صفحه 1:
کارآفرینی

صفحه 2:

صفحه 3:
iY ‏نمره‎ ۵ نمره ۳ نمره ۰ نمره

صفحه 4:
ضیح در ارتباط با نوع فعا یت نابع ماسی‌مورد نسیز: مزلن‌نابح ما لی- نحوه تامین نیت جهیزلتف نی‌مورد نیاز- 9 زهایمورد نیزنچه نوع مجوز هایی‌مورد نیا لست-مرلحل 6۳ شحلتولید - محلف روش 9 6 از ریش در آمد مبزلن‌هزینه و سود سالایل9 ‎seas‏ پیت داد مشتزیانباقوه -شساسایییقب ۳"

صفحه 5:
نگرش ها به کسب و کار

صفحه 6:
:انسانها در زندگی اجتماعی خود همواره با دو پدیده متناقض روبرو هستند عنلیع درساختیار محدوه -1 خولسته ها و سياز هاويشر نلمحدود-2

صفحه 7:
تراحل تکامل جوامع بشری 0 سنتي: مبناي کار يدي است.تحول اندک . 2 صنعقي: كار يدي و استفاده از فكر. فرا صنعتى يا اطلاعاتي: دانابي. انقلاب هاى جامعه اطلاعاتى ‎a‏ انقلاب ديجيتالي: اطلاعات به سرعت از طريق سيستم هاي ارتباطي كابلي - بي سيم- نوري ‏و ماهواره اي انتقال مي یابند. ‏انقلاب اینترنتي: که مهمترین رسانه نترنت است و هرکس مي تواند همه اطلاعاتي که نیز درد از طریق ایترنت بای ‏انقلاب کارآفريني: كارافريتان انقلابى را هدايت مى کنند که منجر به تحول و نوسازی افتصاد در ‏پهنه جهانی شده است.

صفحه 8:
تافلر: موج اول : قدرت ۷ ۰۴ زور و بازو موج دوم : قدرت ۷ 7 ثروت موج سوم : قدرت يم دانايب ار جوامع سنتي توانايي افراد در تامين نيازها به زور و بازو و كار يدي بستكي دارد. اما در جامع صنعتي خصلت هاي نظير ابداع و خطر يذيري رشد كرد و علاوه بر كار يدي , كار فكري نيز اهميث بيدا كرد. اما ويزكي جامعه فرا صنعتي يا اطلاعاتي تفكر و انديشه عامل تمايز و برتري است . ماهیت قدرت در جوامع سنتي:خشونت ماهیت قدرت در جوامع صنعني:ثروت 0 ماهیت قدرت در جوامع اطلاعاني:دانايي إكه بهترين نوع قدرت سوم مي باشد زيرا اين توع قدرت در مغز افراد قرار دارد و هركس كه شايست تر است قدرتمند تر خواهد بود در واقع قدرت از شکل انحصاري آن خارج مي شود.

صفحه 9:
صنایع بهداشتي تمیز همچون کامپیوتر و ماشین هاي الكترونيكي تبدیل مي شود و امشتري سالاري با سفارشي شدن تولید از مشخصه هاي آن است!

صفحه 10:
ريف كسب و كار تولید ,فروش با انتقال کالاها و خدمات براي کسب ارزش معامله کالاها و خدمات تکرار معاملات انگیزه سود فعاليت توام با ريسك اهداف کسب و کار > اجتماعي + اقتصادي انواع کسب و کار

صفحه 11:
ويژگي کسب و کار صنعتي:تولید کالا

صفحه 12:
ب و کار تجاري به چند دسته تقسیم مي شود : براساس اندازه و ظرفیت عمده فروشي خرده فروشي اها براساس پوشش بازار محلي vi ‘ca

صفحه 13:
9 : کار کار ۱ از کسب و کار با خرید و فروش کال ‎Se‏ ۶ .4ه منطوريه دست آوردن سود سرو كار دارد. ‎ae eS‏ ال اسورد عبارت اسبت از خرید و فروش و تجارت و در فرهنگ لانگ من , كسك و كار به کیت ول دربن و تجارعي كه از ‎ul‏ پول حاعل شود كفنه من شو ‎ ‎

صفحه 14:
اع نگرش ها به کسب و کار دگاه اقتضايي در رابطه با نگرش به کسب و کار بیان مي کند که زمینه هاي اجتماعي و فرهنگي چامعه . اطلاعاتي را براي افراد جامعه فراهم مي سازد که براساس آن نگرش هاي افراد شكل مي كيرد. در واقع تكرش به كسب و کار, عبارت است از آمادگي رواني براي انجام کار که سه دسته تقسیم مي شود: مثبت - منفي - خنثي ‎x‏ نگرش خننی: فرد هیچ احساس مثبت یا منفي نسبت به کسب و کار ندارد و کار را يك ‏تکلیف در بزایر دستمزدي که به مي دهند:مي داند. * تكرش منفي: فرد از انجام كار خوشش نمي ايد و در هر فرصتي از زیر کار شانه خالي مت گنه ثم نگرش مثبت: فرد با عشق و علاقه به کار مي نگرد و کسب و کار را عامل موفقیت فردي و اجتماعي مي داند:

صفحه 15:
املي که مانع ایجاد نگرش مثبت به کسب و کار در ایران شده است: علاقه به ثروت هاي باد آورده 8ه استقبال اکثریت نيروي کار از تعطیلات له بهره وري بايين نيروي كار ل تمايل به مشاغل دلالي و خدماتي در مقابل مشاغل توليدي ل ضعف اخلاقى كار تبلی و آزمندی

صفحه 16:
کار آفربنی چیست و کار آفربن کیست؟

صفحه 17:
(Entrepreneurship ريشه ي این کلمه فرانسوي است و به معني تعهد کردن کاری ‎Re‏ ‏باشد. ‎٩‏ کارآفرین: كسي است که تعهد مي کند که سازما ۶ مدیریت کسب و کار جديدي را که توام با ريسك است بپذیرد.

صفحه 18:
یف کارآفرین از دیدگاه شومپیتر(پدر کار آفرینی 1936 ): زآفرین فردي است که ترکیبات جديدي را در تولید ایجاد مي کند و كارافريني عبارت است از: عرضه ي كالاي جدید؛ روش جدید در فرایند تولید , ایجاد بازار جدید , یافتن منابع جدید و ایجاد هر گونه تشکیلات جدید در کسب و کار - شومپیتر کارآفرین را تخریب خلاق نیز مي گوید.

صفحه 19:
‎٠‏ دوازده تعریف از کار آفرین ارایه شود

صفحه 20:
ده کار آفرین به شخص حقیقی با حقوقی ای گفته می شود که توانایی تحمل رسک - یک فعالیت اقتصادی تبدیل کند. همه ما می

صفحه 21:
ینی فرآیندی است پویا که فرد کار آفرین باتلاش بسیار ایده های نو و خلاق و شناسایی ای جدید و با بسیج منابع» مبادرت کند به ایجاد کسب و کار و شرکتی نو راه اندازی مانی جدید با ویژگی نو آور و رشد یابنده با پذیرش مخاطره و ريسك كه منجر به معرفی و یا خدمت جدیدی به جامعه شود جمعی از اندیشمندان و نظریه پردازان کار آفرینی همچون پیتردار کر شومبيتر» دونستات رابرت هسیریج» مک میلان ولو ويليام باى گریو و

صفحه 22:
یف کار آفرین از دیدگاه دکتر احمد پور و مقیمی: ارآفرین فردی است که دارای ایده و فکر جدیدی می باشد و با بسیج منابع از طريق فرايند ايجاد يك كسب و كار كه توام با مخاطره مالى و اجتماعى و حيثيتى است و محصول و خدمت جديدى به بازار عرضه مى كند . ملاى كار آفرينى انجام كارهاى جديد و يا ابداع روشهاى نوين در انجام امور جارى.

صفحه 23:
‎grass‏ متوازق «متطقة أى منجر من شود اعمتكاهش:مركز لقتصادودر جامعه مىوشود- أموجممى شود منابع.سرمايه هاو مهارتهارا كه ممكرإستبى ‏نیک یفیتند گی‌را ب‌پیود مى_خشد- خارجی را که جزی مهمی از توسعه اقتصادی کشور ها است ‏جبلفزلیشافع و سرمايه لجتماعواز طريقدولتمىشود-

صفحه 24:
ختلف در پیشرفت کارافرینی ۱ ابلیتشتاسایی ضفات"مشخصه کارافرینان وتتعمیم آن نه:شایر ‎pope‏ ‏اسان:تاثیر مذهب -نزاد-گروهها -شبکه های اجتماعی و فرهنگ بر کارآفرینان بنحوه اداره شرکت ها و سازمانها و تاثیر شرکت های کوچک بر کارافرینی نقش کارآفربنان به عنوان تحریک کنندگان حساس در نوسازی جوامع ‎if‏ دانشمندان علوم سیاسی »کارافرینان را کودکان بی غرض نظام سیاسی که باید کمک های موثری برای ظهور و بروز آنها در جامعه به عمل آید

صفحه 25:
انواع کار آفرینی» كارآفريني فردي: حالتي است که فردي کسب و کار مستقلي را ایجاد مي کند؛و یا نمايندگي آن را از طریق شناسايي فرصت و بسیج متابع و امکانات لازم به دست مي آورد . تمرکز او بر نوآوري, توسعه فرایند ایجاد محصولات یا خدمات جدید است. © کارآفريني سازماني یا شرکتی: شامل برورش رفتار کارآفرینانه در سازماني است که قبلا تاسیس شده و فرايندي است که محصولات یا فرايندهاي نو آورانه با خلق فرهنگ کارآفرینانه در يك سازمان ایجاد مي شود. © سازمان کارآفرین:سازمان بستر لازم را برای اینکه همه کارکنان کارآفرین شوند را مهيا مى تمايد

صفحه 26:
«تفاوت کار آفرینان و مدیران » کارآفرینان زندگي مي کنند ذر آینده زندگي هن کنید له ات نا هسب اه به ثبات دارند ‎grr‏ خانه مي سازندو مي خواهند 5# تي سازند و بلافاصله براي خاته تا ابد در آن زندكي كنند بعدي برنامه ريزي مي كنند

صفحه 27:
ویژگی هاى كار آفرينان : : هاى م 7 ۲-ویژگی های جمعیت شناختی (رفتاری)

صفحه 28:
های شخصیتی کار آفرینان: :کارافرینان می خواهند به سبک خودشان کار کنند ای برای کارکردن برای دیگران ندارند فاهنی مفبت:حالت های ذهنی انسان را خوب و بد‌شاد ومغموم ند.صاحبنظران تفاوت را در حالت فیزیکی و عصبی ای شّما در آن قرار گرفته اید.کارآفرینان میدانند چگونه حالت های ور کیترل کنند تا در جهت رشد و شکوفایی انان باشد

صفحه 29:
ادامه -ویژگی شخصیتی کار آفرینان ططجی: تمایل به انجام کار در استانداردهای عالی افراد توفیق طلب: یت هایی را دوست دارند که دشان مستقيم در حل مسایل مسئول باشند- ؛ توفیق شخصی بیش از پاداش بیرونی علاقه دارند که فکر می کنند کاری را درست انجام می دهند ۱ قضاوت دیگران اهمیتی نمی دهند | تمام نکنند کار جدیدی را شروع نمی کنند

صفحه 30:
ادامه -ویژگی شخصیتی کار آفرینان کفقرل دروفی : عقیده فرد نسبت به وی تحت کنترل وقایع داخلی یا خارجی می باشد کز کنترل درونی توصیف نموده اند یل به ر یسک پذایری:پذیرش خطرهای معتدل

صفحه 31:
امه -ویژگی شخصیتی کار آفرینان گرایش به خلاقبت و نواوری:شومپیتر معتقد است خلاقیت روحی است که در کارافرین دمیده ‎ro‏ شود و نواوری فرایند کارافرینی است روحیه شکست ناپذیری: کارافرینان معتقد هستند کسانی که به شکست اعتقاد دارند زندگی تکبت باری دارند- مهمترین محدودیت و مسموم کننده ذهن »ترس از شکست است

صفحه 32:
9 یت شناختی(رویکرد رفتاری) : روان شناسان معتقد هستند که بنج سال اول ی »بیشترین تاثیر را در زندگی شخص دار والدبق احساس اولیه مستقل بودن و تمایل برای کنترل ینت کا رآفربنان در کودکی پدر خود را از دست داده بودند بیشتو/‌کا رآفرینان در کودکی وضعیت آشفته داشته اند

صفحه 33:
8 -ويزكى جمعيت شناختی(رویکرد رفتاری) ول از ورود به جامعه اطلاعاتی»تحصیلات و آموزش اهمیت کمتری برای کارافرینان داشت اما در عصر اطلاعات »یه دلبل رشد بالای فن آوری و رقابت شدید » اهمیت خاصی پیدا کرده است و به کارافرینی به عنوان یک رشته علمی .توجه شده است

صفحه 34:
9 --ویژکی جمعیت شناختی(رویکرد رفتاری) قرارنگرفتن فرد کارافرین در پایگاه اجتماعی مورد انتظار :سب می شود تا فرد نسبت به اقدام کارافرینانه .انگیزش نشان دهد روانشتاسان معتقد هستند که اگر کسی موفقیتی را کسب کندء3یگران هم می توانند همان موفقیت را کسب نمایند به شرطی .كه كيل به پرداخت هزینه زمانی و تلاش لازم برای آن باشند کار آفرینان اغلب در الگو گیری حرفه ای هستندو به دنبال مدل .... های موّفق هستند مانند پدر مادر اقوام دوستان و

صفحه 35:
-ویژکی جمعیت شناختی(رویکره رفتاری) از شغل قبلی »کارافرینان را به خارج از سازمان و به 3 اد کسب و کار کار آفرینانه سوق می دهد

صفحه 36:
اولین معلم: پدر: خی عبر خنگ و کودن نادان و ابله به جايي نمي رسي دوران مدرسه: فاقد استعداد هاي عدم ادامه با حداقل نمرات علمي وادبي تحصیل بزرت ترين منفكر پایین ترین در نوجواني تاريخ بشر سطح در مدرسه 2 بسيار معمولي كودكي نحيف و در درس هیچ ‎aes‏ ‏ظریف استعدادي ‎PPM Citas‏ ديده والدين: ‏ ساکی‌شروع؛ه مشکلات زیاد در عقب افتاده بوتكم اندیشیدن 36 کنود متوجه نشدن مطا لب علمي 20 مسئولین مدرسه: ول کردن درس تعمير ماشين آلات كشاورزي یک اتفاق ماشین بخار کارنامه بد در دوران دبیرستان Zibace1392

صفحه 37:

صفحه 38:

صفحه 39:
افرایند خلاقیت ره آماذفي : در يس خلاقيت هاى موفق غالبا تحقيق و جمع قرار دارد إردر سمينار ها -حضور در نمايشكاههاى بين تخصصى -مسافرت - به كروهها و اتحاديه ها ۵,۵۵ ار ورتر(خواب)غدر اين مرحله موضوع از ضمیر خودآگاه به دآگاه سپرده می شود و هر لحظه ممکن است فرد به راه حل مساله 3ورة 34ب ‎٠:‏ :در اين مرحله ايده يا راه كار كشف مى شود و فرد و به طور ناكهانى متوجه راه حل مساله شده و ميكويد آهان م دوره بياده سازى و اجرا دشوارترين مرحله از يك تلاش خلاقانه است و نياز به جرات »انضباط فراوان دارد

صفحه 40:
های خلاقبت ان فکری است بای ودشتن گروهی از رد به یه بساری نظرات در -یک جلسه توفان فکری متشکل ازصاحب نظران گروه عزباید از هیچ ن_ظرعدر خلال‌جلسه ارلیه گردد-1) پدرسه زنی‌خیا |نهر ن ظروارلیه شود حتی:_ظرلتفیر عملی 6 ارلیه حدلکثر تعداد ن ظرلت 6 ‏.همه ن ظرلتم کتوبشود و برلئهمه لعضا جلسه قاب[ روي تباشد-‎ ٠ © - ‏تكوين_ظرلتدر جلساتب عدىعدم ارزيابى: ظرلتتا بركذاروجند‎ ‏جلسه و رسیدزبه لیدم هایم طلوب‎

صفحه 41:
:ادامه -تکنیک های خلاقبت دلفی تکنیک شبیه توفان فکری است با این تفاوت که افراد هیچگاه صورت گروه در یک جلسه و دور یک میز جمع نمی شوند گروه موضوع را به همه اعضا اعلام می نماید کروه نوات عودا رآ توبن ریس كروه ‎las comp Sle‏ یه نظرات جدید توسط اعضا و ارسال به رئيس كروه این فرایند تا رسیدن به نظرات مطلوب

صفحه 42:
خوان ماهی شناسایی و تهیه فهرستی از کلیه علل احتمالى مساله دار که شبیه اسکلت ماهی است مساله در قسمت سر و علل مساله نیز در ستون فقرات ماهی بر روى تبغ های 09

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:
نوآوری دراكر مى كويد : نوآوری مختص کارافرینان است ابزاری است که توسط آن کارآفرین » منابع ثروت زای جدید ایجاد می کند یا منابع موجود را غنا می بخشد تعریف: کاربردی وعملی کردن افکار و انديشه نو و بدیع ناشی از خلاقیت است

صفحه 46:

صفحه 47:
مراحل ایجاد یک کسب و کار ب ‎(ie‏ ‏بررسیو لمکان‌سنجییده و طرح سرمایه گناری٩‏ تدویرطرح كسبو كار- 9 اجرا -62

صفحه 48:

صفحه 49:
‎Bee‏ دارد که در حال(چاضر کالاو خدماتی برلويفعلزنيز توليد نموشود ‏برلىكالاو خدماتىكه توليد موشود تقاضا- بيشاز عرصه لست ‏ک الا ا خدماتیرا می‌ت وت ولید کرد که قابلیث كسا لاومو جو بلزار لست

صفحه 50:
روش های ایجاده ایده شناسایین یز و یالحتیاج و سعودر تامیرآنتوسطا) ليدم های‌جدید از طریق تحقیقات بازار یابی احتیاجی که بر طرف نشده شناسایی می شود لیجاد ليده جدید و سيسردر جستجوىليجاد نيز برل © ‎a‏ از طریق تحقیق و توسعه و سپس تبلیغات برای معرفی محصول جدید

صفحه 51:

صفحه 52:
:مراحل تحقیقات بازار پابی :ت-عییراهدلفم طا له بازار -) تعریف دقیق نیاز های اطلاعاتی از بازار تعیین اهداف کلی و جزیی از تحقیقات i

صفحه 53:
۲-تعریف منطقه محصول - بازار (تفکیک بازار) الام الا ار ‎lh gals Bis‏ سظور ‎ape Pl‏ تروش دوه و تم رک بر هی از بر احتمال بیشتری برای خرید محصول وجود دارد جمع آوری اطلاعات و هرگ خصوصیات قسمت های ناب وشدهاز با برای انلیا با محصول تولید شده

صفحه 54:
۳-بررسی اطلاعات موجودرداده های ثانویه) بررسی داده هایی که قبلا توسط اشخاص ف سازمانهای دیگر به منظور دیگری جمع آوری شده و می توان آنها را در بررسی موضوع مورد نظر به کار برد.مهمترین مراکز جمع آوری اطلاعات تانویه: مرکز آمار ایران - بانک مرکزی - اتحادیه های صنفی _ اتاق های بازرگانی - مرکز توسعه صادرات - وزارتخانه های مختلف-دانشگاهها اين اطلاعات برای تعیین ويرك های بازار- ارف گیریر ار اس لاا ا می باشد

صفحه 55:
۳ج اور ی اطلاعات ار » از طریق مشاهده- مصاحبه و پرسشنامه انجام می شود ولی اکثرا از پرسشنامه استفاده می شود جمع آوری اطلاعات از کل بازار دارای هزینه و زمان بسیار است لذا از روش نمونه گیری تعدادی از بازار که نماینده کل بازار است به عنوان نمونه انتخاب می شود توزیع پرسشنامه- جمع آوری پرسشنامه- طبقه بندی داده ها- تجزیه و تحلیل اطلاعات

صفحه 56:
۵-روش های پیش بینی تقاضا روش کیفی: مبنی قضاوت و تجربیات مدیران - کارکنان واحد فروش نظر متخصصان خارج از سازمان با استفاده از تکنیک های خلاقیت روش کمی: در صورتی که اطلاعات دقیق از کذشته وجود داشته اس تعمیم اطلاعات گذشته به آینده برخی از روش ها: تحلیل همبستگی- تحلیل سری های زمانی - مکی رک

صفحه 57:
۶- تخمین اندازه بازار(بازار باالقوه) اندازه بازار به تعداد خریداران موجود بستگی دارد خریداران موجود دارای سه خصوصیت هستند: علاقه - درآمد - دسترسی

صفحه 58:
مطالعه فنی -مهندسی این مطالعات به منظور اطمینان یافتن از ممکن بودن طرح از نظر فنی و عملیاتی انجام می شود

صفحه 59:
پیش نیاز های اطلاعاتی لازم برای مطالعات فنی لطافاتمربوط به محصولزطرح محصول- سطح کیفیت- خدماتپساز فروش لطاهاتمربوط به بازار: پیش‌بینیت قاضا و فروش-- نحوه توزیع لطاماتمربوط به مواد املیه: مشخصاتفن مواد -عرضه- مواد ساير لطاهاتق ولنيزمليو بين مللى-موجود بوه زنيروح کار متخصص موجود بودن‌سرمایه

صفحه 60:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی بسروسو وان تخاب کنولوژی‌ساسب4 انتخاب تکنولوژی مناسب با توجه به اهداف و ویژگی های طرح مورد نظر یعنی ظرفیت تولید- کیفیت مورد انتظار -توان مالی

صفحه 61:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :تعيينبرنامه توليد-© در هر زمان جه ميزان توليد شود با توجه به نتايج تحقيقات بازاريابى و تكنولوزى انتخاب شده

صفحه 62:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :شرح فيليند توليد -9 وقتی قرار است محصولی ساخته شود قاعدتا بايد مراحلى را .که از قبل مشخص گردیده اند طی شوند همه فعالیت هایی که در رابطه با تحلیل محصول برای تعیین عملیات و تجهیزات مورد نیاز صورت می گیرد طراحی فرایند . نامیده می شوند برای نمایش شرح فرایند تولید از نمودار های زیر استفاده می :شود

صفحه 63:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :بررسی و انتخاب ماشین آلات ‎ule‏ که در انتخاب ماشین آلات موثر می باشد ظرفیتخروجی‌ماشیر]لت.1) نیرویانسانیلازم-٩‏ ‏نگهداریو تعمیرلت ‏هزینه نصو رله لندازی؟6 ‏طولعمر ماشيزو ارزشاسقاط آن 6

صفحه 64:
:تعیین تعداد ماشین آلات مورد نظر بعد از انتخاب نوع ماشین آلات بايد تعداد مورد نیاز محاسبه شود تعداد محصول مورد نباز ظرفیت تولید هر دستگاه

صفحه 65:
:بررسی و انتخاب روش و تجهیزات حمل و نقل داخلی با استفاده از نمودار جریان فرایند .مناسب ترین روش حمل و نقل های داخلی مورد نیاز اجرا می شود 1

صفحه 66:
ابرآورد موجودی ها موجودی‌مواد اولیه- موجودیکالودر جربان‌ساخث ۱ ۱ موجودىكا لْساخته شدم-

صفحه 67:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :برآورد امکانات جانبی در یک واحد صنعتی فعالیت خدماتی و کمک تولیدی زیادی وجود دارد دارد که طراح بایستی با در نطر گرفتن همه آنها ارتباط صحیح آنها برفرار تماید. امکانات جانبی در جهر دسته اصلی تفسیم می ‎Ges:‏ لمکاناتجانبی|دارعهبیر خانه حسابدا ریب ازاریابیب ایگانی|) للمكاناتجانبئت وليدك نترلت وليد ل ن برها لطاق لبزار - © لمکاناتجانبیک ا رکناو نز خوریم || سترلحتلم کاناتب هداشتی 9 لكش شان[ سانسور- :©

صفحه 68:
تبرآورد نیروی انسانی مورد نیاز طرح تعداد ن برویلنسانی‌مورد نیز طرح-ب خشتولیدیو غیر - تولیدی مهایت‌های‌مورد نیز ننبرویلنسانی‌طرح- 1

صفحه 69:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :برآورد هزینه های کارکنان شامل حقوق و دستمزد مزایا بیمه عیدی

صفحه 70:
فرایند مطالعه فنی -مهندسی :براورد فضای مورد نیاز با استفاده از اطلاعات مراحل قبل در این مرحله اندازه فضاهای فیزیکی طرح برآورد مى شود . بواى تخصيص فضا بر اشاس استاندارد های فضای فیزیکی که در کتابهای طراحى كارخانه مى باشد استفاده مى كردد

صفحه 71:
تهیه طرح مقدماتی جا نمایی در این بخش در خصوص اسقرار کارخانه در یک منطقه مشخص مطالنه می شود :برخی از موارد برای تعیین جایگاه گارخانه بازار فردش و توزیع دسترسی به مواد اولیه امکانات زیر بنایی مانند حمل ونقل-جاده ها-راهآهن فرودگاه دسترسی به نیروی کار متخصص مقررات دولت

صفحه 72:
مطالعه مالى | بعد از بدست آوردن اطلاعات بازار از طريق تحقيقات | بازازيابى و بررسى فنى و مهندسى مرحله بعد مطالعه مالی است که بررسی می شود ایا توليد محصول مورد نظر از لحاظ اقتصادی به صرفه می باشد؟

صفحه 73:
فرایند مطالعه مالی الف) برآورد مجموع درآمد ها با توجه به اطلاعات به دست آمده از بازار مجموع فروش و درآمد بدست می آید درآمد های متفرقه مانند فروش ضایعات نیز اضافه خواهد شد

صفحه 74:
فرایند مطالعه مالی :ب) برآورد نیاز مالی و راههای تامین آن برای اجرای طرح بایستی میزان سرمایه گذاری محاسبه و پیش بینی انجام شود مرحله لجرلی‌طرح(سرمایه تاببه) مرحله بهره بردارواز-9 طرح(سرمایه در ‎Go‏

صفحه 75:
فرایند مطالعه مالی ه لجرلیطرح(سرمایه ‎Aas‏ خرید یمین نه خرید یا لحلشساختمانو تاسيساتلن* ساختمانت_ولیداادارع] زمایشگام تاسيساتكرمايشاسرمايشاتهويه هوا زينه ماشير] لانو تجهيزلتتوليد * زينه دويه آيمايشىقبلاز بهره بردارئٌ

صفحه 76:
فرایند مطالعه مالی بهره بسردلیواز طرح( سر ملید ده گرهش)- ‎٩‏ ‏در گردش عبارت از مجموعه امکانات لازم برای به ری و بهره برداری از سرمایه گذاری ثابت انجام شده ‎Bing alr‏ قداوم .و استمرار فعالیت اسست. اس

صفحه 77:
فرایند مطالعه مالی ' ج- تامين مالى طرح متبع دلخایفزلیشسرمایه شرکد - ‎oh‏ خارجوولم ف روش‌سهام- 6

صفحه 78:
:ييش بینی صورت حساب سود و ز این صورت حساب در بر گيرنده خلاصه ای از بودجه های فروش تولید و هزینه ها می .هدف از تهیه آن برآورد سود خالس است :شکل کلی یک صورت سود و زیان فروش ‎Yeo‏ ‏کسر می شود برگشت از فروش ۵ فروش خالص هزینه موجودی کل تدای دوره هزینه موجودی کال تولید شده در دوره کسر می شود هزینه موجودی کال لتهای دوره ۰ ۵۰ هزینه تمام شده کالای فروخته شده ۴۵۰ سود نا خالص ۲ كسر مى شود ماليات 3 سود ویژه ‎i‏ فرایند مطالعه مالی يان

صفحه 79:
یه ی تیاه فا فرایند مطالعه ما :بيش بينى تراز نامه 3 ف ترازنامه نشان دهندة وضعيت مالى طرح يس از يك دوره ى مشخص كه از يك سو فهرستى است از تمامى منابع كسب و كار واز سوى ديكر بيان كننده ميزان حقوق تامين كنندكان مالى طرح و حقوق صاحبان آن كه براى در اختيار كرفتن منابع بيان شده صرف شده است بيش بين , تراز نامه به تاريخ شرح الف)دارایی ها :دارایی های جاری وجوه نقد مطالبات موجودی دارایی ثابت ‎eal‏ جي دارابي نابت نه ا لا

صفحه 80:
فرایند مطالعه مالی ۱ ب )بدهى ها :اسناد پرداختنی وام بانکی جاری صاحبان سرمایه جمع بدهی ها ج) حقوق صاحبان سهام سود یا زیان انباشته جمع بدهی ها و حقوق صاحبان سهام

صفحه 81:
فرایند مطالعه مالی ر مورد سرمایه گذاری بانب عنیمعیاریکه ارزش‌نمانیپ ول كيرد اين معيارها .دوره بازكشت سرمايه مى نامند ت سرمایه عبارتند از مدت زمان كسب سرمايه اوليه عایدات ‎al‏ مثال اگر پروژه ای دارای سرمایه اولیه ۶۰۰میلیون ریال بات آن در سالهای اولیه به ترتیب لو ریا ياشد دوه بازگشتسرمایه 0 19)0-18)- باشد

صفحه 82:
فرایند مطالعه مالی زیی(ه یارهایی که ارزش زمانی پول رادر نظر می ‎BF‏ ‏رین این معیارها ارزش فعلی خالص می باشد ارزش فعلی یک فرایند مالی +تبدیل ارزش إلى كليه ذريافت ها و پرداخت ها به ارزش فعلى ن حال يا مبدا يروزه است

صفحه 83:
کار آفرینان ن فکر می کنند آنگونه باشد ایط عملیاتی و به تبع آن برآوردها که پیش بینی شده است واقع نشود 5 ش تغییراتی شود .عملکرد مالی طرح چه خواهد شد؟ | روش «تحليل حساسيت» كفته مى شود بارت دیگر تکرار محاسبات یک فرایند مالی با تغییر پارامتر های اصلی

صفحه 84:
تدوین طرح کسب و کار

صفحه 85:
نوع كسب وكا ۱ ومد و کار جدید ۱ ; ‎eg‏ ين موضوع اهمیت داش یک که أو ماب در ی ۱ ژ سا ‎re ee‏ عي را به طور دقبق و کامل تب ‎se ee‏ چیری ‎Wed At‏ ; نوشته نشود وجود نخواهد داشت ‎wow‏

صفحه 86:
ب و کار ابزاری برای پیش بینی و مدیریت ب و کار است ف دیگر براى جذب منابع مالى بايد ايده هاى را به صورت نوشته در آورید وآن را در قالب يك کسب و کار به سرمایه گذاران ارایه دهید تا م ایده های ذهنی خود را انتقال دهید تا هم منافع و ريسك کار را به سرمایه گذار نشان دهید و او را به ‎stile a le aaa’ gl‏

صفحه 87:
طرح کسب و کار برای اين موارد تهیه می شود AGF aE: 1 ‏بانکداران‎ ۲ ‏سرمایه‌گذاران‎ ۳ ۱ مخاطره‌آمیز در مراکز رشد و پارک‌های فن‌آوری ۱ طره‌امیز ۴ تامین‌کنندگان بورس کر تفت ناه هت 5 ی ۱ ‎Or‏ ‏کره و دریافت امتیازات تجاری ۴ افشافران 4 طرح كسب و كارممكن است توسط اين افرادخوانده شود

صفحه 88:
رئوس کلی یک طرح تجاری خلاصه لجرلیی(شاملماموریت لهدلنو موفقیتهایک لیدی- 4 شركا: لينبخشدر جلبتوجه خوانندم بسيار حائزاهميت لست پس‌ب‌اید در تسهیه آن‌دقتلازم بسه کار گرفته شود تا بسیار جذلبب‌اشد. خلاصه لجرلیمعمولا) و حدلکثر 6 صفحه لستِ هوچند که لین‌بسخش اولین‌ب خش‌یکطرح تجارواست لما توصیه می‌شسود لينب خش يسان تسدوين تمام جزئياتقهيه شود. به لينمنظور لبتدا نكاتلصلى طرح را بركزينيد» هماهنكىئنسبىيينآنها برقرار سازيد .سيسآنها را خلاصه كنيد

صفحه 89:
رنوس کلی یک طرح تجاری تسشریح شسرک نلشامل تسعرية ‎ox‏ ‏حقوقىوش رككلتتاريخجه - بيلوشركتهليى كه فعلكك- و باطرحريزواوليه - برلى شرکتهایتانه تاسیس- تولنمنسیها و دارلییهای‌ش رکب لین_خشاز طرح درولقع مانند تدارکصحنه و صحنه‌آرلییدر تتاتر لستو در شکل‌گیری‌ذهن‌خولننده طرح و د رکب هتر موضوع .بسير موثر لست

صفحه 90:
رنوس کلی یک طرح تجاری خدماتشامل تسشریح محصول با خدمات- 6 بتی تکنولوژی‌ساختمتلبع محصول‌با خدمات م مخاطباندرباره حرفه و تجارتشم هیچ لطاهاتی دارند ته ممکرلستتصور کنند که دایند لما کاملادر لشتباه پسس‌باید خولننده را گام كنيد و لطاهاتمهمرا بسرعت او بگذارید به خاطر دلشته باشیدلگر محصولی | خدمات حصر به قرد استلیرمطلبا بسیان‌کنيد بسا فدکر جزئیاث سيح ههيد كه جرا نسبتمه يقبا برترئداريد برترىإمتيان: لاخ زرا فريك بزنيه پسرلین‌کار را بسکنید

صفحه 91:
رنوس کلی یک طرح تجاری کانللهایتوزيم اساگوهاییقلبتو خريد يقباواصلى و شرکای‌صنعبه در طرح تجارییاید محیطیکه شرکتدر آنسه ف عا تم شغولاستتشریح شود و 1 , در لیر شریح باید مشتری‌ن یلها محلو رلههای موارد. گاهیسمکزٍست قررلتو ن ظیتهایکیفی‌خلرجی خاصىدرمورد محصوليا خدماتلعط|شود. در لين .صويتليرموارد در لين خش وضيح دادم خولهدشد

صفحه 92:
رنوس کلی یک طرح تجاری تسیم‌مدیریتساختر سازمانی تیم - © ‎fae‏ سولبق!عضایک لیدینو لسترلتژینبروی نی‌در لین خشتشریح می‌شود. تحقیقات ‎eee‏ که مهمترینعامل|زنظر سرمایه گنارلن‌در ارزیابی‌هر پسيشنهاد. گروه مدیرلن‌لست در طرحهای‌جلبحمایتمالی بهتر لستدر ضمیمه لی‌سابقه شغلی‌جامعتر هریکاز مدیرلرلصلی ارلثه شود. لين خشمیتوند شامای‌جزئیات تحصيلاتو لطاهاءتمربوط به مستوليتها و .مستاورههائإفراد در سمتهاىييشين_اشد

صفحه 93:
رنوس کلی یک طرح تجاری ح ویزی‌مللن ف رضهایمهم(مانند نرخ بهرف وضعيت- م” مالیاتو...) شاخصهای‌ما یک لیدی(نرخ بازگشتسرمایه و.) تجزیه و تحلیلقطه سرب پیش‌بینی‌شود و زبان پیش بینی‌جریان:_قدینگی ن _سبتهایت جاریو طرح‌ریزیب لندمدتدر لین بخشاز طرحهایت جاریارلنه می‌شود. ترتیبصحیح یا غلطیبرلیارلئه لینگزارشها وجود ندارد. لما بهتر لستبتدا عملکرد تجاریم شخص‌شود. سپسترانامه و در لخر كردش .وجوه نقدوارلئه شود. بيش بينيها نيز بساید مانند ابهاىك ذشته تنظيم شود تاهر نوع ييشرفتىقاب[رفيت باشد بهتر استدر ‎seb belive a bg defies‏ .نسشود و لین‌جزئیاتدر ضمیمه بسیان‌شود

صفحه 94:
رنوس کلی یک طرح تجاری پسیشنهاد لد خولسب لفراد لغلبلنرژیب سیلریرا صرف 9 نوشتن‌طرح تجاریم یک نند لما پبیشنهاد (درخولسب خود را عنونن میک ‌نند در طرح بايد با وضوح كام لبيانشود كه از مخاطبانجه مىخلهيد ييشنهد را به گونه لیمطرح نكنيد كه كويىمخاطسسايد جولبيدهد و جاى حئهم ندارد. در لیر‌صورتپ اسخ بله یاخیر خوهدبود. درحالی‌که شاید زمینه مناکره وجود دلشته باشد پیشنهاد (درخولسبك خود را در خاصه لبتتلی‌طرح نیز بیانک نید لطمینان‌حاصل کنید که خولننده قطعا از خولسته شما دیهمان‌صفحه اول .مطلع می‌شود

صفحه 95:
انواع شر کت ها

صفحه 96:
حقیقی و حقوقی جهت دستیابی به سود و منفعت ۲ ی های خود را اعم از سرمایه. تخصص و ارتباطات در قرار دهند که مجموع این توانایی ها در كنار هم مى + چارچوب خاص با عقد قراردادی مابین اين افراد صورت اکتها نوع خاصی از این قراردادها هستند که هرکدام از نها شامل (مسئولیت محدود. سهامی خاصء سهامى عام چارچوب و تعریف خاصی از ارتباطات مابین شرکاء و و همچنین مابین شرکا و اشخاص ثالث (خارج از شرکت)

صفحه 97:
تجارت ایران مصوب سال ۱۳۱۱ انواع شرکت < آری منظور شده است. این شرکتها عبارتند از

صفحه 98:
تسهامی‌عام -1 ۲ هام شرکتیلستبسازرگانی که سرمایه‌ی آزیه یم‌شده که بسخشیاز لین‌سرمایه از طریقف روش ردم تأمینمنود. در شرکنسهاميعام. تعداد سباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیتسهام‌دارلن مبلغ‌لسمی‌سهام آنهاستدر لینش رکتعبرتاش رکت باید قبلاز نام شرکتها بسعد از آن ب دورف اصله کندر کلیه‌ی اورلقو لطاهیه‌ها و آگهیم‌ای‌ش رکسه و خولنا قید شود

صفحه 99:
کنسهامی‌خاص -2 ۲۶ 1 ۱ 3 زوكانىكه تمام سرمایه‌ی لن‌منحصرا و#سسین تأم یگ ردیده و سرمایه‌ی زبه 3 2 شده و مسئولیتصاحبان‌س هام محدود خ‌لسمی‌سهام آنهاست‌تعداد سهام‌دارلزنباید آسفر کسمتر بساشد و عنارش رکتهسهامی‌خاصس سبلاز نام شرکتیا بعد از آنب نونف اصله با

صفحه 100:
فلسفه وجود و اهمیت شرکت های سهامی به کار گیری سرمایه وسیع اریست. چرا که در شرکتهای غیر سهامی عموما میزان سرمایه به کار گرفته شده يسك از بین رفتن سرمایه بالاست. اين در حالیست که در شرکتهای سهامی سرمایه إن مى تواند بسیار زیاد باشد. مزیت دیگر شرکتهای سهامی آن است که سهامداران زا انتخاب می کنند و از آن پس اداره شرکت به عهده آنهاست. شرکت در مجمع و دامدیران شرکت نهایتا دو روز در سال از سهامداران وقت می گیرد. اين ویژگی شرکت که مسئولیت سهامداران به میزان سرمایه آنها در شرکت است نیز مزیت بزرگی به شمار عنوان مثال اگر شرکتی با سرمایه ده میلیون تومان ورشکسته شود و دوازده میلیون توما :4 باشد. طلبکاران حق مطالبه دو میلیون تومان اضافی را از شرکا نخواهند داشت.

صفحه 101:
كنيسا مستوليتمحدود -3 < م‌سته. بلیتمحدود. شر کته لستکه بير جد ‎ae‏ بسرلعلمور ‎an‏ 3 پزلنبسرمایه‌ی خود مستولرقروضو تعهدلت الإستدر تام شركتهايد ع بسا سستولیت ود قید شود

صفحه 102:
[ مسئولیت محدود؟ يت شركت با مسئولیت محدود این است که هیچ گونه مايه اى برای آن در نظر گرفته نشده. لذا با هر میزان سرمایه بی است. به علاوه الزام قانونی برای ارائه مدارک مربوط به سرمایه وجود ندارد. شرکت با مسئولیت محدود می تواند توسط پر موظف و غیر موظف اداره شود که جز شرکا نباشند و مدت لت آنها محدود یا نامحدود باشد. حسن دیگر شرکتهای با مسئولیت قلمرو آگهی هاست که نسبت به شرکت سهامی بسیار محدودتر از ویژگی های شرکت با مسئولیت محدود می تون چنین استنباط این نوع شرکت تجاری برای بنگاه های کوچک مناسبتر است تا

صفحه 103:
کتف ضامنی-4 < شامنی شرکتی|سنکه تحشام مخصوص | 7 جرج یروو یا چند ن فربامسهلیت تشكيلميشود. لكر دا رلیی‌ش ‎SIS‏ برداخةمام قرو ض شرك تلستهر قرارى ,

صفحه 104:
امنی؟ بابت تضمینی که در قبال بدهی های خود از جانب دارد بسیار مطمئن است و بستانکاران با دغدغه کمتری برای لبات خود دارند و در نتیجه راحت تر به این شرکت وام داده اما از طرف مقابل بار سنگین مسئولیت در این شرکتها موجب عموما شرکتهایی که شرکا آن متشکل از یک خانواده یا مطمتن به یکدیگر هستند به سمت این نوع شرکت بروند.

صفحه 105:
| شریکض امن مسولکلی‌ی قریضی‌اسنکه ممکزاست ر دارليوشركتهيدا شود. شريكها مستوليتم حدود» که مسئولیتاو ف قط به مان سرمایهلیاسنک ه بتگنارده و يا بايستىكنارد. در لسم شركتبايد عبليت كتمختلط» و لالقليسم يكواز شركاوضامئقيد شود

صفحه 106:
میک سانی‌هستند که سرمایه‌ی آنهابسه صویتصهام تسهام متساویل قسمه درآمده و مسئولیتلنها تا میزلن‌همان للسككه درشركصارئه شريكش ‎a Sulla Sal‏ او به صورتس هام هرنيامدم و مستولكليهدى قروضیلست کر بر دارلیی‌شر کته یدشود .در صورتتعدد : امن مستوليسآنها در مقابلطلبكللنو رولبط لنهابا يكديكرن : رلتشركته ضامنىخولهد بود. در نام شركتتبايد عبايت تمختلطه و لالقسم ی کیاز ش رکای‌ضامرقید شود

صفحه 107:
مختلط ؟ ما در دنیای پیرامون خود دیده ‎wel‏ بعضی از انواع شرکتهای تجاری متداولتر از تعداد شرکتهای سهامی به مراتب بیشتر از شرکتهای مختلط می باشند. دلیل که فلسفه تعریف بعضی از انواع شرکت برای شرایط خاصیست. به عنوان مثال سهامی برای شرایطی مناسبند که یک تاجر یا صاحب كسب كار برای پجاد کسب و کار جدید به پول نیاز دارد. در عين حال نمی خواهد مدیریت کسب و ان تقسيم كند. قطعا برای وی بهترین گزینه استفاده از شرایط شرکت مختلط نوع شركت برا كتركا سواه ع عى كوا عفين باشد درست أبنت كه یت شرکت سالج كارن اها اين اتضور كه شريكى ‎spd‏ شركك را ب عه خارق لیت او در شرکت بسیار سنگین است و نتیجتا كار را با احتياط و دقت به پیش خواهد ود زیادی خیال بقیه شرکا را راحت کرده و ریسک را پایین می آورد.

صفحه 108:
9 و لالقللسم‌یکیاز ش راید ذکر شوه در | #عداز لسمشريكيا شركايركه ذكر شدهم قواز قبيل«و شرك و «و برادرلر» ضرورعلست

صفحه 109:
به نوعی هم دارای بعضی از خصوصیات شرکت او هم مسئولیت شدید این نوع شرکت در تضمین کل ,سط تمام شرکا را ندارد. اما در مجموع غیر از مسئولیت قبال طلبکاران» در بقیه موارد این شرکت با شرکت تضامنی رند. مسئله ای که در اینجا نمی توان از آن عبور کرد این است تهای نسبی و تضامنی با عدم اقبال روبرو هستند. دلیل اصلی مسئولیت زیاد شرکاء اشکالات منطقی و حقوقی و همچنین های فراوان ( همچون انحلال شرکت پس از فوت یا ریت یکی از شرکا و عدم اجازه انتقال سهم به غیر مگر با اجازه در این گونه شرکت ها می باشد:

صفحه 110:
تعريفشركتفعاونى-8 < به موجبسادمی ۱۷ قانونت جارتجمهویی | لساهمیلیران «شرکنتعاونی‌شرکت,لستکه تمام یا حدلقل۵۱/ سرمایه‌ی آزبه \ وسیله‌ی لعضا در لختیار شر کت عاونی قراوگیرد

صفحه 111:
4 کسانی که به تنهایی توان حل مشکلات خود را ندارند این اجازه را می رکت با یکدیگر موانع را برطرف کنند. به عنوان مثال در صورتیکه جمعی از الای خاص به طور مستمر احتیاج داشته باشند. در صورتیکه مقدار خرید تک باشد مجبور خواهند بود آن کالا را از طریق واسطه و قیمت گرانتر خریداری ‎by A‏ غضویتااقن یک اشراکت لعاوتن: واتخمیم سومایف:می ‎WU ME BT gS‏ ه به صورت عمده و بدون نیاز به واسطه خریداری کرد. همین طور برای فروش است به عنوان مثال یک کشاورز در شرایطی نیاز اضطراری به پول داشته نتیجه با فروش فوری کالای خود و یا سلف فروشی. متحمل خسارت شود. اما در 4 وی عضو یک شرکت تعاونی باشد با فروش کالای خود به آن شرکت می تواند از شده جلوگیری کند. برای یک مثال دیگر می توان کارگری را مثال زد که به اعت کم نمی تواند از موسسه ای وام بگیرد. اما با عضویت در یک شرکت تعاونی و بارزنزد آن شرکت او خواهد توانست با نرخ معمول اقدام به اخذ وام کند.

صفحه 112:

صفحه 113:
فرصت که در لغتنامه دهخدا مترادف با موقع و مجال است. به شرایط وموقعیت هائی اطلاق می گردد که می تواند به پیشرفت و توسعه منجر .گردد فرصت به هر موقعیت مناسب در بازار اطلاق می گردد که در آن موقعیت هابتوان محصول | خدمتی ءجدید (ایده) را عرضه نمود

صفحه 114:
| ویژگیهای فرصت | :فرصت قلب فرایند کارآفرینی است. یک فرصت باید | ل] جذاب باشد؛ لا به موقع باشد؛ لا بادوام باشد؛ بولی‌خریدار یبا مصرفک ننده نسهاییارزشافزوده خلق) (كند

صفحه 115:

صفحه 116:
انواع فرصت لا محصولات جدید؛ لا خدمات جديد؛ لاتكنيك هاى جديد توليد؛ لا ؛ شيوه هاى اجراى جديد لأ شيوه هاى جديد تحويل محصول يا خدمت به مشترى؛ ل ابزارهاى جديد آكاه كردن مشترى از محصولات؛ ید مدیریت روابط در سازمان؛ لآ شیوه های ج

صفحه 117:
منابع فرصت محیط داخلی و خارجی سازمان تقسیم می شود وفقیت غیرمنتظره. شکست غیرمنتظره و رویدادهای غیرمنتظره که عملا وجود دارد و واقعیتی که فرض بر آن است که

صفحه 118:
دیگر فرصت ها در خارج از سازمان (شرکت)» در ای اجتماعی و فکری ایجاد می شو ند که عبارتند از تغيير در ادرلكاتذلئقه و مفاهيم ‏ 7 تغيير در قوانين رشد سریع بخش کسب وکار خدماتی دزی 8

صفحه 119:
: تشخیص فرصت لوان توانایی شنناخت یک اندهمی شوب و انتقال آن به کسب وکار:به اى كه ارزش افزوده و درآمد تولید کند. تعریف شده است فرصت كارآفرينانه به هر حال اقدام هاى كارآفرينانه شامل فرصت و جست وجوى فعاليت هااست. به طور قطع بعضى از عوامل گذار بر جست وجو و تشخيص فرصت از تجر به های گذشته ی فرد » شبکه ی اجتماعی کارآفرینانه. دیگر وقایع خارجی مثل تغییر های فناورانه و محیطی. يا تعامل بین هر دو عامل خارجی و داخلی ناشی می شود

صفحه 120:
در کیفیت فرصت های کا رآفربنی تولنو مهايتهاىم و سسيرهكار آفريى -

صفحه 121:
‎Management |‏ مدیریت ‏عبارت است ازهنرانجام كارازطريق دیگران (دراکر) ت فرایند کارکردن بامردم وبوسیله آنها برای دستیابی به سازمانی بادرنظرگرفتن تغییرات محیط است.(کریتنر) ‏يت فرايند به کارگیری موثر وکا آمد منابع مادی وانسانی نای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است که ازطریق برنامه آزماندهی. بسیچ منابع» هدایت و رهبری وکنترل برای به اهداف تعیین شده صورت می گیرد(رابینز)

صفحه 122:
مدیریت ویزی؛ پیش بینی و تدوین برنامه ها و اقدامات لازم افهی؛ایجاد ساختار رسمی بر اساس ارتباط این مشاغل و ها یت #ایجاد ارتباط و تعامل مناسب در اجزای انسانی سازمان آرل3؟*سنجش عملکرد ها بر اساس برنامه گیری و خلاقیت: تولید انديشه و فکر نو

صفحه 123:
برنامه ریزی بینی کردن راهها و وسایلی که نيل به , را میسر سازد همراه با تعهد اجرای آن

صفحه 124:
صلاح مستمر برنامه ها موجب پوبایی و پذیری فرایند برنامه ریزی می شود

صفحه 125:
برنامه ریزی استراتژیک (بلند مدت) ركو رفتارى. سياست يا تصميمى است كه سمت و سوى ديدكاهها ت سازمان را نشان مى دهد و به معنى راهبرد مى باشد مه ریزی استراتژیک و سازمان یافته به منظور اخذ تصمیمات بنیادی که شکل دهنده فعالیت ۶ مدت سازمان می باشد

صفحه 126:
ریزی عملیاتی(کوتاه مدت) أن سايه می کند. اما اين نوع برنامه ریزی» خود بی نیاز نخواهد نمود. مدیران پایه باید با الهام از ی عملیاتی عبارت از چگونگی تعیین اهداف و تبدیل این صورت عملیات و پیش بینی روش های اجرای آن در کوتاه باشد

صفحه 127:
برنامه‌های عملیاتی هدف " برخورداری از بایگانی متمر؛ ; واحد اصلی. برثامه/اقدام افعاليت | راورام كرن جدبریت آمور ار اه دفتداری و تتظیم ییا واحد با واحدهای مشارکت کننده مدیزیت: انور مالي أمديريت أدفترفنى- شروع دوره vanity ۳۹ ی z 3 ar wt آغاز مرحله انتقال يس از انه year vray var مطالعه و بررسی و مشاوره با مجری طرح (شرکت موردنظر) شناسائى واستقرار سيستم قفسه دی و لمنيتى و اطفاء حريق موردنظر يا توجه يه انوع اسناد ‎(SHEE)‏ عقد قرارداد و اجرا و نظارت Bor anak ‏انتقال اسناد‎

صفحه 128:
فعالیت ها . تقسیم وظایف ضروری می گردد. ای که براساس آن تقسیم کار . تعیین مراتب و تنظیم روابط به منظور كسب آن پذیر می گردد.

صفحه 129:
فمودار سازمانی | از اسنادی که پس از رسمیت یافتن سازمان ظیم می شود در یک نمودار سازمانی مستطیل ها یا مربع ها نمایانگر تقسیم کارند و نشان دهنده مسیر

صفحه 130:

صفحه 131:
تسصمیم گسیری تصمیم گیری تحت تاثیر کلیه افکار و اعمال مديران مى باشد و مدیر دائما در حال تصمیم گیری است : تعریف فرایند تعیین و تشخیص مساله .یافتن راه حل های مختلف برای مساله . مقایسه نتایج ممکن از هر راه حل با یکدیگر.انتخاب بهترین جواب از بین آنها و اجرای موثر تصمیم اتلاق می شود

صفحه 132:
به کارگیری توانایی ذهنی برای پدیدار شدن و تولید یک انديشه و فکر نو اطلاق می شود به كاركيرى ايده هاى نوين ناشی از خلاقیت

صفحه 133:
هدایت و رهبری تلاش مدیر برای ایجاد انگیزه و رغبت در زیر دستان جهت دست یافتن به اهداف سازمان تعریف رهیابی و راهنمایی انسانها و پیشگامی به سوی اهداف خاصی که در عمل از طریق نفوذ در دیگران و تغییر .رفتار آنها میسر می باشد

صفحه 134:
: کنترل یکی از وظایف مدیریت است که در ارتباط با سایر وظایف مدیر می اند ز طریق کنترل حد اکثر کارآیی و اثر بخشی از منابع و فعالیت .کار کنان در جهت نیل به اهداف سازمان حاصل می شود فقط با کنترل است که برنامه ریز به صحت پیش بینی خود پی .خواهد برد تعریف تلاشی است سیستماتیک جهت رسیدن به اهداف استاندارد»‌طراحی بازخورد اطلاعات .مقایسه اجزای واقعی با استانداردهای از پیش تعیین شده .تعیین انحرافات احتمالی و سنجش آنها بر روند اجراى که در بر کید حداکتر کارآیی است

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان