صفحه 1:
صفحه 2:
بيل مكانيكي
*بيل مكانيكي عبارت از اتاقى كرداني
است كه سوار بر جرخها بوده و در انتهاي
جلويي آن بیل متصل شده است. بیل
اتتهايي. عبارت انتبتت از تیر اضلي بیل,
ele ple abo و كابلهاي فلزي مورد لزوم
که حرکات بیل را تأمين مي كنند .
صفحه 3:
صفحه 4:
#*میله جام به کمک دستگاه کنترل ماشین
جام را به داخل زمین فشار مي دهد یا آن
را از منطقه حفاري بیرون مي كشد. يس
از انجام حفاري و پر شدن جام. با
استفاده از کابل YL آورنده, جام بلند مي
شود و سپس با حرکت افقي تیر اصلی
جام به منطقه hye: odes Ista: ag با
آزاد کردن چفت در جام تخليه مي گردد.
چون مي توان بیل مكانيكي را با فشار در
خاک فرو برد لذا سخت ترین نوع خاک و
حتي سنگ نرم يا ترک خورده را مي توان
فا سا cle. 28 دزاس went
صفحه 5:
صفحه 6:
با آنکه بیل مکانیکی قادر است چه در زیر سطح تراز ماشین و چه در بالای آن کار کند.
معذالک بهترین راندمان وقتى به دست مى آيد كه محل كار بالاى سطح زمین و تا زیر
لولاى دوران ميله جام ‘Shipper shaft باشد.
صفحه 7:
©«عمق ايتيم حفر» عبارت است از عمق عمودی
یک جبهه حفاری که به جام امکان می دهد بدون
اعمال فشار obj با بالا بردن پر شود. ماکزیمم
راندمان در عمق ايتيم حفارى به درست می آید.
ميزان عمق ابتيم حفارى با نوع مواد حفارى
شده تغيير مى كند و اندازه هاى تيب مربوطه در
قسمتهاى بعدى به نظر خواهد رسيد.
9
“كرجه بیل مکانیکی قادر به حفاری در سطح
بايين تر از سطح اتكاء ماشين مى باشد, ولی
عمق عمليات نمى تواند از طول ميله جام تجاوز
St انواع ديكر قسمتهاى الحاقى (جام
معکوس يا دراگلاین) وجود دارند که برای این
کار در سطحی پایین تر از سطح اتکای ماشین
صفحه 8:
*۴یکی از مزایای بیل مکانیکی این است که این
ماشین در موقع حفاری در سطح زمین دارای
راندمان بسیار بالاست بدین دلیل که می تواند
در حين حفاری راه پیشروی خود را باز کند.
صفحه 9:
کلامشل (جرثقیل خاکبردار)
#کلامشل (جرثقیل خاکبردار) دستگاهي است مجهز
به تير مشبك جرثقيل. جام کلامشل و كابلهاي OW
جهت کنترل دستگاه. جام کلامشل در شکل 2-8
نشان داده شده است. کلامشل براي انجام
عملياتي از قبیل کندن چاه و کودال هاي عمودي یا
G5 43 انتقال مواد از محل ديو به انبارها و alas
مواد از واگنهاي باري خط آ هن مناسب uy!
صفحه 10:
صفحه 11:
#جام کلامشل از دو قطعه که به هم لولا شده اند (شکل 3-
2 تشکیل شده است. در هنگامي که کابلهاي بستن جام و
بالا بردن جام فاقد کشش باشند. از سرباره هاي اضافي باز
کردن جام استفاده مي شود. وقتي که جام باز باشد وزن
آن به وسیله کابل نگهدارنده تحمل مي شود و كابل زيرين
که از جام به مسط تير مشبك متصل است براي جلوكيري
از كج شدن و نوسانات جام در حين عمليات به كار مي رود.
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
دراگلاین
#دراگلاین تشکیل شده از یک اتاقک فرمان. یک تیر
جرثقیل. یک جام دراگلاین و کابل های لازم جهحد
کنترل قسمتهای مختلف یاد شده. این ماشین
موارد استفاده بسیار دارد. هفاری با دراگلاین در
سطوح بالاتر از سطح اتکاء ماشین تا سطوح خیلی.
پایین تراز سطع اتكاء ماشین و زمینهای نرم تا
زمینهای متوسط سخت امکان پذیر می باشد.
صفحه 15:
یکی از مهمترین
موارد برتری
دراگلاین بر سایر
ماشین آلات ياد
شده در اين فصل
همانا بازوى
طويل آن براى
حفارى و تخليه
مواد كنده شده
بوده و سيكل كار
أن نيز بسيار
uw) ol595
صفحه 16:
اجزاء تشکیل دهنده دراگلاین
صفحه 17:
#جام های مختلفی برای دراگلاین موجودند که در
شرایط مخصوص به كار مى روند. طبقه بندی
جام ها بر حسب نوع خاک عبارتند از: نوع ۱
(کارهای سبک) , نوع I (کارهای متوسط), نوع
Ill (کارهای سنگین). در ضمن در هر نوع از
انواع فوق دو نام جام مشبک (نوع P-
0 ) و غیر مشبک (نوع 5-50۱0 ) با
دندانه و بدون دندانه وجود دارند. جامهای مشبک
sly حفاری در زیر لب به کار می روند. وجود
سوراخها vl abs ash و در نتیجه سبک شدن
جاممی شود و راندمان کار را بالا می برد. با اين
همه در مواردی که به مواد ریز دانه در خاک
حفارى نيازى باشد از جام غير مشبک استفاده
صفحه 18:
؟کابل تخلیه, در هنگام حمل مواد با ايجاد
کشش روی کابل کششی باعث می شود
که انتهای جام بالا نگهداشته شده از
ریختن مواد حفاری_ شده به بیرون جام
جلوگیری به عمل آید. در هنگام تخلیه,
vals LIS کشش وارد بر کابل کششی
را ازاد کرده و جام تخلیه می شود. در این
حالت جام توسط LI بالا برنده
sigh اصلاح می شود که سرریز مواد
بارگیری شده از جام به حداقل برسد.
صفحه 19:
صفحه 20:
*با این که دراگلاین قادر است در سطح بالاتر از
سطح اتکاء خودش حفاری کند ولی استفاده از
أن در سطوح پایین تر از سطح اتکاء موثرتر می
باشد. دراگلاین دارای فشار مستقیم جام مثل
ple بیل مکانیکی نبوده و بیشتر روی وزن جام و
زاويه جام و زاويه حمله جام به مواد Sylar تکیه
دارد. علاوه بر ن جون اتصال جام به ساير
1 به صورت صلب نبوده و متحرک است,
زاویه حمله کاملاً ثابت نمی باشد. بنابراین, در
هنگام حفاری, جام ممکن است نوساناتی در
جهت جانبى بنمايد. اين حرکنها و تکانها با ازدیاد
عمق منطقه حفارى و كاهش اندازه جام و وزن
صفحه 21:
*#با این همه یک راننده ورزیده می تواند به مقدار
قابل توجهی از حرکات زائد جام بکاهد. به دلیل
کمتر بودن کنترل روی حرکات جام دراگلاین (در
مقایسه با بیل) مقدار سر ریز مواد در حفاری با
دراگلاین بیشتر بوده و بهتر است از کامیونهای
بزرگتری برای حمل مواد تخلیه شده استفاده
نمود تا بدین وسیله هدف بزرگتری برای تخلیه
جام دراگلاین به وجود بیاید
صفحه 22:
آبار مجاز وارد بر دراگلاین (که شامل وزن جام
باضافه وزن مواد حفاری در جام می باشد) از
روی جدول مخصوص مربوطه که توسط
رخانجات سازنده عرضه می DoW تعیین می
گردد. برای تعیین ظرفیت دراگلاین نباید قدرت
بالابری جرثقیل دراگلاین را ملاک قرار داد, بلکه
بايد با توجه به قدرت موتور ماشین. طول تیر
اصلی و وزن مواد حفاری شده اندازه مناسب
برای جام را تعیین نمود.
صفحه 23:
بیل مکانیکی با جام معکوس
“عمل كندن با كشيدن جام به سمت ماشین
انجام مى شود. وقتى كه جام ير شد., تير اصلى
بالا آورده شده و در جهت محل تخليه كردش
ilar ai wos با زکت جام ay سفت بالا و دور
شدن از ماشين صورت مى كيرد.
صفحه 24:
#جامها در اندازه ها و عرض های مختلف وجود
دارند. معمولاً عرض جام در خندق کنی مهمتر از
ظرفیت wo ol باشد. چون این ماشین قدرت
حثاری مثبت را همراه با کنترل موثر جام [بر
خلاف دراگلاین) دارا می باشد, قادر به حفاری
دقیق در مواد نیمه سخت و سخت می باشد.
برترى اين ماشين به جهت قدرت حفارى آن و
قادر بودن ol به حفارى در سطح يايين تر از
ماشین wo باشد (بر خلاف بیل مکانیکی عادی).
صفحه 25:
کامیونها
#*اگرچه برای حمل ونقل مواد خاكى
ازوسايلى مانند اسكرييرها تسمه نقاله
وقطاراستفاده ميشود ولى معمول ترين
كاميون ها هستند.
صفحه 26:
صفحه 27:
2.كاميون هاق. راة و ساختمان
صفحه 28:
3.کامیون های خدمات شهری و بین شهری
صفحه 29:
صفحه 30:
4.کامیون با کاربری خاص
*استفاده از کامیون sly زندگی و
استراحت افراد در سایت. این کامیون ها
در حقیقت خانه های سیار محسوب می
صفحه 31:
VXL 16-HD : Jo.
صفحه 32:
صفحه 33:
صفحه 34:
صفحه 35:
صفحه 36:
صفحه 37:
5.کامیون های گاز سوز
؟ اين ماشینهای حمل کننده بخاطرسرعت
زیاد برروی راههای هموارهمچنین ظرفیت
زياد هزينه حمل ونقل مواد را نسبتا يايين
مى اورند.
صفحه 38:
صفحه 39:
* کامیونها دارای قابلیت انعطاف زیادی
ميباشند زيرا تعدادى ازآنها نر که دریک
پروژه مورد استفاده قرارمیگیرند می
توان زیاد یا کم نمود تادرظرفیت مورد
نیازتعدیل بوجوداید
صفحه 40:
صفحه 41:
؟کامیونها به دونوع:
© معمولى G TRUCK)
=
(MIN
صفحه 42:
(ARTICULATED ۲۳۱۵۱ ؟وکمرشکن
صفحه 43:
؟الف - کامیونهای معمولی
۴اين کامیونها دردونوع یکی مخصوص
حرکت درجاده ها کامیونهای خصوص جاده
ها, معمولاً از نظر عرض به 8 فوت (حدود
40/2 متر) محدود می شوند و
محدودیتهایی نیز از نظر ماکیزمم وزن و
بار محوری در مورد آنها وجود دارد.
صفحه 44:
صفحه 45:
؟ودیگری مخصوص حرکت خارج ازمحدوده
جاده HIGHWAY) ۲(
(TRUCKS ساخته میشوند. کامیونهای
مخصوص عملیات در خارج از جاده ها wo
توانند در ابعاد بزرگتری ساخته شده و
دارای ظرفیت های چند صد تن باشند.
استفاده از اين نوع کامیونها در پروژه های
بزرگ هر روزه بیشتر می شود
صفحه 46:
ال
صفحه 47:
© كاميونهاى خارج جاده ای میتوانند درابعاد
بزرگتروباظرفیت چند صدتن ساخته شوند.
صفحه 48:
صفحه 49:
*۴هرکدام ازآنها انواع مختلف دارند اما نوع
کمپرسی ol بیش ازسایرانواع آن به
کاربرده میشود کامیونهای کمپرسی
درمورد حمل مواد دارای انعطاف پذیری
زياد بوده .
صفحه 50:
صفحه 51:
© وبخصوص نوع جاده روآن با سهولت
بسیاردرپروژه هاى مختلف قادربه حركت
صفحه 52:
#نوع مختلف کامیون های کمپرسی وجود
دارد متلا اين کامیون ها درانواع دیزلی یا
|
3 »تسه اه
صفحه 53:
کمپرسی 10 چرخه جفت جک بازوبی
8
صفحه 54:
صفحه 55:
کمپرسی 6 شم
ww 6 چرخه جفت جک بازویی
صفحه 56:
صفحه 57:
صفحه 58:
یک یا دودیفرانسیلی ودويا سه محوری به بازار عرضه
مبشوند
صفحه 59:
صفحه 60:
این واحد فقط برای حمل مواد خاکی طراحی شده اند
ومواد حمل شده را ازعقب ...
صفحه 61:
#ویا ازا زکف واگن ...
صفحه 62:
#زيا ازيهلوها(عرض) اتخلية ميتمايتد.'كايه عرضى ان كك
راگن بیشتر به کار پهن کردن مواد تخلیه شده در محل تغلیه
می آید. (مثلا در مورد شن ریزی راه).
صفحه 63:
بعضی ازاین کامیونها دارای مجرای تخلیه طولی هستند که
بیشتردرمورد ایجاد خاکریزها مورد استفاده قرارمیگیرد.
صفحه 64:
#ب- کامیون های کمرشکن
۴#همانطور که ازنام این نوع کامیونها مشخص
است ازدوقسمت تشکیل شده اند قسمت
موتوروقسمت مخزن که توسط یک مفصل به
صفحه 65:
درواقع کامیونهای کمرشکن تریلرهای
مخصوص حمل مواد خاکی هستند که
بوسپله_تراکتوربا_ کامپون_تراکتورکشیده
صفحه 66:
تریلرها انواع مختلفی دارند و با توجه به
سليقة هاى له خ براق كارهاى مختاف
صفحه 67:
صفحه 68:
*اين کامیون ها نیزبردونوع داخل جاده ای
صفحه 69:
صفحه 70:
5
€
#وخارج جاده ای هستند.
صفحه 71:
صفحه 72:
سم ای آن بیشتر است زیرا
د مفصل کمرشکن قدرت مانورآنرا
نسبت به کامیون sb عادی
درناهمواریهای خارج جاده بیشترمیکند .
صفحه 73:
#ميزان بار کامیون و واگن
#بار مجاز کامیون یا واگن به سه صورت بیان می شود:
(۶) ظرفیت اندازه گیری شده بر حسب پاوند
©0) حجم باربند با سطح افقی بر حسب بارد
مکعب
©6) ظرفیت باربند در حالتی که مواد در آن به
صورت کود شده باشد (با شیب جانبی 9 به 4) بر
حسب يارد مكعب
صفحه 74:
چون بار زدن بیش از میزان مجاز علاوه بر
فرسودگی ماشین از قدرت تحرک و مانور ماشین
می کاهد» هیچگاه نباید وزن بار از ظرفیت اندازه
گیری شده تجاوز نماید
1
صفحه 75:
چون مواد قابل حمل معمولاً از خاک سست و تقریباً سیال
تشکیل می شود بار ماکزیمم به حداقل دو مقدار زیر محدود
می گردد:
6 ظرفیت بیان شده بر حسب حجم کود شده
©6- وزن مجاز
#اگر وزن مواد در حالت ) کمتر از ظرفیت اسمی مجاز باشد
می توان ظرفییت ماشین را با استفاده از تخته های جانبی که
ارتفاع باربندها را افزايش می دهند اضافه نمود. حجم باربند
در حالت افقی Quist Y yaee (Struck VolUMe) كننده
نیست مگر در موارد حمل مواد سیال نظیر بتن و در مواردی
كه احتمال ريزش مواد زياد مى باشد
صفحه 76:
#اگر وزن مواد در حالت ) کمتر از ظرفیت اسمی
مجاز باشد می توان ظرفییت ماشین را با استفاده از
تخته های جانبی که ارتفاع باربندها را افزایش می
دهند اضافه نمود. حجم باربند در حالت افقی
(Struck volume) معمولاً تعيين كننده نييت
مگر در موارد حمل مواد سيال نظير بتن و در
مواردى كه احتمال ريزش مواد زياد مى باشد
صفحه 77:
صفحه 78:
صفحه 79:
نت بر روی کف کش
حمل تعداد زيادى كاميونت د
صفحه 80:
صفحه 81:
صفحه 82:
صفحه 83:
تجهیزات ایمنی راهها
صفحه 84:
انواع تجهیزات
پل ها
2-برفخورها
© -برفروب ها
*5-علائم رأهمائي و رانتدكي
© تيغه
©/-اوره ياش
صفحه 85:
*-بازتاب ( رفلکتور )
9°- سیستم روشنائي
۴*- توري فلزي ( گابیون )
*- شن پاش ( اسپریدر )
©- تابلو هاي اطلاعاتي
©6- تجهيزات ايمني و ترافيكي
صفحه 86:
پل ها و انواع آن
۴پل ها به طور کلی شامل پلهای
عابر يياده و پل های خرپایی
هستند که پل sl عابر پیاده
دارای تیپ بندی های مختلفی
است .
صفحه 87:
پل های خرپایی قابل مونتاژ از دهانه 6 متری تا 36 متری
بوده که توسط پیچ و مهره به همدیگر متصل می شوند
صفحه 88:
معمولا تیر آهن های بال پهن بکار رفته در پلهای خرپائی از
جنس 52 57 می باشد و هر متر طول پل معادل یک تن
وزن دارد.
صفحه 89:
ooly ple sb پل
صفحه 90:
صفحه 91:
صفحه 92:
برفخورها
م
؟مشخصات دستگاه برفخور
ماینر2624 وسیله حمل
سانتیمتر 240 عرض برفروبی
سانتیمتر 120 ارتفاع برفروبی
سانتیمتر 40 عمق مکنده
سانتيمتر 52.5 قطر حلزونی مکنده
سانتیمتر240 طول حلزونى مكنده
سانتیمتر 100 اه
صفحه 93:
بنز 2624
HP 240
RPM 1400
NM 824
4 الی 40 متر (قابل تنظیم)
t/h 3000 L, M3/h 24000
هیدرولیک
در کابین راننده و کابین عقب
0 كيلوكرم
0 كيلوكرم
انوع موتور ديزل
قدرت موتور ديزل
دور موتور دیزل
گشتاور موتور دیزل
شعاع پرتاب
(ظرفیت دستگاه (دبی) ۷۷
نوع سيستم
فرامين سيستم
اوزن مکنده
اوزن کابین موتور محرک
صفحه 94:
صفحه 95:
برفروب ها و انواع آن
*-برفروب جاده
برفرمبق یش وله لى2 ©
©3-برفروب تيب بازويى.
©4-برفروب باند فرودكاه
صفحه 96:
صفحه 97:
نکات مهمی که می بایستی هنگام برفروبی
رعایت شود.
1 _ هنگام برفروبی می بایستی چرخها را
بصورت آزاد قرار داد تا با تغییر جهت
خودرو چرخها نیز تغییر جهت بيدا كنند
2 _ چرخها بگونه ای تنطیم شوند تا فاصله
تیغه تا سطح آسفالت حداقل یک سانتیمتر
باشد.
3 _ ازجوشکاری قسمتی که توسط فلش
نشان داده شده اشت جدا خوداری شود.
چنانچه جوشکاری انجام پذیرد محورها
ثابت شده و در دستگاه قفل می نماید.
صفحه 98:
صفحه 99:
صفحه 100:
برفروب تیپ لوله ای
صفحه 101:
صفحه 102:
اجزای تشکیل دهنده برفروب (تیپ بازویی)
#بدنه
Ju ari?
*رابط بیل با کامیون
#شاسی
#*تیغه برفروب
“جرخ
*محور بازوی
#هیدرولیک
صفحه 103:
برفروب باند فرودگاه
صفحه 104:
|} ۳
فر ودگاه
1 -ابعاد 5/1 * 6
2 - وان 5/1 تن
3 - بوسيله 4 عدد بيج قابل نصب بر روى ماشينهاى 2624 9 2926 بى دماغ
4 - کنترل برقی از داخل کابین راننده
اقسمتهای هیدرولیک شامل 7 عدد جک میباشد
1 - جک یکطرفه جهت بالا و پایین کردن
2 - جکهای تلسکوپی جهت چپ و راست کردن (انگل کردن)
3 - جک های دو طرفه جلو و عقب كردن تيغه
4 - جک های دو طرفه جهت بالا و پایین کردن چرخها
صفحه 105:
صفحه 106:
گاردریل
مختصات
ورق 5137-2 ضخامت 3-2.5 میلیمتر
گالوانیزاسیون گرم حداقل 65 میکرون
اتصال به بآيه بيج lee 0[
كير به كاردريل M16
طول گاردریل براير 4.37 الى 4.18 متر می باشد
ردیف / عنوان
ند سا اص
صفحه 107:
*۴) گاردیل بايستي از فولاد نوع 5-37 با
مقاومت تسليم حداقلٍ 200 2 و به
كردد.
2) ضربهكير بايستي از فولاد نوع 51-37 با
مقاومت تسليم حداقل 2400 kg/cm2 و به
گردد.
3) ابتدا و انتهاي گاردریل ها از فولاد نوع 5۲-37
با مقاومت تسلیم حداقل 2400 9/6۳۲2 و به
551
4) گاردریلها بايستي به روش رول فرمینگ تهیه
صفحه 108:
ole (5° مفید گاردریلها 381 سانتیمتر ميباشد
و فروشنده موظف است نسبت به تعبیه
سوراخهاي اضافي اتصال سيري به يايه به
فواصل به ترتيب 127, 5/190 و 254
سانتيمتر از سوراخ انتهايي اتصال به بایه اقدام
نماید تا در صورت نیاز ادارات کل قادر باشند از
پايههاي اضافي جهت مقاوم سازي گاردریلها
استفاده نمایند.
6 طول غیر مفید گاردریلها بايستي 417
7) عرض مفید گاردیلها باید 34 سانتیمتر و بر
8) سوراخ كاري كارديلهاء پایهها و متعلقات
1 1 9
صفحه 109:
* گاردریل با کلیه متعلقات مربوطه بايستي
بصورت گرم و به ضخامت حداقل 90 میکرون
گالوانیزه شده باشند. در اين مورد ضوابط
استاندارد ۸5۲۱ بخش 96- M 653 A/
8- و 96- 741 8 ملاك عمل خواهد بود.
0) آبكاري كاردريلها بايد درتمامي سطوح
11( جهت ساخت گاردریل و ضربهگیر وابتدا و
انتها نباید به هیچ عنوان از ورق مستعمل
استفاده شود.
12( هرشاخه گاردریل بايد از پشت داراي
شماره سريال و تاريخ ساخت باشد.
صفحه 110:
al (13° كاردريلها بايد از تیرآهن ۴ نمرة 10
‘al (14 گاردریلها باید با استفاده از یکدست
ضدزنگ همراه با یکدست رنگ اکلیل نقرهاي
رنگآميزي شده باشند.
15( ) ورقهاي مصرفي جهت تولید گاردریل و
wo ان بايستي از تولیدات شرکت فولاد
مبارکة اصفهان باشد ودر صورتیکه از ورقهاي
وارداتي باشد فروشنده بايستي ضمن اعلام
مشخصات ورق» موافقت خریدار (اداره کل
ايمني و حريم راهها) را كسب نمايد.
صفحه 111:
68 تغییرات وزن هر شاخه گاردریل با توجه به
ضخامت ورق مصرفي به مقدار 1+ 47
کیلوگرم قابل قبول میباشد.
7) فروشنده موظف است بازاء هرپایه
گاردریل يك عدد ضربهگیر با مشخصات و طرح
پیوست به خریدار تحویل دهد و بديهي است
ادارت کل راه وترابري گارديلهايي را که فاقد
ضریهگیر به تعداد مورد نیاز باشند تحویل
نخواهند گرفت.
8) پیج اتصال سپري به پایه بايستي به قطر
دوازده ميليمتر مطابق نقشه تهیه شده و از
دوبال تیرآهن پایه عبور نماید.
صفحه 112:
صفحه 113:
علائ
نم ۳ 1
ران 2
نندگي
31°
تابلو اطلا
عاد
تره
9
5-2
تابلوهای ۱
ستاندارد
صفحه 114:
تابلو اطلاعاتی
مشخصات فنی
ورق 5137-2 ضخامت ورق 1.2500-1
نبشى 4*40*40 5737-2
اكالوانيزه سرد حداقل 10 میکرون
نوع الکترود ۴6013
اتصال به پایه توسط پیچ و مهره ۱10 و بسط مربوطه
ردیف / عنوان
بر ی ین | جر
صفحه 115:
صفحه 116:
تابلوهای استاندارد
شامل تابلوهای دایره مثلث و شش
5137-2 ضخامت 152
وفلش 59 ميليمتر 1
كالوانيزه سرد حداقل 10 ميكرون. 2
اتصالات پایه توسط ۲10 بيج و 3
صفحه 117:
©
1-15
یه کرش به ید
مدش شید
©
11-20
رعبود ارهز دو طرف
2
1-25
ركردش به جب مملوع
1-14
هدب رده چاو
تسد مهم و
11-19
۳124
رکردش به راست ممنوع.
TAB
et pan pe ta
T4118
يياده rai bt
13
دود زدن ممنوع
1-12
بس مور سيم باعردش)
122
ور سم وی هب
زج مرس سوق
Tit
ase
ae"
7 مبورننم وسیل
له موی مزع
1
صفحه 118:
*- تیفه ها از سه قسمت مجزا تشکیل شده
است که در زمان برخورد با ماتع هر قسمت
جداگانه عمل نموده و حول محور خود می
گردند.
2 - در طرفین تیغه دو عدد جک هیدرولیک قرار
دارد که تیغه را با زاویه 30 درجه به چپ و
راست انگل می نمایند یا می توان بدون
استفاده از جک توسط راننده زاویه انگل 30
درجه را ایحاد نمود.
3 - سیستم هدایت دستگاه هیدرولیک بوده و از
داخل اتاق ماشین توسط راننده کنترل می شود.
lle Pe | i «.. 1۳ ۵ 7 0 A
صفحه 119:
صفحه 120:
اوره پاش (نمک پاش)
Job lal + 4 متر - عرض 2 متر- ارتفاع 5/1 متر
2 - حجم مخزن 3 تن
3 - شعاع پرتاب هر قسمت 5/4 متر
4 - سرعت پرتاب 450 تا 1000 دور در دقیقه
5 - سرعت حلزونى 22 نا 47 دور در دقيقه
6 - حعبه فرمان کنترل از داخل کابین راننده
7 - نیروی محرکه موتور دیزل 2 سیلندر 1300
8 - قابل نصب بر هر وسیله کفی تا طرفیت 5 تن
9 - سیستم انتقال قدرت هیدرولیکی
صفحه 121:
صفحه 122:
بازتاب ( رفلکتور )
۳32777۳722555
نوع مواد 885 وزن 120.368 1
وزن هر نگین 0.1031GR 2
نوع رفلکتور یکطرفه و دو طرفه که یک طرف آن 43 چشمی و دود
طرفه آن 86 چشمی
ابعاد 100* 100 م می باشد 4
صفحه 123:
صفحه 124:
سیستم روشنایی
سيستم زمين
كابل
فونداسيون
يايه جراق برق
جراق برق
صفحه 125:
۰
شرح هر يايه روشنائي توسط يك ميله به زمين
متصل و همه پایهها توسط سیم بهم وصل شده و
به هاه ارت متصل شوند ودر صورتي كه مقاومت
اتصال زمين در اين محالت از 2 اهم تجاوز نمايد
بايستي با اتفاذ شيودهاي مناسب حداكثر
مقاومت 2 اهن حاصل شود.
صفحه 126:
کابل
[-کابل مورد استفاده بايستي از نوع NYY
(پرتودور) و داراي استاندارد ملي باشد.
2- از كابل ينج سیمه و یا چهار سیمه همراه با
سیم مسي حداقل نمره 25 در طول پرویه استفاه
کردد.
3- در Als پایه براي هر چراغ از کابل ۰5/2 3 که
يك رشته آن به سیستم زمین متصل ميشود
استفاده گردد.
4- رنك سيمها در كابلهاي مورد استفاده بايد
متماسطؤ باشد. .
صفحه 127:
۴ در صورت استفاده از کابل چهار سیمه و سیم
مسي زمين. سيم و کابل باید درکنار هم قرار داده
شده و درفاصلههاي 2 متري توسط نوار پلاستيکي یا
نوار هسب به یکدیگر متصل گردد.
صفحه 128:
فوندانسیون
۴- فونداسیون مطابق نقشه پیوست اجراء گردد.
2 فوندانسیون درجا اجرا گردیده و بطور کامل در
داخل زمین طبيعي قرار بگیرد.
3- نمونههاي 28 روزه مکعبي به ابعاد 2
سانتيمتر از بتن مصرفي. بايستي داراي مقاومحت
فشاري مداقل 240 9/6۳۱2 باشد .
4- کلیه میل مهارها (بلتها) و آرماتورها بايستي از
نمع آجدار ۸۵۱ با مقاومت تسليم حداقل
kg/cm2 3000 و بدون زنگ زدگي باشد.
صفحه 129:
۴ ده سانتیمتر از انتهاي بولتها که بعد از اجراي
فونداسیون در معرض هواي آزاد قرار ميگیرند
بايستي گالوانیزه شوند.
6- پوشش بتن )99 میلگردها بايستي. حداقل ۲۳0
7 باشد.
7 در زیر خونداسیون بايستي به ضخامت. 6۳۱10
بتون مگر با عیار 150 0/۳03 اجراء گردد.
8- قالب بندي فونداسیونها بايستي از نوع فلزي یا
چوبي باشد. در صورت استفاده از cus ثابت
آجري جهت جلوگيري از هدر رفتن شیره بتن سطوح
داخلي قالب بايستي با نایلون و بطرز مناسبي
پوشانده شود.
صفحه 130:
۶- فاصله خالي در نظر گرفته شده بین
فونداسيون و بيس يليت جهت رگلاژ
بايستي با ابعاد 5< 2100< 100
سانتيمتر با بتن با عیار 300 9/۳03
بطورکامل پر شود.
10- - تمام اصول ارائه شده در مبحت بتن
مقررات ملي ساختمان (از قبیل
a توت عمل آوردن 3 آب دادن بتن
...) بايستي در اجراي قونداسیونها""
رعايت كردد.
1- در صورت وجود پل در طول مسير
پروژه بايستي جهت اجراي فونداسيون
برروي آنها, هماهنگيهاي لازم با اداره کل
صفحه 131:
پایه چراغ برق
- پایه فلزي لولهاي با پوشش رنگ
- پایه فلزي چند وجهي با پوشش رنگ
- پایه فلزي چند وجهي با پوشش
گالوانیزه
صفحه 132:
چراغ برق
*- چراغ ارائه شده بايستي مطابق طرح
روشنائي پیوست از نوع بخار سدیم فشار قوي
oly دایکاست خياباني مدل شرکت باشد.
2- - بدنه چراغ از ز نوع آلومینیوم تزريقي تحت
فشا ر(دایکاست) 4 رنگ کورهاي یا
الكترواستاتيك ِ ِ
3- رقلکتور از نوع آلومینیوم انودایز شده با
درجه خلوص %99/99 و یا ابكاري شده تحت
خلاء.
4- درجه حفاظت محفظه لامپ و رفلکتور
حداقل ۱۳55 ومحفظه قطعات الكتريکي ۱۳45
و جهت آببندي حتما از واشر سيليكوني
a ee oe
صفحه 133:
©6- حباب چراغ بايستي در مقابل شوك حرارتي,
ضربه و تغيير رنك مقاوم بوده و كاملاً شفاف و
بدون هیچگونه حباب هوا در داخل آن باشد.
7- لامب بخار سدیم فشار قوي با عمر 24000
یا 48000 ساعت يكي از انواع اسرام فیلیپس یا
شلوا
5 و در صورت استفاده" 7 5 ویر fia
تأئيديه از آزمايشكاه معتبر ارائه كردد.
9- ایگنایتور مخصوص لامپ فوقالذکر از
نوعتري استار(51۸8 ۲8۱) , مدار ساخت IG)
0 با آنشکار (۱۸2۱۷) و در صورت استفاده از
انواع دیگر بايستي قبلاً به تأئید کارفرما برسد.
صفحه 134:
- فازن اصلام ضریب قدرت از نوع رهشاد و در صورت
استفاده از انواع دیگر بايستي تأئیدیه از آزمایشگاه معتبر
ارائّه گردد.
1- سیم کشي داخلي از نوع نسوز
2- داراي قفل ضدزنگ مطمئن.
3- تمام پیج و مهرهها و سایر قطعات فلزي مورد
استفاده در چراغ بايستي گالوانیزه باشد.
صفحه 135:
توري فلزي ( گابیون )
*توري فلزي جهت سيل بند. حصار كشي و حفاظت كنار جاده
هاء بستر رودخانه ها در مقابل خوردگي و زیر سازي سد. کنار
درياء نقاط كوهستاني و غیره مجرد استفاده قرار میگیرد.
تولید توري فلزي از سال 1356 در این شرکت آغاز و
بصورت رول بعرض 1 ۰ 1.5 ۰ 2 9 3 متر و بطول 40 الي 60
متر و همچنین به فرم جعبه اي بابعاد 15 * 1 * 1 به
سروته مي باشد.
ماد اولیه توري مذکور از مفتول نمره 3 گالوانیزه و
بصورت سه لاپیج با چشمه هاي 10 * 8 سانتیمتر است.
صفحه 136:
صفحه 137:
صفحه 138:
تابلو هاي اطلاعاتي
#؟کیلومتر شمار
| ۸
A cast ۱
۵ رررث lat
پیش آگاهي وج سم
m L150 m 600
#تائید کننده راه
#جهت نما
صفحه 139:
a ۳
#جدا کننده ی مسير
“آئينه ی محدب
LED i
#چراغ راهنمایی و رانندگی
#چراغ راهنمایی
صفحه 140:
يايان