متدولوژی های تولید و توسعه نرم افزار
اسلاید 1: هدف2یادگیری موثرترین روشها برای افزایش کیفیت نرمافزارهرچه روش اتخاذ شده به تصمیمگیریهای کلان پروژه مربوط باشد، ...اثربخشی بیشتری بر کیفیت محصول تولیدی خواهد داشت.لذا، متدولوژیهای تولید و توسعه نرمافزار از اهمیت بالایی برخوردارند.
اسلاید 2: هدف3یادگیری موثرترین روشها برای افزایش کیفیت نرمافزاراز طی بیش از دو دهه قبل تاکنون، معماری شیء گرا (OO) بر صنعت نرمافزار حاکم بوده است.از این رو بیشترین تلاش در تدوین متدولوژیها، در حوزه شیء گرایی بوده است.هرچند معماریهای طراحی و پیادهسازی مانند Agent orientedBusiness orientedAspect orientedSubject orientedRole orientedCollaboration orientedدر سالهای اخیر معرفی شدهاند، ولیاما معماری سرویسگرا (SOA) با بیشترین اقبال در صنعت نرمافزار مواجه بوده است.
اسلاید 3: هدف4یادگیری موثرترین روشها برای افزایش کیفیت نرمافزاربه دلیل رویکرد سازمانها به اصلاح فرآیندهای کاری و ...آگاهی از اثربخشی اصلاح فرآیند و مکانیزه کردن آن و ...لزوم استفاده از اینترنت به عنوان بستری با سرورهای ناهمگون و ...اهمیت بهکارگیری موثر نرمافزارهای موجود با هر معماری در قالب معماری جدید ...معماری سرویسگرا (SOA) رشد و توسعه داده شد.در SOA ابزارهایی پدید آمدند که فاصله بین مدلسازی تا پیادهسازی را بسیار کوتاه کردند و ...امکان اعمال تغییرات سریع و قابلیت استفاده مجدد در سطوح مختلف را فرآهم آوردند.از اینرو شناسایی معماری SOA و ابزارهای آن اهمیت بسیاری در مهندسی نرمافزار دارد.بنابراین شناسایی و بکارگیری متدولوژیهای حوزه سرویسگرایی اهمیت زیادی دارد.
اسلاید 4: هدف5یادگیری موثرترین روشها برای افزایش کیفیت نرمافزارعلاوهبر تمرکز بر متدولوژیهای توسعه نرمافزار بر پژوهشهای اخیر در حوزه استفاده از دادهکاوی و یادگیریماشین در افزایش کیفیت پروژهها و محصولهای نرمافزاری نیز میپردازیم.
اسلاید 5: طرح درس6کابردهای دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزاراهمیت و رویکرد استفاده از متدولوژیهای چابک در توسعه نرمافزارعلائم شکست در پروژههای نرمافزاریعلل شکست در پروژههای نرمافزاریتجارب بدست آمده از پروژههای نرمافزاریبیان معماری سرویسگرا و مقایسه آن با شیءگراییچگونگی توصیف موارد کاربری موثرتوصیف موارد کاربردی در SOA با BPMNشناسایی جنبههای مهندسی نرمافزار با RUPمعرفی جنبههای بارز متدولوژیساختار استاتیک و مرتبط با فرآیندساختار پویا مبتنی بر تکرارموارد کاربری نقطه اتصال اکثر متدولوژیهای توسعه نرمافزاراصلیترین فرآیندهای مهندسی نرمافزر با دیسیپلینهای RUPآزمون اکتشافی نرمافزار
اسلاید 6: فعالیت دانشجویان71) انتخاب و تصویب پروژهای برای تولید محصولی نرمافزاری تا بخشهایی از مفاهیم درس در آن اجرایی شود.در انتخاب پروژه، دانشجو بایستی ایدهای نوآورانه داشته باشد تا در طول ترم از ابعاد مختلف مهندسی نرمافزار مورد بررسی قرار گیرد.2) انتخاب و تصویب مقالهای در حوزه کابرد دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزار3) تولید و ارائه فرآوردههای پروژه بر اساس برنامهریزی صورتپذیرفته در کلاس4) انتخاب و تصویب مقالهای در حوزه متدولوژیهای توسعه نرمافزار مبتنی بر معماری سرویسگرا5) ارائه مقاله کاربرد دادهکاوی و یادگیری ماشین در مهندسی نرمافزار6) ارائه متدولوژی در حوزه معماری سرویسگرا
اسلاید 7: ارزشیابی8تولید باکیفیت فرآوردههای پروژه نرمافزاری (6 نمره)ارائه مقاله در کاربرد دادهکاوی و یادگیری ماشین درمهندسی نرمافزار (3 نمره)ارائه متدولوژی در حوزه معماری سرویسگرا (3 نمره)پایان ترم (8 نمره)
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.