صفحه 1:
صفحه 2:
ee
شاسی اصلی آسفالت پخش کن ها از یک سازه یکپارچه فنری جوشکاری ساخته شده است.به غي
Peres ey rar es pel Oey pea Ce OP CIPI Pree CRE UIP TITS Per PA os]
SoS RCS se Tent Peer oa)
Rep Peron eee ye pe
پلاک مشخصات- محور عرضی نوسانی جلو- نشانگر جهت- قفل مخصوص حمل و نقل لتو به
۱
pre res OP Sore Fie ا
505
- .يلاك مشخصات و شماره سربال ماشين اطلاعات مهم ماشين را ارائه مى كنند.
- هنگام نصب و تنظیم نشانگر جهت احتیاط لازم را رعلیت کنید. زیرا نشانگر جهت از محدوده
ae ACN md سا
53
-با هدلیت نشانگر جهت در موازات یک سطح شاخص مثل کلبل تعت کشش عمل زمان گیری
ات
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
نشانگر جهت شامل اجزای ذیل است :
- محفظه دربركيرنده. بيج تنظيم هاء ميله بليه نكدارنده بيج تنيم, بازوى شاخص. زنجير
0
cio ewer) ا ا ا 0
۱
باشد به نحوى كه بازوى شاخص. در جلو قرار كيرد.
قفل حمل و نقل اتوی آسفالت
- هنگام فعال کردن قفل حمل و نقل اتوی آسفالت خطر مصدومیت و شکستگی وجود دارد.
ب Fe a
Pele Pee eg Cp ear re ame Or Pera Oem Ps are Co per eel Pe
قرار نداشته باشند.
oe eh ee Ue Oe al dle م ا ل ا
pevccan eres Fica pees] Eoel ere ECTS
صفحه 6:
0
100 rereer is
pS Caa esp Loaves Ron seafeer Korean ec nee SB Rowen fereciced Shue CS
روى هر دو قلاب ضامن قرار كيرد.
آزاد کردن اتو
- اتو را به سمت بالا حرکت دهید تا کاملاً از قلاب های ضامن جدا شود اهرم ها را این بار در بالاترین
فا ۱
بازوهاى يدك كشى
- از گریس برای روانکاری و سرویس استفاده می شود.
۱ CNC oe eB Seem Sere a Ree Reon Reece Cp Cae ae
ا ES ل
هر ۵۰۰ ساعت یکبار( یا ۶ ماه یکبار) به عنوان فواصل دوره ای سرویسکاری.
صفحه 7:
شیم های فاصله گذار
- سرويس ببا كريس انجام عى شود و مقدار كريس ,به ميزان مورد نياز است و هر
اا ا ا ال ا ۱
CAD Scart see) 0
Reems omy)
ee Dele eC SL Brent So
روغن مصرف اکسل محرک اصلی و گیربکس از یکدیگر مجزا هستند برای بازدید
Me ee ae ene ee eee ane od ل ل لت
RW FIER Ue ew NIC FC Mr py aR UCC REET
مقدار روغن مصرفى 76 ليتر و هر ٠٠١ ساعت يا يكماه يكبار سطح روغن بازديد
Gaal 9 o9t ا اا ۱
ane 0
صفحه 8:
صفحه 9:
كيربكس :
ad ل ا ل
ed را
اولین تعویضی پس از ۱۰۰ ساعت کار کرد
پسی از آن ۲۰۰۰ ساعت ( یا هر سال یکبار)
نکته :پس از هر ۱۰۰۰ ساعت کارکرد. تنظیمات ترمزکاری ماشین بازدید و در صورت نیاز آن را
مت ی
۱ ced se CNC EE Recs CBT Oe A Seger eee No
از جكش جند ضربه روى بيج شش كوش وارد كنيد سيس در بوش لاستيكى كه روى مجراى
چهارگوش قرار دارد ببرون بیاورید برای چرخاندن دندلنه های چرخ تنظیم از یک پیچ گوشتی
سرکج استفاده نموده و ن را در جهت سفت شدن چرخانیده تا کاسه ترمز کاملاً قفل شود پیچ
اه مت ead
فص
بصورت یکسان تنظیم شود.
صفحه 10:
Poe nerel fee ren ees
Be ee a ee ema ee eat Ce Tec dae
US al a Ss en NB UTS)
نمليد از جدا شدن همه اتصالات و قطعات بين اتوى آسفالت و ماشين اطمينان حاصل كنيد ماشين
Foor Ree Ov ORC 2 ا Wier a ART Ne eC ator gery a
See ل Ie Recec)
ترمز ياركينى
-.براى اطمينان از توقف كالمل ماشين عدم حركت احتمللى لمن دو طرف جرخ هاى جلو را بوسيله
eee ع ا ا ل اا Sa ace Se
ات ل ۱
ed ا Ge Veas Ca ۱
استفاده مى كند. ترهز ياركينى بوسيله فنر تحت فشار بوستر عمل مى كند و اكر از كن فقط براى
و ۱
صفحه 11:
صفحه 12:
سرویس و نگهداری چرخ های عقب.
1 ie ا ary
شود هنگام باد کردن تایرها کسی در محدوده جلوی تایر قرار نگرفته باشد.
هنگام سرویس و نگهداری تایرها باید دقت فوق العاده ای در نظر گرفته شود زیرا امکان تخلیه نمک محلول وجود
ببس rs ae ae
پب- سپس«
در ماشین های جدید با تایرهایی تحویل داده می شوند که حداکثر فشار را دارند و هنگام بادگیری آنها ممکن
er Ie ee ee ee ese nee ۱
جرخ ها و تايرها را بازديد كنيد.
#فشار تایر برای حمل و نقل کردن ماشین 108۳ فشار تایر برای زمان عملیات پخش کردن آسفالت ۲.۵ 1387
است.هنكام باد كردن جرخ ها دقت شود كه سوباب تاير در وضعيت بالا قرار كيرد زيرا از ييرون آمدن محلول ضد
یخ داخل تایر جل و گیری می شود مقدار سفتی مهرهای چرخ را پس از هر ۱۰۰ ساعت کار کرد ماشین طبق جدول
۱ eel
صفحه 13:
0
- براى تنظيم صحيح شن كيرها و جلوكيرى از آسيب ديدن آنها را هر روز بازديد كنيد بيج
eV CCS STE ا ا ا pete eer
بين لبه ياثين لاستيكك شن كير و سطح جاده باشد. ولى براى جرخ هاى جلو ميزان سفت
كردن جرخ ها به ميزان 90160 2سفت كنيد.
ری و ا سر
DBS eee sae ete ee eT <a ented ec
De RO ee ee Neo eras
ساعت يكبار سرويس ٠٠٠١ كو التقصوص ,هه ميزانى كه كريس از مجرا بيروت برند وهر
د
- نقاط گریسکاری : ياتاقان مركزى روى بازوى فرمان ١عدد و ياتاقان مفصلى روى جكك
فرمان ١ عدد كريس خور بازوى فرمان انتها و ابتدا دو عدد كريسخور و در قسمت هاى
ا ا 00
صفحه 14:
0
با كريس روانكارى شود و فضاى خالى داخل توبى جرخ را يراز كريس مى كند وهر ٠٠٠١
ساعت با یکسال یکبار انجام می شود.
نوارهاى نقاله
قطعات متحركك و گردان مربوط به نوارهای نقاله از عوامل مصدوميت جدى افراد و عامل
rs are ا ا ال ا ل 0
حتماً موتور خاموش باشد. اگر زنجیرهای نوار نقاله ها بیش از حد سفت باشند موجب
rae EP Tee) ري ا nen cer 00
Oe er eC eM arrears ar ee ele mee rH nD Bl
مربوط بيرون بزند روانكارى شود ويس از هر ده ساعت ( يا يكك روز) كاركرد سرويسكارى
eee)
صفحه 15:
|۳0
صفحه 16:
تقاط کریسکاری : ۱ عدد گریس خور روی چرخ هر زگرد سمت راست جلو و کلیدر گریس خور روی
چرخ هر زگرد سمت چپ جلو.
دو عدد گریسخور روی بدنه عقب سمت چپ ماشین برای محور مح رک م رکزی سمت چپ.
دو عدد گریسخور روی بدنه عقب سمت راست برای محور سمت راست.
eee CA TCE poet (pan cn anes pep sae 6 ا ا
Bt eo ESF eel Ae eee Pe ESC eee ee Seed Pe
Se eee et iy Baer eee Es eden se eae
1 RE eal pepe Rei pe Ree ene nem pean gees er)
UCAS koe Ut rene Ls torn aces]
- افتادكى و شل شدن زنجير محركك نوار نقاله نبايد از1/5 6112 سانتى متر بيشتر شود.
- چرخ دنده های مح رک و زنجیرهای نوار نقاله را مرتبً از نظر فرسودگی بازدید شوند و با پاشش روانکار
اسب روی زنجیرها آنها را روانکاری کنید.
صفحه 17:
صفحات كف مخلوط كننده
صفحات کف مخلوط کننده را از نظر فرسودگی بازدید کنید. اگر ضخامت صفحات در اثر فرسود گی به كمتر از
رسیده شود بایستی تعویضی شوند.
Bee ne pcm ews
See Red ee tery eee Ce ee rel een
نكته : هنكامى كه حلزونى ها داخل مواد يخش شونده فرو رفته باشند بازوهاى اهرم درست تنظيم شده اند.
- حلزونى ها موادى را كه بايد يبخش شوند به صورت يكسان در قسمت جلوى اتو يخش مى كنند.
- هر ده ساعت كاركرد يا يكك روز يكبار با كريس حلزونى ها سرويس كارى شوند.
-سه عدد گریسخور مربوط به یاتاقان اصلی و محفظه کاسه نمد حلزونی دو عدد گریسخور در دو طرف چپ و
Ree nC eet 11 ee eRe)
- پس از پخش کردن مواد آسفالتی هنگامی که هنوز ماشین در دمای کاری است سریعاً گریسکاری انجام دهید تا
0000000
صفحه 18:
صفحه 19:
بره هاى حلزونى
هنكام تعويض بره هاى حلزونى خطر مصدوميت در اثر برندگی لبه قطعات
وجود دارد پره های حلزونی روی شافت مربوط باید کاملا محكم و بدون لقى
باشد کلیه سطوح پره ها باید تمیز و عاری از هرگونه آشغال باشد. هنگام جمع
کردن اتو عرض کشویی حلزونی را ملاحظه نمائید.
...۰ هر ۱۰ ساعت کار کرد با گریس روانکاری پره های حلزونی انجام
صفحه 20:
9۳
2000
ON ala ol ies ee a eee ete Leer es
سیستم خنکک کننده- تسمه ها- لقی سوپاپها دینام می باشد.
نکته : قبل از شروع کار فیلتر سوخت رابا گازوئیل پر کنید
برا انجام كاززهاى سرويس و نككهدارى ماشين صفحات ذيل براى دسترسى به اجزاء مختلف
ماشین بازدید نمائید.
ll hn کت کین
- ير كردن مايع خنکک کننده موتور
BES Ne RC ا ا ل ey
3
Ee OE RCA a لا 10
-ورودی هوا : دقت شود دریچه ورودی هوا مسدود نباشد.
۱ eee CE ere o eG
شدن لایه های محافظ عایق بندی شده و در نتیجه مسیر هوا موتور گرفته می شود.
صفحه 21:
پانل کنترل و پانل های کنترل خارجی ماشین :
برای عملکرد مطمئن و مناسب ماشین باید با تجهیزات و کنترل های مختلف ماشین کاملا
آشنا باشيد. همه عملكردهايى انها را بايد تحت نظر داشته و كنترل كنيد به شرح ذيل مى
بای
- پانل های کنترل اصلی ماشین
- پانل های کنترل سمت چپ و راست
۱ Rees ne bg CONC SCP OC os ee
کنترل خارجی واقع هستند.
صفحه 22:
فهرست پانل های کنترل ماشین :
bere era ل ات
توقف اضطرارى 547- كليد آزاد كردن ترمز اضطرارى 547-
سوئيج اصلى 5_1 جراغ هاى كنترل شامل جراغ كنترل ترمز
اضطرارى 110]- درجه نشانكّر دماى مايع خنك كننده موتور
2 ۲ شانگر سطع سوت ۳٩ ۰ ساعت کار در
ll age Own eal سرعی سیر و ۳
5_23 اهرم حركت 5_24 -
ل فشارى بوق هشدار 7912
- كليد دو وضعيتى نشانكر جهت حركت 5_5- كليد دو وضعيتى
3 مربوط به جراغ هاى جاده- كليد فشارى مربوط به
كريسكارى اتوماتيك مركزى 5_37 - كليد مربوط به قفل
ديفرانسيل اكسل 5_28 - كليد دو وضعيتى مربوط به جرخ هاى
ك2 7ب 1 0
tae te A er rey
صفحه 23:
کلید دو وضعیتی 58 5 مربوط به وضعیت ناور اتو ( کلید وضعیت
كاركردى) كليد دو وضعيتى 5_59 مربوط به بالا و يائين كردن اتول-
كليد دو وضعيتى مربوط به جراغ هاى كارى OSerenen 01 ل 02
مربوط به باز و بسته كردن يره هاى مخلوط كننده 5_7 كليد دو
وضعيتى مربوط به نوار نقاله جب و راست 5_13 , 14_ك5كليد دو
وضعيتى سمت جب و راست مربوط به كنترل حلزونى , 5_15
ور یر تناس ی سای ورن سس
حلزونى 5_17 - كليد دو وضعيتى مربوط به سيستم
ویبره( کوبش) ..... كليد مربوط به كنترل اضطرارى 5_70 - جعبه
فيوز
نكته : اكر كليد فشار اضطرارى 5_47 را فشار دهيد جريان برق
قطع شده و موجب خاموش شدن سریع موتور و همه عملکردهای
ماشين مى شود و بمحض فشار دادن كليد فشار توقف اضطرارى
ترمز ياركينك نيز بصورت اتوماتيك عمل مى كنند و بعد از بررسى
ال ۱
كنترلى شین در حالت طراحی قرار دهید و کلید owe Va nome
New bea mK ws Geen VS
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
وضعيت 0
- دراين حالت همه عملكردهاى ماشين فاقد جريان برق است و مى توانيد كليد راست را
برداريد با كردش كليد استارنت و قرار دادن آن در وضعیت () موتور خاموش می شود.
۳
۱ Ne Nees eee lb Ras ES eee)
eel et oe BY Erne op ete ese
قرار گیرد.
| em eC RS ا ee
دهي"
نکته : اگر موتور روشن نمی شود برای اینکه مطمثن شوید که همه مراحل مربوط به آزاد
شدن توقف اضطرارى به نحو صحيح انام شده و مجدداً ماشين روشن كنيد.
صفحه 27:
3
۱ oy Ue Ae ا
اشکالی بوجود
ها کم شده و مدت زیادی دوام ندارند اگر در سیستم برقی ماشین یا د
آید کلید قرمز می شود.
جراغ كنترل فشار روغن موتور
1۳ ey ro ee CCT Ree see ee
برای جل و گیری از آسیب رسیدن به موتور سطح روغن آن را مرتباً بازديد كنيد.
-اكر فشار روغن موتور كم باشد جراغ كنترل قرمز رنكك مى شود و 5 ثانيه يس از آن
بوق هشدار بصدا درمی آید.
- اگر چراغ کنترل روشن شد موتور را خاموش و تسمه پروانه موتور بازدید نمائید پس
1۱ eer e rs Mea Ce Cpe ver
صفحه 28:
چراغ کنترل دمای روغن هیدرولیک
هنكام كار كردن موتور سيستم os خيلى كرم مى شود و احتمال آسيب ديدككى وجود
ل ets eee et leet
( تقریاً ٩۱ درجه سانتی گراد) چراغ ا و
نکته : برای کاهش حرارت هیدرولیک سرعت کاری ماشین را کم کرده و ۱
شده حجم مواد در کانال حلزونی جلوگیری کنید در صورت نیاز ماشین متوقف کنید و برای
خنگ شدن موتور و جلوگیری از افزایش حرارت اجازه دهید موتور باد..... مربوط کار کنید و
دریچه های هوا از نظر عدم گرفتگی و عبور آزاد هوا برای خنک کاری بازدید کنید رادیاتور
از نظر تميز بودن و باز بودن مجارى عبور هوا كنترل شود. جراغ هاى كارى جاده و جراغ
راهنما و جراغ كنترل ترمز و جراغ كنترل توقف اضطرارى و جراغ كنترل درجهحرارت مايع
خنک کننده موتور با روی صفحه عملکردهای ما
نكته : اككر سطح لب رادياتور يائين باشد جراغ كنترل روشن شده و بوى .
فقط از مايع خنك كننده اصلى كه توسط سازنده موتور توصيه شده استفاده شود.
ne se) ا م ا |
مربوط به دمای مایع خنکک کنند. باید در محدوده 82 درجه سانتی گراد باشد که این حالت
كار كرد عادى موتور را نشان دهد.
یش داده شده است.
3 آيد و
صفحه 29:
۱
/ / ای i ۱
VSI A VS2 مكأ 2
صفحه 30:
aes ok هرز
بازديد وضعيت استقرار و
Mla oS caw
بارديد سطع رون
كرشكارق
لان يسبت تشر
وت مزر
رن یت رز
سفت کردن زنجبرها
sae Usb Tala
گرسکارو.
باريد ومسعيت استتزان
سفت كردن SMa
بال سيد اشرو
انعبر كردن
سر کردن
سر کردن
اتميز كردن و بازديداستقرار
كرسكارق
بارديد وضیت آستفرار
گزسکاری
amt Ss برد
شاسی این.چرخها و تیه
Calan ork onl
اکسل و گیرکس
زتجيرهاى محرك نقالة
ازتجير نوار تقال
زبجرهای مجرک حلزونى-حلزونى SiS Sone
جعبه محرك wb
سيم كاز
Ulnar
فلر هوکش
نانک سوعتحافی وال مجرای برکردن ناک
سیستم شش معلول,صافی داخل مجرای برد
اشن كبر مخصوص جاده
جرغهاى هرز گردسمت چب و راست.
چرشهای محری گرد سمت جب و راست.
صفحه 31:
۳-3
گریسکاری
بارديد وضعيت استقرار
بازديد سطع روقن
تلآ تن تفت
sok
ندید سطع روش ترمز
انست عملكرة
بازديد سطع رون ترمر
بازديد سطع روقن ترمز
گریسکاری کید
گرستاری کید
سس روش
بارديد و تنظيم كردن
بارديد و لنطيم كردن
گریسکاری کید
بازديد از نطر سف بودن
الصالات وفرسودگی
سیم کی
العويض كنيد
رو ترمق
اببزار هشدا دهده (يوقها جراعهاى هشدار جشمك زن هشدار تهنده روى بال كشرل ia
مربوط به وهای Soa
روعن هيدروليك
مخزن كريس
ادر اناق كررسخور
شيمهاى شن كبرارهتماهاى لغزان و غلكهاى راشتماى مربوط به بازوفاى يدك كش
كبريكس واكسل
ترم ر كارف
تركر باركينق
نظن ترمر
بين هاء بيع و مهره هاى روى جكهاى قرمان باناقان هاى بازوفاى محرك و نازوى رما
باثاقان هاى جرع (جرخهاى جلوى يون قدرت محرك).
as olay
a aly) کارکرد ماش
صفحه 32:
Sees Id
اتعويض كبيد
اتعويض كبيد
بازديد وضعيت صقت بودن
نسمهها ودر صورت DE
سفت كردن ها
7
بادبداز نطر سفت يونت و
ge كنيد
عویش کید
اتعويض كبيد
سویش کید
كريسكارى كنيد
ss Jl بازديد از نظر
recs
اتصالات سيستم هاى ختك كتنده موثوز
بست هاى مربوط به شليتكهاى و انصالات سيستم خنك کنده
رون هيدروليك
یلار نفس مريوط به بمب حركت.
قبلتر فشار بالاى مدار هيدروليك جلزوني.
وياب تتفي
دستكيره مربوط به a كتترل کننده يب
بين هاى انصال دهنده جك هاى هيدر وليك
صفحه 33:
با فبلتر 0.9 لير
بدون فیتر 95 لت
0 لبتر
ah
تفریا 17 لیتر
کلرید منزیم 91
a7%Mgc12
(20) كيلوكرم 4
روعن 0ك
ع 0
TE كتيوه
آزمايش هاى جوردكى و نتايج مريوظة سريعاً به بعش خدمات 18-886 ارسال جواهد شد
اين أرمايش براى تعيين فاصلة دور اى سرويس استفاده بى شود. اولين آتاليز روعن بايد
بسي از 3200 ساعت كاركرد اتام شود. فواصل زلنى يعدى آتاليز بايد Pi
دهندهآنالیز مشجی شود
77
pe
باتافان های حلرونت
ياثافان هاى نوار تقال
نقاط كريسكارى يافيماتده.
7 و
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
صفحه 41:
صفحه 42:
سرویس و نگهداری
از این دو علامت برایاطلاع از کرهای سرویس و تگهداری استفاده شده است.
23
از این علامت برای توجه بهنکات توسیه و پیشنهادی استفاده میشود.
assist,
این علامت مربط بهمراحلراهاندازیاتوی متفیر است.
از لين علامت برلى أكاهى نسيت به مراحل مورد نیز تصب مجموعههااستفادهمیشود.
صفحه 43:
عملکرد
علامت براى توجه به توضيحات مربوط به عملكرد و كاربرد اجزاء مخصوص استت.
اختياط
این علامت نشاندهندة وضعیت خطرناک برای ماشین, اموال و محيط امت
این علامت نشاندهندة وضعیت خطرناک است.
اكر نكات و دستورالعمليهاى ايمنى مربوطه رعايت نشود مصدومیت جدی آفرد ممکن است رخ
صفحه 44:
100000 P
محترم و
Dee oe ee rte)