صفحه 1:
روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان
307
صفحه 2:
"" در شرطی سازی پاولفی دو فرایند اساسی وجود دارد:
* فراگیری عبارت است از: یادگیری یک پاسخ بر اساس مجاورت محرک شرطی و
غیرشرطی.
"! خاموشى عبارت است |
شرطی (پودر گوشت)
صفحه 3:
'"! شرطى شدن كلاسيى كمك زيادى به بقاى افراد مى كند.
ا شدن کلاسیک است که باعث می شود دستمان را قبل از سوختن
0 در زمینه درمان ترس ها, فوبی ها و
os! اضطرابی 0۳ 0۳ عادات نامطلوب نظیرترک سیگار مورد
استفاده فرار گرفت:
صفحه 4:
واتسون و رینر نقش شرطی شدن کلاسیک در هراس
ها را روى كودكى به نام البرت نشان دادند
'" شرطى سازى تقابلى روشى مبتنى بر شرطى شدن
کلاسیک است که در آن محرک مولد ترس, با پاسخ
(ee Meret CSL Sept ل bem |
صفحه 5:
ان و ترس sk مشابه است.
"" واتسون و رينر نقش شرطی شدن کلاسیک در هراس ها را روی
كودكى به eli البرت 9 دادند
Gb w™ سازى تقابلى روشى مبتنى بر شرطى شدن كلاسيى است كه
vl 5> 0 ا لال ا ا ل ا ل
yee eta pt]
صفحه 6:
[۳ eer vmtpt ttn mul ptr mort am
انسانء, از جمله بيجيده ترين فعاليت هاى او را
ميتوان بر حسب شرطى شدن تبيين كرد.
* از این لحاط ان ها معتقد بووند که انسان, اصولا
هيج تفاوتى با حيوانات سطح بايين تر ندارد و هر
فردىء به همان نحوى كه شرطى شده است, عمل
ف كد
صفحه 7:
= ا 177
نااموخته يا خاموش کرد.
صفحه 8:
2
ا ا
a او به دلیل خدمات و تحقیقات ارزنده soul 20 روانشناسى تربيتى
00
صفحه 9:
"! نظريه ثرندايى سه قانون اصلى (آمادكى, ۳
اثر) داشت و ينج قانون فرعى يا ثانوى به شرح زير :
Sheep eee ار را te
دكارى زرلا به كار مى اريم ذا لزن كله يكك به سيج به
اماكى رشك كارب وخالت هاف كذرا مول
| ل ا L cog p20 moines
صفحه 10:
ا Te Peper age 0 نا رل برای افراد
مختلف, prove) moony e-50
۴ طبق این مفهوم, ما به موقعیت های جدید بر اساس
پاسخ چندگانه برسد.
"" هر جه شباهت بين دو موقعيت بيشتر باشد انتقال بهتر و راحتتر صورت
صفحه 11:
eee Berl Peon CCl i 0( نیاز دارد.
يعنى جيزى كه اثركذار است به همراه يى جيز خنثى ارائه مى شودء بعد در
طی زمان و به تدریج, محرک اثرگذار حذف می شود و عناصر محرک خنثی
به موقعیت ال |
صفحه 12:
میگوید رفتارهایی که پیامد مثبت دارند نیرومند می شوند و
gC) ا ere yep] Pewee 1[
1291 1 Ugild Grogs HLS) psi 9 pi a Slrisi ago SoS ™
صفحه 13:
"" ترندايى نظريه انضباط صورى را رد كرد و ثابت كرد كه هر جه شباهت بين
© انديشه های غلبه عناصر و پاسخ از راه قیاس وی را میتوان سرآغاز نظریه
SpSob Gisluas ly 0520
صفحه 14:
٩ اسکینر, دنیای معاصر
است.
و لت 1
۳ azuti aS sous wild
صفحه 15:
عامل ايجاد کننده 3 نگهدارنده 2 5 است.
صفحه 16:
" اسکیند با ار ری Jl و استفاده از
نظریه شرطی سازی کنشگر خود را تدوین کرد.
كه از علاقه هاى اصلى 0 بيوند sb ai9h yolo آزمایشگاهی به
ی
صفحه 17:
۴ کارهای او به ایجاد ی
۴ امروزه که بر پایه انديشه های اسکینر شکل گرفته
صفحه 18:
۱
موثر بوده است
صفحه 19:
الا سای ار اه است. در اين
رويكرد. فرض بر اين است که فرد SES See renee] ean no
p ICD) ا ۳[
صفحه 20:
30 بندورا الكوى تعيين كرى متقابل را مطرح كرد كه مركب از سه عامل
ص مس حت له رار اسان ار رلك
صفحه 21:
اا ۳ از تقویت بیرونی نیرومندتر است.
۳ |
كند.
و
صفحه 22:
" يكى از مهمترين ا ا ل كن بوده که
ما از راه دیگران می آموزیم.
LJ یک اصطلاح کلی برای تغییر الگوهای فکری است که
تصور می شود علت هیجان يا رفتار اشفته باشد.
صفحه 23:
۳
1 و 0 ees ape
صفحه 24:
"ا ديدكاه زيربنايى الككوى شناختى اين است كه
0 باشند.
"" در فرایند تقویت, محركى يا رويدادى موجب نيرومند شدن يا افزايش احتمال
وقوع رفتار يا رويداد قبل از خود مى شود.
صفحه 25: