صفحه 1:
صفحه 2:
کدام زنده هستند؟
شکل و اندازه جانوران گوناگون است
جانوران غذا می خورند
دنیای جانوران جانوران حرکت می کنند
جانوران رشد می کنند
فواید جانوران
مشکلاتی که جانوران برای ایجاد می کنند
- آشنایی دانش آموز باجانوران مختلف «محل زندگی,غذاونوع حرکت آنها
اهداف کلی - مقایسه جانوران از نظر محیط زندگی .ساختمان بدن . نوع غذا
- پی بردن بهارزش و اهمیت وجود جانوران و تاثیر آنها در حفظ و تعادل طبیعت
صفحه 3:
قسمت اول : کدام ها زنده هستند؟
زنده
موجودات به دو دسته تقسیم می شود wget
غیر زنده
همه غذا می خورند
همه جانوران در سه ویژگی مشترک هستند »> همه حرکت می کنند
همه رشد می کنند و بزرگ می شوند
صفحه 4:
تفاوت ها در سس ساختمان بدن
- موجودات با هم تفاوت هايى دارند اين
نوع غذا
جمع بندى : مقايسه موجود زنده و غير زنده از طريق عكس هابى كه به هر دانش آموز داده مى شود
صفحه 5:
تست دوم : شکل و اندازه جانوران گوناگون است
آشئییدلنشآموزلنسا سا ختماسدنیجانویلن-
آشئییدلنشآموزلنسالندانه جانورلن-
آشنلییدلنشآموزلنسا نسوع پسوششهر جانور -
آشلییدلنشآموزلنسا زیستگاه هر جانور -
آشنلییدلنشآموزلنساشکلو قیافه هر چانور -
مهره دار ( دارای ستون مهره ) سل ماهی- دوزیستان- خزندگان-پرندگان-
پستانداران
موجودات به دو دسته تقسیم می شود ۳
بی مهره سس کرم ها - حلزون - حشرات - عنکبوت - خرچنگ
صفحه 6:
جانورانی که در آب ساکن هستند به جای شش . آبشش دارند
فعاليت عينى
-١ بازى جانور مورد علاقه
۲- بازی جعبه حیوانات
۳- بازی هر بند جادویی با کارت حیوانات
صفحه 7:
تست سوم: جانوران غذا می خورند
صفحه 8:
سسسهه شير و پلنگ سسحه_دندان تیزی دارند(نیش)
سس گوسنفد و گاو سسسه_دندان پهن دارند
همه چیز خوار سس ماهی
برخی با نوک غذا می خورند . سس کبوتر
نوع غذا خوردن جانوران سس برخی با منقار غذا می خورند سس ری ری
دی ی موز so
برخی غذت را می بلعند سح مار
صفحه 9:
برخی با زبان چسبناک خود غذا را می گیرند و می خورند "> قورباغه
فعالیت عیئی:: بطور تصادفی یک حیوان را انقغاب کزذه و.ذرباره آغذا والوع غذا خوردن اوصحبتت مي گند
قسمت چهارم : جانوران حرکت می کنند
صفحه 10:
- جانوران بای پیدا كردن غذا و فرار از خطر حركت مى کنند
- ممه جانوران إلى نوع حزكت نمتى كني حركت آئها متفاوت أت
انواع حر كت
سس 3
ا ee | تور
فعالیت عینی : نمایش حرکات حیوانات مورد علاقه هر دانش آموز
صفحه 11:
eet پنجم جانوران رشد a کنند
صفحه 12:
- آشنایی دانش آموزان با روند رشد جانوران
- آشنایی دانش آموزان با روند تبدیل تخم مرغ به مرغ
Bebra a plo
2 از لحاظ تولید متل متفاوتند
بچه
جانو
فعالیت عینی : انجام پازل روند رشد قورباغه - مرغ و...
صفحه 13:
قسمت ششم : بعضی از جانوران برای ما مفیدند
صفحه 14:
گاو وگوسفند سس _از گوشت ؛پشم.پوست . پرشیرو...استفاده می کنیم
آشنایی دانش آموزان با فایده جانوران سک اسب و شتر و الاغ سل برای سواری و باربری استفاده می کنیم
مرغ #۳ از تخم آن استفاده می کنیم
زنبور »> از عسل آن استفاده می کنیم
آشنایی با مصارف دارویی و صنعتی
آشنایی با مشاغل مرتبط با حیوانات سل زنبور داری . ماهیگیر .دامداری
صفحه 15:
قسمت هفتم: بعضی از جانوران برای ما مشکلاتی را بوجود می آورند
- بعضی از جانوران سبب بیمار شدن ما می شوند
- بعضی از جانوران موجب آفت گیاهان می شود
حشره کش
آشنایی دانش آموزان با راه های مبارزه با جانوران مزاحم تسه تلم
صفحه 16:
در آخر براى اينكه جو كلاس عوض شود شعری در مورد حیوانات به طور دسته جمعی می خوانیم
گوزن و فيل و آهو شغال و گرگ و راسو
لاک پشت و مار و خرگوش ميمون و سنجاب و موش
روباه و شیر و پلنگ حیونای رنگارنگ
تو دشت و کوه و بيشه بيدا مى شن هميشه
صفحه 17:
پژوهش دانش آموز :
۱ -گروه بندی دانش اموزان و تحقیق آنها بر اساس گروه بندی جانوران( پرندگان - خزندگان - پستانداران - دوزیستان)باید
تحقیق به طور کامل باشد
۲- انجام آزمایش زير و ارائه نتیجه به کلاس
درون ظرف شیشه ای مقداری خاک نرم بریزید یک جمله تند خيس را كه در زمین گذاشته و مورچه در آن جمع می شود را
برداشته درون شيشه می گذاریم و بعد هم مقداری شیرینی ریز شده روی خاک می ریزیم و کمی لب هم روی خاک می
پاشیم در آن ( شيشه ) را با پارچه محکم می بندیم و ظرف را در جای تاریک قرار می دهیم تا تکان نخورد و هر روز .به شيشه
نگاه کرده و اتفاقات را نقاشی کن
صفحه 18:
روز هفتم
سوالات ارزشیابی
عزیزم در سمت راست عکس جانورانی را که خیلی دوست دارى و در سمت چپ عکس جانورانی را كه دوست
تداری بچسبان و یا نقاشی کن
صفحه 19:
حالا درباره جانوری که خیلی دوست داری به سوالات زیر پاسخ بده
> محل زندگی آن کجاست؟
غذای این جانور چیست؟
اين جانور چگونه غذا می خورد؟
پوشش بدن این جانور چیست؟
7 این جانور چگونه از خود محافظت می کند؟
7 این جانور چگونه حرکت می کند؟
صفحه 20:
۲-عزیزم جائوری را که مانید: هم حرکت می کنمه در یگ خط پسثه قرار بده
۳- جانوران را با علامت/ر مشخص کن و به تعداد آنها چوب خط بکش
صفحه 21:
۴- سارا در مقابل هر جانور فواید آن را قرار داده ولی به نظرمی رسد نتوانسته این کاررا به درستی انجام دهد در هر ردیف
تصاویری را که به نظرات فایده جانور مد نظر نیت را شناسایی و با مداد قرمز علامت 6 بزنید
و بعد در کادر زیر جانور دیگری را انتخاب و تصاویر و فواید آن زا بچسبانید و یا نقاشی کنید
صفحه 22:
۵- بعضی از جانوران برای ما مشکلاتی را بوجود می آورند و انسان به مبارزه با آنها می پردازد تصاویر راه های دفاعی را نشان
داده حالا تصویر آن جانور را نقاشی کن