صفحه 1:
ea | هايى كه کودگان دوستاچی
| هی قواشند پروشد
و مشظاهده و تحديل كنند
silat
صفحه 2:
کودک روستایی و کودک شهری
براساس برخی پژوهش ها کودکان روستایی. روحیه سخت کوشی و مسئولیت پذیری
بالاتری نسبت به کودکان شهری دارند و لذا در مقلبل مشکلات و ناملایمات مقاومت
بیشتری از خود نشان می دهند. لین پژوهش ها نشان عی دهد که بیشترین میزان هوش
هیجلنی در دلنش آموزان دبستانی روستایی است. توانلیی درک. توصیف. دربلفت و تحلیل
و مواجهه با وقلیع مثبت ویا منفی در زندگی و سازش بهتر با آن هاء ویژگی هاییک انسان
با برخورداری از هوش هیجانی بالا است.
صفحه 3:
لین ویژگیهابه زندگی فرد نظم و ثبات می بخشد و سبب میشود وقلیع منفی و ناخوشایند.
تأثیر کمتری در زندگی او بگذارد. البته روستاهای فاقد تمکن اقتصادی ناشی از کمبود
امکانات و همچنین کاستی های طبیعی همچون کم آبی. دارای عوامل مداخله گری در
نتیجه این تحقیقات هستند که پرداختن به آن ها خارج از موضوع مورد بحث ماست.
صفحه 4:
در هر صورت. در محیطیک روستای زنده و مولد. نوعی از تجوبة زندگی واقعی و طبیعی وجود دارد
که کودکان شهری از آن فاصله دارند و با آن مواجه نمی شوند.
و لین عوامل میتولند درک بهتری در تحلیل مکانهای در دسترس در اختیار کودک روستایی
بگذارد.دست و پنجه نرم کردن با دشواری های روزمره در روستا.مشارکت در باغبانی و
کشاورزی.همراهی در نگهداری و بهر هبرداری از حیوانات اهلی. مشارکت دائمی در مسئولیت های
خانوادگی و اجتماعی.همه و همه. ظرفیت ها و موقعیت هایی هستند که باعث می شوند تا مهار تهای
ییک کودک در مقابله با ناملایمات بیشتر از مهار تهای میک کودک شهری. حتی برای همان محیط
شهری. باشد.
صفحه 5:
ایجاد فنضای طبیعی برای تحلیل
شت. داشت و برداشت گل و گیاه و سبزیجات. یکی از فعالیت هایی است که به طور طبیعی در بیشتر
روستاها شکل عی گیرد و اگر در فضاهای مدرسة شهری. موقعیت هلیی برای آن پیش بینی شود و این
برای تحلیل دلنش آموزان و مسئولیت دادنبه آن ها در لین موضوع امکان پیدا کند. موجب یادگیری
پایدار از محیطی می شود که عناصر آن طبیعی هستند.رشد و نمو می کنند.مسئولیت آفربنی می
کنند و در عین حال,به تولید محصولات سالم و دسترنج خود دلنش آموزان می انجامند. از محیطی می
شود که عناصر آن طبیعی هستند. رشد و نمومی کنند.مسئولیت آفرینی می کنند و در عين حال به
تولید محصولات سالم و دسترنج خود دانش آموزان می انجامند.
صفحه 6:
تحلیل براساس فعالیت
یکی دیگر از فعالیت هلیی که در فضاهای باز و نیمه باز مدرسه میتواند انجام گیرد. نگهداری از
پرندگان وحیوانات اهلی است. از مرغ و خروس و اردک و بوقلمون گرفته.تا حتی گوسفند وبز. توأم
با توجهبه تمهیدات بهداشتی و کمک گرفتن ازیک کارشناس کهبه صورت هفتگیبه مدرسه سر
عى زند. انجام لين فعاليتها. بر تحليل كودكان روستايى و نحوه دید آنها از پدیده ها تأثیر گذار می
باشد.
صفحه 7:
تحلیل کودک روستایی ی براساس
خا کبازی» ساخت خانة خشت و گلی
Sale بسیار ارزشمندی که می تولند بخشی از محیط مدرسه را واجد ویژگی های آموزنده کند خاک (شن)
است. خاک. از مهدکودک تا دبیرستان کاربرد دارد. از ساخت قلعة شنی و سفالگری توسط کودکان تا
ساخت خانة خشت و گلی و بررسی ویژگیهای علمی خاک. در دانش آموزان سطوح بالاتر. می تواند تحليل
دلنش آموز رابه عنصری تبدیل کند کهبه یادگیری محیطی در محیط یادگیری بیانجامد. اين اتفاق در
محی طه و فضاهای بازبه شکل بهتری امکلن پنیر است. اما در فضاهلی سرپهشیده نیز می توانبه آن
پرداخت.در این رابطه. توجه به تمهیدات بهداشتی و ایمنی اهمیت فراوان دارد.
صفحه 8:
حضور عناصر آموزنده و زیبای طبیعی در تحلیل
کودکان روستایی
یکی دیگر از مواردی که کودکان شهری از ّن فاصله دایند. ارتباطبا زیبلیی های طبیعت و آموختن از آن
است. استفاده از تنه درختانبه عنوان نیمکت در محیط باز و استفاده از سنگریزه های کف حیاط. که
معمولا راه رفتن روی آن ها وبه هم زدن آن ها باپء برای بچه ها جذابیت زیادی دارد و یا قرار دادن سنگ
های بزرگ و استفاده از صخره های طبیعی با در نظر گرفتن ایمنی. همچنین طراحی آبنما با یک سازه آبی
شبیه سازخ آسیاب آبییا قنات.با قابلیت های آموزشی در مفاهیم سیالات و بسیاری از ایده های مشابه
کهبه طور معمول در معی طهای شهریبه راحتی در دسترس نیستند. نقش آموزشی محیط را در انجام
تحلیل کودک ارتقاء می بخشند.
صفحه 9:
خلق موقعیت های مسئولیت آفرین
در هر محیط آموزشی. وجود فضاهلیی که بتولند روحیه تحلیل و دیگر مهارت های فردی و اجتماعی را
افزلیش دهد لازم است. ایجاد و تجهیز برخی فضاها که دلنش آموزان در آن بتوانند تحلیل کنند و نحوه
تحلیل نمودن را بياموزند.هم جذاب است و هم آموزنده.همچنین امکان پدیده های طبیعی که در محیط
های روستایی دیده می شود نیز جاذبه های خود را دارد. چه بهتر که لین امکانبا استفاده از تحلیل در
كنار مكان هاى طبیعی .شکل آموزنده تری به خود بگیرد.
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12: