ومعت بر پ رداخت اجن اس خری داری ش ده بصورت نقدی یا چک ویا از طریق کارتهای اعتباری انجام می شود(.در سیستم ه ای ق دیمی ی ا سیس تم ه ایی ک ه مش تری ت ا ک اال را ندی ده اعتمادش برای پرداخت جلب نمی ش ود ،هن وز این امک ان وج ود دارد که هزینه خرید در هنگام تحویل کاال به صورت نقدی پرداخت گردد). فهرست تجارت :تحويل كاال1 فروشنده نيازمند استفاده از روشي ب راي عرض ه و توزي ع ك اال و ي ا خدمات مي باشد .حال آنکه در ایران تحوی ل ک اال از طری ق سیس تم های دولتی پست و گاهی نیز از طریق پیک های موت وری ک ه ب دترین حالت ارسال کاال می باشد ،صورت می گیرد که با گس ترش تج ارت الکترونیکی در همه ابعاد آن و اف زایش تقاض ای اف راد ب رای اینگون ه خریدهای اینترنتی این شیوه از ارسال کاال به خریدار دیگر نمی توان د جوابگوی این میزان از حجم تجارت باشد و عمال این سیستم در آینده با مشکالت فراوانی مواجه خواهد شد .چرا ک ه وظیف ه اص لی پس ت .چیزی غیر از تحویل کاالهای خریداری شده از طریق اینترنت است فهرست تجارت :تحويل كاال2 در برخي از سيستم ها بمحض انتخاب كاال توس ط مش تري و پ رداخت وجه آن ،عمليات توزيع كاال بص ورت اتوماتي ك انج ام خواه د ش د .در سيستم هاي ثبت سفارش مبتني برنامه ،كاالي خريداري ش ده پس از بسته بندي به مقصد مش تري ارس ال خواه د ش د .در موارديك ه حجم كاال زياد نباشد از مبادالت پستي بمنظور ارسال ك اال اس تفاده ش ده و در موارديكه حجم كاال زياد باشد از كاميون ،قط ار و ي ا كش تي ب راي .ارسال و توزيع كاال استفاده مي گردد فهرست تجارت مراحل ایجاد سیستم تعریف پروژه امکان سنجی درنهایت سایت مورد نظر طراحی سیستم-پیاده سازی تست سیستم-اجرای سیستم فهرست مطالب معرفی کلی پروژه فروشگاه آنالین فروشگاهي طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کاالها ،محصوالت و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصوالت یا خدمات آنها را درصورت تمایل خریداری نمایند .فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است واین پروژه با نرم افزار ویژوال استودیوودیتابیس این . سایت از اس کیو ال درست شده وبه هم متصل شده است فهرست سایت سایت فروشگاه آنالین موبایل متشکل از :بخش های مختلف مثل صفحه اصلی عضویت ورود بخش جستجو درباره ما تماس با ما بخش مدیریت فهرست مطالب صفحه اصلی صفحه اصلی از دو بخش نام گروه ولیست کاال های هر گروه تشکیل شده که در قسمت نام گروه اسامی دسته بندی شده محصوالت نمایش داده می شود وبا یک بار کلیک روی گزینه مورد نظر لیست کاالهی هر گروه نمایش داده می شود فهرست سایت صفحه عضویت دراین سایت برای خرید کاال در بخش عضویت باید عضو شده ودر غیر این صورت مشتری نمی تواند از سایت مربوطه خریداری نماید ودربخش عضویت درسایت مشخصات همچون نام،نام خانوادگی،نام کاربری،کلمه عبور،تکرارکلمه عبور ،آدرس ایمیل،تلفن ،وآدرس منزل یا محل کار را وارد کرده ودر سایت عضو می شوید فهرست سایت صفحه ورود دراین بخش از سایت شخص عضو شده جهت خرید باید نام کاربری وکلمه عبور ثبت شده در قسمت عضویت در سایت را که قبال ثبت نام،وانتخاب کرده را وارد نموده و وارد بخش خرید سایت ودیگر بخش های سایت می شود فهرست سایت صفحه بخش جستجو بخش جستجو از دوقسمت نام گروه وکلمه مورد جستجو می باشد که در قسمت نام گروه اسم گروه مورد نظر را وارد کرده ودربخش کلمه مورد جستجو نام محصول مد نظر را وارد کرده وکلید جستجو را فشار می دهیم ودر صورت موجود بودن مشخصات کاال همراه با عکس نمایش داده می شود در غیر این صورت لطفا جستجو را با گزینه های بی ،نداشت جستجو نتیجه ای در بر(گزینه )شتری انجام دهید .نمایش داده خواهد شد فهرست سایت صفحه بخش جستجو1 جستجو نتیجه ای در بر نداشت ،لطفا جستجو را با گزینه های(. )بیشتری انجام دهید فهرست سایت صفحه درباره ما صفحه درباره ما مشخصات کلی گروه وشرکت تشکیل دهنده گروه را نمایش می دهد ومعرفی می کند فهرست سایت صفحه تماس با ما صفحه تماس با ما مشخصات تماس با اعضای گروه وشرکت را نمایش می دهد این موارد عبارتند از شماره تلفن شرکت ،وآدرس ایمیل ،وآدرس خود شرکت باشد فهرست سایت صفحه بخش مدیریت با فشاردادن دکمه بخش مدیریت صفحه ی ظاهر می شود که در آن فیلد های نام کاربری وکلمه عبورنمایان می شود که باید کلمه عبور ونام کاربری را وارد کرده ودر بخش مدیریت سایت وارد شوید البته الزم به ذکر است که در این بخش فقط مدیر سایت می تواند وارد شود نه کاربر معمولی وخود این قسمت به بخش های :مختلف از جمله مدیریت فروش مدیریت اعضاء تعریف گروهها تعریف محصوالت خروج فهرست مدیریت صفحه مدیریت فروش دراین قسمت می توانید تاریخ وجنس خریداری شده مشتری وتعداد افراد که خرید کرده اند را مشاهده کنید فهرست مدیریت صفحه مدیریت اعضاء دراین بخش شما مشخصات اعضاء را مشاهده کرده ودر صورت نیاز از لیست حذف اشان می کنید فهرست مدیریت صفحه تعریف گروهها دراین قسمت از سایت گروه محصول جدید وارد شده وبه لیست گروه ها اضافه می شود فهرست مدیریت صفحه تعریف محصوالت دراین صفه از صفحات مدیریت سایت نام گروه مورد نظر را که قبال تعریف شده انتخاب نموده ونام وقیمت وعکس محصول را اضافه کرده وتوضیحات مد نظر را .نیز اضافه کرده دکمه ذخیره را فشاره داده وکاالی جدید به گروه اضافه می شود فهرست مدیریت صفحه خروج وبازدن دکمه خروج از بخش مدیریت سایت خارج شده وبه بخش عمومی سایت .می رود فهرست مدیریت :جداول و ارتباط بین آنها جداولی که در این سیستم به آنها نیاز است به شرح زیر :می باشد جدول گروههای اصلی جدول محصوالت هر گروه جدول مشتریان ( کاربران عضو ) سفارشات جدول کننده نمودار مورد کاربرد یک بازدید سایت نمودار مورد کاربرد مدیر سایت موارد کاربرد یک عضو دیاگرام دیتابیس فهرست مطالب نمودار مورد کاربرد یک بازدید کننده به شکل :زیر می باشد فهرست جدول نمودار مورد کاربرد مدیر سایت به شکل زیر می باشد :موارد کاربرد مدیر سایت تعریف طبقه های اصلی تعریف محصوالت هر طبقه مدیریت اعضاء سایت تایید خرید اعضاء حذف خرید اعضاء فهرست جدول :موارد کاربرد یک عضو سایت جستجو در سایت انتخاب محصول و اضافه کردن به سبد خرید ذخیره موقت سبد خرید تایید نهایی سبد خرید مشاهده سبد خرید حذف از سبد خرید فهرست جدول جدول گروههای اصلی جدول گروههای اصلی فهرست جدول جدول محصوالت هر گروه : جدول محصوالت هر گروه : فهرست جدول جدول مشتریان ( کاربران عضو ) جدول مشتریان ( کاربران عضو ) فهرست جدول جدول سفارشات جدول سفارشات فهرست جدول Map_Diagram فهرست جدول :نتيجه جهان الکترونیک نیازمند فصل مشترک میان انسانها و فن اوری اس ت و کلید دستیابی به نتایج موفقیت آمیز به مدیریت تح ول گ رایی بس تگی دارد که سازمان ،کارکنان و تجارت الکترونیک را به خوبی هدایت کن د. تاکید بر کارآفرینی ،توجه ویژه به خالقیت و نوآوری ،ه دایت و ره بری مبتنی بر اصول فنی ،فرهنگ سازی موثر و توسعه مهارته ای ارتب اطی از عمده ترین ویژگیهای عصر دات ک ام اس ت؛ عص ری ک ه ب ه ش دت حوزه مدیریت و رهبری را چالش برانگیز ساخته اس ت نتیج ه کلی این هست که باید در کشورهای در حال توس عه اول بس تر زی ر س اختاری کش ور درس ت ش ده ودر بین م ردم ن یز فرهن گ س ازی واس تفاده از سیس تم ه ای الک ترونیکی رواج پی دا کن د ب ه امی د روزی ک ه م ا جزءکشورهای پیش گام در توسعه فناوری ارتباط ات وبرنام ه نویس ی .کامپیوتری باشیم فهرست مطالب تهیه کنندگان سیامک توکل فهرست مطالب مهدی سالمی علویان با تشکر از سمع و نظر شما فهرست مطالب

62,000 تومان