سایر

مدارس هوشمند

صفحه 1:

صفحه 2:
مدار

صفحه 3:
مدارس هوشمند 2110 بع سمي عي رود نه كدر مشاعل به دانش و مهارت هاي رایانه اي نیاز خواهند ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش نياز دارد كه با آموزش سنتي كنوني به خصوص آن جه هم اكنون در مدارس كشور ما در جريان است همخواني ندارد.

صفحه 4:
در «مدارس هوشمند» رایانه در نحوه تدربس و ارزش يابي تاثیر مي گذارد و برنامه هاي درسي را تا حدودي تغییر مي دهد . ولي در عين حال كاركردهاي اجتماعي مدارس بر جاي خود باقي مي ماند جون در روابط اجتماعي به دانش آموزان ياري مي رسا

صفحه 5:
در این مدارس دانش آموزان مي آموزند نبوهي از اطلاعات را پردازش کنند و از اين اطلاعات در جهت بادگيري بیشتر استفاده کنند. دانش آموزان با منابع علمي جهان و برقرار می کنند.

صفحه 6:
در «مدارس هوشمند» معلمان مي توانند ‎cle a‏ اینکه تلاش کنند خودشان پاسخي براي پرسش هاي دانش آموزان .يبدا کنند. از آنها بخواهند پاسخ پرسش هايشان را در رايانه بيدا كنند و براي «بقيه بازكو كنند

صفحه 7:
«مدارس هوشمند» اين كارآيي را نیز دارند که به دانش آموزان نشان دهند چه اطلاعاتي در وب «موثق» است تا کودکان و نوجوانان ضمن دربافت اطلاعات درست تحت تاثیر تبلیغات سوء‌اینترنت هم قرار نگیرند.

صفحه 8:
در نهایت به كارگيري رایانه به معلمان خوش فکر کمک مي کند به دوره آموزش براساس کتاب محوري و سخنراني تک گوبانه معلم در کلاس خاتمه دهند . 3 سیستم آموزشي را به شکل سیستم مشاركتي. مبتني بر آموزش توانايي دانش آموزان تبدیل کنند.

صفحه 9:
«اگرچه در عصر تكنولوژي وا طلاعات سرعت تولید دانش تصاعدي است ولي به خاطر عمق ‎ae ee) pee ee eet sc‏ نوايك شتاب زده باشد. ما به آموزش شتابان نیازمندیم نه آموزش شتاب زده! و اگر راهي که طي مي کنیم اشتباه باشد فناوري بر سرعت مادر 0 اشتباه مي افزايد.»

صفحه 10:
علل پرداختن به مدارس هوشمند: - پرورش خلاقیت و ایجاد تغییر و سوق دادن بادگیرندگان به سمت ناشناخته ‎ol‏ ‏- ایجاد زمینه بهره مندي مناسب و عدالت در دسترسي به منابع موجود. - انتقال و پردازش حجم عظيمي از دانش درعصراطلاعات. - ایجاد زمینه حضور صحیح دانش و فرهنگ ايراني و زبان فارسي در تكنولوژي هاي نوین آموزشي و محیط انلكا كنت

صفحه 11:
کارشناسان علوم ار تباطات در تعریف مدارس شمند نو بند: «مدرسه هوشمند. مدرسه اي است که با کمک فناوري هاي نوین, سیستم هاي آموزشي و ديجيتالي هوشمند درصدد سرعت بخشي به فرآیند ياددهي. بادگيري و بهبود مدیریت به صورت كاملا نظام یافته می باشد. تا انسان عصر اطلاعات قادر به پردازش و دسته بندي و استفاده بهینه از منابع فني دانش روز با توجه به طیف گسترده آن براي کشف استعداد خود و بروز خلاقبت ها باشد.>>

صفحه 12:
‎٩‏ تغییر روش آموزشي سمعي و تخته سیاه (سنتي) به آموزش سمعي و بصري با استفاده از تكنولوژي نوین (آموزش مدرن) ‏توسعه تحقیقات در امور آموزشي با روش آسان ‏کاهش فاصله کیفیت آموزشي نسبت به كشورهاي توسعه يافته امکان ایجاد بستر فرهنگي لازم جهت توسعه فناوري اطلاعات کاهش فاصله ديجيتالي در امور آموزشي ‏توسعه فرهنگ کار گروهي ‎

صفحه 13:
ارکان مدرسه هوشمند ‎is‏ ‏0 محیط ياددهي - يادگيري الف - برنامة درسي ب - محتوا ج - روش تدريس ‎١١‏ د - ارزش یابی

صفحه 14:
2- مدیریت : منابع و فرآيندهاي مورد نیاز محیط ياددهي - بادگيري را پشتيباني و حمایت

صفحه 15:
ار كان مدر سة هوشمند : 3- مسئوليتهاي افراد و مهارتهاي مورد نياز : دراين مدرسه نقش مدير معلم . دانش آموز ‎ee‏ ‏دانش خود نقش موّثري در مدرسه خواهند داشت .

صفحه 16:
© فناوري : ایجاد محیط ياددهي - يادگيري » مدیریت و ارتباطات بيروني راه حل هاي مبتني بر فناوري را الزامي مي کند.

صفحه 17:
آموزش الكترونيكي چیست؟ آموزشي که از فناويري اطلاعات و ارتباطات استفاده مي کند تا بهترین سرویس ها را ‎phils‏ سلده به صورت موثري به علاقمندان بدهد. این روش با عملیاتی ساده» آموزش و ارتباطات لازم را براي آموزش در طول عمر فراهم مي کند.

صفحه 18:
آموزش الكترونيكي چیست؟ ۰ آموزش الكترونيكي روش موثري در آموزش است که با تركيبي از (محتواي ديجيتالي» بستر ارتباطي و معلميني) که در هر جاي جهان قرار داشته باشند زمینه آموزش نوآورانه و خلاق را براي آموزش پژوهان بوجود مي‌آورد.

صفحه 19:
آموزش الكترونيكي چیست؟ ۰ استفاده از تکنولوژي شبکه براي طراحي» ارائه» انتخاب» مدیریت» پشتيباني و توسعه ی آموختن راء آموزش الكترونيكي تعريف د

صفحه 20:
‎٠‏ گفتن: کر نع مد ما پیت ند ‎

صفحه 21:
در مورد آموزش الكترونيکي آموزش به در ‎3d)‏ ابرار آموزشي مناسب براي آموزش در طول عمر

صفحه 22:
در مورد آموزش الكترونيکي بویایی ۸۳/۵ لامسه 71/۵ ل بعد از "ا روز الق بعد از ۲ ساعت.

صفحه 23:
در مورد آموزش الكترونيکي تحقیقات نشان مي‌دهد: ۷ درصد آموختن بیشتر 7 درصد زمان کمتر درصد هزینه کمتر

صفحه 24:

صفحه 25:
لكت تا -آموزش در هر جا منزل یا محل کار - آموزش در هر زمان شب , روز RC WOES Ear Penh ۱ انتخاب) - حذف جغرافيا (هر درس دلخواه از هر جاي جهان) ‎Ts Sig‏ 9 (قبلا مردم به سمت آموزش مي رفتند) - آموزش بدون غیبت وب کم. ۲0 و ضبط برنامه اساد)

صفحه 26:
جرا آموزش الكترونيكي مهم است (2) - آموزش الکترونيك يك روش ۸۸6۲۱۷۶ است . (در حالي كه آموزش سنتي 511/1 58.5 است) - آموزش الكترونيكي عملي است . 07-5 ‎Senge ve Sees‏ لت

صفحه 27:
- آموزش الکترونيك با هیجان همراه ا سا ك5 پیچیده به روشي ساده و جانب قابل ارائه است . (GV ‏ار‎ ‎Re ed ra ‏است . ( ان‎

صفحه 28:
چرا آموزش الكترونيکي مهم است (4) - آموزش الكترونيكي از طریق ارتباطات روي خط » این فعالیت اجتماعي را منطقي تر و وسیع تر ‎SR Ee nee ET opr‏ و رل ۱۵ ‎POY OnE SEES SCS‏

صفحه 29:
چرا آموزش الکترونیکی مهم است (5) - آموزش الکترونيك كمك مي کند تا هر آموزنده بر اساس علاقه و ‎ee:‏ 1 - در آموزش الكترونيكي هر آموزنده بر اساس توان و علاقه و ا ‎CONS EOE) Be Tere‏ 000007 121211717770 در آموزش الكتريونيكي دسترسي به منابع بیشتر. و ارزانتر است. - در این روش دسترسي آموزنده به طیف بزرگتري از ۳

صفحه 30:
)6( ‏چرا آموزش الکترونیکی مهم است‎ ۳ Te So ECS Yet S Ose e re SEs ‏وقت آموزنده هدر نرود.‎ YS See Se TOE Yee hin OP ace ey on ae ‏مي شود در محيط كار كاربرد ندارند!‎ RS ere ete ISLS kth CaP ter oar Per iss eat ee STD Wet Cone rar cr Weep Cy) 13230013100117 - در بیشتر سازمان ها نیاز است که سریعا به اطلاعات دست یافت» پس ‎TPB Ye ede TS)‏ 1 است.

صفحه 31:
چرا آموزش الکترونیکی مهم است (7) - آموزش الکترونيك کلاس درس سنتي را به رايانه روميزي و از آنجا به رايانه جيبي و ‎Cte eto ne Be wa)‏ ‎(m-learning)‏ ‏- در عصر حاضر بیش از 9۵60 تا ها و ادارات در ماموريت بيرون از اداره ويا شركت مى باشد» در قطار» ‎DY 5 Legh‏ هتل صرف مي شود. (اين وقت مناسب براي آموزش به روش ۳

صفحه 32:
جرا آموزش الكترونيكي مهم است (8) آموزش الكترونيكى به سازمان ها كمك مي كند تا ضمن صرفه جويي در زمان ‎ee Sta Se)‏ 12 بالاتري نيز برخوردار باشند. ال ا 7 سطح ملي و بين المللي افزايش مي دهد.

صفحه 33:
نتيجه‌گيري ): خلاصه مزاياي آموزش الكترونيكي #آموزش هر کس در هر جا و هر زمان 9کاهش هزینه جا به جا شدن و ساختمان #دسترسي آني به منابع واطلاعات در هر زمان #آموزش خصوصي با هر معلم دلخواه ۶امکان کار جمعي و بحثهاي دوطرفه بهتر #درسهاي روي خط .منظم‌تر از درسهاي استاد در روش سنتي است

صفحه 34:
ا ل ۱ . دسترسي به تجربيات ديكران در آموزش ا را :۱9 انتخاب متن مورد علاقه متن به راحتي به روز مي‌شود امکان اندازه گيري آموزش خلاق . امكان ذخيره سازي تجربيات

صفحه 35:
نتيجه گيري نهابی 8 آموزش الكترونيكي امروزه سیاست توسعه آموزش در جهان توسعه يافته است. ©بايد توجه داشت بسياري نكات ناشناخته در اين نوع آموزش وجود دارد كه با دقت بايد آنها را شناخت تا از پتانسیل هاي آن استفاده کرد و جلو مشکلات احتمالي را . نیاز کشور ما به آموزش الكترونيكي بیش از جهان توسعه یافته است. ee ee ae ۳

صفحه 36:
عصر مجازي را باور کنیم کامپیوترها با اندازه‌هاي بسیار کوچك» با صفحه نمايش كيفيت بالا در لباسها جاي ميكيرند و بعضا به عنوان خشاك ار انب استفاده مي‌شود

صفحه 37:
عصر مجازي را باور کنپم ترجمه تلفني زبانهاي دو طرف مقدور و عادي مي‌شود. فرانسوي و ايراني هر دو زبان هم را خواهند فهمید.

صفحه 38:
عصر مجازي را باور کنپم اغلب ارتباط با کامپیوتر با حرف زدن با آن» و حرف زدن کامپیوتر با کاربر مانند زبان

صفحه 39:
5- یکپارچه سازي دانش . مهارتیها و ارزشها از طریق برنامة درسي ( باپروژه اي نمودن فعالیتیها ي مربوط به محتوا ) 4- نظم و تداوم در آموزش ۱ 5- ایجاد نگرشها ي مناسب در استفاده از فناوري 6- دسترسي همه دانش آموزان به آموزش مطلوب

صفحه 40:
در طراحي یک مدرسه هوشمند باید به چهار فاکتور تاثیرگذار توجه کرد: 1) عوامل محيطي(فضا و طراحي مناسب مدرسه. كلاس ها 9 ‎AG‏ 2) عوامل اجرابي و يادكيرندكان (آموزش قبل از شروع به جهت توجيه مديران» معلمان و دانش آموزان). 3) عامل سخت افزاري و شبكه طراحي مهندسي ‎ples‏ ارتباطي شبكه و سخت افزاري. 4) عامل مهم نرم افزار و دیجیتال.

صفحه 41:
* نظام آموزش سنتي ۶ انتقال يك جانبه اطلاعات و محفوظات * عدم خلاقیت * مناسب طیف محدود فراگیران * کیفیت نامطلوب آموزشي

صفحه 42:
*** نظام نوين آموزشي * پرورش خلاقیت و نوآوري * آموزش فراگیر و مادام العمر * توجه به تفاوتهاي فردي فراگیران * نقویت روحیه تحقیق و پژوهش

صفحه 43:
۰ 1 4 a 4 1 : تعریف مدرسه هو سمند Seka Bees eee St Ie et eee ‏منظور تحول تدریجی نظا مآموزشي درجهت تربیت‎ ۱۳ ee et OS ‏ا‎ ‏م۱‎ ‎. ‏اطلاعات آماده سازد‎

صفحه 44:
7 فلسفه ای است که می گوید همه دانش آموزان می توانند : 7 ا ۱ زندكى آنها باشد. ا ا 0 ‎CY CPCS)‏ ا 0

صفحه 45:
rer hie rar ser Perry rere hae ee Te eres ‏ا‎ ۱ noe BOLT Sy me TC) Lente cee ye) Ye) ‏يشتيبانى مى كند.‎ ATs ‏ل ی‎ nee Peto we Tees Rome entre) yer nee) Sag i iy og lanl o9b hel aay KS 8 ‏مى دانند.‎ * محیطی که حمایت و مشارکت فعال اولیا و جامعه را جلب می کند. ۱ اسلامى متحول مى سازد.

مدارس هوشمند مدارس هوشمند قرن 21به سمتي مي رود که اکثر مشاغل به دانش و مهارت هاي رايانه اي نياز خواهند داشت. ورود به اين عرصه به نوع جديدي از آموزش نياز دارد که با آموزش سنتي کنوني به خصوص آن چه هم اکنون در مدارس کشور ما در جريان است همخواني ندارد. در «مدارس هوشمند» رايانه در نحوه تدريس و ارزش يابي تاثير مي گذارد و برنامه هاي درسي را تا حدودي تغيير مي دهد. ولي در عين حال کارکردهاي اجتماعي مدارس بر جاي خود باقي مي ماند چون در روابط اجتماعي به دانش آموزان ياري مي رساند. در اين مدارس دانش آموزان مي آموزند انبوهي از اطالعات را پردازش کنند و از اين اطالعات در جهت يادگيري بيشتر استفاده کنند. دانش آموزان با منابع علمي جهان و معلمان و بچه هاي مدارس ديگر ارتباط برقرار می کنند. در «مدارس هوشمند» معلمان مي توانند به جاي اينکه تالش کنند خودشان پاسخي براي پرسش هاي دانش آموزان پيدا کنند ،از آنها بخواهند پاسخ پرسش هايشان را در رايانه پيدا کنند و براي .بقيه بازگو کنند «مدارس هوشمند» اين کارآيي را نيز دارند که به دانش آموزان نشان دهند چه اطالعاتي در وب «موثق» است تا کودکان و نوجوانان ضمن دريافت اطالعات درست تحت تاثير تبليغات سوء اينترنت هم قرار نگيرند. در نهايت به کارگيري رايانه به معلمان خوش فکر کمک مي کند به دوره آموزش براساس کتاب محوري و سخنراني تک گويانه معلم در کالس خاتمه دهند . و سيستم آموزشي را به شکل سيستم مشارکتي ،مبتني بر آموزش توانايي هاي پژوهش ،جمع بندي ،تحليل و نتيجه گيري دانش آموزان تبديل کنند. «اگرچه در عصر تکنولوژي وا طالعات سرعت توليد دانش تصاعدي است ولي به خاطر عمق داشتن و ريشه دار بودن علوم ،اين سرعت نبايد شتاب زده باشد. ما به آموزش شتابان نيازمنديم نه آموزش شتاب زده! و اگر راهي که طي مي کنيم اشتباه باشد فناوري بر سرعت ما در راه اشتباه مي افزايد». علل پرداختن به مدارس هوشمند: پرورش خالقيت و ايجاد تغيير و سوق دادنیادگيرندگان به سمت ناشناخته ها، ايجاد زمينه بهره مندي مناسب و عدالت در دسترسيبه منابع موجود، انتقال و پردازش حجم عظيمي از دانشدرعصراطالعات، ايجاد زمينه حضور صحيح دانش و فرهنگ ايراني وزبان فارسي در تکنولوژي هاي نوين آموزشي و محيط اينترنت کارشناسان علوم ارتباطات در تعريف مدارس هوشمند مي گويند: «مدرسه هوشمند ،مدرسه اي است که با کمک فناوري هاي نوين ،سيستم هاي آموزشي و ديجيتالي هوشمند درصدد سرعت بخشي به فرآيند ياددهي ،يادگيري و بهبود مديريت به صورت کامال نظام يافته می باشد. تا انسان عصر اطالعات قادر به پردازش و دسته بندي و استفاده بهينه از منابع فني دانش روز با توجه به طيف گسترده آن براي کشف استعداد خود و بروز خالقيت ها باشد>>. بعضي از اهداف مدارس الكترونيكي ‏ تغيير روش آموزشي سمعي و تخته سياه (سنتي) به آموزش سمعي و بصري با استفاده از تكنولوژي نوين (آموزش مدرن) ‏ توسعه تحقيقات در امور آموزشي با روش آسان ‏ كاهش فاصله كيفيت آموزشي نسبت به كشورهاي توسعه يافته ‏ امكان ايجاد بستر فرهنگي الزم جهت توسعه فناوري اطالعات ‏ كاهش فاصله ديجيتالي در امور آموزشي ‏ توسعه فرهنگ كار گروهي اركان مدرسه هوشمند : -1محيط ياددهي – يادگيري الف -برنامۀ درسي ب – محتوا ج -روش تدريس د – ارزش یابی اركان مدرسۀ هوشمند : -2مديريت : منابع و فرآيندهاي مورد نياز محيط ياددهي -يادگيري را پشتيباني و حمايت مي كند. اركان مدرسۀ هوشمند : - 3مسئوليتهاي افراد و مهارتهاي مورد نياز : در اين مدرسه نقش مدير ،معلم ،دانش آموز و والدين تغيير خواهد كرد و با توانايي ها و دانش خود نقش مؤثري در مدرسه خواهند داشت . اركان مدرسۀ هوشمند : -4فناوري : ايجاد محيط ياددهي -يادگيري ،مديريت و ارتباطات بيروني راه حل هاي مبتني بر فناوري را الزامي مي كند. آموزش الكترونيكي چيست؟ ‏www – آموزشي كه از فناوري اطالعات و ارتباطات استفاده مي كند تا بهترين سرويس ها را با عملياتي ساده به صورت موثري به عالقمندان بدهد. – اين روش با عملياتی ساده ،آموزش و ارتباطات الزم را براي آموزش در طول عمر فراهم مي كند. آموزش الكترونيكي چيست؟ • آموزش الكترونيكي روش موثري در آموزش است كه با تركيبي از (محتواي ديجيتالي ،بستر ارتباطي و معلميني) كه در هر جاي جهان قرار داشته باشند زمينه آموزش نوآورانه و خالق را براي آموزش پژوهان بوجود مي‌آورد. آموزش الكترونيكي چيست؟ • استفاده از تكنولوژي شبكه براي طراحي ،ارائه ،انتخاب، مديريت ،پشتيباني و توسعه ی آموختن را، آموزش الكترونيكي تعريف مي‌كنند. در مورد آموزش الكترونيكي • گفتن :كه در نوع غيرزنده مي‌تواند با متن‌هاي پرينت شده يا متن هايي بر روي كامپيوتر ‌Hypertextها ،مقاالت، ‌گزارشات و … باشد. • پاسخ دادن :كه مي‌تواند بعد از مدتي توسط سيستم غيرزنده صورت گيرد يا به صورت فوري با سيستم زنده باشد. • پرسيدن :كه مي‌تواند توسط پيغام متني پست الكترونيكي يا كنفرانس كامپيوتري به صورت چت زنده يا از طريق سيستمهاي شنيداري باشد. • بحث :همكاري و كار گروهي در ميان جمع كوچكي از دانش‌آموزان مي‌تواند توسط كنفرانس كامپيوتري يا براي دوره‌هاي كوتاه توسط سيستم شنيداري صورت گيرد. در مورد آموزش الكترونيكي • • • • آموزش هر چيز به هر كس در هر جا و در هر زمان ابزار آموزشي مناسب براي آموزش در طول عمر در مورد آموزش الكترونيكي در مورد آموزش الكترونيكي ميدهد: تحقيقات نشان ‌ 30درصد آموختن بيشتر 40درصد زمان كمتر 30درصد هزينه كمتر قثث مزاياي آموزش الكترونيكي چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )1 كاهش در رفت و آمد (كاهش ترافيك ،آلودگي وسوخت)آموزش در هر جا (منزل يا محل كار) آموزش در هر زمان (شب و روز) انعطاف پذيری(افراد معلول ،محدويتهاي خانوادگي و قدرتانتخاب) حذف جغرافيا-آموزش به سمت مردم (هر درس دلخواه از هر جاي جهان) (قبال مردم به سمت آموزش مي رفتند) -آموزش بدون غيبت (وب كم CD ،و ضبط برنامه استاد) چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )2 آموزش الكترونيك يك روش ACTIVEاست .(در حالي كه آموزش سنتي PASSIVEاست) -آموزش الكترونيكي عملي است . (آزمايشگاه در هرجا با راهنمايي استاد) -آموزش الكترونيك يك روش تعاملي است. چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )3 آموزش الكترونيك با هيجان همراهاست (.فيلم و تصوير) موضوعات سخت و بي روح وپيچيده به روشي ساده و جاذب قابل ارائه است . (ارائه به روش بازي رايانه اي) صحنه هاي زنده و واقعي قابلارائه است ( .نگاه از آسمان) چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )4 آموزش الكترونيكي يك فعاليت اجتماعي است. آموزش الكترونيكي از طريق ارتباطات روي خط ،اين فعاليت اجتماعي را منطقي تر و وسيع تر مي كند و فرصت بيشتري در مشاركت اعضاي اين خانواده به وجود مي آورد. چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )5 آموزش الكترونيك كمك مي كند تا هر آموزنده بر اساس عالقه وتوان خود چيز ياد بگيرد. در آموزش الكترونيكي هر آموزنده بر اساس توان و عالقه ونياز برايش برنامه درسي تنظيم مي شود. (در روش سنتي شاگرد زرنگ و تنبل بايد همديگر را تحمل كرده و معلم كار مشكلي براي اداره كالس در اين حالت دارد) در آموزش الكترونيكي دسترسي به منابع بيشتر و ارزانتر است.- در اين روش دسترسي آموزنده به طيف بزرگتري از - آموزش دهندگان در نقاط مختلف مقدور است. چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )6 آموزش الكترونيك كمك مي كند كه تمركز وقت به اصل درس باشدوقت آموزنده هدر نرود. - و به طور متوسط %70از درسه ائي كه در روش سنتي آموزش داده مي شود در محيط كار كاربرد ندارند! به طور متوسط %70وقت آموزنده در روش سنتي در مسير رفت وآمد مدرسه ،گفتگو با همكالسي ها و پيدا كردن اطالعات از ميان انبوه كتاب هاي كتابخانه ها صرف مي شود! در بيشتر سازمان ها نياز است كه سريعا به اطالعات دست یافت ،پسروش سنتي كارآيي ندارد .روش الكترونيكي براي سازمانها مناسبتر است. - چرا آموزش الكترونيكي مهم است ( )7 آموزش الكترونيك كالس درس سنتي را به رايانه روميزي و از آنجا به رايانه جيبي و تلفن همراه شما منتقل می نماید! ()m-learning در عصر حاضر بيش از %50كاركاركنان شركت ها و ادارات در ماموريت بيرون از اداره و يا شركت می باشد ،در قطار ،هواپيما و يا در هتل صرف مي شود. (اين وقت مناسب براي آموزش به روش الكترونيكي است) چرا آموزش الكترونيكي مهم است ()8 - آموزش الكترونيكی به سازمان ها كمك مي كند تا ضمن صرفه جويي در زمان و هزينه ،كاركنانشان از كيفت آموزشي باالتري نيز برخوردار باشند. - كيفت آموزش كه در طول خدمت به روز مي شود سطح رقابت سازمان ها را در سطح ملي و بين المللي افزايش مي دهد. نتيجه‌گيري :1 خالصه مزاياي آموزش الكترونيكي آموزش هر كس در هر جا و هر زمان كاهش هزينه جا به جا شدن و ساختمان دسترسي آني به منابع واطالعات در هر زمان آموزش خصوصي با هر معلم دلخواه امكان كار جمعي و بحثهاي دوطرفه بهتر درسهاي روي خط ،منظم‌تر از درسهاي استاد در روش سنتي است نتيجه‌گيري :2 خالصه مزاياي آموزش الكترونيكي ‏امكان ارزيابي آني در هر زمان دلخواه ‏دسترسي به تجربيات ديگران در آموزش ‏يكنواخت نمودن متون درس ‏انتخاب متن مورد عالقه ‏متن به راحتي به روز مي‌شود ‏امكان اندازه گيري آموزش خالق ‏امكان ذخيره سازي تجربيات نتيجه‌گيري نهایی ‏آموزش الكترونيكي امروزه سياست توسعه آموزش در جهان توسعه يافته است. ‏بايد توجه داشت بسياري نكات ناشناخته در اين نوع آموزش وجود دارد كه با دقت بايد آنها را شناخت تا از پتانسيل هاي آن استفاده كرد و جلو مشكالت احتمالي را گرفت. .1نياز كشور ما به آموزش الكترونيكي بيش از جهان توسعه يافته است. .2رشد ICTدر كشور ما بستگي مستقيم به آموزش الكترونيكي دارد. .3آموزش و پرورش مي تواند از اين نوع آموزش بهره بسيار ببرد. عصر مجازي را باور كنيم كامپيوترها با اندازههاي بسيار ‌ كوچك ،با صفحه نمايش كيفيت باال در لباسها جاي مي‌گيرند و بعضا به عنوان جواهرات از آنها .استفاده مي‌شود عصر مجازي را باور كنيم ترجمه تلفني زبانهاي دو طرف مقدور و عادي مي‌شود .فرانسوي و ايراني هر دو زبان هم را خواهند فهميد. عصر مجازي را باور كنيم اغلب ارتباط با كامپيوتر با حرف زدن با آن ،و حرف زدن كامپيوتر با كاربر مانند زبان طبيعي برقرار ميشود. ‌ ‏S ‏R ‏E ‏N ‏T ‏A ‏U ‏M ‏P ‏M BE HU ‏O ‏C ILL E ‏W OR ‏M -3يكپارچه سازي دانش .مهارتها و ارزشها از طريق برنامۀ درسي ( باپروژه اي نمودن فعاليتها ي مربوط به محتوا ) -4نظم و تداوم در آموزش - 5ايجاد نگرشها ي مناسب در استفاده از فناوري -6دسترسي همه دانش آموزان به آموزش مطلوب در طراحي يک مدرسه هوشمند بايد به چهار فاکتور تاثيرگذار توجه کرد: )1عوامل محيطي(فضا و طراحي مناسب مدرسه، کالس ها و.)... )2عوامل اجرايي و يادگيرندگان(آموزش قبل از شروع به جهت توجيه مديران ،معلمان و دانش آموزان). )3عامل سخت افزاري و شبکه طراحي مهندسي وسايل ارتباطي شبکه و سخت افزاري. )4عامل مهم نرم افزار و ديجيتال. نظام آموزش سنتي • انتقال يك جانبه اطالعات و محفوظات • عدم خالقيت • مناسب طيف محدود فراگيران • كيفيت نامطلوب آموزشي نظام نوين آموزشي • پرورش خالقيت و نوآوري • آموزش فراگير و مادام العمر • توجه به تفاوتهاي فردي فراگيران • تقويت روحيه تحقيق و پژوهش :تعريف مدرسه هوشمند كهبهبه استكه توليدیاست پژوهشیووتوليدی آموزشي،،پژوهشی مؤسسهآموزشي مدرسهمؤسسه مدرسه تربيت درجهتتربيت آموزشي درجهت نظامآموزشي تدريجی نظام تحولتدريجی منظورتحول منظور بازآفرينی يافتهبازآفرينی نظاميافته صورتنظام پژوهندهبهبهصورت آموزپژوهنده دانشآموز دانش عصر درعصر زندگیدر برایزندگی آموزانرارابرای دانشآموزان شدهتاتادانش شده سازد.. آمادهسازد اطالعاتآماده اطالعات ويژگي های مدرسه : 1 ‏ يادبگيرند ،اگر تعليم در حد انتظارات از آنها باشد. پژوهشگر باشند ،اگر موضوع پژوهش ،مرتبط بازندگی آنها باشد. مولد دانش باشند ،اگر شاهد تاثير آن در ارتقا سطحزندگی جامعه خود باشند . ويژگي های مدرسه : ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 2

51,000 تومان