فروشگاه آنلاین
اسلاید 1: بسمه تعالیفروشگاه آنلاين
اسلاید 2: ارائه کنندگان آقایان : مهدی سالمی علویان - سیامک توکل2استاد راهنما :جناب آقای مهندس طالبيتاریخ تهیه: نیم سال اول سال تحصيلي 90-9131موضوع پروژه:فروشگاه آنلاين4تاریخ ارائه پروژه: اسفند ماه90
اسلاید 3: AمقدمهB تاریخچه تجارت الکترونیکCمروری برتجارت الکترونیک - گسترش سیستم Dمعرفی پروژه گسترش سیستم(جداول) نتیجه گیری فهرست مطالبتهیه کنندگان
اسلاید 4: مقدمه فروشگاه آنلاین، فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کالاها، محصولات و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات یا خدمات آنها را از جمله گوشی موبایل، نرم افزار،کتاب، قطعات و به طور کلی کالای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند. فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است.مزایای فروشگاه الکترونیکی را می توان به طور خلاصه در موارد زیر بیان کرد :فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و مشتریان می توانند درهر کجا یی که هستند خرید اینترنتی خود را انجام دهند.خریدار می تواند ساعت ها در فروشگاه مشغول بررسی اجناسی از قبیل فیلم، لوازم خانگی، موبایل، کتاب و موارد دیگر باشد.فروشگاه اینترنتی هیچ محدویتی برای تعداد مشتریان ندارد و حق انتخاب بیشتری در اختیار خریداران قرارمی دهد فروشگاه اینترنتی ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات، کاهش هزینه های جانبی نظیر اجاره محل، هزینه ویترین و انبار، خواب سرمایه و....... می باشد فهرست مطالب
اسلاید 5: تاریخچهتاریخچه پیدایش تجارت الکترونیک در دهه ی 70 میلادیتاریخچه پرداخت الکترونیک اولین پرداخت الکترونیک درسال 1918 بود تاریخچه SQL& VSدر دهه ی 70 بوده استفهرست مطالب
اسلاید 6: تاریخچه تجارت الکترونیک مدلهای تجارت الکترونیک اولین بار در اوایل دهه 70 ( میلادی) ارائه شدند. در این دوره استفاده از مدلهای تجارت الکترونیک بسیار گران بود و عموم کاربران آن را، شرکتهای بزرگ مالی و بانکها و شرکتهای بزرگ صنعتی تشکیل می دادند (EFT =Electronic Fund Transfer)از اولین نمونه مدلهای تجارت الکترونیک مورد استفاده بود که به منظور ارتباط مالی بین موسسات مالی مورد استفاده قرار می گرفته است. کاربرد تجارت الکترونیک در این دوره سخت و دشوار بود.فهرست تاریخچه
اسلاید 7: تاريخچه پرداخت الكترونيكي دردنيااولین پرداخت الکترونیک درسال1918درآمریکا قبل از پیدایش اینترنت توسط چند بانک ازطریق تلگراف، مبادله مالی می کردند من جمله بانک(نروال رزرو). بعدازپیدایش اینترنت(آرپانت)درسال1970و بعد ازرونق گرفتن تجارت الکترونیکی، بانک ها شروع به کاوش دراینترنت کردنددرنتیجه سال1994روش های پرداخت الکترونیک بین 8بانک انجام شد وتا ژانویه1995بین 24بانک گسترش یافت وکمتراز 1سال به 800بانک درآمریکا وکشورهای همجوارافزوایش یافت.فهرست تاریخچه
اسلاید 8: تاريخچه استفاده از SQL & VSمنشا اصلی SQL به مقالهٔ سال ۱۹۷۰ ادگار کاد تحت عنوان «مدل رابطهای دادهها برای بانکهای بزرگ دادههای اشتراکی» باز میگردد. در دههٔ ۷۰ گروهی از یک شرکت در شهر سان خوزه بر روی سیستم پایگاه داده وبدون توجه به این مقاله کار میکردند سمینارهایی در زمینه فناوری بانک اطلاعاتی و مباحثاتی در مورد مزایای مدل رابطهای جدید برگزار شده است.فهرست تاریخچه
اسلاید 9: مروری بر تجارت الکترونیکتجارت الکترونیکی زنجیره های تجارت الکترونیکظاهر سایت در جلب مشتریخدمات پس از فروشکالاهای مرجوعی معیوب شدن کالاسیستم دریافت پول 1سیستم دریافت پول 2تحویل کالا 1تحویل کالا 2فهرست مطالب
اسلاید 10: تجارت الکترونیک: تجارت الكترونيكي طي ساليان اخير با استقبال گسترده جوامع بشري روبرو بوده است . امروزه كمتر شخصي را مي توان يافت كه واژه فوق براي او بيگانه باشد. نشريات، راديو و تلويزيون بصورت روزانه موضوعاتي در رابطه با تجارت الكترونيكي منتشر و افراد و كارشناسان از زواياي متفاوت به بررسي مقوله فوق مي پردازند.شركت و موسسات ارائه دهنده كالا و يا خدمات همگام با سير تحولات جهاني در زمينه تجارت الكترونيكي در تلاش براي تغيير ساختار منطقي و فيزيكي سازمان خود در اين زمينه تمام جلوه هاي تجارت با هر رويكرد و سياستي داراي خصايص زیر مي باشند خريداران:افراديكه با استفاده از پول خود قصد خريد يك كالا و يا خدمات را دارند. فروشندگان: افراديكه كالا و خدمات مورد نياز خريداران را ارائه مي دهند. فهرست تجارت
اسلاید 11: زنجيره هاي تجارت الكترونيك عبارتند از:(مشتری)e-customer نرم افزار پست قانون درگاههای بانکی فروشنده مخابرات و اینترنت فهرست تجارت
اسلاید 12: ظاهرسايت درجلب مشتري: طراحي سايت: سايت مورد نظر ممکن است باعث پيروزي يا شکست شما شود. يک سايت با ظاهر حرفه اي نقش اساسي در موفقيت را دارد. توجه داشته باشيد که سايت حرفه اي به معني يک سايت با امکانات گرافيکي بالا و بخشها متحرک و يا حتي بخشهاي Flash نيست. سايت حرفه اي در نگاه اول ممکن است خيلي هم ساده به نظر آيد ولي ساختارمناسب، راحتي حرکت در سايت، دسترسي سريع به اطلاعات، سرعت بالا آمدن مناسب (مخصوصا با خطوط نه چندان مناسب ما)، وجود خدمات مناسب، خدمات و پشتيباني مناسب از زبان هاي مختلف و پارامتر هاي متعدد ديگري در حرفه اي شدن سايت موثر می باشد فهرست تجارت
اسلاید 13: خدمات پس از فروش:بالاترين اولويت براي فروشگاه اینترنتی بايد خدمات پس از فروش و رضايت کامل مشتري باشد. در حالیکه در مورد دنياي اينترنت صحبت مي کنيم واز طرفی با مردمي که در دنياي واقعي زندگي مي کنند سروکار داريم که خيلي هم به ارتباط هاي مصنوعي و نرم افزاري و پست الکترونيک آگاهی ندارند .خيلي از بازديد کنندگان سايت مي خواهند با يک نفر در بخش خدمات مشتري حرف بزنند و بعد خريد کنند. از امکانات پشتيباني زنده Live Agentدرسايت خود استفاده کنيد. برخي از كالاهاي ارائه شده به مشتريان داراي پيچيد گي هاي خاص خود بوده و نيازمند استفاده از خدمات پس از فروش و يا حمايت فني مي باشند.در چنين مواردي وجود واحد هاي خاص ارائه اين نوع سرويس ها در شركت و يا موسسه ارائه دهنده كالا ويا خدمات الزامي می باشد.كامپيوتر يكي از نمونه كالاهايي است كه نيازمند خدمات پس از فروش و پشتيباني فني مي باشد. فهرست تجارت
اسلاید 14: کالای مرجوعی: گاهی اوقات مشتری کالای خریداری شده را نمی پسندد، بنابراین می بایست روشی برای پذیرفتن کالای مرجوعی خود بیابید. بطور قطع مبلغی را برای پس فر ستادن کالا از طرف مشتری منظورخواهید کرد وهمواره مشتریان خود را نسبت به عدم باز پس گرفتن کالای فروخته شده واینکه درصورت پس فرستادن آن بعنوان جریمه هزینه ای کسر خواهد شد، مطلع وآگاه سازید. فهرست تجارت
اسلاید 15: معیوب شدن کالا: گاها یک کالای فروخته شده دچار اشکال ویا خرابی می شود در این حالت می بایست در صورت داشتن ضمانت نامه در مورد کالای فروخته شده به تعهدات آن عمل کرد. که این مسئله در مورد خرده فروشان وفروشندگان جز که اغلب توسط تولید کنندگانی که جنس را در اختیار آنها قرار داده اند تا بفروش رسانند انجام می شود وتعهد این کار بر عهده آنها می باشد. فهرست تجارت
اسلاید 16: سيستم دريافت پول1: در ایران دریافت پول از مشتری به صورت آنلاین بوده که بدون همکاری با بانک یا شرکت های پرداخت الکترونیک دارای مجوز از بانک مرکزی،امکان پذیر نمی باشد. سیستم دریافت پول هم به این صورت است که مشتری ابتدا سبد خرید خود را تکمیل نموده و سپس برای پرداخت به وب سایت امن بانک فرستاده می شود. پس از پرداخت، بانک به صورت خودکار مشتری را به سایت فروشنده اینترنتی باز می گرداند و مشتری در آنجا از چگونگی دریافت کالا مطلع خواهد شد. در زمینه فروشنده هایی که کالای آن ها مجازی است(مانند موسیقی، کتاب الکترونیکی یا کارت شارژ) مشتری معمولا در همان لحظه کالا را تحویل می گیرد.فهرست تجارت
اسلاید 17: سيستم دريافت پول2: هر فروش آنلاین اینترنتی نیاز به سیستمی برای دریافت پول از مشتری به صورت آنلاین دارد. سیستمی برای دریافت پول اجناس سفارش داده شده از طرف مشتری نیز بایستی وجود داشته باشد از طرفی دیگر در بعضی از شرکتها نیازی نیست تا پول خرید کالا ویا سرویس ارائه شده در زمان تحویل آنها پرداخت شود وبرخی از محصولات وخدمات پیوسته درحال ارائه شدن هستند (آب ،برق و….)که هزینه آنها بافرستادن صورتحساب دریافت می گردد. بطور مثال در فروشگاههای بزرگ ومعتبر پرداخت اجناس خریداری شده بصورت نقدی یا چک ویا از طریق کارتهای اعتباری انجام می شود.(در سیستم های قدیمی یا سیستم هایی که مشتری تا کالا را ندیده اعتمادش برای پرداخت جلب نمی شود، هنوز این امکان وجود دارد که هزینه خرید در هنگام تحویل کالا به صورت نقدی پرداخت گردد.)فهرست تجارت
اسلاید 18: تحويل كالا1: فروشنده نيازمند استفاده از روشي براي عرضه و توزيع كالا و يا خدمات مي باشد. حال آنکه در ایران تحویل کالا از طریق سیستم های دولتی پست و گاهی نیز از طریق پیک های موتوری که بدترین حالت ارسال کالا می باشد، صورت می گیرد که با گسترش تجارت الکترونیکی در همه ابعاد آن و افزایش تقاضای افراد برای اینگونه خریدهای اینترنتی این شیوه از ارسال کالا به خریدار دیگر نمی تواند جوابگوی این میزان از حجم تجارت باشد و عملا این سیستم در آینده با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد. چرا که وظیفه اصلی پست چیزی غیر از تحویل کالاهای خریداری شده از طریق اینترنت است.فهرست تجارت
اسلاید 19: تحويل كالا2: در برخي از سيستم ها بمحض انتخاب كالا توسط مشتري و پرداخت وجه آن ، عمليات توزيع كالا بصورت اتوماتيك انجام خواهد شد. در سيستم هاي ثبت سفارش مبتني برنامه ، كالاي خريداري شده پس از بسته بندي به مقصد مشتري ارسال خواهد شد. در موارديكه حجم كالا زياد نباشد از مبادلات پستي بمنظور ارسال كالا استفاده شده و در موارديكه حجم كالا زياد باشد از كاميون ، قطار و يا كشتي براي ارسال و توزيع كالا استفاده مي گردد. فهرست تجارت
اسلاید 20: مراحل ایجاد سیستمدرنهایت سایت مورد نظرتست سیستم-اجرای سیستمطراحی سیستم-پیاده سازیامکان سنجیتعریف پروژهفهرست مطالب
اسلاید 21: معرفی کلی پروژه فروشگاه آنلاینفروشگاهي طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کالاها، محصولات و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات یا خدمات آنها را درصورت تمایل خریداری نمایند . فروشگاه اینترنتی در هر لحظه از شبانه روز آماده سرویس دهی به مشتریان است واین پروژه با نرم افزار ویژوال استودیوودیتابیس این سایت از اس کیو ال درست شده وبه هم متصل شده است .فهرست سایت
اسلاید 22: سایت فروشگاه آنلاین موبایل متشکل از بخش های مختلف مثل:صفحه اصلیعضویتورودبخش جستجودرباره ما تماس با مابخش مدیریتفهرست مطالب
اسلاید 23: صفحه اصلیصفحه اصلی از دو بخش نام گروه ولیست کالا های هر گروه تشکیل شده که در قسمت نام گروه اسامی دسته بندی شده محصولات نمایش داده می شود وبا یک بار کلیک روی گزینه مورد نظر لیست کالاهی هر گروه نمایش داده می شودفهرست سایت
اسلاید 24: صفحه عضویتدراین سایت برای خرید کالا در بخش عضویت باید عضو شده ودر غیر این صورت مشتری نمی تواند از سایت مربوطه خریداری نماید ودربخش عضویت درسایت مشخصات همچون نام،نام خانوادگی،نام کاربری،کلمه عبور،تکرارکلمه عبور، آدرس ایمیل،تلفن، وآدرس منزل یا محل کار را وارد کرده ودر سایت عضو می شویدفهرست سایت
اسلاید 25: صفحه وروددراین بخش از سایت شخص عضو شده جهت خرید باید نام کاربری وکلمه عبور ثبت شده در قسمت عضویت در سایت را که قبلا ثبت نام،وانتخاب کرده را وارد نموده و وارد بخش خرید سایت ودیگر بخش های سایت می شودفهرست سایت
اسلاید 26: صفحه بخش جستجوبخش جستجو از دوقسمت نام گروه وکلمه مورد جستجو می باشد که در قسمت نام گروه اسم گروه مورد نظر را وارد کرده ودربخش کلمه مورد جستجو نام محصول مد نظر را وارد کرده وکلید جستجو را فشار می دهیم ودر صورت موجود بودن مشخصات کالا همراه با عکس نمایش داده می شود در غیر این صورت گزینه (جستجو نتیجه ای در بر نداشت، لطفا جستجو را با گزینه های بیشتری انجام دهید) نمایش داده خواهد شد . فهرست سایت
اسلاید 27: صفحه بخش جستجو1.(جستجو نتیجه ای در بر نداشت ، لطفا جستجو را با گزینه های بیشتری انجام دهید)فهرست سایت
اسلاید 28: صفحه درباره ماصفحه درباره ما مشخصات کلی گروه وشرکت تشکیل دهنده گروه را نمایش می دهد ومعرفی می کند فهرست سایت
اسلاید 29: صفحه تماس با ماصفحه تماس با ما مشخصات تماس با اعضای گروه وشرکت را نمایش می دهد این موارد عبارتند از شماره تلفن شرکت، وآدرس ایمیل، وآدرس خود شرکت باشدفهرست سایت
اسلاید 30: صفحه بخش مدیریتبا فشاردادن دکمه بخش مدیریت صفحه ی ظاهر می شود که در آن فیلد های نام کاربری وکلمه عبورنمایان می شود که باید کلمه عبور ونام کاربری را وارد کرده ودر بخش مدیریت سایت وارد شوید البته لازم به ذکر است که در این بخش فقط مدیر سایت می تواند وارد شود نه کاربر معمولی وخود این قسمت به بخش های مختلف از جمله :مدیریت فروشمدیریت اعضاءتعریف گروههاتعریف محصولاتخروجفهرست مدیریت
اسلاید 31: صفحه مدیریت فروشدراین قسمت می توانید تاریخ وجنس خریداری شده مشتری وتعداد افراد که خرید کرده اند را مشاهده کنیدفهرست مدیریت
اسلاید 32: صفحه مدیریت اعضاءدراین بخش شما مشخصات اعضاء را مشاهده کرده ودر صورت نیاز از لیست حذف اشان می کنیدفهرست مدیریت
اسلاید 33: صفحه تعریف گروههادراین قسمت از سایت گروه محصول جدید وارد شده وبه لیست گروه ها اضافه می شود فهرست مدیریت
اسلاید 34: صفحه تعریف محصولاتدراین صفه از صفحات مدیریت سایت نام گروه مورد نظر را که قبلا تعریف شده انتخاب نموده ونام وقیمت وعکس محصول را اضافه کرده وتوضیحات مد نظر را نیز اضافه کرده دکمه ذخیره را فشاره داده وکالای جدید به گروه اضافه می شود. فهرست مدیریت
اسلاید 35: صفحه خروجوبازدن دکمه خروج از بخش مدیریت سایت خارج شده وبه بخش عمومی سایت می رود .فهرست مدیریت
اسلاید 36: جداول و ارتباط بین آنها :جداولی که در این سیستم به آنها نیاز است به شرح زیر می باشد :جدول گروههای اصلیجدول محصولات هر گروهجدول مشتریان ( کاربران عضو )جدول سفارشاتنمودار مورد کاربرد یک بازدید کنندهنمودار مورد کاربرد مدیر سایتموارد کاربرد یک عضو سایتدیاگرام دیتابیس فهرست مطالب
اسلاید 37: نمودار مورد کاربرد یک بازدید کننده به شکل زیر می باشد :فهرست جدول
اسلاید 38: نمودار مورد کاربرد مدیر سایت به شکل زیر می باشد موارد کاربرد مدیر سایت :تعریف طبقه های اصلیتعریف محصولات هر طبقهمدیریت اعضاء سایتتایید خرید اعضاءحذف خرید اعضاءفهرست جدول
اسلاید 39: موارد کاربرد یک عضو سایت :جستجو در سایتانتخاب محصول و اضافه کردن به سبد خریدذخیره موقت سبد خریدتایید نهایی سبد خریدمشاهده سبد خریدحذف از سبد خریدفهرست جدول
اسلاید 40: جدول گروههای اصلیجدول گروههای اصلی فهرست جدول
اسلاید 41: جدول محصولات هر گروه :جدول محصولات هر گروه :فهرست جدول
اسلاید 42: جدول مشتریان ( کاربران عضو )جدول مشتریان ( کاربران عضو )فهرست جدول
اسلاید 43: جدول سفارشاتجدول سفارشاتفهرست جدول
اسلاید 44: Map_Diagramفهرست جدول
اسلاید 45: نتيجه: جهان الکترونیک نیازمند فصل مشترک میان انسانها و فناوری است و کلید دستیابی به نتایج موفقیت آمیز به مدیریت تحول گرایی بستگی دارد که سازمان، کارکنان و تجارت الکترونیک را به خوبی هدایت کند. تاکید بر کارآفرینی، توجه ویژه به خلاقیت و نوآوری، هدایت و رهبری مبتنی بر اصول فنی، فرهنگ سازی موثر و توسعه مهارتهای ارتباطی از عمده ترین ویژگیهای عصر دات کام است؛ عصری که به شدت حوزه مدیریت و رهبری را چالش برانگیز ساخته است نتیجه کلی این هست که باید در کشورهای در حال توسعه اول بستر زیر ساختاری کشور درست شده ودر بین مردم نیز فرهنگ سازی واستفاده از سیستم های الکترونیکی رواج پیدا کند به امید روزی که ما جزءکشورهای پیش گام در توسعه فناوری ارتباطات وبرنامه نویسی کامپیوتری باشیم . فهرست مطالب
اسلاید 46: تهیه کنندگان مهدی سالمی علویانسیامک توکلفهرست مطالب
اسلاید 47: با تشکر از سمع و نظر شمافهرست مطالب
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.