صفحه 1:
صفحه 2:
* تولید محتوای الکترونیکی به منظور استفاده از برنامههای چند رسانه ای
و مالتی مدیا انجام میشود و هدف اصلی آن آموزش دروس برای دانش
أعوران ميباشد. با استفاده ار آين عحتواها دانش أموران منتواسشد درونيق
خود را بصورت صداء ahs پاور پوینت, متن و يا انيميشن دريافت كنند.
این محتوا به كونه ای لید مشو كه بحو اكير زرا برای حصن
تسهیل بخشد. برای مثال برای آموزش دروس مربوط به ریاضیات, باید
نك به نى فردولها: متسئلعها و توضيحات شر اده شود ممكن ارس
مسائل gel, به صورت تمايشى بابد فا براى دائش آدور مامون 9
نشود. علاوه بر موارد گفته شده. گاهی محتوای آلکترونیی میتواند بصیر ۴
ju gl all, sil طراحی شده باشد که تفهیم مطالب را برای کارب
اسان ميكند
SF,
4
صفحه 3:
* مومین ورگی بت محتوای الکتروتیکی خوب رساندن ما به مخاطب
for ese)
۰ گاهی هدذف حل تمرین بدون حضور شما توسط مخاطب است و اگر
محقق شود شما به هدف خود رسيده ايد.
* كافى هدف از توليد ای الکترونتکی [ » یادگیری گا
ار صصی موزشی ری کام به
eT RE Ory, eT ال
pow
ا Pe eave eneercary Al |pee err prs «) (ey Pre rc mrerer
ال ا ا ya ۱
مفيد واقع شود به شما به هدف خود رسيده ايد.
صفحه 4:
- در ل داده ها یه مستوای الکترونیکی از سال اه با یل نا ۴
دای آعاز شد. اولين بار با بتديل عناية ديدي يه كابهاى الكترونيد.]
بركزارى 3 خشواره توليد مختوات الكترونيكى امور ش هأى فتى و حرفا
مطرح شدن عبارت محقوا است.
yore ای و اه ار ادابم رای ای
خاصی طبقه بندی مي شود.اما بايد از اين نکته غاقل نباشیم که هر اطلاعاتی که
و ها کار و2 و ]سلكت اراك اه
* محتوای الکترونیکی مفهومی گسترده است و بطور کلی به هر
رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد, محتوای الکترونیکی گفته می شو
صفحه 5:
زا
الكدرونيكى بد شكل MES
peri onl le 2a5
ee هدف اصلی آنها چیزی جز
Greer reel er enp are)
1
باشد.بحث أموزش مخاطبان مد
مخاطبان نیز عموما قشر
mole orwelee ay ۳۳
هدف یادگیری به محتوای
آوردالکترونیک روی مر
هدف از تولید محتوای الکترونیکی
صفحه 6:
1 es ree اى ا Fe
رای داش SoHo ell AR 5 een ewer eS)
0 rere ee Pee eee
ees ات را ی وا
ار TRS Eb Theo Hees emule eed
ocean tee el SMS ote RCL eres Cen Seine meyer rey
Pale, Selpe, ا ا ل TEMA
ریاضی به صررت تماسی بانشت تا برای داتش آموز ملموستر اشود علاود
Pray ig ane etry cylin e ار ا 1ك
ای ی و رک ای را SIG
27
4
صفحه 7:
: اها الک 5
.محتواهای الکترونیک می تواند بصورت های زیر باشد
٠ ابليكيشن و بانکهای اطلاعاتی
۰ تولید نرم افزاری آموزشی, بازی و سرگرمی
* تولید نرم افزارهایی که از کاربر آموزش میگیرد
* تولید دروس آموزش مطابق با موضوعات کتابهای درسی
صفحه 8:
a
اكه ize الکترونیکی بايد ابندا موصوعات کتابها
eee ۳ تحلیل قرار 1 دانش اموزان بايد
در حيطه الب را فرا گیرند. از اینرو موضوعاتی که
cs 57 ا ل به ای
موصوعات كتانها پاشتد وه خارج از انا
* توجه به سن دانش آموزان برای تهیه محتوای الکترونیکی
اهمیت زیادی دارد. برای مثال برای کودکان بین 7- 12 سال,
نیاز به محتوای ساده تری است. این امر با افزایش ow
يده تر ميشود. به عبارت روشنتر, در نظر گرفتن میزان
و توانمندی کودکان در تأثیرگذاری محتوای الکترونیک
نقش بسزایی دارد.
SF,
4
صفحه 9:
۰ استفاده از مطالبی که بنواند مسائل و موضوعات کتایپا را برای کودکان
مجسوس و عیتي نماید صرورت ارد مجتهای الکترویک به عنوان
مکمل معتواهای آموزشی در کتابها به شمار میرود: از این رو باید در
شرح و توضیحات موضوعات آنها پیش رود.
* محتواهای الکتروتیک باید ذهن دانش آموز را درگیر نماید و او را برای
ارامه خوانن مطالب ترغیب کند. برای مال اساده از پرستهای در
طول ارائه محتوا و یا درخواست از وی برای انجام یک یک آزمایش کوتاه با
سواه د Sc ححتوای الکترونیکی مطلوت وان
ies
صفحه 10:
۹
مزایای || epee محتواهای الکترونیک
* نداشتن محدودیت مکانی
1 yuwlai *
٠ محدود نبودن ظرفيت يذيرش
* در نظر گرفتن استعدادهای فردی
٠ گسترش فرهنگ یادگیری مستقل
٠ استفاده از استادان مجرب در
اال 000
حوزههای
صفحه 11:
۳
مشاوره با نیازهای فردی(دانشجو محوری)
٠ انعطافيذيرى در اصلاح و تغيير محتوا
ار ا ال
٠ افزايش كيفيت ارائه دروس (به دليل ارائه دروس
بهصورت چندرسانهای
delgeady glo yualS +
۰ تکثرگرایی و دسترسی آسان به اساتید متعدد
صفحه 12:
1
: mies بدون تردد mie Oblgauuils « oligel iuilo
شهر براى 0 ل
از Sel sus lLao Serena rere tem icy
00 یت رات
1
اموزش ببینند و فقط برای رفع اشکال از تردد فیزیکی
استفاده نمایند ( مفهوم کلاس معکوس اینجا شکل
Lol. 2945 noi 83> ا Qui aidl.(> S10
Beer bre oe ars] eee Vong VC nNEe Pg Te
.طريق اموزش مجازى و توليد محقوا انتقال مى يابد
صفحه 13:
استفاده از استادان مجرب در
حوزههای گستردهتر
ميتوانيد مدرسين مجرب براى هر كتاب يا هر موضوعى كه ٠
sy) رسد
خاب شده را به صورت جذاب تدریس نمایند را
جهت تولید مجتوای الکترونیکی انتخاب و محتوای
الکترونیکی و آموزش مجازی تولید شده رآ در اختیار
ep NU len pC iCv a 1
صفحه 14:
فراگیران میتوانند در زمان دلخواه با آسودگی خاطر به »
محتوای الکترونیکی دسترسی داشته باشند و اقدام به
one) ie نمايد
صفحه 15:
Pre repr et ea
8 9 aint ib plains roi 59 Wig iS] 5 LMS
نسبت به محتوای چاپی و فیزیکی بیشتر است و
سريع مى
توان محتواي جدید را به دانش پذیران عرضه کرد. pote ae
1
محتواى أموزشى جابى به علت هزينه هاى بالاى توليد و عرضه
محتوا سخت است و اين تغيير دير انجام مى شود. اين اتفاق
ا Sree Sen Pee
cn ۱
كه 00 ۱
نرم افزارها) دیگر استفاده از محتواى
tt UNC DTC Nes) 1
صفحه 16:
صفحه 17:
بسیاری از کپی رایترهای فریلنس به تازگی فعالیت خود را در عرصه تولید محتو
دنبال مشتریان اول خود برای کسب_تجربه و ارائه نمونه کار هستند. ممکن
بااستعداد و توانمند باشند. ولی چون معمولاً امکان ارزیابی دقیق کار آنها وجود ندا
Bais oleae a5 Glan cules
صفحه 18:
گاهی شما برای دریافت محتوای خود برنامه ریزی کردهاید, ولی نویسنده *
ota pal culos شا را تغو باه دلایلی مانت بازتوستی: تحویل آن 1
به تأخیر میاندازد و اين مسئله سبب بهم ریختن زمان بندی شما میشود.
حمیکالبته اگر از خدمات موسسات تولید محتوا و پلتفرمهایی چون
استفاده کنید, میتوانید اطمینان بیشتری از تحویل به موقع و عدم تاخیر
.داشته باشید
صفحه 19:
اختصاص زمان زیاد
معمولاً یافتن یک فریلنسر متعهد و متیحر کار آسانی نیست و ۰
نیازمند اختصاص زمان نسبتاً زیادی است و اگر قرار باشد هر بار از
فريلنسر متفاوتى كمك بكيريم اين فرايند دشوار و زمانير تکرار
.خواهد شد
صفحه 20:
بهتولید محتوای الکثرونیکیهمانطور که در جلسات قبلی کارگاه
rare ne reererrt sal ne pC gee rey T es ا ]|
را برای دانشآموزان ممکن است برای معلمی که علاة
Maren Ey ا ل ا 0 2
carta] DTC TIE TIpTY ا ل |
ery Corea yr rcpt lee tapcerl Brr irae] tng vera] ل ا i
.g ا ا o duloi ay rin adME Yloles »SW> =
re ا SC sae verre
.استانداردی را
1
صفحه 21:
* توازن:
Nbr ne tis اور Cet OS) Waa Bau
© سادكن؟
* ارائه اطلاعات مختصر, طرحهای محدود. نوشتههای کوتاه. محدودیت
ee ۳۹
* تأكيد:
*وجود تقاوت موس روف جزنی که به آل تاکند میشور
0
ا ل 00 Be)
صفحه 22:
اهمیت
rere Teer ne tne ee را
poe (t ل ا
Seon] came vere] erased amcor TU ers am 7
دانش أدوزان را تعونت كتتد, أزن در حالى اس كه نبا (1949) ۱"
Salina als 5 ی ی ی
ناک ا 0
صفحه 23:
* در صفحه اصلی (فهرست) نرمافزار باید,. مخاطب برنامه
مشخص شود؛ ۳
!۱ Yligeluuils sly yiol> sloime aS x9 455 Wis *
ابتدایی گردآوری شده است.
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
رز ان ۱ ار ار
شايع شده أست. (بخصوص دز زنان)
اگرچه افشسركى ر[ ناعم و اندره مى سناسيم افا موضوع ©
۱ ی ea Sse does
.ایجاد می شود
صفحه 28:
۱۱ ee eC جزو اختلالات
REE ee Per a اقب ردكى با خسان oma بتدى شذه
Ss Coe ci ore lous ا
poe OAL Es, Ati ی ان وت
SS Apter me OES SEE كلسي كلنسيتيه محبط اطراف
عمیقا تجبقاثیر قرار
eels el eA les 55 ار ال ای
Commi Ey EN Fe" el carerh و
ا Syley wil oF cuul Gees Beer Siro) vise Wor me DI FP
.بسیار شایع و رایج است
افراد به روشهای مختلفی افسردگی را نجربه می کنند. افسردگی ممکن
اس ا
۱۳ Stars VIE BISVIBY Drie matte ve meee Reape by
.تاثیر گذارد
27
4
صفحه 29:
i
gl:
بیماری ورم مفاصل *
مي ۳
بیماریهای قلبی و عروقی
سرطان
دیابت
ام اس
cee pe nner eal ار
pile a NEE ess a coer ی الات
رن ار
SUBS) rie Oe eve ey
See CS Cae EY Ceme ee Te e eer wre VC Se IN tea ive Ce yenC |
Ree epg erie Agen
ll رتاک SB Cy eer eles aunty
.در طى جند هفته بهبودى علائم و حالات خود را متوجه مى شوند
5-5
صفحه 30:
0
* کاهش انرژی و خستگی
۳
* تغيير در وزن
7
* تا امیدی
* احساس يوجى و بى فايدكن
* بى انكيزه بودن
Se ل
1000
۰ کاهش میل جنسی
* نانوانی در تصمیم گیری
* افکار خودکشی
صفحه 31:
۱۳ ۱۳۹0 1۹1
2
RA Spore) evar ال ل ا ا Ce
۳
تروما یا آسیب در دوران > كودكى: برخى از وقايع بر نحوه ى واكنش ٠
ee Cease Neocon ada ۱
ulenaibers cine ا اي ل
ساختار مغر: 1
Flee 2 ا ل
1 ye RU heres eee
صفحه 32:
Pea ل ری ارس le nants
۱ wl:
. مشکلات تیروئید) . ۰ بیماری م
درد مزمن (ميكرن: 5
(800) اختلال بيش §
jprre slgo jl orlaiw! ا ل ا ان
اروها *
وناك
000
2
2
0 STE gy
.ممكن است كاهى هركز علل افسردكى د
صفحه 33:
۱ ar
سته به شدت علائم : افسردكي مى توائد يه دسته بندى هاى متفاوني تقسيم يلقود. برحي +
[Ea een prea ise randeed PU we Ye Pa eye I را ا ا
أفسردكى شديد و مداوم را تجرية مي كنتد
:اختلال افسردگی به چند دسته طبقه بندی میشود *
ار
00
افسردگی مانیک یا اختلال دوقطبی ۰
روانپریشی *
افسردگی پریناتال (دوران بارداری و پس از آن)
Ps ) ۱
| اس ۱
افسردگی مود ۹
افسردگی [:
صفحه 34:
Solemn sie
رل رز اه از ار از ی زا ۳
ار ار ۱ ۱ ۰ ۱
برای تشخیص اختلال افسردگی عمده دست کم باید پغج علامت از نه
ال ل ۱
کم شدن علاقه به وزانه »
افزایش و یا کاهش چشمگیر وزن وقتی که فرد از برنامه غذایی وبا 1
صفحه 35:
بى قرارى غير طبيعى يا كا
8 ۱۱ cee
احساس بى ارزش بودن يا |
كاهش توانايى فكر كردن, تمركز ويا تصميم SG
الريسيون مكرر © مرق يا داشتن فكر خودكهن با برنامة ايزا
ار ار ۱
Jr ۹ |
2
خلق ٠
جود
2
صفحه 36:
افزون بر داشتن این علائم باید حداقل سه مورد از موارد زیر نیز تا
ا 0
sf ۲
9
پرگویی و ه
اد عم نطروا
صفحه 37:
لاك افسردكى ۳
| م heme pore) ep re
ovr ge peo Fe rer ree nw) red Ove CeCe
sly تشخیص این اختلال , علائم باید حداقل دو سال ادامه داشته
Ie] ieer tran t Come annT Cor Spent) leet 7
Romp hie Ss BCI noe tn ا PSCC eC eae 1 Ros emC
شيوع اين اختلال در زنان بيشتر از مردان است و سير مزمن ترى دارد.
Cee ی ل ل
0 ل ل Ppyre p ec reve ca barirey ra)
کر
۱ T OC] eP yD et an reer)
ار ل یر
ا ll dines en
27
4
صفحه 38:
سر را
:اختلال را داشته باشد
كم اشتهايى يا يرخورى
بی خوابی پا پر خوابی
رت ۳
۱ 1
ضعف در تمرکز پا دشواری در تصمیم sus
احساس ناامیدی
صفحه 39:
در طى اين دوره ي دو ساله اختلال (در مورد oe و نوجوانان *
Bin es Sent An enn es Oem
ار ی
سوء مصرف موادمخدر يا داروهاى طبى) يا يكى از بيماريهاى طبى
Gun) tee ل ا
7 00100
.شغلى و... قرد را به نحو قابل توجهى تحت تاثير قرار بدهد
27
4
صفحه 40:
eon bs pee ل طايه
aS ule) Lilegem L claus Sle oy99 Jools Silo 52 sus!
ل ا اام e al Poste sis reg yore
Eee pe ye ney) oon کی
۳ 1
برای اینکه اختلال دو قطبی در فرد تشخیص داده شود باید یک ۰
قسمت از شيدايى را تجربه كند كه هفت روز طول بكشد. ممكن
ا ا ل ا ل
cee ات ل ل ا ل لات
.باشد
.حالت ا 2 80277
صفحه 41:
و
ل
كاهش خواب
تحریک پذیری
هجوم سریع افکار و گفتار
خود بزرگ بینی
افزایش اعتماد به نفس
ا ل اك
ered 2
زر ار oly هم را همراه ار
ena been شیدایی شدید است
صفحه 42:
روانپریشی
ceceyene len ers ACs lees ار را
Telrad pee با وافعیت راشت سر خی کار ان ردان
.پریشی معروف است که می تواند توهم و هذیان باشد
توهم وقتی است که فرد چیزهایی را می بیند که وجود خارجی
را
olen oni ار
Sl lene Hale tne Oly
صفحه 43:
افسردگی فصلی
از ی را ار ار از ۱
ل Ac ree ا
EaN >t ا Oe Ieee ل ل
علائم اغلب در پاییز شروع می شوند. زیرا روزها کوتاه تر می شوند و در زمستان *
:اذافه مَى يايند
Cerner iy an arr, cr
PSA HIS EC
افزايش وزن
210-111
ار رن ی 22
شود متكامى كه بهار فى ود علائم تمايل به بهبود مى يابد. اين ممكن است مربوط
ابه تغبيز درازيتم قاف بدنی فرد در پاسخ به افزآیش نور طبیعی باشد
صفحه 44:
افسردگی موقعیتی , توسط رویدادها يا موقعیت های خاص ایجاد
ی
تا
۱ مالی *
روبرو شدن با 0
ای ا سد انها اد 0 كي ٠
ها ا
صفحه 45:
ان ار رل ار رن
00
ابثلا به افسردگی غبر معمولی بسیار چالش برانگیر است زیرا فرد ممکن است از
ines tr را
ستگینی در بازوها یا پاها که یک ساعت یا
55 :
صفحه 46:
iti,
افسردكى جقدر شايع است؟
منبع معتبری را نخمین زده که ۱ درصد از (020) مرکز کنترل و با
۱۱۲ yp eel can ee ew Leven en | rere ger pe iON Ege
estas
0000 erent pies) rpm bce aN,
[Perret ا ا ا ا NU eR n rally) weer
می دهند. اغلب مردانی که دچار افسردگی می شوند برای اينکه خود
eee eee een
See Pe Ucn cro] epee] ert م
۳ inert ENN eenC) Terre NgKer)
۹
صفحه 47:
iti,
eve ate) افسردگی چگونه است؟
erate ey) ere rece Pee rey MCS Ben) IW) ted pare Fete be
eevee varesca rit Pp ee bp) Ieee s)
در بيشتر موارد . متخصص يى سرى سؤال در مورد خلق و خوء اشتهاء |
eal | أفتتردكى عى تواند يا ساد
ل مرت بای ری اس توضية به معايله
۰ب م
ا ا ا ا 00
0 ل ro Lass) .cuwl
Bias ea ل Ss oe
۱۳ ECVE TPs PROC HUST SUS] HET DINE PINT) ety Co
eM ES een Ch OER Loe ace
صفحه 48:
9 دارويى
دورة هاى افشردكى اساسى در “لا نا 4 درصد بيماران قايل 2
درمان است. برای درمان این اختلال باید داروها را بهمراه
۱
٠ اه داروهای ضد افسردكى حداقل به مدت 0 ماه hy)
WO CAG a
صفحه 49:
روان درمانی
زان را ری ار Ta
یار کاربردی تر و موثر تر از کاربرد به تنهایی هر یک از روشهای
ely lens روانش ای شاعل درمال کوتاه مرت است که بر آن سامت
0 علي جلسات درمان و تكاليفى که مراج بابد نار
len ل ا ا ا را شده و عوا
ای ال ار روشهای درمانى فردى وجود دارد كه بيمار ee
led ا ل ۱ :