سایر

فعاليت های ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش

صفحه 1:

صفحه 2:
بسم الله الرحمن الرحيم ‎Sct‏ ارس ارات ‎EPP EST Uo preety ey‏ ‎

صفحه 3:
ee US Pee ee eee at eee ee مسئولیت برگزاري هفته پژوهش سال 4 در نيمه دوم مهر 84 به پژوهشگاه مطالعات اموزش و پرورش پژوهشگاه در نخستین اقدام» به تشکیل جلسات ستاد هفته يزوهش تست نمود و طبق مفاد ايين نامه 3 اا 0 ‎eee oy‏ ا ۱ و يرورش» درخواست کرد نماینده خود رابه پژوهشگاه معرفي فرمایند.

صفحه 4:
ee US Pee ee eee at eee ee ‎aul> puis »> Yudo jy ainp oliw *‏ ‎wipro ppirneo Yau aS L‏ شده ۳ مراجع ذيربط تشکیل شد.تعداد جلسات برگزار شده ستادتا تاریخ20/9/84 تعداد. 6 جلسه بوده ۱ برنامه‌هاي پيشنهادي بزوهشكاه بس از تأييد ستاد به مرحله ور اينجا جا ۳۹ ‎PS Sere)‏ صميمي کلیه اعضاء سناد نتشک و کنیم. ‎

صفحه 5:
ee US Pee ee eee at eee ee ‎eric‏ بت ‎Bis‏ مقرر شد كميتههاي و ‏برنامه هاي هفته بزوهش توسط توشط ميته ها م ‏م و جع عم ‏يم ماه ل ع ‎ato‏ ل ار ‏ا ار ا ا ‎Fee a‏ ‎0000 ‏7 ل 02455 ‏کمبته هماهنگي امور استان‌ها ومعاونت‌هاي حوزه 8 ‎A A Fel ‏ارو‎ PO a If Peedi ‏کمیته پشتیبانی ‎20 ‎Wereeny‏ و ‎

صفحه 6:
خلاصداى از برنامههاى مصوب ستاد بز ركداشت ‎BOE SE See UST eet ee‏ پژوهش سال 1384 ‎ed rel i‏ ال اا بركزيده وزارت اموزش و برورش انتخاب و معرفي يزوهشكران بركزيده وزارت ‎Coe cme SEO ei)‏ 0 ام ‎ores ieee)‏ دبيرخانه م ‏بزركداشت يزوهشكران ‎ces‏ سال ‎eur)‏ ‏0 ما ا 000 هدف‌هاي را ار لال تقدير از محققان برتر وزارت, الكوسازي ‎JI‏ ‎oss‏ علمي و يزوهشي 9 2 ۳۳ ايجاد فضاي رقابت ‎om‏ | | ‎Prec rs ape nT POC ESM ere Tye ey‏ ا ا ‎RANOES‏ ‏ان ستادي 3 شوراهاي تحقیقات استانها. ‎

صفحه 7:
خلاصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بز رگداشت ا ۱ پژوهش سال 1384 2- انتخاب و معرفي پژوهش‌هاي برگزیده وزارت اموزش و يرورش انتخاب و معرفي پژوهش‌هاي برگزیده وزارت آموزش و پرورش بر اساس يك 0 بسن تدوين شده در دبيرخانه شوراي سياستكذاري تحقيقات وزارت آموزش و يرورش با هدف ‎YEU SMe ere a cere Renee Frvy‏ انجام شده در سطح وزارت اموزش:و برورش انجام:مي شود ووو هش هاي ا ‎ETE‏

صفحه 8:
ا ل لت ..هفتة بزوهش وزارت آموزش و برورشء در هفته 20 زوهش سال 1384 3- -انتخاب و معرفي معلمان يزوهنده برگزیده در آزر ان را ار زار يبزوهشي معلمان بزوهنده سراسر كشورء انتخاب و معرفي 9 پژوهنده برتر كشوري و برگزیدگان استاني از میأن حدود 7۳ ا ۱9 دوره پاسخ مثبت داده اند اقدام شده است و نفرات | ۳ در هفته پژوهش از نفرات برتر كشوري تقدیر خواهد 0 اپ مم ‎Keren ey‏ ۱۳۳۳

صفحه 9:
خلاصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بز رگداشت هفتة بزوهش وزارت آموزش و برورش» در هفته ‎aie ery erie es"‏ 4- اسب دانش آموزان پژوهشگر بركزيده 5- ین مارد پژوهشي : ‎wal 12 ybo jy ao IS OLS jLiaul -‏ خلاصهاي از مهقترين تركش هاي بايان يافته در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ‏9 ا ۳ پژوهش لك 5 حاوي خلاصهاي از مهمترين يزوهش.هاي پایان یافته در كميته‌هاي پژوهشي معاونتها و ‎Old‏ ستادي و سازماييها ‎

صفحه 10:
‎Did‏ ا لت ‏.. هفتة بزوهش وزارت آموزش و برورشء در هفته ‎oa eoree- yp)‏ 00 6- نواختن زنگ بزوهش دن مدازرس در ‎ae‏ روز ‎RICY Ey ease‏ 7 پژوهش ‎(hry 2)‏ م اص يزوهشي و فناوري كه از سوي وزارت علوم , ‎ree‏ ا ل در محل نمایشگاه بين‌المللي تشکیل مي‌شود. ‏ا ا ا ا معاونتهاي وزارت, سازمانهاي ستاد,استان‌ها و مناطق به منظور بررسي ‎Lod‏ ا ‎ee‏ ‏و ارزيابي اولويتهاي بزوهشي:اسبب شناسي برّوهش‌ها ‎

صفحه 11:
ول ره سا ارت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش» در هفته ۱ ل 0 آموزش و پرورش» شامل Paden ‏ا‎ Ce ee اسر پژوهشي. معاونت‌ها سك برگزاري همايش ملي 0( ا |

صفحه 12:
زنك يزوهش Here: ty * آشتا کردن دانش آموزان با مفهوم يزوهش * ترويج 5 0 پرسشگري در میان دانش گر

صفحه 13:
زنگ پژوهش ۳ acl ‏جزئیات‎ ‎oylig alow > —‏ 1 ۱ مقام عالي وزارت( يا يكي از معاونين ايشان)در يكي از مدارس تهران نواخته ‎0 ‏ل‎ See ‏ا‎ ‎7 ‎1 Pe eel pre eT eee we ere | ‏در سطح استان «زنگ پژوهش» بوسیله‎ - ‏بوسيله رئيس محترم سازمان آموزش و‎ BSD) ee ee Ce eel es ered ‎Re at rv rege Pears Pr Pee ere) ts Terme. reap) 1908 Wiles wilpisuw Yuya» ‎

صفحه 14:
۸ : زنگ پژوهش و - در سطح ادارات و مناطق 20 گانه شهر تهران با ‎le lial als sla lias qa‏ ۱ ۳ ۱ از مدارس سطح شهرستان بوسيله رئيس محترم ۳ ا ۳[ ‎creer Come bee Tee el‏ - ادر هر كدام از مدارتن انتوابي 'راهنمابي مدوسطة و مراکز تربیت معلم سراسر کشور نیز «زنگ پژوهش » بوسيلة مدير مخدرم واجر امورزستي واه حواهد شد و مدير واحد امورشييياايكي از معلمان و اساتيد 1 و پرورش سخنراني خواهند نمود. 7 ا را یا ساري 2 درشط اسان بتتلقه و مدارس oie ‏اللاو‎ معلما ن زان أموزان ‎a ١‏ تج ا ا 0 0 ا 00

صفحه 15:
ed eel ba a 3 ۱ ‏براساس _بخشنامهاي كه لك 0 ستادي و‎ be ‏و پرورش استان‌ها ارسال‎ pes! ‏سازمان‎ ‎۱ 0 ‏قبلاتوسط سازمانهاي ذير, بررسي شده‎ Sea oe ‏بود. به پژوهشگاه‎ فوق 22 نفر از سازمان اموزش و يرورش استان‌ها ,9 نفراز پژوهشگاه:4 ‎pas‏ أزكميتههاي پژوهشي معاونتها 59 نفر از دفاتر ات ‎RY Since cole‏ سال رةه شرا دراك تي ف 443ل ل بفر از انما عضرا ‎ere‏ ييل اس ‎TID‏ هيات 00-7 20011 پژوهش معاونتها بوده د

صفحه 16:
انتخاب و معرفي بزوهشكران برتر ‎dal +‏ ا ال 00 ا ا ا ل ا ا 0 0 ا ° 002007 ۰ ل الس منتهي به ل کته باه ۰ نفرات پرتر, براشانن اوقانمو به عمل آمده: 1 پرورش ٠ء‏ أقاي دكتر رياض غيرتمند از معاونت تربيت بدني و د رسيي 1 ل ل 2 ل 952200000 59 20 ‏ا ا‎ ١ استان اصفهان

صفحه 17:
انتخاب و معرفي 9 ol Sada Bravest en eo ee) ‏دستورالعمل وزارت علوم و فن اوري‎ ‏شامل موارد ذيل بوده است:‎ ‏مقالات يزوهشي تاارسقف 40 امتياز‎ ٠ * طرح‌هاي پژوهشي اتمام یافته تا سقة 77۳۳ ا 7 2 0 امتياز ic Oe are co ee ‏اور تست راما‎ gallo

صفحه 18:
۶ Tee Tes eee) ‎٠‏ از مجموع 104 طرح و يايان نامه تحصيلي ارسالي ۳ هفته 1200 83 20055 برتر انجام شد. از طرح‌هاي واصله, 73 طرح از سازمان آموزش و برورش استانهاء 31*طرح از يزوهشكاه و كميتههاي يزوهشي حوزه ستادي مي باشند. همجنين 75 مورد طرح يزوهشي و 32 مورد ‎FL‏ 0 مشاركت ‎see” ee,‏ ‎Ey‏ لت ‎Bytes Ae‏ ‎

صفحه 19:
الا 0 ۱ شرايط شركت در تعيين بزوهش برتر: ۰ طرح يزوهشي مي بایست در 20 زماني 1/7/83 لغايت 31/6/84 انجام كرفته باشد. ‎٠‏ طرح يزوهشي يايان يافته مي بايست در اررشایی اولبه که وس ادارات دب بط انجام گرفته است حداقل 75 در صد امتیاز ارزشيابي راکسب 01 ۳۲ ‎

صفحه 20:
BSTC Tee tes Tee) ‏لل‎ Le mood از فارسي ‎Fe Py‏ م كا و سفارش دهندهسازمان يزوهش و ماف ‎prise gl SRN Oe‏ اشرف صادقي_مرحوم مهندس جعفرعلاقمندان _دكتر شهين نعمت زاده

صفحه 21:
BSTC Tee tes Tee) : ‏الف _ طرح هاي پژوهشي برتر‎ ‎SCP Ne ore ier lt 2‏ 1 ‎aes‏ ی ی عاطفي و رفتاري دانش آموزاننیبت به سوء مصرف مواد مخدر _ محقق دكتر عباس رحمني ار ا 1383 ا دهنده "پژوهشکده تعلیم وترییت سازمان اموزش و پرورش استان ‏پر ‎

صفحه 22:
FoI ee eles eel) : ‏الف _ طرح هاي پژوهشي برتر‎ 3- استاندارد کردن ابزارهاي کستجش روندتحول شناختي كودكان و نوجوانان براساس ‎Paley‏ پیازه ا ‎wd‏ ‏۱ ‏دهنده :پژوهشکده تعليم و تربیت پژوهشگاه مطالعات اموزش ويرورش_ناظر دكتر ‎pis‏ الله تاجيك اسماعيلي

صفحه 23:
SO ey eee el) ب_بايان نامه هاي برتر: از بین 32 پایان نامه دكتري و کارشناسي ا ‎Coo) La‏ برتر شدند: تن PV bere 7 Cee eT ‏ا ال‎ esc: garo sybulask yuo» ‏رمضان يور _ سفارش دهنده : سازمان‎ 0000 ‏ا ا‎ Bre ۳ ‏ا اع‎ : eloul ۱۳۲۳ ۰ ۳:۳ ۳ sll

صفحه 24:
SO ey eee el) ak ‏ل‎ 5 ن 32 بايان نامه دكتزي و كارشناسي یان نامه هاي زیر حائز رتبه پایان ‎c‏ ی ‎Se eed ee Sere eee‏ ‏دخواندن دانش آموزان ‏نارساخوان يسريايه هاي جهارم وينجم ابتدايي شهر همدان_محقق:ابوالقاسم بعقوبي _ سفارش ‎py‏ ۳ اموزش:و يرورش استان همدانرساك 0 ۳ رَاهتما: ذكتر حسن احدي ‎

صفحه 25:
بر نامه هشتم معلم پژو هنده Ce ee eee

صفحه 26:
برنامه هشتم معلم بزوهنده 00 به منظور ارج نهادن به فعاليت هاي ‎,ylSir,s 0‏ م ا زمينه‌هاي گسترش تفکر پژوهشي ,تقویت خودياري و کمك به رشد استعدادهاي بالقوه همة دست انداركاران أموزش و برورش, برنامه معلم يزوهتدته .از سال 1375با برنامه‌ريزي, سياستكّذاري,. نظارت و هماهنگي پژوهشکده تعلیم و تربیت و با مشاركت جدي شوراي تحقيقات استانها در سراسر كشور به اجرا درامده است.

صفحه 27:
برنامه هشتم معلم يزوهنده اين برنامه به جز در دوره 9 که به 92 متمرکز در پژوهشکده تعليم و تربيت اجرا كرديد, در دورههاي بعد به صورت نيمه متمرکز اجرا شد. بدین معني که شوراي تحقیقات سازمان آموزش و پرورش استانهاي كشور در ارتباط با انتخاب و تشويق معلمان يزوهتده با هماهنكي دبيرخانه معلم 9 9 9۵ پژوهشکده تعلیم و تربیت) فعاليت مي كند .

صفحه 28:
83-54 برنامه هشتم معلم پژوهنده 82-83 نمودای شملیه 1 - تعداد کل شرکت کنندگلت لين 81-8 ان 9 78 78 77 76-7 5000 40000 30000 20000 10000 0

صفحه 29:
re el ee) é WAS CS ph Vols. 2. 1: ys an ‏سل 15-76 ی ادا‎ رن ‎EDT‏ ‏20000 10000 75-6 7677 وجوت اقسوع 91-2 82-83 83-4

صفحه 30:
Re ee rel ee) * در سال جاري طبق فراخوان هشتمین برنامه معلم پژوهنده, تعداد 42479 7 9 ابتدايي, ۳( متوسطه, مراکز اموزشي استثنايي و مراكز تربيت معلم”در برنامه معلم پژوهنده شرکت کرده اند

صفحه 31:
برنامه هشتم معلم پژوهنده لا مراکز تربیت مطم و أموزش. عالي تمن سلل 83-84 [0 aay رس ۱055 20000 1000 10000 5000

صفحه 32:
برنامه هشتم معلم بزوهنده 5 طبق شیوه نامه 0 برنامه 57 ‎a APY Pe CL ee)‏ از گزارش هاي برتر هر استان 7 اول لغايت 30 ‎plays‏ ‏به دبیرخانه پژوهنده 70 ‎Ey‏ ال ‎Eanes emer‏ آموزش و ‎“ne‏ ارسال گردید. تعداد 6 2 0 به 496 كزارش رسيد 00 ‎ee‏ گزارش‌هاي برتر دوره ابتدايي و ‎Cor PE ey re OL eee eee)‏ ل ب ‎ie‏ 2

صفحه 33:
برنامه هشتم معلم بزوهنده زر سا سس سا 14 ‎eres‏ 237 ملع راهمايي 46 مفب صوبيط 8 و آمزش عالي ضمن 29%

صفحه 34:
ا ایا ل ل ا ا 2 ا ا ا كت ‎Pr ye ees‏ ال م 0 ا ل ا 0 0007 ارسال ميكرديد نسبت به سالهاي قبل درصد ا ل 0 0 5 اخير شاهد كزارشهاي ارزشمند اقدام يزوهي ان سا ی دی رت ان ‎op‏ ای را ‎OP ECR ELEN Lec)‏ ا ل صورت 20013 است

صفحه 35:
Re ee rel ee) ؟ محور گزارش‌هاي برتر ارسالي بيشتر در رابطه با موضوعات روانشناسي و در ارتباط با فرايند ياددهي - يادكيري دانش 0 بوده است, سپس رح مربوط به حيطههأي"مديريت, اموزرش رياضي و ..اولویت داشتهاند. دبيرخانه بكم ارو كط ‎Se‏ ‏3[ ‏جهت دوره ,بایه و موضوع نمود.

صفحه 36:
2 3 و 6 و 3 ۴ ۳ ۳ ;

صفحه 37:
0 ‎٠‏ . ارزشيابي از كزارش هاي معلمان يزوهنده با ا ل ا 0 برجسته استان و نیز بررسي نقاط قوت و ضعف كزارش ها, طبق فرم ارزشيابي ست كمي ا ‎Bint ye‏ اعضاي هيئت علمي يزوهشكده تعليم و تربيت, ان ار ای مساك كميتههاي بزوهشي مناطق, اعضاي كروههاي ‎Malia lrg Uaureeiaces uta elas eyes‏ 0000 ‎

صفحه 38:
برنامه هشتم معلم بزوهنده يردازش و تقديم كميته داوري 0 معلمان پژوهنده ‎Reyes pees‏ در این کمیته ‎on‏ ‎ry te ies ce ere:‏ و جه به نسبت شرکت ن دور ا ۳ ره ود نفر از ‎ea‏ ابتدايي, ‎Ton 3 oes ee‏ 3 نفر از ‎Ses Cork 5‏ معلم بعنوان 1 نتخاب شوند, همچنین ‎a 1 Bf‏ 3 برچشته استاني ‎Eb gare‏ ان اي کشور انتخاب شدند. ‎Sale‏ ‎tire‏ كه خلاصه كزارش ‎c= he,‏ ۳ ‎on eee‏ تك نگاشت تنظیم تد دد معلمان ‎Peres‏ ‎ines eal‏

صفحه 39:
0 ۳ 1 en eer eee An ‏ادر بايه اول دبستان گرمان‎ جكونه توانستم با آموزش روش حل مساله. مهارت محمدتقی معتمدي ‎me‏ 0 نقي 0 مازندران ‎po 3‏ جكونكي اجراي ارزباي َي تومييفي در يايه اول | خراسان ‎ie 30-0‏ 5 8 0 اي افزايشعلاقة بكري ندر دانش ]آمو ‎ou Beran oven ar ere‏ ‎Ae yoke‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 40:
RSPR pee pec cee | Can pe] eel erry Personen <n

صفحه 41:
‎Sie Se‏ را ‎00 ier recy perv corner i ‏فعاليت هاي ستاد هفته پژوهش وزارت‎ ‏آموزش زر یرت قرار كرفته ا ‎ ‎ ‎

صفحه 42:
۱ ht : ‏هدف‎ * معرفی‌دانش‌آموزان پژوهشگر برگزیده ‎Te eae Tere‏ 9[ * تقويت ابعاد و جَنبه هاي دانش آموزي در زيوهش هاي اموزش و يرورش

صفحه 43:
0 eer de در هفته پژوهش سال 1384, ملاك انتخاب ‎Beall uilo‏ يزوهشكر به ‎oe‏ ‎ay YS j5S yp cow p99: cowl 099) 4)‏ اول كشوري هفتمين جشنواره جوان خوارزمي_ بخش دانش اموزي از دبيرخانه جشنواره جوان خوارزمي درياقت شَدانا بركزيدكان در اين همایش موزد تقدیر قرار گیرد.

صفحه 44:
زمینه 1 3 خراسان رضوي هیر شهر تهران 57 مازندران هیر شهر تهران كامبيوئر شهر تهران ‎pears‏ 00 ‎Shee 00‏ ق و الکترويك 4 ‎eer ar‏ Peron) نام طراجان ier و۳ مصطفي رياني طراقي 00 ‎ead‏ 0 ‎Pare‏ صنورا ملابي وحید دماتي زا علیرضا بهشتي پور 07 aes Tena Gro Ole Sie Se Be TS LSS Lee Se he تام طرح تكاتي در مورد حدس مجموعه هاي تحت اجتماع بسنت aa بتن با مقاومت بالادنشجويي) تصویر سازي متحرك سازي برجسته نوس نییان (fie eye تفن کتترل هوشمند a تشك متحرك تخت اتاق عمل

صفحه 45:
‎٠‏ بر للا فشن على دابا ار وزارت آموزش و پرورش ‏0 ‎See EVES ED)‏ سس فل اميداشت برگزیدکان ري (بزوسئيكران” معلمان پژوهنده- زار زان بروهشقر) دو تاويخ 9920 84 روز سه شنيه در سالن همايش‌هاي کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور ميهمانان كرامي از سراسر موی سس ن پژوهنده گرامي) روساي محترم سازمانها, معاونین پژوهش و برنامه‌ريزي, ‎es A eae eet‏ ميرم كميتههاي وج رت ستادي ‎yb‏ ‏آموزش. و برورش) بركزار ميشود. ‎

صفحه 46:
فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش ۱۳ ‎٠‏ آماده سازي و جاب بركرزيّذة آثار معلما ‎ery‏ گشوري به صورت تك تكاشت ‏0 له سا زي ات ‎Fone Sis 5‏ رين ‏نجا نجام شدهة د نا ‎one‏ ريزو ‎eT Pree] ee aes] Oe ee) ‏3(حاوي خلاصه مهمترین تحقیقاث‎ ‏انحام ده درکمينه ها وس‎ ‏معاونت ها و سازمان های حوزه ستادي‎ ‏وزارت آموزش تن‎ ‏¢ ل نا ۳ وزارت آموزش و پرورش در سال 1378 ‎

صفحه 47:
فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش سال 1384 ااا لم00 0 2 022200 ‎٠‏ آماده سازي و جاب نمايه موضوعي مقالات ‎Faee ey‏ 0 ‎Pere r od ie preee re) eee ares) ore he (0lSsu9 « alla parrlas sel>) yujen ‏+ آماده سازي و چاپ شماره بهار84 فصلنامه پژوهش در حیطه کودکان استثتايي ‏° يبزوهشي خانواده ‎00 - ‎"5 ‎aiap acl ojs9 vile 9 sjlw oll * ‏يزوهش(بزوهشنامه اموزشي) ‎

صفحه 48:
فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش سال 1384 ۰ آماده سازي و چاپ ویزه نامه معلم پژوهنده(پژوهشنامه آموزشي) سا ‎ea ee)‏ را خصوص دبیرستان ها ‎٠‏ آماده سازي و چاپ بروشور هاي زیر: ‎٠‏ الف_آشنايي با فعاليت هاي يزوهشكده كودكان استثنايي ‏° ب- آشنايي با فعاليت هاي يزوهشكده ‎Lee ney‏ ‎

بسم هللا الرحمن الرحيم گزارشي از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش گزارشي از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش • مس ئوليت برگ زاري هفت ه پ ژوهش س ال 1384در نيم ه دوم مه ر 84ب ه پژوهش گاه مطالع ات آم وزش و پرورش ابالغ شد. • پژوهش گاه در نخس تين اق دام ،ب ه تشكيل جلس ات س تاد هفت ه پ ژوهش مبادرت نم ود و طب ق مف اد آيين نام ه تش كيل س تاد هفت ه پ ژوهش از معاونته اي مح ترم وس ازمان ه اي ‌ وابس ته ب ه آم وزش و پ رورش، درخواس ت ك رد نماين ده خ ود را ب ه پژوهشگاه معرفي فرمايند. گزارشي از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش • ستاد هفته پژوهش در نخستين جلسه با شركت نمايندگان مح ترم مع رفي ش ده از مراج ع ذيرب ط تش كيل ش د.تعداد تادتا ده س زار ش ات برگ جلس تاريخ 20/9/84تعداد 6جلسه بوده است. برنامههاي پيشنهادي پژوهشگاه پس از ‌ تأييد ستاد به مرحله اجرا رسيده است. • در اينج ا ج ا دارد از حض ور گ رم و صميمي كليه اعضاء ستاد تشكر كنيم. گزارشي از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه ستاد ،به منظور ُح سن اجراي كميتههاي كاري تشكيل و ‌ مصوبات مقرر شد كميتهها اجرا ‌ برنامههاي هفته پژوهش توسط ‌ شود .ستاد مبادرت به تشكيل 9كميته كاري نمود. كميتههاي كاري به اين قرار هستند: ‌ محورهاي كميته توليد و نشر آثار علمي و پژوهشي كميته داوري و انتخاب پژوهشگران برگزيده كميته معلمان پژوهنده كميته داوري و انتخاب پژوهشهاي برگزيده ومعاونتهاي حوزه ‌ استانها ‌ كميته هماهنگي امور ستاد كميته روابط عمومي ،تبليغات ،نمايشگاه و همايش كميته پشتيباني دبيرخانه ستاد هفته پژوهش كميته هماهنگي و نظارت بر برنامه ها خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 -1انتخاب و معرفي پژوهشگران برگزيده وزارت آموزش و پرورش انتخاب و معرفي پژوهشگران برگزيده وزارت آموزش و پرورش با توجه به معيارهاي اعالم شده از سوي دبيرخانه ششمين جشنواره بزرگداشت پژوهشگران برگزيده سال ( وزارت علوم ,تحقيقات و فناوري) به منظور دستيابي به هدف‌هاي زير انجام مي‌شود :انتخاب ,معرفي و تقدير از محققان برتر وزارت ,الگوسازي از نخبگان علمي و پژوهشي براي نسل جوان, ايجاد فضاي رقابت در انجام فعاليت‌هاي پژوهشي در سطح پژوهشگاه ,پژوهشكده‌ها, مراكز پژوهشي ,كميته‌هاي پژوهشي معاونت‌ها و سازمان‌هاي حوزه ستادي و شوراهاي تحقيقات استانها. خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 -2انتخاب و معرفي پژوهش‌هاي برگزيده وزارت آموزش و پرورش انتخاب و معرفي پژوهش‌هاي برگزيده وزارت آموزش و پرورش بر اساس يك سنت ساليانه, با توجه به معيارهاي تدوين شده در دبيرخانه شوراي سياستگذاري تحقيقات وزارت آموزش و پرورش با هدف شناسايي و تشويق بهترين پژوهشهاي انجام شده در سطح وزارت ‌ آموزش و پرورش انجام مي‌شود و پژوهش‌هاي برگزيده مورد تقدير قرار مي‌گيرند. خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 -3انتخاب و معرفي معلمان پژوهنده برگزيده در آذر ماه سال ,84نسبت به ارزيابي آثار پژوهشي معلمان پژوهنده سراسر كشور ،انتخاب و معرفي معلمان پژوهنده برتر كشوري و برگزيدگان استاني از ميان حدود چهل و دو هزار معلم كه به فراخوان هشتمين دوره پاسخ مثبت داده اند اقدام شده است و نفرات برتر معرفي خواهند شد .در هفته پژوهش از نفرات برتر كشوري تقدير خواهد شد و آثار برتر معلمان پژوهنده هر استان در قالب كتاب چاپ و توزيع خواهد شد. خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 -4معرفي دانش آموزان پژوهشگر برگزيده -5نشر آثار پژوهشي : • انتشار كتاب كارنامه پژوهش ,2حاوي پژوهشهاي پايان يافته در ‌ خالصهاي از مهمترين ‌ پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش • انتشار كتاب كارنامه پژوهش , 3حاوي پژوهشهاي پايان يافته در ‌ خالصهاي از مهمترين ‌ كميتههاي پژوهشي معاونتها و حوزه ستادي و ‌ سازمانها ‌ خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 - 6نواختن زنگ پژوهش در مدارس در اولين روز هفته پژوهش ( )19/9/84به منظور فرهنگ سازي پژوهش - 7مشاركت فعال در نمايشگاه و دستاوردهاي پژوهشي و فناوري كه از سوي وزارت علوم , تحقيقات و فناوري از تاريخ 22/9/84لغايت 25/9/84 در محل نمايشگاه بين‌المللي تشكيل مي‌شود. -8برگزاري همايش‌هاي پژوهشي در سطح معاونت‌هاي وزارت ,سازمان‌هاي ستاد‌,استان‌ ها و مناطق به منظور بررسي مسايل نظام آموزش و پرورش كشور ,تحليل و ارزيابي اولويت‌هاي پژوهشي ,آسيب شناسي پژوهش‌ها خالصه‌اي از برنامه‌هاي مصوب ستاد بزرگداشت هفتة پژوهش وزارت آموزش و پرورش ،در هفته پژوهش سال 1384 -9بازديد از مراكز پژوهشي وزارت آموزش و پرورش ،شامل پژوهشكدهها ،شوراي تحقيقات استانها و ‌ كميته‌هاي پژوهشي معاونت‌ها -10برگزاري همايش ملي بزرگداشت پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش زنگ پژوهش هدف : • آشنا كردن دانش آموزان با مفهوم پژوهش • ترويج فرهنگ پژوهش و پرسشگري در ميان دانش آموزان زنگ پژوهش جزئيات برنامه : – در سطح وزارت ،زنگ پژوهش بوسيله مقام عالي وزارت( يا يكي از معاونين ايشان)در يكي از مدارس تهران نواخته خواهد شدو وزير محترم (يا يكي از معاونين وي)در خصوص اهميت پژوهش در نظام آموزش و پرورش سخنراني خواهند نمود. – در سطح استان «زنگ پژوهش» بوسيله بوسيله رئيس محترم سازمان آموزش و پرورش استان در يكي از مدارس مركز استان نواخته خواهد شد و رياست سازمان در مورد اهميت پژوهش در نظام آموزش و پرورش سخنراني خواهد نمود. زنگ پژوهش جزئيات برنامه – در سطح ادارات و مناطق 20گانه شهر تهران يا شهرستان هاي تابعه استان ها ،زنگ پژوهش در يكي از مدارس سطح شهرستان بوسيله رئيس محترم اداره آموزش وپرورش منطقه نواخته مي شود و ايشان در خصوص اهميت پژوهش در آموزش و پرورش سخنراني خواهند نمود. – در هر كدام از مدارس ابتدايي ،راهنمايي،متوسطه و مراكز تربيت معلم سراسر كشور نيز «زنگ پژوهش » بوسيله مدير محترم واحد آموزشي نواخته خواهد شد و مدير واحد آموزشي يا يكي از معلمان و اساتيد گرانقدر در خصوص اهميت پژوهش در نظام آموزش و پرورش سخنراني خواهند نمود. – اجراي ساير برنامه هاي ابتكاري در چار چوب فرهنگ سازي پژوهش در سطح استان ،منطقه و مدارس نظير برگزاري مسابقه مقاله نويسي در بين معلمان ،دانش آموزان و اهداء جايزه به بهترين مقاالت ،اجراي سرود هاي دانش آموزيدر خصوص هفته پژوهش و .....توصيه مي شود. انتخاب و معرفي پژوهشگران برتر • براساس بخشنامه‌اي كه به دفاتر ستادي و سازمان آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده بود،آثار 44نفراز پژوهشگران كه قبًالتوسط سازمان‌هاي ذيربط بررسي شده بود ،به پژوهشگاه ارسال شد.از تعداد نفرات فوق 22نفر از سازمان آموزش و پرورش استان‌ها9، نفراز پژوهشگاه 4،نفر ازكميته‌هاي پژوهشي معاونت‌ها و 5نفر از دفاتر حوزه ستادي مي‌باشند .كميته داوري متشكل از 5نفر از داوران بوده كه تنها يك نفر از آنها عضو پژوهشگاه بوده ،ساير داوران از اعضاء هيأت علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي و كميته‌هاي پژوهش معاونتها بوده است. ‌ انتخاب و معرفي پژوهشگران برتر • • • • • • • • شرايط شركت كنندگان بر اساس دستورالعمل وزارت علوم و فن آوري شامل موارد ذيل بوده است: پژوهشگر تمام وقت دستگاه باشند. فعاليتهاي پژوهشي آنان در دو سال منتهي به ‌ شهريور 1384صورت گرفته باشد. نفرات برتر ،براساس ارزيابي به عمل آمده: آقاي احد نويدي از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش آقاي دكتر رياض غيرتمند از معاونت تربيت بدني و تندرستي آقاي دكتر محمد حسني ازمعاونت آموزش و پرورش عمومي خانم افسر قاسمي نژاد از سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان انتخاب و معرفي پژوهشگران برتر • • • • • • مالك‌هاي ارزشيابي آثار بر اساس دستورالعمل وزارت علوم و فن آوري شامل موارد ذيل بوده است: مقاالت پژوهشي تا سقف 40امتياز طرحهاي پژوهشي اتمام يافته تا سقف ‌ 20امتياز كار بست طرح‌هاي پژوهشي تا سقف 30 امتياز انتشارات تا سقف 20امتياز ابتكار و نو آوري تا سقف 20امتياز شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر • از مجموع 104طرح و پايان نامه تحصيلي ارسالي به ستاد هفته پژوهش ،تعيين پژوهشهاي برتر انجام شد .از طرح‌هاي ‌ واصله 73 ،طرح از سازمان آموزش و پرورش كميتههاي ‌ استان‌ها 31 ،طرح از پژوهشگاه و پژوهشي حوزه ستادي مي‌باشند .همچنين 75 مورد طرح پژوهشي و 32مورد پايان نامه ميباشد.تعدادداوران مشاركت كننده 14نفر مي باشند كه همگي داوران از اساتيدخارج ازپژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انتخاب شده اند. شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر • شرايط شركت در تعيين پژوهش برتر: • طرح پژوهشي مي بايست در فاصله زماني 1/7/83لغايت 31/6/84انجام گرفته باشد. • طرح پژوهشي پايان يافته مي بايست در ارزشيابي اوليه كه توسط ادارات ذيربط انجام گرفته است حداقل 75در صد امتياز ارزشيابي راكسب كرده باشد. شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر الف _ طرح هاي پژوهشي برتر : -1زبان فارسي معيار_محقق:سيما وزيرنيا سال انجام تحقيق -1384:سفارش دهندهسازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي-ناظر:دكترعلي اشرف صادقي_مرحوم مهندس جعفرعالقمندان _دكتر شهين نعمت زاده شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر الف _ طرح هاي پژوهشي برتر : -2تاثير آموزش مهارتهاي مقابله اي به شيوه بحث گروهي بر نگرش يا گرايش شناختي ،عاطفي و رفتاري دانش آموزاننيبت به سوء مصرف مواد مخدر _ محقق دكتر عباس رحمتي _ سال انجام تحقيق _1383 :سفارش دهنده:پژوهشكده تعليم وتربيت سازمان آموزش و پرورش استان كرمان- ناظر:عليرضاشريفي شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر الف _ طرح هاي پژوهشي برتر : -3استاندارد كردن ابزارهاي سنجش روندتحول شناختي كودكان و نوجوانان براساس نظام پياژه-محقق:دكتر قدسي احقر_سال انجام تحقيق_1383:سفارش دهنده:پژوهشكده تعليم و تربيت پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش_ناظر دكتر عزيز الله تاجيك اسماعيلي شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر ب_ پايان نامه هاي برتر: از بين 32پايان نامه دكتري و كارشناسي ارشدنيز پايان نامه هاي زير حائز رتبه پايان نامه برتر شدند: در مقطع كارشناسي ارشد : بررسي ارتباط سالمت رواني مديران با رضايت شغلي دبيران در آموزش و پرورش ناحيه1ساري_محقق:علي رمضان پور _ سفارش دهنده :سازمان آموزش وپرورش استان مازندران _ سال انجام :سال تحصيلي _1383 _1384استاد راهنما:دكتر رمضان حسن زاده شناسايي و معرفي پژوهش هاي برتر ب_ پايان نامه هاي برتر: از بين 32پايان نامه دكتري و كارشناسي ارشدنيز پايان نامه هاي زير حائز رتبه پايان نامه برتر شدند: • در مقطع دكتري تاثير راهبردهاي فراشناختي بر بهبود عملكردخواندن دانش آموزان نارساخوان پسرپايه هاي چهارم وپنجم ابتدايي شهر همدان_محقق:ابوالقاسم يعقوبي _ سفارش دهنده:سازمان آموزش و پرورش استان همدان_سال انجام_1383استاد راهنما :دكتر حسن احدي برنامه هشتم معلم پژوهنده برنامه هشتم معلم پژوهنده مقدمه برنامه هشتم معلم پژوهنده به منظور ارج نهادن به فعاليت ه~~اي پژوهش~~ي فرهنگيان ,ف~~راهم س~~اختن زمينه‌ه~~اي گس~~ترش تفكر پژوهشي ‌,تقويت خودياري و كمك به رشد اس~~تعدادهاي ب~~القوه هم~~ة دس~~ت ان~~داركاران آم~~وزش و پ~~رورش ,برنام~~ه معلم پژوهن~~ده از س~~~ال 1375ب~~~ا برن~~~امه‌ريزي ,سياس~~~تگذاري, نظارت و هماهنگي پژوهشكده تعليم و تربيت و با مشاركت جدي ش~~وراي تحقيق~~ات اس~~تانها در سراسر كشور به اجرا درآمده است. برنامه هشتم معلم پژوهنده • اين برنامه ب~~ه ج~~ز در دوره اول ك~~ه ب~~ه ص~~ورت متمرك~~ز در پژوهش~~كده تعليم و ت~~ربيت اج~~را گرديد ,در دوره‌هاي بعد به صورت نيمه متمركز اج~~را ش~~د .ب~~دين مع~~ني ك~~ه ش~~وراي تحقيق~~ات سازمان آموزش و پرورش استان‌هاي كشور در ارتباط با انتخاب و تشويق معلم~~ان پژوهن~~ده ب~~ا هم~~اهنگي دبيرخان~~ه معلم پژوهن~~ده (مس~~تقر در پژوهشكده تعليم و تربيت) فعاليت مي كند . برنامه هشتم معلم پژوهنده نمودار شماره 1 - 1تعداد كل شركت كنندگان سال 7 5 -7 6لغايت 8 3 -8 4 42479 50000 40000 16600 30000 11086 20000 5015 3600 2725 1960 914 75-76 76-77 77-78 78-79 80-81 81-82 82-83 83-84 10000 0 برنامه هشتم معلم پژوهنده نمودار شماره - 1-2تعداد كل شركت كنندگان سال 75-76لغايت 83-84 50000 40000 30000 20000 10000 0 83-84 82-83 81-82 80-81 78-79 77-78 76-77 75-76 برنامه هشتم معلم پژوهنده • در سال جاري طبق فراخ~~وان هش~~تمين برنام~~ه معلم پژوهن~~ده ,تع~~داد 42479 نف~~~ر از معلم~~~ان ابت~~~دايي ,راهنم~~~ايي, متوسطه ,مراك~~ز آموزش~~ي اس~~تثنايي و مراك~~~ز ت~~~ربيت معلم در برنام~~~ه معلم پژوهنده شركت كرده اند برنامه هشتم معلم پژوهنده نمودار -2تعداد كل شركت كنندگان معلمان پژوهنده به تفكيك مقطع تحصيلي ال 8 3 -8 4 س 9795 19923 15000 12285 10000 5000 746 مراكز تربيت معلم و آموزش عالي ضمن خدمت 20000 مق طع متوس طه مق طع راهنمايي مق طع ابتدايي 0 برنامه هشتم معلم پژوهنده • طبق شيوه نام~~ه اج~~رايي برنام~~ه معلم پژوهنده ,حدود 1درصد از گزارش ه~~اي برت~~~ر ه~~~ر اس~~~تان از اول لغ~~~ايت 30 مهرم~~~اه ب~~~ه دبيرخان~~~ه معلم پژوهن~~~ده مستقر در معاونت پژوهشي پژوهش~~گاه مطالع~~ات آم~~وزش و پ~~رورش ارس~~ال گردي~~د .تع~~داد گزارش~~هاي ارس~~الي از استان ب~~ه پژوهش~~گاه ب~~ه 496گ~~زارش رسيد كه بيشترين فراواني گزارش‌ه~~اي برتر دوره ابت~~دايي و س~~پس مرب~~وط ب~~ه دوره متوس~~~~~طه و دوره راهنم~~~~~ايي و مراكز تربيت معلم بوده است. برنامه هشتم معلم پژوهنده نمود ار - 2 -2درصد كل شركت كنندگان معلم پژوهنده به تفكيك مقطع تحصيلي 2% 23% مقطع ابتدايي مقطع راهنمايي مقطع متوسطه مراكز تربيت معلم و آموزشعاليضمن خدمت 46% 29% برنامه هشتم معلم پژوهنده • كيفيت گزارش‌ه~~اي معلم~~ان ن~~يز س~~ير مطل~~وبي داش~~ته اس~~ت .بط~~وري ك~~ه گزارش‌ه~~ايي ك~~ه در قالب خاطره ,مقاله ,گزارش هاي تحقيق ,ط~~رح درس و مط~~~الب پراكن~~~ده ب~~~ه دبيرخان~~~ه معلم پژوهنده ارسال مي‌گرديد نسبت به سال‌هاي قبل درص~~د كمي را ب~~ه خ~~ود اختص~~اص مي‌ده~~د و در دوره هاي اخير شاهد گزارش‌هاي ارزشمند اقدام پژوهي معلمان بوده ايم .تا كنون انگيزه ش~~ركت معلم~~ان در اين برنام~~ه عالوه ب~~ر عالئ~~ق ف~~ردي, برنام~~ه ه~~اي تش~~ويقي ب~~وده ك~~ه در دو مرحل~~ه استاني و كشوري صورت گرفته است برنامه هشتم معلم پژوهنده • محور گزارش‌هاي برتر ارس~~الي بيش~~تر در رابط~~ه ب~~ا موض~~وعات روانشناس~~ي و در ارتباط با فرايند ياددهي – ي~~ادگيري دانش آم~~وزان ب~~وده اس~~ت ,س~~پس موض~~وعات مرب~~وط ب~~ه حيطه‌ه~~اي م~~ديريت ,آم~~وزش رياض~~ي و ....اول~~ويت داش~~ته‌اند .دبيرخان~~ه معلم پژوهن~~ده بع~~د از ثبت مشخص~~ات و كدگذاري گزارشها اقدام به تفكي~~ك آنه~~ا از جهت دوره ‌,پايه و موضوع نمود. برنامه هشتم معلم پژوهنده نمودار شماره - 3محور موضوعيگزارشهاي برتر معلمانپژوهنده 52 0 9 2 19 13 11 7 16 1 5 5 4 45 23 10 1 9 20 11 3 5 8 3 10 10 50 66 100 122 150 در سالتحصيلي84 -83 اختاللدر خواندن اختاللدر نوشتن ادبيات فارسي استثنايي امالء انشاء تارخ ادبيات تاريخ تربيت بدني جغرافيا حرفه و فن ديني روانشناسي رياضي زبان زيست شناسي شيمي عربي علوم تجربي فلسفه فيزيک قرآن کتاب خواني مديريت نماز هنر ياددهي -يادگيري برنامه هشتم معلم پژوهنده • .ارزشيابي از گزارش ه~~اي معلم~~ان پژوهن~~ده ب~~ا ه~~دف شناس~~ايي گ~~زارش ه~~اي برت~~ر كش~~وري و برجسته استان و نيز بررسي نقاط قوت و ضعف گزارش ها ,طبق فرم ارزشيابي ب~ه ص~ورت كمي وكيفي مي باشد بررسي ارزش~~يابي گزارش‌ه~~ا از اعضاي ه~~يئت علمي پژوهش~~كده تعليم و ت~~ربيت, دانشگاه ها و ساير مراكز آموزش عالي ,اعض~~اي كميتهه~~اي پژوهش~~ي من~~اطق ,اعض~~اي گروهه~~اي ‌ آموزشي ابتدايي ,راهنمايي ,دبيرستان ,اس~~تثنايي و هنرستان استفاده شد. برنامه هشتم معلم پژوهنده • نت~~ايج ب~~ا تش~~كيل فاي~~ل در محي~~ط excelو , spss پردازش و تقديم كميت~~ه داوري منتخ~~بين معلم~~ان پژوهنده كشور گرديد .در اين كميته مقرر ش~~د در خصوص انتخاب معلمان پژوهن~~ده برت~~ر كش~~ور ب~~ا توجه ب~~ه نس~~بت ش~~ركت كنن~~دگان دوره ابت~~دايي, راهنمايي ,دبيرستان و تربيت معلم ,تع~~داد 7نف~~ر از دوره ابتدايي 3 ,نفر از دوره راهنم~~ايي 3 ,نف~~ر از دوره دبيرستان و 1نفر از تربيت معلم بعن~~وان برگزي~~دگان ملي انتخ~~اب ش~~وند‌ ,همچ~~نين از ه~~ر اس~~تان 3نف~~ر ب~~ه عن~~وان برجس~~ته اس~~تاني جهت اعالم به استان هاي كشور انتخاب ش~~دند .در اين كميته مقررگردي~~د ك~~ه خالص~~ه گ~~زارش برت~~ر ه~~ر اس~~تان (مجموع~~ًا 31خالص~~ه) ب~~ه ص~~ورت ت~~ك نگاش~~ت تنظيم و ت~~دوين گ~~ردد و آث~~ار برت~~ر س~~اير معلمان پژوهنده در ق~~الب ت~~ك نگاش~~تهاي بع~~دي منتشر گردد. رديف 1 2 3 4 برنامه هشتم معلم پژوهنده نام و نام‌خانوادگي سهيال مهربان مينا خيري محمدتقي معتمدي تالوكي مليحه بروكي 5 خاتون قرباني عنوان پژوهش نام استان چگونه توانستم اختالالت يادگيري دانش‌آموز خود را كاهش دهم تهران راهكارهاي افزايش اثربخشي فرآيند ياددهي ـ يادگيري در پايه اول دبستان كرمان دوره ابتدايي ابتدايي چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله ,مهارت شاگردانم را در حل مسايل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود بخشم مازندران ابتدايي چگونگي اجراي ارزيابي كيفي توصيفي در پايه اول ابتدايي خراسان شمالي ابتدايي روشهاي افزايش عالقه به يادگيري در دانش‌آموزان دبستان رودآباد با استفاده از بهداشت و زيباسازي مدرسه و رنگهاي شاد گيالن ابتدايي 6 زينت چنگيزي و زهرا ارجمندي 7 حسين كفاشي چگونه توانستيم استرس شغلي در كاركنان مدرسه را از طريق تأمين بهداشت رواني آنان كاهش دهيم روشهاي افزايش عالقمندي دانش‌آموزان به امر كتابخواني و پژوهش خوزستان قم ابتدايي ابتدايي برنامه هشتم معلم پژوهنده ردي ف نام و نام‌خانوادگ ي نام استان دوره عنوان پژوهش چگونه توانستم اختالالت يادگيري دانش‌آموز خود را كاهش دهم تهران ابتداي ي راهكارهاي افزايش اثربخشي فرآيند ياددهي ـ يادگيري در پايه اول دبستان كرمان ابتداي ي 1 سهيال مهربان 2 مينا خيري 3 محمدتقي معتمدي تالوكي 4 مليحه بروكي چگونگي اجراي ارزيابي كيفي توصيفي در پايه اول ابتدايي 5 خاتون قرباني دانشآموزان ‌ روشهاي افزايش عالقه به يادگيري در دبستان رودآباد با استفاده از بهداشت و زيباسازي مدرسه و رنگهاي شاد 6 زينت چنگيزي و زهرا ارجمندي 7 حسين كفاشي چگونه توانستم با آموزش روش حل مساله, مهارت شاگردانم را در حل مسايل رياضي پايه دوم ابتدايي بهبود بخشم مازندران ابتداي ي خراسان شمال ي ابتداي ي گيالن ابتداي ي چگونه توانستيم استرس شغلي در كاركنان مدرسه را از طريق تأمين بهداشت رواني آنان كاهش دهيم خوزستان ابتداي ي روشهاي افزايش عالقمندي دانش‌آموزان به امر كتابخواني و پژوهش قم ابتداي ي تقدير از دانش آموزان پژوهشگر برگزيده • اين برنامه براي اولين بار در زمره فعاليت هاي ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است تقدير از دانش آموزان پژوهشگر برگزيده هدف : • معرفي‌دانش‌آموزان پژوهشگر برگزيده به‌جمع‌بزرگ‌پژوهشگران‌آموزش‌وپروش • تقويت ابعاد و جنبه هاي دانش آموزي در ژپوهش هاي آموزش و پرورش تقدير از دانش آموزان پژوهشگر برگزيده فرآيند انتخاب و معرفي : در هفته پژوهش سال ،1384مالك انتخاب دانش آموزان پژوهشگر به شرح زير بوده است:فهرست برگزيدگان رتبه اول كشوري هفتمين جشنواره جوان خوارزمي_ بخش دانش آموزي از دبيرخانه جشنواره جوان خوارزمي دريافت شد تا برگزيدگان در اين همايش مورد تقدير قرار گيرد. •تقدير از دانش آموزان پژوهشگر برگزيده زمينه استان نام طراحان نام طرح رديف رياضي خراسان رضوي نيكا حق طلب نكاتي در مورد حدس مجموعه هاي تحت اجتماع بسته 1 هنر شهر تهران پويا صارمي عكس 2 عمران مازندران مصطفي رباني طراقي بتن با مقاومت باال(دانشجويي) 3 هنر شهر تهران آيلين بهمن پور تصوير سازي 4 كامپيوتر شهر تهران محراب نوروزي طلب متحرك سازي 5 علوم اجتماعي فارس علي زارعي برجسته نويس نابينايان 6 زبان‌وادبيات‌فارسي شهر تهران صفورا ماليي مجموعه شعر (تا حوالي خدا) 7 برق و الكترونيك يزد وحيد دهقاني زاده عليرضا بهشتي پور تلفن كنترل هوشمند 8 مكانيك خراسان رضوي علي‌اكبرحسينعلي‌زاده‌تربتي محمد شكوهي فر عضله بادي 9 زيست‌جانوري‌و پزشكي خراسان رضوي معصومه شريفي زو ساره حجي آبادي تشك متحرك تخت اتاق عمل 10 برگزاري همايش ملي بزرگداشت هفته پژوهش در وزارت آموزش و پرورش • در راستاي ترغيب و تشويق پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش ،همايش ملي گراميداشت برگزيدگان كشوري (پژوهشگران -معلمان پژوهنده- دانشآموزان پژوهشگر) در تاريخ /9 /22 ‌ 84روز سه شنبه در سالن همايش‌هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور ميهمانان گرامي از سراسر كشور (پژوهشگران ارجمند ،معلمان پژوهنده گرامي) رؤساي محترم سازمانها ،معاونين پژوهش و برنامه‌ريزي ،كارشناسان تحقيقات استانها و اعضاء محترم كميته‌هاي پژوهشي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش) برگزار مي‌شود. • • • • فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش سال1384 آماده سازي و چاپ برگزيده آثار معلمان پژوهنده كشوري به صورت تك نگاشت آماده سازي و چاپ كتاب كارنامه پژوهش ( ، 2حاوي خالصه مهمترين تحقيقات انجام شده در پژوهشگاه مطالعات) آماده سازي كتاب كارنامه پژوهش (3حاوي خالصه مهمترين تحقيقات انجام شده دركميته هاي پژوهشي معاونت ها و سازمان هاي حوزه ستادي وزارت آموزش و پرورش) آماده سازي و چاپ چكيده تحقيقات وزارت آموزش و پرورش در سال 1378 • • • • • • • فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش سال1384 آماده سازي و چاپ خالصه كاربردي مقاالت فصلنامه تعليم و تربيت آماده سازي و چاپ نمايه موضوعي مقاالت فصلنامه تعليم و تربيت آماده سازي و چاپ كتاب امام خميني و آموزش و پرورش (حاوي مصاحبه ،مقاله ، ديدگاه) آماده سازي و چاپ شماره بهار 84فصلنامه پژوهش در حيطه كودكان استثنايي آماده سازي و چاپ شماره دوم فصلنامه پژوهشي خانواده آماده سازي و چاپ شماره هاي 81و82 فصلنامه تعليم و تربيت آماده سازي و چاپ ويژه نامه هفته پژوهش(پژوهشنامه آموزشي) فهرست انتشارات ستادهفته پژوهش سال1384 • • • • • آماده سازي و چاپ ويژه نامه معلم پژوهنده(پژوهشنامه آموزشي) چاپ وانتشار پوسترهفته پژوهش به تيراژ30000جهت توزيع در مدارس ،به خصوص دبيرستان ها آماده سازي و چاپ بروشور هاي زير: الف_آشنايي با فعاليت هاي پژوهشكده كودكان استثنايي ب -آشنايي با فعاليت هاي پژوهشكده اولياءو مربيان

62,000 تومان