صفحه 1:
صفحه 2:
Le
Corbusie
صفحه 3:
زندگی نامه
لوکوربوزیه در لشودفوند (به فرانسوی: ۴۵05 06 28۱0۷ ها» شهر کوچکی در شمال غربی سوئیس, در نزدیکی
مرز فرانسه متولد شد. لمو كوربوزيه علاقل زيادى به هنرهاى بصرى داشت و نزد شخصى به نام جارلز لبلاتنيه. كه معلم يك
مدرسة هنرهای زیبای محلی بود به آموختن مبانی هنر پرداخت.
لوکوربوزیه علقق زیادی به هنرهای بصرى داشت و نزد شخصى به نام جارلز لبلاتنيه. كه معلم يك مدرسة هنرهای زیبای
محلى بود و خود در بوداپست و پاریس درس خوانده بود. به آموختن مبانی هنر پرداخت.
اولين خانههايى كه او طراحى كرد در لشودفوند و متعلق به خود وی بودند. مانند ویلا فلت (/۴۵۱/6 Villa ويلا شوآب
ol My 5 Villa Schwob) نرت (لين خان آخر را براى بدر و مادرش ساخته بود). اين خاندها يادآور سبى معمارى
رايج؛ منطيق بر طبيعت كودهاى بومى در لن منطقه. يعنى رشته كودهاى آلب يودند. لوكوريوزيه دائماً
محدوديتهاى حاكم در شهرش, به دورتا دور اروپا سفر میکرد. در حدود سال ۱۹۰۷ به پاریس رفت. در آنجا در دفتر یک
فرانسوی پیشگام تولید بتن تقویت شده. به نام آگوست پرت (/۳۵۲۳۵ 5۴لا 99لا( كار بيدا كرد.
صفحه 4:
لوکوربوزیه در حدود سال ۱۹۰۷ به پاریس رفت و در آنجا در دفتر دو تن از معروفترین معماران ن دوره یعنی آگوست
پره و پیتر بهرنز به مدت چند سال کار کرد. وی در اراخر سال ۱۹۱۱ به بالکان» آسیای صغیر
نان و رم سفر کرد و
اشیهای بسیاری از این سفر با خود به همراه آورد
دفترچهای از اسکیسهای او در لین مسافرت. حلوی طرحهایی از معبد پارتنون, به خوبی اثبات کنند ت
ات ارائه شده در
ارا
JL» (Vers Une Architecture) 25s.) 54 1977 بود. او در سال ۱۹۱۶ و در سن
كار بعدى اوجه نام ورس
9 سالگی برای هميشه به پاریس نقل مکان کرد و در سال ۰۱۹۲۰ لقب لوکوربوزیه را که اسم پدربزرگ مادری اش بود به
عنوان اسم مستعار خود انتخاب کرد.
لوکوربوزیه در طی فعالیت حرفهای خود. استفاده از یکی از شاخصترین مصالح ساختمانی مدرن یعنی بتن را به نهایت زیبایی
رساند و کارهای وی مورد تقلید جهانی قرر گرفت.
صفحه 5:
مبانی نظری
لوکوربوزیه در طرحهای خود بسیار تحت تأثیر فضای کلی شهری و سیستم شهرنشینی منطقه به منطقه بود كه به كارش
جذاییت بالایی میبخشید. او همچنین عضو انجمن بینالمللی معماران مدرن شد. او یکی از ولین کسانی بود که در زمان خود
تأثير ماشين راء نباشتگی انسانها بیان کردا أو لين مطلب را جنين توضيح مئداد كه در آينده: شهرها حاوى 1.
تمانها و
ساختمانهای بزرگی خواهند شد که هر کدام به طور مجزاء گیبی در كنار بقيه بارك شدهاند.تنوریها و طرحهای لوکوربوزیه
خصوماً توسط صنف ساختمان سازان کاملاً مورد قبول قرار میگرفت. چنان که لوکوربوزیه میگفت: به طور قانونی تمام
ساختمانها بليد سفيد باشند. و دیگر معمران از لین گفته پیروی میکردند و از هر گینه تزئینی به شدت انتقاد میکردند
لوکوربوزیه از ترکیبهای بزرگ منظم در شهرها همواره با عبارتهای خسته کننده و ناهماهنگ با افراد پیاده در شهره یاد
میکرد. پلان شهری برزیل نیز بر همین ایدههای او نا شده بود. آخرین آثار لوکوربوزیه بیان کنندظ یک برداشت پیچیده از
فشارهای مدرنيته در زمان خود بودند لی در عین حال طراحیهای معماری شهری او داراى حللت استهزا و انتقادكرايانه
صفحه 6:
مهترین اثار
۱۹۳۱
۱۹۳۸
۹۳
۲ - ساختمان سازمان ملل, ایالات متحده
۳۴ - عبادتگاه رونشام. فرالسه
۶ - موزه احمدآیاد. هندوستان
۶ - مجموعه ورزشی صدام حسین, عراق
۷ - موزه ملی هتر غرب. ژاپن
۰ - دیر سنت ماری. فرانسه
۸ - نمایشگاه فیلیپس بلژیک
۶۱ - مرکز هنرهای بصری کارپنتر دانشگاه هارواردهایالات متحده
۹ - کلیسای سنت yay فرمینی: قرالسه
صفحه 7:
مهترین پروژه ها
۳ - مرکز محاسیات الکترونیکی " الیوتی " در میلان
۴ - " بنای کنگره " در استراسبورگ
۷ - غرفه " عصر جدید " در نمایشگاه بین المللی پاریس
۴۰ - طرح شهر سازی برای الجزیره
۳ - پروژه /1/1۵6۱ برای بارسلون
۶- پروژه مرکز ملی ورزش با ظرفیت ۱۰۰۰۰۰ تماشاچی
۵ - مجموعه واحدهای مسکونی مارسی
صفحه 8:
۴ - " بنای کنگره " در استراسبورگ
صفحه 9:
تحلیل - ويلا فالت
ویلا فللت در سال (۱۹۰۵-۱۹۰۶)توسط اپلاتینه یه لوکوریوزیه هقده ساله واگذار شدوترسیمات نهلثى
رت اجراتی را رنه
چاپالزکه یک بنای محلی بود ودر ساخت خانه شخصی اپلاتنیه همکاری داشت انجام شد.
وجود بخش مسطح روی شیب تپه چشم انداز مناسب جنوب و جنوب شرقی سطح صاف که توسط جاده دسترسی یه سایت
محدود شده است نیروهای اصلی سایت محسوب می شود پنابرلین قسمت مسطح یک حللت مرکزی راروی محور خطی تولید
شده تومط شیب یه نمایتن عی گذارد:
یکی از تمهیدات مهم اين دوره کاری تعیین محدوده ومحور اصلی سایت خانهفالت است او در الین اسکیس خود یک ورودی
جانبی قررداده است .در صورتی که درسایر طراحی هابه یک فرم هرمی دارای ورودی قرار گرفته درگوشه حجم وامتداد قطر
آندیشنیده است
ورودی دیوار غربى با الهام از فرم درخت طراحی شده است.
شیب شیروانی بام ازمحور سایت تبعیت می کند وسقف فرم دو شیروانی را به نمایش می گذا
صفحه 10:
شیروانی دوم به بخش غربی شیروانی اصلی افزوده شده است
بلان. شكل مربعى سايت را حفظ مى كند.
موضوع اصلى طراحى خانه فالت .شكل دادن به فرم و غنى سازی سطوح بنا است.
هر ماده اى از قبيل سنك.كج کاری الوار و فلزات براساس بافتهای مهم از مطالعات ژانره در مورد طبيعت فرم داده شده است.
وجود تضادهای تکمیل کننده مانند بافت نرم و سخت. عمود بر هم و منحنی» هرمی وزیگزاگ, سطوح راست گوشه و سطوح
شیبدارسقف.اجزای سبک(الوار)و اجزای سنگین(سنگ)مکمل نمادهای برگرفته از طبیعت هستند.
ورودی عمود بر محور اصلى بنا قرار كرفته است ويك حادثه کوچک ولی مهم این نم را بوجود آورده است.
برای تاکید بر محور اصلی تراس به عقب کشیده شده و با بقیه مجموعه چفت و بست شده است
حالت نمادین بنا موجب درجه بندی قدرت نماهای مختلف شده است وحق تقدم رابه نمای جنوبی وسپس نمای غربی ميدهد.
قدرت لبه شمالی شیروانی به واسطه حضور فرم مثلثی شکل ابتدای ان کاهش یافته است.