صفحه 1:
oe
به نام آنكه جان را فكرت
فکرت آموخت
كا
رجرد و نقش فنآ
? م
rete ioe ome
۳
صفحه 2:
RESO eGo sume
Bus
خدمات قبل از برواز مسافران
احَدمَات يشسسباني و عملياني فتاورى اطلاعات
صفحه 3:
Deere Lr Dee CD eet eet
سیر ING I SI Aa ea)
eee I I nce Tee Ly ek م م
OED ele mer tee eon es Eola
ee ree LC re eB 5
BB IG cern ae ا ا
بخش را معرفي میکنیم.
صفحه 4:
- سیستم کنترل نگهداري جا
S ST alas ۳
Ue oe Acres ۱۳
ا ۱۳
مميزي مربوط به سيستم توزيع جهاني 0105
(Global Distribution System)
-سيستم اطلاعاتي مديريت
صفحه 5:
Fem
سر eNO TD
رابطه وجود دارند.
- سیستم کنترل خدمات فرودگاه
سیستم ارانه برنامههای برواز بر روي تابلو اعلانات
سستم برنامهر یزی مداخل ورودي و خروجی
00000
- سیستم بار وچمدان
00000000
- سیستم برنامهريزي کادر فرودگاه
> سیسنم یکبارچه سحنافزاری
صفحه 6:
مدیریت کار آهد در بخ بار براي هر شرکت هواييمليي از آنجاییکه
را سر
عملیاتسی برخوردار اسست, دارای اهمست زیادی است و لذا فناوری
نی رل رن رس
- سیستم رزرو بار
- سیستم نرخ بار
- سیستم حسابداري در آمد بار
BOISE Scalar
- مدیریت بار
00
صفحه 7:
يكار
ا سیستمها و نرم افزارهاي موتبط با این صنعت
مي توان به موارد ذيل اشاره كرد
در رالات
dee ار سر رم
ial alate Nara Une) rey S\N is
- دسترسي از طريق اينترنت
- سیستم نرم افزار عملياتي
ا 0
صفحه 8:
ار وت
هوايبمايي بر يايه ارتباطات قرار دارد ٠
- سیستم انتقال پیام بین شر کتباي هواپيمايي و هواپیما
رس رن
- دسترسي از راه دور به كامييوترهاي اصلي
Message Switching ply Jsts سیستم -
۲۵۱۵6۵1 قواعد ارتباطی -
- مسیر یاب ها 301۱5
صفحه 9:
pecan ee Re Cpe ert eSB See ES ۳ ۳
براي مديران عالي حائز اهميت است كه دسترسي بلاواسطة
tense) ل ا 1
Ree pentane caren
- سيستم توزيع و جمعاوري تعرفيها
eal ا ل
- مديريت يرسنل
- مديريت اداري
- سيستم مديريت درآمد
صفحه 10:
این بخش نیز از بخشاي اساسي مدیریست شركتهاي
هواپیمایی میباشد. سیستم حسابداري شرکتباي هو اییمایسی
داراي مشخصساي خاصي است. این سیستمبا بسیار پیچیده
بوده و 000 . ل
عملیاتی ارتباط برقرار کنند.
- سیستم حسابداري درآمد ش ر کت
۱ sere eeen tele Apert es
ee a et cer la
سیستم قيمتگذاري و هزینه -
-مدیریت فروش
- سبستم مدیریت سرمایه (دارائي )
cence ۱۳
صفحه 11:
a خدمات يك شركت هواييمايي به عنوان محصول, همان
برنامه پرواز میباشد. فتاوري اطلاعات در BO ee
شايان توجبي به شركتباي هواييمايي ميكند.
- برنامه ريزي و زمانبندي يرواز
- مدیریت شبکه
صفحه 12:
1 ا ا OY pv rere
اولویت است. قواعد و مقررات ميندسي و تكنيکي شديدي در لین صنعت
رل دسر ترس سر در سر
ren SE Sere ener CCS OSC CC Cee ele)
Dee eRe eel DL
- مذیریت مواد اولیه
- سیستم کنترل انبار لجستيك
اني مبند سي و تعميرات هواييما
- سيستم قطعات موتور و رديابي آن
- سيستم.نظارت بر عملكرد موتور هواييما
صفحه 13:
۳ با رشد سریع رقابت, شر کتهاي هواپيمايي راهحلهاي فنآوري
tropret pena =) ل 1
اهداف خود بکار میگیرند.
Yield رت ees peep ene pce
- سيستميباي مديريت و يشتيباني تصميمگيري
- سيستم مديريت مسافران كثير السفر
- سيستم قيمتكذاري براساس هزينهها
- سيستم ببينيسازي در آمد
- سيستم بانك اطلاعاتي مشتريان
- سيستم تحقيقات بازار, يرسنل
صفحه 14:
۲
١ نات ره اد ها
- سیستم مدیریت پذيرايي مسافر ۵1611109
- مدیریت کادر پرواز
. شدن وله 2(
اس ل ۳ pa
- سیستم کنترل تردد مسافر 6۵۱۱۲۲۵۱ 802110
سر
۱ ney arr
سيستم رذيابي بار و چمدان مسافر -
صفحه 15:
- سیستم موجوديت هواييما
ere DRC RCL eee acer ia 1
- مدیریت سوخت
- سيستم كنترل مسير يرواز هواييما
صفحه 16:
ل ا سر[
بدست میآید. بدین دلیل سيستمياي مختلفي براي مدیر: ت مسافران و
خدماتي كه به آنان ارائه ميشود وجود دارند.
سل رو
سیستم رزرو ماشین
- سيستم شناسايي كارت اعتباري
E- Ticketing bib 559 3S p90 -
- صدور بلیط بصورت اتوماتيك
در
- سیستم جلو گيري از استفاده از بليطاي مفقود شده
صفحه 17:
۱ کر
Data Warehousing tasis .5 sl. sls! -
مدیریت سیستمبا و شبکه -
صفحه 18:
صفحه 19:
ن در
صفحه 20:
آن د
دهای -
فنآورى اطلاعات و كاربر
“اوري :
ge area نا
si conse saan 7 ‘
ene تجارت الکترونيك
با کاربرد
< سيستمهاي تسویه حسابها
صفحه 21:
63968 اطلاعات و کاربردهای آن در
حمل 5 wy je
دا ا ا ل
NUT sty
کيوسكهاي خود کار
0
vO elses
MAGBUS CAX
© نرمافزارهاي كاريرد ريلي
نرماقزار 21311 500۳00
(else ec soe
صفحه 22:
9 اكثر |
الما و يي لور
الف) ايجاد جذابيت در محصولات راه آهني
ب) رقابتيذيري
ج) توجه به عوامل زيست محيطي
د) بهبينه سازي ايمني
صفحه 23:
Qa
۳
در نتيجه مسئله جذابييت محصولات راه آهني و تأمين خواست
مشتري OND pep eee ene hey ny
ار
سیستم ريلي میباشد و این مهم امکان پذیر نیست مگر از طریق
ee Rernemen es RSE ED ACS ۳
اینترنت و اقتصاد الکترونیکي, ایجاد ارتباط بین اطلاعات و
م ا ا ا ال ا
دهي الكترونيكي (توسعه كارتياي هوشمند جند 0
ببرهكيري از سيستمباي اطلاعات بلادرنك براي مشتريان و بار
9
صفحه 24:
سيستمهاي با كازبرد تجارت الكترونيك
سيستمهاي 550
صفحه 25:
3
- سيستمهاي نظارت راهآهن
- کنترل ترافيك
- سيستمهاي مبتني بر نقشه
2
- رويت و مرئي سازي سيكنالهاي راداري
- كاربردهاي سيستم اطلاعات جغرافبابي (615 )
neces لیر رمات فق
صفحه 26:
سستم( 5۷5۲6۲۱ Enterprise Management ۱۲)
تا و
افزلیش امنیت, کار آيي و مدبریت عملیات مهندسي و بازرگلني داخلي
میگردد. این سستم شامل امکانات زیر مباشد :
صفحه 27:
ا 1
مستقر در ايستكلهها ست كه ابن امكان را ايجاد
Seem Pere as aes meee on
راه دور كنترل شود.
صفحه 28:
ae coc اد سل
لس Ree
ا
است.
صفحه 29:
۱ ered eared oe ا
BS SEB IO eo rs SES
مي توان بهموارد زیر آشاره کرد. 5
مدیریت و اداره دادههاي مربوط به پرسئل
درل سم رد رای ولد
tae ال رز
- ارزیابی گزارشات آماري
- تعیین نوع دستمزد
صفحه 30:
بطور كلي نرم افزار هاي 615 در زمينههاي زیر میتواننه مورد استفاده قرار گیرند :
ترا ریت الاك رازانی
Ped ee ا SA erin nee et
رس هاو oe
ghee
ceca سر
- سيستمهاي تجزیه و تحلیل جریان حرکت کالا
- سيستمهاي عكس العمل در مواقع ضروري و امنيتي
- سیستمهای بشتيباتي از تصمیم در بازار يابي و تعيين قيمت
- سيستمهاي مديريت جند وجهي 51/501 ای تزا
3200
صفحه 31:
0
(Close Circuit Television Network
PO ea Peete beer eter ony
Sto ESE eer eB tela
محلي از نظر امنینی و حفاطنی در ایسگاهیا میشود.
صفحه 32:
رهكير ريلي 11730121 |23خليك سيستم عمليلقي ريلي كامبيوتري است كه جهت رهكبيري
بار, حرکت ترنما و تجهیزات راه آهني همچون واگنها و کانتبنوها بکار هي رود. در حقیقت
Ere ered on dered aed NOM UCP hers tere fee Secs)
on)
صفحه 33:
ee Se De oe et ne TC ere ee SCE Te do
افزاري منفرد گرد آمده اند و عبارتند از:
-ترافيك ربلي- بابلنه ريلي - تبادل ریلي- گزارش دهي ریلي- آمار ربلي- توزیع واگنها -
ا ل ار
آموزش ريلي
ااا ا رل ا ةا
بایگاه اطلاعلتي رهگیر ريلي ارتباط برقرار کرده eee oe
محرمانه آنها را از آخرين وضعيت و مكان بارها و واكنهايشان در شبكه آكاه ميسازد.
صفحه 34:
۷ eee irae time hy 2 eRe aeron
مرا م زار نس پر ملد
سریعتوین, ارزآنترین و خوش منظرهترین مسیرها را میدهد.
این سیستمبا استفاده از واسطهاي باز طراحي شده است و قابلیت
Ie eye ی
CRU Se tine we ee) reg (Oly سيستمهاي فناوري اطلاعات براي
Lei of), ل ا seal
صفحه 35:
۱
۱
دسترس قرار دادن بلیط و محصولات مرتبطبا آن جهت عموم را دارا
ery
اس خن ما ابر
لاله مس و BY bad
جامع قرار گیرد و با بصورت کاملا مجزا و منفرد مورد استفاده واقع
سر
صفحه 36:
تال شرا ۱
yey ener peer Seay ore ee er و ۳
ارات
ملبيلمكان لبه يلد آهنهاعيدهد كه :
اس ا ل ل ee
اطلاعات مدبربتی را درباره عملکرد راه آهن را به سرعت و دقسق
رس ۲
Re eer Oa py Fs hp oe}
رن رل ما لد درب مسر
راضي نگاه داشتن مشتری نمایند. 3
صفحه 37:
a
اینترنت این امکان را به شرکتباي راهاهنيی میدهد تا
عمليات توزيع خود رادر بازارهاي جديد بطور
فزاينده اي كسترش دهند و اطلاعات بتر و دقيقتري
را ل
0
شركت 81 | براي راه آهن فدرال سوئيس.
(588)است كه اراكه كر خدمات فروش بليط
بصورت بلاواسطه مى باشد كا
رزرواسیون 5۱۳/۵2 که در راه آهن ايتاليا كار ميكند
عملیات صبدور الكترونيكي unr) , رزرواسيون و
پرداخت. الکتر و نيك را ارائه میدهد.
صفحه 38:
بر متسر
الكترونيك شركت ۳
کانزاس (۱5) وب سسایت جدیدي را راه
نموده که وضعیت جاري بار و اطلاعات مربوطبه آن
اح ووو pide ld سارت
قرار مي دهد.
صفحه 39:
سل ISS (Interline Settlement System)
روشي را براي صنایع ربلسي فراهم میکند تا بکمك آسن بتوانند از طریق تبادل
الكترونيكي داده (201) Pee Serie hfe er Us ey leg
قرار دهند. از طویق پیام رساني 210۱ سیستم صورت حسابها شاصل نرخها و طبقه
ee SM ae ely Tn) سر مرس لد
فراهم مينمايد و در نتيجه اكثر امور بعد از عمليات تسويه را حذف و ملغي مينمايد.
شبکه دا نرخها( ۱۱6۷۵۲۲ ۶0۱ ۰ ۵6؟) و سیستم مدبرست نرخهاي
NRMS (National Rate Management Sc) re)
سيستمهايي هستند که براي بر قراري ارتباط الکترونیکی ميان دست اند ركاران ريلي
Ste ae Ao oe ap ne sy
صفحه 40:
انزارها و تحهیزات مرتبط با فنآوری اطلاعات
0
7 نمايشگرهاي داده و اطلاعات در راهآهن
7 دستگاههاي فروش بلیط
۲۸۵815 0
صفحه 41:
0
ا ار
در جندین پروژه شامل موارد زیر بکار گر فنه شده است :
ک لاس لا 2
مقاصد ارتباطي به منظور نظارت بر اطلاعات ورود و خروج
10 ned Te
عد ORT 0
ارايت بدني وشغيت عملكردهاي الكتريكي شامل
صفحه 42:
Wal there rare ا ادل از جمله سازندكان معظم كن
en eg Oa ee ا Reve
رت 050507
2 eee pel aC gC ee toe Imp ye Ea NON
OD Ret pene pe eee ERT CUB sere dep ey igen pene Rca}
1 nS errs igen Beer RFs Renee pecs] Bw Fir WPT beacon)
2 0 IC pele Ro ال ل e vey
fe ود
Pere er KIee TCD DM ELE
صفحه 43:
- نمایشگو هاي اطلاعات مسافري
لين نمايشكرها قابليت استفاده در مكانهاي باز و سر بوشيده را دارفد و در مقلبل 1ب و كرد
وغبار مقاوم هستند لين نمايشكرها داراي انواعتك ينكديا ۱ Aer
ال لت درل سس
قابليتهاي صوتي نيز تلفيق كردند.
- تابلوهاي خروج قطار
سر ار لس(
aad لپ رد نی بر لسن
اطلاعات را مشخصتر جلوه دادقا مسافر سادهقر بتولند اطلاعات مورك نظر خود را
ded) ا ل ل ل لل
خاموش و روشن شده تا توجه مسافر جلب گردد. . ۲
صفحه 44:
- نمايشكرهاي محل فروش بلیط
ببامها وعلائم كوناكون در مكانهاي فروش بلسط, اطلاعات مربوط به قيمت
ا را
cere Ploy
- نمایشگررهای مداخل ورودی
لين نمايشكرها براي كاهش ترافيك و ازدحام در ايستكاهها از طرريق نمليش
اطلاعات جهت حرکت مسافر براي رسیدنبه قطار مورد نظریا نملیش
07 7770
صفحه 45:
این دستگاهها براي صدور بليط, سكه, اسكناس و تمامي
ار
زر را 00
رل
صفحه 46:
- واسط کاربر شامل نمایشگر ابا صفحه قابل لمس
۱ ne eT Sie att elas
از طریق داده هاي ريلي
Sed pI DES a Gye)
- پرداخت غیر نقدي از طریق كارتماي اعتباري معتبر
صفحه 47:
7
۰ کننده دس بررسي بلیطهارفراهم کنده
۳
Pope PR eyea ert :
کنترل و منطقه کنترلسي در شبکه حصل و نقل عمومي
لین مربوطيه معناطیسی را بردازش
۳ رل
07000070020202
مدحل ورودی و با خروجی را دارا هستند.
صفحه 48:
نرمافزار ۳۱۵۲ 56010170
CHE زار
صفحه 49:
دا را اراس
ونقل ریلي, جاده ها و صنایع بکار میرود. لین رم افزار کین امکان را فراهم میکنستا
111 ۲
سر اد 0
را لالم رل بر امد
راه آهن آلمان, اتریش, استرالبار دانمار ك , انگلسنان و پروژه توسعه متروي لندن
مورد استفاده قرار كرفته است.
از دیگو کاربردهاي عمده این نرم افزار عبارتند از :
صفحه 50:
- سيستمهاي جاده اي, ريلي و ترافيك هوايي
- طراحي و توسعه استفاده از اراضی
کل
۱
صفحه 51:
eel
لین نرم افزار توسط شرکت 515006 تولید شده و قابلیت
تطلبق کلملبا سيستمهاي عمليلتي راه آهنها را دارد. نسخه
rere tem rery 1
زاس شده است و وظيفه آن برنامهريزي و ايجاد
اال 0
در نظو دارهتا سيستمهاي بشتبلني از سیستم را ایجادکرده و
توسعه دهد.
صفحه 52:
ييا
ا ل ا کنند و هلنش و
مت سره نتسه
dD) ابر رت رس سرت
همكاري و در تعلملبا برنامهییز بهنیین جواب ممکن را براي مسئله بیدا
ceed en Teele درل نس
که شاصل حللت دستي (حالتي که برناصه ریز کنترل کاصل را بعیده
ترا
ار دور
لت مر
صفحه 53:
1-۳