فروش آنلاین
اسلاید 1: فروش آنلاین نام استاددکتر انواری رستمی 393 × 283 - banki.ir 393 × 283 - banki.ir
اسلاید 2:
اسلاید 3: مقدمه غایت فعالیت های اقتصادی، کسب سود از طریق ارتقای کیفیت سطح زندگی افراد جامعه با استفاده سه فرآیند ا 1) تأمین، 2) تولید و 3) فروش و توزیع می باشد. شرکتها برای ارائه کالاها و خدمات به مشتریان و مصرف کنندگان از روشهای مختلفی بهره می گیرند. طریق خرده فروشیها فروش از طریق فروشگاههای زنجیره ای فروش و عرضه مستقیم فروش از طریق اینترنت. [1]
اسلاید 4: ضرورت و اهمیت توسعه فروش آنلایناینترنت بهترین و گسترده ترین بستری ارتباطاتی نوین با مردم است.85% حجم اطلاعات اینترنت، اطلاعات تجاری است. هرچیزی می تواند به صورت آنلاین فروخته شود.برای مشتریان مزایای زیادی نظیر سهولت خرید، انتخاب وسیع تر، قیمت گذاری رقابتی تر، دسترسی به اطلاعات وسیعتر در مورد محصول یا خدمت داردنباید از تجارت عقب بمانیم.
اسلاید 5: سهم زیاد جهان و سهم کم ایران در تجارت الکترونیک اروپا بالغ بر 323 میلیارد دلار 2011 آمریکا 176 میلیارد دلار 2010 کانادا 15 میلیارد دلار 2010 چین 479 میلیارد دلار2011 هند 10 میلیارد دلار 2010، ژاپن 20 میلیارد دلار 2010 ایران 1میلیارد دلار 2009
اسلاید 6: فروشگاه اینترنتی یا مجازیسیستم مدیریتی جهت ایجاد بستر فروش از طریق اینترنت است.فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان میتوانند محصولات و خدمات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران نیز می توانند محصولات یا خدمات خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند.یک فروشگاه اینترنتی نیاز به طراحی وب سایت دارد. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به امنیت دارد.یک فروشگاه اینترنتی نیاز به کارمند دارد.یک فروشگاه اینترنتی نیاز به تبلیغ دارد.
اسلاید 7: چرخه فروش اینترنتی( مرحله 1 ) : ارسال سفارش از طرف مشتري ( مرحله 2 ) : استعلام، مشاوره با مشتري، اعلام قيمت و نحوه خريد ( مرحله 3 ) : تاييد قيمت و زمان تحويل كالا از طرف مشتري ( مرحله 4 ) : ثبت سفارش و ارسال پيش فاكتور ( مرحله 5 ) : خريد و حمل سفارش ( مرحله 6 ) : تحويل سفارش به مشتري( مرحله 7 ) : پرداخت و تسویه حساب با مشتری
اسلاید 8: مراحل اجرای سیستم پرداخت اینترنتی در یک وب سایتباز کردن حساب بانکی در بانک مربوط به گیت مورد نظر جهت قراردادعقد قرارداد با گیت و دریافت کد اختصاصی فروشنده اینترنتیدریافت مستندات چگونگی اجراپیاده سازی سیستم پرداخت اینترنتی در نرم افزار وب سایتتست و اجرای سیستم پیاده شدهمديران سايت هاي اينترنتي با بانک ها قراردادي مي بندند و به اين ترتيب پول با همکاري بانک از طريق اينترنت از حساب مشتري به حساب مدير سايت واريز مي شوددر هنگام خريد اينترنتي در ایران 5 پارامتر کارت بانکي از مشتری پرسيده مي شود: 1) شماره 16 رقمي درج شده بر روي کارت2) رمز خريد اينترنتي يا رمز دوم3) مبلغ خرید4) CCV5) تاریخ اعتبار کارت
اسلاید 9: سیستم پرداخت پست ایرانفرایند ثبت سفارشی توسط خریدارفرایند آماده سازی سفارش توسط فروشنده فرایند دریافت سفارش توسط دفاتر پستی عامل فرایند توزیع مرسوله در شبكه پستی فرایند توزیع سفارش توسط دفاتر پستی توزیع فرایند وصول و واریز مبالغ سفارشات فرایند بازخورد عملكرد سیستم فرایند تسویه حساب با فروشگاه
اسلاید 10: مزایای فروش از طریق فروشگاههای اینترنتی امکان ارائه و دسترسی به انواع بیشتری از کالاها و خدماتکسب اطلاعات فراوان در مورد محصولات و خدمات مورد نظر و دریافت نظرات استفاده کنندگان از کالا و خدماتقابلیت تبادل نظر در مورد محصولات و خدماتحذف واسطه ها ارتباط بین خریدار و تولید کنندهعدم محدودیت جغرافیایی در فروش و وابسته نبودن به مکان فروشندهکاهش هزینه های جانبی فروش نظیر اجاره محل, ویترین، انبار، خواب سرمایهارائهی خدمات بهتر به مشتریان و افزایش چشمگیر قدرت خریدارمزیت تبیلغی سایت فروشگاهصرفه جویی در وقت و هزینهامکان تجارت با سطح مشتری بیشتر برای فروشنده فرصت انتخاب راحت تر و دقیق برای مشتریانعدم وجود محدودیتی زمانی (فروشگاه هیچ وقت تعطیل نیست)عدم برخورد با ترافیک و کاهش آلودگی هوا میشود.
اسلاید 11: 10 ویژگی فروشگاههای اینترنتی موفقطراحی آرم یا لوگوی واضح قرار دادن ابزارهای حمل و نقل رایگان و یا ارزانارائه آخرین اخبار و محبوب ترین محصولاتامکان ارائه برندهای مختلف محصولاتآسان بودن یافتن سبد خرید، باکس ورود و باکس جستجوامکان تنوع بیشتر در سیستم های پرداخت (ویزا، مستر کارت، کارتهای عابر، نقدی و...)قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی مهم در سایت فروشگاهقرار دادن شماره تلفن و چت آنلاین در سایت فروشگاهقرار دادن نشان اعتماد در سایت فروشگاه قرار دادن راهنما در سایت فروشگاه
اسلاید 12: مشكلات فروش از طریق فروشگاه اينترنتياعتقاد به موفقیت از طریق فروش آنلایننداشتن مدل اقتصادي يك كسبوكار آنلاينطراحی و برپاكردن يك سايت وبمشکل جمع آوری اطلاعات و اطلاع رسانی به مشتریانبه روز نگهداشتن اطلاعات سایتعدم اعتماد آسان مردم به فروشندگانوجود تورم و ضرورت تغییر دادن مستمر قیمتهای سایتکندی، قطع شدن شبکه های بانکی و اینترنتی مخابرات
اسلاید 13: روشهای افزایش میزان فروش و تخفیفات در فروش آنلاینارائه اشانتیون (نمونه تبلیغاتی مجانی)ارائه خدمات پس از فروش رایگان برگزاری کلاسهای آموزشی رایگان برای مشتریان (مثل کلاسهای آرایشگری برای آشناسازی مشتریان با کالاهای آرایشی در حال فروش)اجرا کردن این شعار در کار «یکی بخر، 2 تا ببر» یا « امروز بخرید و درطول 12 ماه پول محصول خود را پرداخت کنید.»ارائه کارتهای قرعه کشی برای محصولات ارائه محصولات پر فروش در کنار محصولات کم فروش به مشتریارائه اطلاعات در مورد محصولات به صورت خلاصه و مفید همراه با بروشوراجازه تماس رایگان مشتری با شما در هر زمان
اسلاید 14: دلایل عدم فروش مناسب از طریق سایت ها عدم اعتماد و ترس مشتری از لو رفتن اطلاعات شخصی اوطراحی بد سایتتبلیغات فراوان و نامناسب شلوغ و غیر جذابعدم آگاهی دادن به خریداران در مورد تجارت شمانداشتن ساختار و ظاهر حرفه ای وب سایتعدم معرفی درست ویژگیهای محصولات و خدمات نبود راه های متعدد جهت دریافت سفارش از مشتریان و پرداخت بهانداشتن سیستمی منظم جهت بررسی سایت، تبلیغات آن و در نهایت اصلاح آن. فراموش کردن مشتری: به بازدیدکنندگان یک سری محصولات و امکانات رایگان و همچنین تخفیف بدهید و در ضمن برای هر تخفیف یک زمان پایان اعتبار در نظر بگیرید.عدم ترغیب کاربران به بازدید مجدد از سایت: عدم عضویت رایگان آنها در خبرنامه الکترونیکی وب سایت
اسلاید 15: انتخاب نادرست میزبانی وب (Hosting)غیراصولی بودن طراحی گرافیکی سایتکپی برداری از محتوای سایتبرخورد با صفحات ناقصعدم درج اطلاعات تماساستفاده زیاد از متن و جمله های متحرکغیراستاندارد بودن فونت و سایز قلم.استفاده بیش از حد انیمیشن های متحرکاستفاده از موسیقی در سایتعدم سازگاری با مرورگرها
اسلاید 16: نماد اعتماد الکترونیکی1- شناسایی مالک فروشگاه و امکان مراجعه در صورت روز اشکال. 2- کامل و صحیح بودن اطلاعات کالا یا خدمات ارائه شده. 3- گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش. 4- واضح بودن روند برگرداندن کالا و بازپس گیری پول. 5- محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران. 6- تایید امنیت سایت توسط یک موسسه و مرکز ملی اعتماد
اسلاید 17: ۸ تکنیک جذب اعتماد مشتریان در وب سایت و فروشگاه مجازیذکر مشخصات کامل تماس آدرس و ارتباط با فروشندهطراحی زیبا و سنگین و کارای سایتایجاد زمینه امنیت و تراکنش های امنعدم وجودError یا صفحات ناقص در صفحات سایتکاهش ریسک ها با امکان برگشت پول و یا حتی کالا استفاده از بلاگ و مکمل آن میکروبلاگ ها برای پر رنگ کردن خدماتصداقت رمز اعتماداستفاده از سوشیال مدیاها
اسلاید 18: توزیع زمانی مراجعات اینترنتی در ایالات متحدهآمار خرید و فروش اینترنتی در جهان بر اساس گزارش امروز شركت تحقيقات Acnielsen تقريبا 10 درصد از جمعيت جهان بيش از 627 ميليون نفر حداقل يك بار خريد آنلاين انجام دادهاند . اين بررسي از 21 هزار و 100 نفر از مردم بازارهاي اروپا و آسيا و آفريقاي شمالي و آمريكاي لاتين و آفريقاي جنوبي ، راگيري آنلاين شد،بيشترين ميزان خريد آنلاين در كشورهاي آلمان، استراليا، و انگليس بود كه حداقل 95 % از كاربران اينترنت اين كشورها، خريد آنلاين انجام دادهاند . 89% كاربران اينترنت آمريكايي نيز خريد آنلاين كردهاند،كه اين كشور را در ردهي يازدهم قرار ميدهد . در كرهي جنوبي، دارندهي بيشترين خطوط كابل در جهانبه طور متوسط در ماه گذشته هر كاربر چهار خريد آنلاين داشته است اين ميزان درماه گذشته در كشورهاي تايوان، چين و سنگاپور پنج تا شش خريد بوده است . برترین سایتهای فروشگاههای اینترنتی جهان Zappos.comZappos.comDiapers.comBlueNile.com Amazon.comStaples.comCruchfield.comLLBean.comApple.comSears.com REI.com
اسلاید 19: مقایسه سرعت اینترنت و سهم ایران در تجارت الکترونیکسهم تجارت الکترونیکاروپا بالغ بر 323 میلیارد دلار 2011آمریکا 176 میلیارد دلار 2010کانادا 15 میلیارد دلار 2010چین 479 میلیارد دلار2011هند 10 میلیارد دلار 2010ژاپن 20 میلیارد دلار 2010ایران 1میلیارد دلار 2009
اسلاید 20: نگاهی آماری به وضعیت کاربران اینترنت در ایران%50 از کاربران اینترنت در ایران در رده سنی 25 تا 34 سال قرار دارند. از میان بیش از 800 کاربر اینترنت در ایران بیش از 63 % از پاسخ دهندگان از سرویس یاهو، 32 % از سرویس گوگل و 2% از هات میل استفاده می کنند. بیشترین استفاده کاربران اینترنت در ایران از سرویس گوگل از بخش گوگل ترنسلیت با 53% استفاده کننده است.%49 ز کاربران اینترنت در ایران 1 تا 3 ساعت ، 25 % کاربران 3 تا 6 ساعت و 17 % نیز بیش از 7 ساعت از وقت روزانه خود را صرف اینترنت می کنند و 9% نیز کمتر از یک ساعت از اوقات روزانه خود را صرف اینترنت می کنند.67 % از کاربران اینترنت در ایران از این وسیله برای جستجوی اطلاعات، 65 % خواندن اخبار، 64 % برای عملیات بانکی، 49 % برای دانلود موزیک،44 % برای عضویت در شبکه های اجتماعی و بالاخره 43 % برای خرید .اینترنتی استفاده می کنند. ( از انجا که بسیاری از افراد، استفاده چند منظوره از اینترنت دارند، جمع درصدها، از عدد 100 فراتر است.)
اسلاید 21: تنها 3 % از کاربران اینترنت در ایران از طریق تلفن همراه خود به این شبکه جهانی وصل می شوند 71 %از خانه و 26%نیز از محل کارشان به اینترنت وصل می شوند.به لحاظ دامنه سنی کاربران اینترنت در ایران 26 % در دامنه سنی 18 تا 24 ،50 % از آنها در رده سنی 25 تا 34 سال، 14%در رده سنی 35 تا 44 ،6% 45 تا 54 ، 2%بالای 55 سال و 2 % زیر 18 سال تشکیل می دهند.به لحاظ سطح تحصیلات کاربران اینترنت در ایران 3 % از کاربران زیر دیپلم،75 % دیپلم تا لیسانس، 19 % فوق لیسانس و 4 % دارای مدرک دکترا هستند. 15 % از کاربران از بازی های کامپیوتری آنلاین، 22 % جستجوی شغل، 27% برای وبلاگ، 31% برای چت و بالاخره 38% برای شنیدن رادیو و برنامه های آنلاین اینترنتی از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند.در مجموع 69%از کاربران اینترنت در ایران طبق نتایج این نظر سنجی گفته اند که زمانی بین 30 دقیقه تا 2 ساعت روزانه آنها صرف بررسی ای میل هایشان می کنند.از منظر جنسیت نیز 78% از کاربران شرکت کننده در نظر سنجی آنلاین مرد، 19% زن و 3% نیز ترجیح داده اند تا جنسیت خود را نگویند
اسلاید 22: فهرست منابع
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.