صفحه 1:
, شدت روشنايي متوسط جهت رویت اجسام» اشیاء .
, یکنواختی روشنايي در حد مورد نیاز
بری از چشم زدگی بویژه برای رانندگان وسائط نقلیه
صفحه 2:
سطح معیر در محاسیات روشنایی
صفحه 3:
آزاد راه
بزرگراه
خیابان رایط بین اصلی و فرعی
خیابان فرعی
کوچه اتومبیل رو
پیاده رو
محل عيور عابر يياده
توصیه ] ندسان روشتایی امریکا)
جدول ۱ اع شدت روشتابى لاهم جهت سایر (توصیه انجمن مهندسان روشنایی
صفحه 4:
جدول ۲ -۶ شدت روشنایی متوسط خیابان براساس حجم عابرین و ترافیک
(توسيه انجمن مهندسان روشنایی امری ]
صفحه 5:
شدت روشنایی متوسط براساس
انوع ليسي يسان
أخيايانهاى اصلى با تواكم ١١٠0 وسيله نقليه در ساعت درهر طرف
خیایان اصلی با حجم ترافیک ۵۰۰ وسیله نقلیه در ساعت در هر طرف |
خیاباتهای رابط بین تقاط مسکوتی و خیابانهای اصلی
اخیابانهای واقع در مناطق مسکونی
صفحه 6:
سطح معیر در محاسیات روشنایی
صفحه 7:
7
af
با توجه به ايدكه در روشنايى معابى تنها نور مستقيم داريم, لذا نور چرراغها در یک 1
اسيان درون استوانه اى به قط 211 توزيع مى شود و بنابراين نسبت سطح مب
به سطح جانبى استوانه تعيين كننده ضريب بهره سيستم مى باشد و جون طول
استوانه ومعبس برابى استه لذا نسبت عررض معبى به محيط دايره به قط 211
تعيين كننده ضريب بهمره است كه سازندكان جرراغها نسبت شار مفيد به شار هم
tle را اندازه گیری و به صورت يك نمودار ودر سيستم نسبى براى هص عرض
8به نسبت ارتفاع نصب 11 ارائه مى كندد تا نياز به تبديل رای شرایط
كوناكون نباشدة
صفحه 8:
aires بت
صفحه 9:
(UTILIZATION CURVE
1
5
Tego, ts 30 ts tw
” کی وان OF مه موی La Cutt
reed معد صم اسيم ١ يي trey
(الف) ,
منحنى ضريب بهره جراغهاى روشنايى معابر
صفحه 10:
در روشنايي معابر منحنی های پخش نور دارای شرایط زیر هستند:
1- همه چراغها دارای منحنی های پخش نور مستقیم هستند.
2- منحنی های پخش نور نامتقارن هستند.
3- در روشنايي معابر دو جهت داریم:
۶ 1-3- طرف خیابان که از محور چراغ به سمت خیابان را طرف خیابان می نامیم.
3-2- طرف پیاده رو که از محور چراغ به سمت پشت چراغ را طرف پیاده رو می
نامیم.
* لذا دو دسته منحنی های قائم و افقی داریم.
صفحه 11:
موقعیت یک نقطه در خیایان نسبت به محور چراغ
صفحه 12:
:
__ با
SiS ee بش تصب رویرو
عکل ۱۱ - ۶ ترتیب نصب هرا غهای خیایانی
صفحه 13:
Nd ge leg me وخ زو
(TI OO اد
COO 1
TEN
ل ۸۸
SSS
۱ AND
صفحه 14:
۱۰/۵ Yoooo
۱۳/۵۱۵ ۴۵۰۰۰ تا ۰
۱۸۲ ۵ qoooo تا ۰0
جدول ۶-۶ ارتفاع نصب gle براساس شار نورى لامب
صفحه 15:
صفحه 16:
شروط تامین بکنواختی
* برای کنترل یکنواختی بايد ميزان شدت روشنابي 12 در نقاط مختلف م
ازسطح 4 محاسبه شود كه با تقسيم بندى سطح خيابان به « قسمت. از
رابطه زير بدست آورده مى شود:
Cos) فط ۳ رت
شدت روشنايي حداقل: وج
شدت روشنايي حداکثر؛ م6
شدت روشنايي متوسط اولیه : ۴راراهحوی
شروط یکنواختی : مطابق استاندارد در جدول
زير ارائه شده است:
صفحه 17:
نقلیه در ساعت در هر طرف
خیابان اصلی باحجم ترافيك ۵۰۰ وسیله
نقلیه در ساعت در هر طرف
خیابانیای رابط بین نقاط مسکونی
و خیابانپای اصلی
خیابانیای واقعدر مناطق مسکونی
صفحه 18:
* 1- تعیین شدت روشنايي
* نوع طرح نصب چراغ
* 3ارتفاع پایه و نوع چراغ
* 4-محاسبه فاصله چراغها
* 5-کنترل یکنواختی در دو محور جراغها و مابین آنها
صفحه 19:
2
۴
:
جدول ۲ - ۶ شدت روشنابی متوسط خیابان براساس حجم عابرین و ترافیک
(توصیه انجمن مهندسان روشنایی امریکا )
صفحه 20:
بهره نورى تقريبى
(لومن بر وات)
۱۷۵-۰
۱۷۵-۰
Yoo
Joos.
Fem lho
موا ووو
۴۰-۰
جدول شماره ۶-۷ مقایسه لامپهای مورد استفاده در معابر
صفحه 21:
منحتی ضریب گاهشنور براثر کثیف شدن سطح چراخ