کسب و کارفروش و بازاریابی

مدل انتشار باس - Bass Diffusion Model

6 صفحه
1620 بازدید
18 آبان 1398

برچسب‌ها

صفحه 1:
Bass Diffusion Model

صفحه 2:

صفحه 3:
این مدل که توسط فرانک باس معرفی شد یک معادله تفاضلی ساده است که نشان‌دهنده چگونگی فرایندی است که در یک جامعه یک محصول جدید مورد پذیرش قرار می‌گیرد. اين مدل در علم مدیریت و بازاریابی تاثیر بسزایی دارد. این مدل یک معادله دیفرانسیل ساده انست که روند چگونگی انطیاق محصولات جدید در یک جمعیت تشکیل شده را توصیف می‌کند. فرض اساسی این مدل این است که بزودی می‌تواند به عنوان نوآورانه به عنوان مقلدان طبقه‌بندی باشد و سرعت و زمان تصویب بستگی به درجه خود از نوآوری و درجه تقلید در میان پذیرندگان دارد. مدل باس به طور گسترده‌ای در پیش‌بینی, به خضوص فروش محصولات جدید و پیش‌بینی تکنولوژی استفاده ‎oy ee‏ رياضى و مغادله ريكاتى بايه ای تال ایس اد فرانک باس دز مقاله خود "رشد محصول جدید برای دوام مدل نور* در سال 1969 ( که عنوان در واقع شامل یک خطای تاییی منتشر شده) به توصیف این مدل پرداخته است. پیش از این, اورت راجرز اشاعه توآوری‌ها را یک کار بسیار با تفوذ که منتشر شده مراحل مختلف تصویب محصول می‌باشد. توصیف کرده است. باس با استفاده از برخی ایده‌های ریاضی به تفهیم موضوع کمک کرده است. باس به لین نتیحه رسید که مدلی که اراثه داده است ( مدل باس ) برای کلیه محصولات تولید شده با وجود طیف گسترده‌ای از منغیرهای تصمیم‌گیری‌های مدیریتی, په عنوان مثال قیمت‌گذاری و تبلیغات, کاملا مناسب می‌باشد, این به اين معتی است که متغیرهای تصمیم‌گیری می‌تواند منجنی باس دز زمان تغییر دهد. اما شکل متحت همرك متنان اس کر مهد بسا کت اه تما رازم اس اما ينها ىد ار انها تحت شرایط عادی کاهش می‌دهد, اين مدل در سال 1994 توسط فرانک باس توسعه داده شد.

صفحه 4:
four principles of the marketing mix wlyLl s در مدیریت و علم بازاریایی تاثیر بسزایی دارد و برای پیش‌بینی تولید و قیمت محصولات بسیار پرکاربرد مدل بطور وسیعی در پیش‌بینی فروش محصولات جدید و تکنولوژی استفاده می‌شود.

صفحه 5:
منابع مورد tots: CD ‏سود كار ) جالإجارج رجاب‎ [ Seok Cas Ona ak

صفحه 6:
براى كسب اطلاعات بيشعر به مدر بم مد ۳ MGTools, ir

رایگان