صفحه 1:
به نام خدا مبانی فناوری اطلاعات

صفحه 2:
تاثیر فناوری اطلاعات بر اقتصاد و تجارت

صفحه 3:
مقد مه ۰ در استرالیا نرخ رشد شاغلان در این بخش در سالهای 2 تا ۲۰۰۰ بیش از ۳۰ درصد بوده است. ۰ در ایرلند این نرخ برابر ۱۸ درصد در فاصله سالهای ۲ می باشد. ۰ این همه حکابت از تثبر مثبت فناوری اطلاعات بر اقتصاه دارد.

صفحه 4:
اقتصاد دیجیتالی در اقتصاد جدید که مبتنی بر شبکه های کامپیوتری است محيط كسب و کار در حال تبدیل به محیطی دیجیتالی است. ۰ واژه های : اقتصاد دیجیتالی "اقتصاد اینترنتی “اقتصاد مبتنى بر شبكه "7" اقتصاد مبتنی بر وب

صفحه 5:
بازارهای الکترونیکی فضاهلیی است که امکان تعاملات تجاری بین خریداران و فروشندگان را به صورت تحت وب ایجاد می کنند. پس اقتصاد دیجیتالی : ۰ ارتباط بين تولید كنندكان و مصرف کنندکان ببشتر و فاصله بين آنها كمتر مى شود زیرا فناوری اطلاعات مرزهای جغرافیایی را از بين خواهد برد. ‎٠‏ مفاهيمى جون كسب و كار الكترونيكى » تجارت الکترونیکی و بازاریلبی بلادینگ تعریف مى شود.

صفحه 6:
تجارت الكترونيكى ( © !1 15-001111116) تجارت الکترونیکیبه معنی انجام تجارت کالا و خدمات با استفاده از ارتباطات راه دور و ابزارهای مبتنی برکن می باشد. سبه طور کلیعی توان گفت تجارت الکترونیکی بر سه جنبه خرید» فروش و مبادله با استفاده از روشهای الکترونیکی تاکید دارد.

صفحه 7:
كسب و کار الکترونیکی(-] ‎(Business‏ ‏به اجرای کسب و کاربا استفاده از ارتباطات راه دورحی باشد. به عنوان منال ثبت و صدور مجوز مبتنى بر اينترنت» ثبت نام اینترنتی. كسب و كارالكترونيكى از معناى وسيعترى نسبت به تجارت الكترونيكى برخوردار است و شامل هر فوع كسب و كار الكترونيكى مى شود. EC + BI + CRM + SCM + ERP ‘lectronic Business Electronic Commerce jusiness Intelligence ‘ustomer Relation Management SCM=Supply chain management ERP=Enterprise Resource Planning

صفحه 8:
تاریخجه تجارت الکترونیک ۰ از اواخر دهه ۱۹۷۰ مورد توجه قرار گرفت ۰ ایتدا (۲۲۵05۲6۲ ۴۱۷۷۵ ۲)۲۱۵6۲۲۵۲۱ ۲۳مطرح گردید و ‎«Mt 7 yo EDI(Electronic Data Interchange) ju‏ ۰ بالاخره د ر ۱۹۹۰ به معنای فعلی گردید.

صفحه 9:
ابعاد تجارت الکترونیک Electronic The Core of Commerce Electronic Areas Commerce I 1 8 3 = = Traditional Commerce Digital Process Physical Process Physical Agent info@vdsoft.ir - Hamidreza Talebi

صفحه 10:
انواع سازمان از حیث بهره مندی تجارت الکترونیک (Brick 300 ‏سازمان سنتی(۷۱۵۲۲۵۲‎ ۰ (Click and Mortar) sai ‏سازمان نیمه‎ * (virtual) 5 jee glojlw °

صفحه 11:
انواع تجارت الکترونیک ‎٠‏ تجارت الکترونیک مبتنی بر شبکه ارتباطی عمومی ‏۰ تجارت الکترونیک مبتنی بر شبکه خصوصی

صفحه 12:
انواع تجارت الکترونیک ‎B2B(Business to Business)‏ ‎B2C(Business to Consumer) or C2B‏ ‎B2A(Business to Administrator)‏ ‎C2C(Consumer to Consumer)‏ G2C(Government to Citizen)

صفحه 13:
انواع تجارت الکترونیک ‎MC(Mobile Commerce)‏ * * G2G(Government to Government)

صفحه 14:
مزایای تجارت الکترونیک گسترش بازارهای محلی به بازارهای ملی و بين المللی دسترسی سریع به اطلاعات دقیق تجاری و حذف تلفات زمانی کاهش هزینه های تبلیغات و سربار ارتقای رفاه عمومی مردم افزایش رقابت و ارتقای کیفیت محصولات و خدمات افزایش سرمایه گذاری و در آمد کاهش هزینه های تولیده پردازش, توزیع»ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات

صفحه 15:
مزایای تجارت الکترونیک ایجاد فرصت های شغلی جدید امکان خرید محصولات و خدمات از سراسر جهان و در مدت زمان محدود کسترش فضای انتخاب برای مشتریان افزلیش سرعت تحویل محصولات و خدمات جه ویژه فرآورده های دیجیتالی و بهبود زنجیره عرضه امکان شرکت در حراج های مجازی امکان ارتباط مشتریان در فضای الکترونیکی و تبادل ایده و انتقال تجربیات تجاری بهینه سازی ارتباط خریداران و فروشندگان از طریق حذف واسطه ها

صفحه 16:
معایب تجارت الکترونیک مشکلات امنیتی تعاملات تجاری از طریق شبکه های کامپیوتری. کاهش حجم فروش و سطح در آمد مردم. تضعیف بازارهای داخلی و انتقال فوری تقاضایهای داخلی به رقبای خارجی. کاهش نیروی شاغل و افزايش فرخ بیکاری.

صفحه 17:
چرخه تجارت |« فعالیت های پیش از فروش(۳۲6-5۵۱65) ‎(Execution )aloles pleut .¥‏ ‎(Settlement) lar aqui .Y‏ ۴ خدمات پس !3 ‎(After-Sales) i993‏

صفحه 18:
ECommerce Transactions 4-Phase Model 4. Request 2. Negotiation Dealer Performer Customer Seller Buyer Shop 4, Feedback 3. Performance 1st phase: Customer finds a business partner 2nd phase: Customer and performer negotiate and finally commit transaction details (products, quantity, quality); commit might include payment

صفحه 19:
ECommerce Transactions 4-Phase Model 4. Request 2. Negotiation Dealer Consumer @ Performer ustomer Seller Buyer Shop 4. Feedback 3. Performance 3rd phase: Performer carries out the service / manufactures and delivers the goods 4th phase: Customer gives feedback; pays for the service / for the goods Feedback is important for long-term positive customer relationship Payment: Depending on the business model, payment might be moved to end of 2nd phase (pay before performance) or to the end of 4th phase (pay after delivery)

صفحه 20:
ECommerce Transactions 4-Phase Model 1, Request 2. Negotiation Dealer Consumer 8 Performer Custome: Seller Buye Shop 4, Feedback 3. Performance Structure: An electronic transaction phase itself might be composed of subordinated electronic transactions.

صفحه 21:
Business to Customer (B2C) Request Negotiation e Enterprise Private Software Person System Feedback Performance Examples: Online - Shops (Amazon, BOL, etc.) 2 Local services (e.g. traffic information service) a News, publication services

صفحه 22:
Business to Business (B2B) Employee 1 Request Negotiation 1 Employee Enterprise Enterprise System System Feedback | Performance Examples Supply chain Electronic procurement 2 Vertical industry tendering and bidding systems (e.g. in the maritime industry)

صفحه 23:
طبقه بندی سیستم پرداخت ۱ ۱ ‏پرداخت مستقیم‎ ٠ slo AG ‏اه وه وه تفه رید‎ 3 ‏فروشنده ب‎ ۱ ‏پرداخت غیرمستقیم‎ ٠ ۲ نک از پذیرد. از طریق حسابهای بانکی و با واسطه بانک انجام می يذير زطرد ۲

صفحه 24:
روشهای پرداخت الکترونیکی ‎٠‏ استفاده از کارت الکترونیکی ‎0 ‎0 ‎0 ‎0 ‎(Visa-Master) 6 Wel oS ‏شارژ کارت(۳۰ تا ۴۵ روز) ۴۷۵0۲655 ۸۳6۲۱6۵0 ‏کارت بدهی(مستقیمً از حساب جاری شخص برداشت می شود) کارت خرید ‏۰ روش پرداخت شخص به شخص چک های الکترونیکی

صفحه 25:
‎ta wo 3‏ ره روشهای پرداخت الکترونیکی ‎٠‏ کارت هوشمند ۰ _ از نظر ارتباط کارت با کارتخوان ۰ کارت هوشمند تماسی ۰ کارت هوشمند غیرتماسی ‎٠‏ کارت هوشمند ترکیبی(تماسی و غیرتماسی) 0 از نظر نوع تراشه به كاركيرى شده در كارت کارت با حافظه ساده(فقط از حافظه برای نگهداری اطلاعات استفاده می نماید) کارت با حافظه هوشمند(علاوه بر حافظه +سخت افزار هم دارد) کارت هوشمند میکرو کنترلی(از پردازشگر با پروسسور برخوداراست) کارت هوشمند کریپتوکنتیلی(علاوه بر پردازشگر از عملیات رمزنگاری نیز برخوردار ‎(emt

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان