صفحه 1:
صفحه 2:
قراردادهای یادگیری
Learning contracts
صفحه 3:
قراردادهای با
Learning contracts
قراردادهای یادگیری توافق های رسمی هستند که توسط
فراگیران نوشته می شوند وبه طور مفصل درباره ی آنچه که
قراراست فراگرفته شود.چگونگی انجام گرفتن یاد گیری.زمان
انجام گیری یادگیری ومعیارهایی که برای ارزشیابی نتایج
یادگیری مورداستفاده قرارخواهند گرفت.بحث می کند.
درموقعیت های آموزش رسمیی قراردادهای یاد گیری نتیجه
فرايند مذاكره بين مدرسین وفراگیران برای رسیدن به برنامه
ای که انتظارات یااهداف هردوطرف رابر آورده سازد.می باشد.
صفحه 4:
شکل دادن به قرار داد های بادکیری
* فراگیران مسئول شکل دادن به پارامترهایی برای تلاشهای یادگیری خودشان می باشند.با
وجود اینمانند دیگر روشهای آموزشیانعطاف پذیری مهم است.قرار دادهای یادگیری
می توانند به اشکال مختلفی در آیند و برای مخاطبین و اهداف گوناگونی تدوین شوند.
١ فراگیران کل قرار داد را تنظیم می کنند.
ys ی فراگیران کل قرار داد را تنظیم می d
| فراگیران قسمت اعظم يا بخشی از قرار داد را تنظیم می کنند.
#
صفحه 5:
= ©”
١-فراكيران كل قرار داد را تنظیم می کنند. در اين نوع قرار داد
هیچگونه اهداف پایه ای توسط مربیان یا ناظرین مشخص نمی شوند و
فرار گیران آزادند که یک موضوع درسی را به هر طریق ممکنی
پیگیری کنند.
صفحه 6:
* -فراگیران قسمت اعظم یا بخشی از قرار داد ها به فراگیر بزر گسال اجازه می
دهد که به طور فعال و تاجای ممکن در تلاش های یاد گیری مشار کت کنند
تصمیم برای استفاده از یک قرار داد یاد گیری کامل یا نسبی مبتنی بر دانش
مدرس نسبت به موضوع درسی سطح دانش فراگیرانباور های مدرسین
درباره نقش هایشان,خود موضوع درسی .و دیگر عوامل می شود.
صفحه 7:
سح
اکثر قرار دادهای یادگیری از ۵ بخش تشکیل می شود:
ssn
صفحه 8:
مفروضات مبنایی در استفاده از قراردادهای بادگیری ۰
صاحب نظران اصول و فعالیتهای معتبری را برای بادگیری بز رگسالان شناسایی کرده اند.مشاهدات
زیر معرف تکامل اقدیشه ورزی در مورد آموزش بزرگسالان از زمان لیندمن(۱۹۲۶)می باشند:
-بزرکسالان با اهداف کلی و عینی شخصی خودشان به موقعیت های یاد گیری می آیند.
-بز رگسالان ترجیح مى دهند که در گیر فعال در فرآیند یادگیری باشند.
صفحه 9:
- بز رکسالان از راههای ترجیح داده شده یا گوناگونی |
براى بردازش اطلاعات بهره مند مى باشند.
صفحه 10:
مخاطبین قراردادهای یادگیری
CONTRACT
قراردادهای یادگیری را می توان
درموردمخاطبین برز گسال متنوع
در موقعیت های مختلف آموزش
عالی.مراکز تجاری.ار گان های
دولتی, کتابخانه هاءموزه ها
وسازمان های غیرانتفاعی
وغیردولتی به کار گرفت.
صفحه 11:
مزایای قراردادهای یادگیری
۱- انعطاف پذیری این رویکرد
۲- کنترل فرایند یاد گیری
۳- شکل دادن به مهارت های طراحی آموزشی
۴- علاقه فراگیران به قراردادهای یادگیری
۵- قراردادهای یاد گیری می توانند باعث بهبود برخی از آموزش های
مبتنی برشبکه های وب شوند.
صفحه 12:
محدودیت های قراردادبادکیری
موفقیت قراردادهای یادگیری تا حدزیادی بسته مهارت
هاوذهنیت طرفین دخیل در اين قراردادمی باشد.
محدودیت های عمده این رویکردشامل موارد زیر می باشد.
۱- راحت نبودن درمورد امورناشناخته
۳- فشار زمان
۳- مناسب نبودن قرارداد یاد گیری برای همه موقعیت ها
صفحه 13:
ارزشیابی روش قراردادهای یادگیری
* پنج معیار زیر در ارزشیابی رویکرد قرار داد یادگیری بایستی در نظر گرفته شود.
*-آيا تسهیل کنند گان با آزادی فراگیران در راهبرد یاد گیری راحت هستند؟تصمیم گیری
در اين مورد که آیا از یک روش مدرس محور استفاده شود یا یک روش فراگیر
محورءسه متغییر بایستی مورد سنجش قرار گیرند:
* ١-سطح مهارت مربى
*-سطح بلوغ فکری فراگیران
*۶-پیچید گی موضوع درسی
صفحه 14:
۲-آيا فرا گیران قادر هستند که از عهده قرار داد یاد گیری بر آیند؟
۳-آیا فرا كيران به اهداف عينى شان دست يافته اند؟
۴-آیا قرار دادهای یاد گیری مناسب با موقعيتءزمان»مكان وموضوع درسى مى
صفحه 15:
نتیجه گیری : aaa
قراردادهای یاد گیری برای موقعیت هایی مناسب اند که
درآنها هدف کمک به فراگیران برای اکتساب مهارت ها
در شناخت خودونیز یاد گیری محتوا می باشند.
صفحه 16:
کتاب تدریس ویادگیری در آموزش بزر گسالان و آموزش عالی
تالیف استاد گرانقدر جناب آقای محسن طالب زاده
صفحه 17:
۱ || Pu b
استامعزيزعهمدزاسى هاى مارم
