صفحه 1:
ree ارایه: رضا طاهری زارع درس: مدیریت استراتژیک کارآفرینی فلسفه شکل‌گیری و ظپور ۷016[ ‎Market‏ ‏استاد: جناب آقای دکتر حجاریان دانشکده کارآفرینی دانشگاه تپران - پاییز۱۳۸۸

صفحه 2:
Niche Market + كوشه بازار. یک قسمت متمرکز و قابل هدف‌گذاري بازار است. بازار گوشه يعني جستجوي محدوهتر گروه‌هاي مشخص براي تركيبي از سود متمایز. (کاتلر 2003( | كسب و كاري كه محصول يا خدمتي را براي بخش بسيار كوجكى از بازار ارلئه مي نمليد وبه دنبال بيشترين سهم در اين بازار كوجك أست. بازاري بدون رقابت جدي, مطمئن با اجتناب از تنوع محصولات و خدمات.

صفحه 3:
متغيرهاي موفقیت محصول گوشه ۱ تصوير مارك تجاري. 1 بازاريابي متمایز سازي, توانايي خلق ارزش ذهني عيني و ملموس,

صفحه 4:
ويژگي‌هاي بازار گوشه " در این گوشه مشتریان نيازهاي مشخص و معيني دارند. 1" مشتریان پاداش شرکت را براي هر چه بهتر مرتفع شدن نیازشان می‌پردازند. بزار گوشه جذابيتي براي دیگر رقبا ندارد. 1 پول معینی از تخصصی شدن بازار به دست می‌آید. | بازار گوشه وسعت. سود و پتانسیل رشد دارد. A at

صفحه 5:
استراتژي‌هاي رابج شرگت‌هاي گوچگ و متوسط 1 تداوم و بقا مهم‌تر از رشد است. 0 براي اکثر مللک مدیران رشد و توسعه اولوبت اصلي محسوب نمیشود. 3. تمرکز و شفافیت اولویت‌ها. عمدهترین هدف

صفحه 6:
استرانژي‌هاي رایج شرگت‌هاي گوچگ و متوسط 4 استراتژي‌ها حاصل درک نسبی مالک مدیران از شرایط محيطي, ۱ 5 عدم استفاده گسترده از ابزار تحلیلی, فردي, 7 _تکامل تدريجي استراتژي توسط فرد کارآفرین 6

صفحه 7:
لا شرکت‌هايي بالغ هستند. لا براي عموم شناخته شده نیستند. لا اندازه کوچک پا متوسط دارند. 1 اغلب بیش از حدود یک میلیارد دلار در سال فروش ندارند. غالبا از انظار عمومی دور نگه داشته میشوند.

صفحه 8:
دلایل موفقیت | اصرار بر گمنامي و خیزش به گوشه اختصاصي. لا تلاش براي وسيع نشدن بازار. ‎١‏ تلاش در محدود كردن بازار. ‏| تعريف بازار بر اساس محصولي كه توليد

صفحه 9:
استراتزيهاي رقابتي اين ‎WoT pd‏ ندارفد زيرا ديكران را متوجه كسب و كار آنها ميسازد. لا حاضر نيستند سهم واقعيشان براي مشتريان و رقبا آشكار كردد. | كسي نباید از گوشه بازارآنها با خبر شود.

صفحه 10:
استراتزي‌هاي ‎eB,‏ این شرگت‌ها 1 پرهیز از تنوع محصول. 0 ترجیح «استراتژي تمرکز» بر «استراتژي ‎Megs‏ لأ علت ترجیح استراتژي تمرکز اجتناب از يراكنده شدن منابع و قابلیت‌ها از اطراف محصول و بازار كليدي است.

صفحه 11:
مقایسه استراتژي‌هاي شركت‌هاي بزرگ و دارايبزار گوشه اندازه بازار بزرگ ‎oes‏ بسیار حداکثر یک يا دو رقيب هدف دستيابي به حجم بالا در بازاري کسب رتبه اول در بازار تنگ به دلیل رقباي بسیار کوچکشان تلاش براي استفاده از منافع تولید در مقیاس تخصصي شدن اقتصادی از 1100

صفحه 12:
بازاريابي گوشه بعنوان استراتژي رقابني افزایش سود تولیدکننده به سمت رضایت و تکمیل نيازهاي مشتري خاص حرکت مي کند و در نتیجه مي‌تواند مبلغ قابل ملاحظه‌اي علاوه بر هزینه ساخت به خاطر ارزش افزوده دریافت کند و ‎Gal ple‏ حاشیه سود بيشتري براي محصولات خاص به وجود می آید. «کاتلر 1989) دفاع ساده‌تري را در برابر رقباي بالقوه به وجود مي‌آورد

صفحه 13:
ربسک‌هاي بازاريابي حمله رقيبي که مي‌خواهد در بخشي از بازار گوشه سهیم شود. ۱ فرسایش و تحلیل بازار گوشه به خاطر ترجیح مشتریان؛ لا خطر محصول جدید:معرفي محصول جديدي که آرام آرامبازار يك محصول جا افتاده دیگر را خراب می‌کند. «لایمن» و «استنتن»: هر چه محصول خاص ظریف‌تر و تخصصي تر تعیین شود. به همان میزان از دیگر محصولات یا خدمات ساده تر جدا می‌شود و در نتیجه از خطر کمتري برخوردار خواهد بود.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان