estefade_monsefane_ya_naqze_copy_right

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “قانون کپی رایت”

قانون کپی رایت

اسلاید 1: استفاده ی منصفانه یا نقض کپی رایت ؟ارائه دهنده :رقیه رضایی

اسلاید 2: مقدمه:امروزه تمامی محصولات و آثاری که تولید می شوند تحت حمایت این قانون قرار دارند و نقض آن تخلف محسوب شده ومتخلف تحت پیگردقانونی قرار میگیرد .سعی کرده ایم تا نمونه هایی از جنجال برانگیزترین پرونده های مربوط به نقض قانون کپی رایت را جمع آوری کنیم

اسلاید 3: ادامه: نقض کنندگان کپی رایت با بنا نهادن دفاع خود بر مبنای استفاده‌ی منصفانه و اثبات آن، از اتهام ناشی از نقض کپی رایت تبرئه می‌شوند. شرایط استفاده منصفانه به شرح زیر اعلام شده است:1) هدف و مشخصه های استفاده 2) ماهیت اثر واجد حق کپی رایت 3)مقدار و میزان آثار دارای حق کپی رایت که توسط خوانده، مورد استفاده غیر مجاز قرار گرفته است . 4) تأثیر استفاده از آن در عرصه‌ي بازار بالقوه و همچنین ارزش آثار مشمول کپی رایت

اسلاید 4: شکایت شرکت Fonovisa علیه شرکت Auction Cherry :شاکی ادعا کرده است که متهم بااستفاده ازسایت حراج خود ،به طور غیرمستقیم درنقض قانون کپی رایت شرکت داشته استدادگاه چنین اعلام کرده است که خوانده اصالتاً و مباشرتاً مسئول است. زیرا خوانده، با علم واقعی به فعالیت های نقض کننده‌ي کپی رایت پرداخته و با تهیه‌ي سایت و ایجاد ابزار لازم به طور مادی در زیر پا نهادن حقوق کمپانی Fonovisa مشارکت نموده است. دادگاه مذکور همچنین اظهار کرده است که خوانده به منافع مالی نیز دست یافته است

اسلاید 5: دعوای شرکتهای Campbell و Rose: شاکی ادعا كرده است که خواندگان ، آوازی را اجرا کرده اند که کپی رایت یکی از موسیقی های آن‌ها را نقض کرده است این دادگاه بر اساس چهار فاکتور استفاده‌ی منصفانه ، چنین نظر داده است که گرچه خوانده از کارهای واجد کپی رایت استفاده تجاری نموده است ، اما چون استفاده‌ي جدید خوانده، با تغییر شکل آن‌ها همراه بوده، لذا استفاده‌ منصفانه بوده و ناقض حقوق نيست

اسلاید 6: پرونده ی دعوای شرکت آمریکایی سونی علیه استودیوی یونیورسال:شاکی مسئولیت نقض کپی رایت را به خواندگان که به تولید و عرضه‌ی نوارهای ویدئویی با قابلیت ضبط کارهای واجد کپی رایت مبادرت ورزیده بوده‌اند،نسبت داده است.این دادگاه چنین استدلال کرده است که در ارزیابی اولین فاکتور یعنی هدف و نوع استفاده از نوارهای ویدئویی ، فعالیت خواندگان، غیر تجاری بوده است. زیرا اولین کاربرد این نوارها برای استفاده خصوصی در منازل بوده است. به علاوه دادگاه سومین فاکتور را مورد ارزیابی قرارداده و چنین تشخیص داده است که خواندگان کار را به مطلوب ترین نحو آن ارائه كرده‌اند و خواندگان برای نقض کپی رایت از سوی کاربران فیلم های ویدئویی فاقد مسئولیت هستند.

اسلاید 7: پرونده‌ي دعوای شرکت‌های A & M Record علیه شرکت Napster شاکی مدعی است که سایت اینترنتNapster ، کاربران را قادر می ساخته تا فایل‌های mp3 را بدون پرداخت هیچ هزینه ای کپی کنند. اما متهمان ادعا كرده‌اند که سیستم آن‌ها واجد خصیصه‌ي اصلی (فضا سازی،نمونه برداری) مبنی بر استفاده‌ي منصفانه است .

اسلاید 8: ادامه:دربررسی ادعای خوانده دادگاه چنین نتیجه گرفته است که در ارزیابی معیار و فاکتور اول، دانلود کردن فایل‌های mp3 باعث تغییر شکل کار نمی‌شوند و کاربران Napster از کارهای واجد کپی رایت ، استفاده ی تجاری نموده‌ و در اعمال دومین و سومین فاکتور، دادگاه نظر داده است که کارهای موسیقیایی به نحو طبیعی و به شکلی کاملاً ابداعی خلق شده و کاربران ناپستر آن‌ها را به طور كامل دانلود کرده‌اند و سرانجام در راستای اعمال فاکتورآخر ، سود مالی نیز از این راه به دست آورده اند.

اسلاید 9: نتیجه گیری:این نمونه ها تنها بخش بسیار کوچکی از موارد نقض قانون کپی رایت بودند.با وجود قوانین ومقررات بسیاردر این زمینه اما همچنان شاهد نقض قوانین مربوط به مالکیتهای معنوی هستیم که علاوه بر ضررهای اقتصادی ، تبعات اجتماعی نیز بر جای میگذارند،بنابراین به نظر می رسد که لازم است اقدامات جدی واساسی دراین زمینه از سوی دولت ها صورت گیرد.

اسلاید 10: با تشکر

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید