برق و الکترونیکعلوم مهندسی فیزیکعلوم پایه

محاسبات روشنايی معابر

صفحه 1:
, شدت روشنايي متوسط جهت رویت اجسام» اشیاء . , یکنواختی روشنايي در حد مورد نیاز بری از چشم زدگی بویژه برای رانندگان وسائط نقلیه

صفحه 2:
سطح معیر در محاسیات رو‌شنایی

صفحه 3:
آزاد راه بزرگ‌راه خیابان رایط بین اصلی و فرعی خیابان فرعی کوچه اتومبیل رو پیاده رو محل عيور عابر يياده توصیه ] ندسان روشتایی امریکا) جدول ۱ اع شدت روشتابى لاهم جهت سایر (توصیه انجمن مهندسان روشنایی

صفحه 4:
جدول ۲ -۶ شدت روشنایی متوسط خیابان براساس حجم عابرین و ترافیک (توسيه انجمن مهندسان روشنایی امری ]

صفحه 5:
شدت روشنایی متوسط براساس انوع ليسي يسان أخيايانهاى اصلى با تواكم ‎١١٠0‏ وسيله نقليه در ساعت درهر طرف خیایان اصلی با حجم ترافیک ۵۰۰ وسیله نقلیه در ساعت در هر طرف | خیاباتهای رابط بین تقاط مسکوتی و خیابانهای اصلی اخیابانهای واقع در مناطق مسکونی

صفحه 6:
سطح معیر در محاسیات رو‌شنایی

صفحه 7:
7 ‎af‏ ‏با توجه به ايدكه در روشنايى معابى تنها نور مستقيم داريم, لذا نور چرراغها در یک 1 اسيان درون استوانه اى به قط 211 توزيع مى شود و بنابراين نسبت سطح مب به سطح جانبى استوانه تعيين كننده ضريب بهره سيستم مى باشد و جون طول استوانه ومعبس برابى استه لذا نسبت عررض معبى به محيط دايره به قط 211 تعيين كننده ضريب بهمره است كه سازندكان جرراغها نسبت شار مفيد به شار هم ‎tle‏ را اندازه گیری و به صورت يك نمودار ودر سيستم نسبى براى هص عرض 8به نسبت ارتفاع نصب 11 ارائه مى كندد تا نياز به تبديل رای شرایط كوناكون نباشدة

صفحه 8:
‎aires‏ بت

صفحه 9:
(UTILIZATION CURVE 1 5 Tego, ts 30 ts tw ” ‏کی وان‎ OF ‏مه موی‎ La Cutt reed ‏معد صم اسيم‎ ١ ‏يي‎ trey ‏(الف)‎ , ‏منحنى ضريب بهره جراغهاى روشنايى معابر‎

صفحه 10:
در روشنايي معابر منحنی های پخش نور دارای شرایط زیر هستند: 1- همه چراغها دارای منحنی های پخش نور مستقیم هستند. 2- منحنی های پخش نور نامتقارن هستند. 3- در روشنايي معابر دو جهت داریم: ۶ 1-3- طرف خیابان که از محور چراغ به سمت خیابان را طرف خیابان می نامیم. 3-2- طرف پیاده رو که از محور چراغ به سمت پشت چراغ را طرف پیاده رو می نامیم. * لذا دو دسته منحنی های قائم و افقی داریم.

صفحه 11:
موقعیت یک نقطه در خیایان نسبت به محور چراغ

صفحه 12:
: __ با ‎SiS ee‏ بش تصب رویرو ‎ ‎ ‏عکل ۱۱ - ۶ ترتیب نصب هرا غهای خیایانی ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
Nd ge leg me ‏وخ زو‎ ‎(TI OO‏ اد ‎COO‏ 1 ‎TEN‏ ‏ل ۸۸ ‎SSS ‎۱ AND ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
۱۰/۵ Yoooo ۱۳/۵۱۵ ۴۵۰۰۰ ‏تا‎ ۰ ۱۸۲ ۵ qoooo ‏تا‎ ۰0 جدول ۶-۶ ارتفاع نصب ‎gle‏ براساس شار نورى لامب

صفحه 15:

صفحه 16:
شروط تامین بکنواختی * برای کنترل یکنواختی بايد ميزان شدت روشنابي 12 در نقاط مختلف م ازسطح 4 محاسبه شود كه با تقسيم بندى سطح خيابان به « قسمت. از رابطه زير بدست آورده مى شود: ‎Cos)‏ فط ۳ رت شدت روشنايي حداقل: وج شدت روشنايي حداکثر؛ م6 شدت روشنايي متوسط اولیه : ۴راراهحوی شروط یکنواختی : مطابق استاندارد در جدول زير ارائه شده است:

صفحه 17:
نقلیه در ساعت در هر طرف خیابان اصلی باحجم ترافيك ۵۰۰ وسیله نقلیه در ساعت در هر طرف خیابانیای رابط بین نقاط مسکونی و خیابانپای اصلی خیابانیای واقع‌در مناطق مسکونی

صفحه 18:
* 1- تعیین شدت روشنايي * نوع طرح نصب چراغ ‏ * 3ارتفاع پایه و نوع چراغ * 4-محاسبه فاصله چراغها * 5-کنترل یکنواختی در دو محور جراغها و مابین آنها

صفحه 19:
2 ۴ : جدول ۲ - ۶ شدت روشنابی متوسط خیابان براساس حجم عابرین و ترافیک (توصیه انجمن مهندسان روشنایی امریکا )

صفحه 20:
بهره نورى تقريبى (لومن بر وات) ۱۷۵-۰ ۱۷۵-۰ Yoo Joos. Fem lho ‏موا ووو‎ ۴۰-۰ جدول شماره ۶-۷ مقایسه لامپهای مورد استفاده در معابر

صفحه 21:
منحتی ضریب گاهش‌نور براثر کثیف شدن سطح چراخ

32,000 تومان