صفحه 1:
صفحه 2:
وزارت کشور .
مرکز نوسازی تحول اداری و فناوری اطلاعات
مدل تعالی استانداریها
(استانداری معیار)
جمال بوستان زر
boostanzar@moi.ir
صفحه 3:
تعالی سازمانی رسیدن به شرآیطی که تضمین کننده فعالیت های رشد
سازمان در ابعاد کیفیت. نوآوری و بهبود سازمان در جهت تامين و
ارتقاء سطح منافع ذینفعان درونی و بیرونی سازمان اعم از :
مشتری
کا رکنان
_ وجامعه
می باشد.
صفحه 4:
سازمان های متعالی می کوشند تا نتایج و چگونگ
دست يابى به آنها در كذشته. حال و آينده زا به ذى
نفعان خود نشان دهند تا آنها را نسبت به موفقيت
يايدار سازمان مطمئن نمايند.
Results
صفحه 5:
See as er. ees استرار
SY hel, Fl SS 5
صفحه 6:
9 رشد و ارتقای سطح یک سازمان در تمامی ابعاد
٩ ارزیابی و ارائه میزان واقعی موفقیت سازمان
9 تسهیل بهرهگیری از بهترین تجربیات داخل و خارج سازمان
9 تضمین موفقیت سازمان در بلند مدت
#شتاسایی تقاط قوت و رمتته های فابل بهیود یرای تعیس ای که
باید تلاش های بهبود متمرکز گردد.
9 توجه ویژه به نتایج کسب شده توسط سازمان
9 متوحه به حواسته ها و انتظارات که دسنعان
صفحه 7:
صفحه 8:
صفحه 9:
(۱) تعیین فاصله بین وضع موجود و ایده آل استانداری
(۲) خودارزیابی به منظور آسیبشناسی و تعریف پروژههای بهبسود بسرای رشد و
تعالی استانداریها
\
(۳) تبادل تجارب و یادگیری بین استانداری ها
صفحه 10:
جشنواره
استانداری معیار
استانداری معیار
مقاهیم محوری استانداری معیار
اصول ارزشی استانداری معیار
صفحه 11:
مفاهیم بنیادین
مدل تعالی استانداری ها
(Core concepts)
صفحه 12:
مفاهيم بنيادين استاندارى معيار
همسوییبا سیاستهای GAS نظام, برنامههاى دولت و وزارت كشور و خلق
نتايج متوازن براى ذينفعان ١
فرایند محوری» راهبری وکا رآمدی حاکمیتی در خلق استان معیار
هوشمندی» آیندهنگری و مدیریت راهبردی
كسترش تعامل اثربخش بين دستكاهى وتوسعه مشاركت جامعه
توسعه و مشاركت سرمايههاى انسانى
یادگیری» ن وآوری و بهرهگیری از راههاى ميانبر
صفحه 13:
0 al eae alee all esate cel een
ROSE Sok سا
0 توسعه گفتمانبا ذینفعان مبتنی بر گشودگی» شفافيت و ياس خكويى سريع و |
افویخش
0 درک و پیش بینی نیازها وانتظارات کلیه ذینفعان
0 نوآوری و ارز شآفرینی متوازن و پایدار برای همه ذینفعان
0 حرکت در جارچوب سیاستها ی کلی نظام؛ برنامههای دولت و وزارت کشور
0 همسویی با اسناد بالادستی
صفحه 14:
راهبرى و كارآمدى حاكميتى در خلق استان
0 تعريف هويت راهبردی» خلق چشم انداز و ترسیم جهت گیری های اصلی
توسط رهبران استانداری
0 راهبری استانداری مبتنی بر فرایندها برای خلق استان معیار
0 درک محرکهای کلیدی استان و انعطافپذیری در بازنگری و اصلاح جهت
گیری ها حسب نیاز
0 رهبری الهامبخش با پاییندی به ارزشها و اصول اخلاقی
0 توسعه فرهنگ یا دگیری» خلاقیت» پاس خگویی و توسعه سازمانی
صفحه 15:
errs ry
0 هوشمندی نسبت به تغییر و تحولات محیطی
۵ آینده نگری و خل قآینده استان مبتنی بر چشم اندا ز تدوین شده
0 همسوسازی عملیات جاری استانداری با راهبردهای تدوین شده
0 پاییندی به تعهدات اجتماعی و زیست محیطی فراتر از الزامات قانونی
صفحه 16:
ش تعامل اثربخش بین دستگاهی و توسعه
0 توسعه تعاملات اثربخش بین دستگاهی و مشارکت جامعه استانی به منظور
شناسایی قابلیتهای مکمل و دستیابی به موفقیت پایدار
0به اشتراک گذاری تخصص, منلبع و دلذش در سطح استانبه منظور نیل به
اهداف مشترک و دستیابی به منافع دوجانبه
صفحه 17:
توسعه و مشار کت سر مایههای ان
۵ شناسایی و توسعه مهارتها و شایستگیهای مورد نیاز برای دستیابی به |
ماموریت» چشمانداز و اهداف راهبردی استانداری
0 توسعه فرهنگ لازم برای مشارکت سرمایههای انسانی در خلق استاندار:
معیار
0 همسویی اهداف فردی و تیمی با اهداف سازمانی
صفحه 18:
بادكيرى. نوآورى و بره كيرى از رادهاى Cr
0 ارز شآفرینی از طریق یادگیری و ن وآوری مستمر و نظاممند
0 بهبود عملکرد با انخاذ راههای میانبر
"| ۵ ایجاد بستر لازم برای تعلمل فعال کلیه اقشار جامعه استانی و ایجاد فرهنى |
کا رآفرینی» فرصتهای خلق ایدهها و نوآوری در درون و بیرون استان به
منظور یافتن راههای میانبر خلق ارزش برای ذینفعان» شیوههای نوین
انجام کار و از منابع و د ها
صفحه 19:
سطح بلوخ مفاهيم بنيادين تعالى در
we
همه استاندارى ها به لحاظ مفاهيم بنيادين تعالى در يك سطح قرا ر ندارند.به طو ركلى مى توان استاندارى ها را به
لحاظ سطح بلوغ تعالى در سه سطح طبقه بندى نمود.
gs BT alo yo 24 a ب
د لین سطح استانداری حرکت خود را برای پیاده سازی مفاهیم بنيادین تعللیبه تا زگ یآغاز نموده لست و هنوز پیشرفت چشمگیری در
این کار حاصل نشده است.
در لين مرحله مصاديق قلبل توجهى از يباده شدن مفاهيم بنيادين تعللى در استاندارى هاى ذيربط قلبل مشاهده بوده و سازمان داراى
طرح وبرفامه مشخصى براى تقويت آنها مى بأشد.
در لين سطح مفاهيم بنيادين تعللىمبه خوبى در استاندارى يباده شده و اثرا تن قلبل لمسحى باشدسازمازبه تعامى الزامات مدال
تعالى ياسخ كفته وبه دنبال كشف راه هاى خلاقانه براى بسط وكسترشآنها مى باشلد.
صفحه 20:
سا
خدى نتايج متوازن براى دينفعان
تمامى ذينفعان مربوطه شناسابى شده اند.
متناظر هریک از ذیتفعان, تعدادى شاخص اندازه كيرى عملكرد وجود دارد.
فيازهاى ذيتفعان به شيوه اى ساختارمند ارزيابى مى شود.
ميزان تحقق نبازها اندازه كيرى مى كردد.
از داده هاى حاصل از اندازه كيرى هاى بعم ل آمده به طور نسبى استفاده مى شود.
سازوكار شفافى براى ايجاد توازن ميان نبازها و اننظارات ذينقعان وجود دارد.
شاخص هاى عملکردی متم رکز بر ذینفعان؛ پیشران بهبود می باشند.
صفحه 21:
چشم انداز و ماموریت تعریف شده » درمیان گذاشته شده و عموما درک م ی کردد.
فرايندها براى نيل به ننايج مورد اننظار طراحى شده اند.
سازمان با جشم انداز ء ماموريت وارزش ها همسو بوده وبه آنها اعتقاد دارد.
از داده ها واطلاعات مقايسه اى براى تحريك و ييشبرد بهبود فرايندها استفاده مى شود.
ارزش هاى مشتركء رفتارهاى اخلاقى الكو و يك مقصد مثترک در تمامی سطوح سازمانیبه اشتراک گذاشته شده
وافراد از رهبران الهام م ىكيرفد.
فرايندها كاملا با راهبردهاى استاندارى همسو بوده و به بيشبرد استراتز ىكم مى کنند.
صفحه 22:
آیندهنگری و مدير بت
راهبردى
قوانین و مقررات درک و رعایت می شوند.
طرح ریزی استاتژیکانجام شده است.
رویکردهای سازمانیبطورمثبت از اهداف پایداری اقنصادى» اجتماعى و زيست محيطى بشتيبانى م ىكند.
بست ر لازم براى يباده سازى استرائزى ايجاد ده sce
وفتار شركنى بايدارء بخش جدایی تاپذی راز هدافسازمانیاست.
ole A اندازه كيرى شده و میتی بر نیج آن عمل مى شود.
یاب وبازتكرى استوائزى به طور ستع رانجام میکردد.
صفحه 23:
کسترش تعامل آثربخش بین دستگاهی و توسعه
کت جامحه
روابط با همکاران و مکمل های استانی مبتنی بر اهداف مشترک و راه های موثرتر برای کا رکردن با یکدیگر است.
nature
استانداری و مکمل های استان ی اش به هم وابسته اند.
رابطه میا ن آنها یک رابطه مبتنی بر اعتماد دوطرفه می باشد.
برنامه ها و خط مشى ها به كمك هم و مبتنى بر دانش و منابع مشترك ايجاد واجرا می کردد.
صفحه 24:
٠ رویکردهایی برای مشا رکت دادن کا رکنان موجود بوده و استعدادها یآنها شناسایی می شود.
از تقویت تما پنانسی لک رکنان برای حصول منفعت برا یآنها و سازماناستفاده می شود.
nature
٠ فرهنگ اعتماد و تفویض اختیار وجود داشته و تمامی پتانسی لکا رکنا نآزاد شده است.
صفحه 25:
ری و بهرهگیری از راههای
sole
* اگرچه ایده های جدید و نوآوریبه طور موردی ترغیبعی گردد لعا رویکردهای ساختاریافته ای برای این کار موجو؛
٠ نوآوریبه عنوانمیک ضرورت برای خلق ارزش متملیز تلفی شده و بطورفزاینده در بعضی جنبه های سازمانی مشهوه
یک رویکرد نظام مند برای توسعه خلاقیت و ن وآوری از طریق منابع درون و بیرون استانداری وجود دارد که برای ذینفعان
ارزش متمایز خلق م ی کند.
صفحه 26:
تشریح معبارهای .
مدل تعالی استانداری ها
(Criteria)
صفحه 27:
صفحه 28:
مدل ذینفعان استاند
صفحه 29:
للف) استانداری معیار» سند رلهبردی استان شلمل ماموویت» چشمانداز؛ ارزشهاء اهداف» [
راهبردهاء برنامههای اجرلیی را بر مبنای لسناد بالادستی جهت توسعه استان معیار» تدوی
پیادهسازی» بایش و به روزرسانی میکند.
ب) استانداری معیارسبه عنوان راهبر» هماهنگ کننده و تسهیل کننده آتربخش کلیه امور
استان میباشد و محیطی برای مشارکت راهبردی و عملبلقتی مور کلیه ذینفعان و سیچ |
منابع در استان فراهم میکند.
) استانداری معیار» سند رلهبردی استانداری شامل ماموریت» چشمانداز» ارزشها و اصول :
اخللقی» اهداف» راهبردها» برنامههای اجرلیی را بر مبنای اسناد بالادستی تدوین |
پیادهسازی» بايش و به رو زرسانی میکند.
صفحه 30:
الف) استانداری معیار سند راهبردی استان شلمل ماموویت, چشمنداز؛ ارزشهاء اهداف» راهبردهاء برنامههاى
اجرايى را بر مبناى اسناد بالادستى جهت توسعه اتان معیار؛تدوین؛پادهسازی بايش و بدروزرسانى م ىكند.
عاموريت و فلسفه وجودى استان رابه عنوان بخشی از بازل استانهای کل کشوره تدوین و به روزرسانی مکند.
چشماندز و آیندهمطلوب استن را در رامتای چشماندز نام جعبوری املامی؛تدوینوبهروزرسانیمیکند.
ارزشها واصول استان را بر مینای کرامات و فضائل انسانی تدوین و جاریسازی میکند.
اهدافه راهبردهاء بنامههاى اجرلبى لستان را در راستاى مامويبت و جشواندازكن ير مبناى لناد بالادستى كشور(سياتهاى كلى نظام, برنامههای دولت و وزارت
كشور) تدوينء بادسازى» ايش و يدرو زرسانى م ىكند.
با تایه مسا و جالثهاى بي نالطلى» امور استان را بيش مييبرد. يعنى تعولات معيط بي زالللى» خلمل عولمل و متفبرهاى سياسى؛ اقتصادى؛ اجتعلصى» فرتكيء.
زيستمحيطىء ف نآوری را تناسایی؛ تحلیل؛ درک و بیشبینی میکند.
فرستها و تیدیدهای اسان ر باقوجهبه اطلاعت وازخوردهای دریانتی از ذیمن ورزیابی و تلیلمحیط استان» ای درک و نی میکن.
عوامل حيانى موفقيت اسنان را شناسابى و درك كرده وبرنامةهابى ا برا ى آنه توسعه اد دزی کرده و ریش میکن.
به منظور تشخيص أولويتهاى بلند مدت و كوقاه مدت امور استان مجموعداى متوازن از ليج مورد اننظار رلبه همراه روليط لت و معلولى كمبه روني تعريف ده
استه بكار ص ىكيرد.
در راهبردهاى تومه استان ازبابدارى اقتصادى؛ اجتماعى و زيستمحيطى استان اطمينان حاصل ص كند.
اهداف و راهبردهاى روني را براى نو ورى در اسان تعيين كرده وبرتامدهاى اجوابى را هوراست ب دستاوردهاى حاصل از نوآوروهاءبازتكرى و بعرو رساني م ىكتد.
صفحه 31:
؟١- رهسبرى راهبرد محور
ا ب) استاندارى معياريبه عنوان رلهبر؛ هماهنگ کننده و تسهیل کننده اثربخش کلیه امور استان میباشد و محیطی
برای مشارکت راهبردی و عملیاتی موث رکلیه ذینفعان و بسیج منابع در استان فراهم میکند.
د ركليه شوراهاء كميسيونها وكاركروهاى استان به عنوان راهبر؛ هماهنك وتسهيل كننده اثريخش عمل میکند.
مشاركتهاى راهبردى و عطبانى موردثياز در يشر برد امور استان را شناصابى م ىكند.
بست ر لازم را براى مشاركت راهبردى وععليانى كليه ذىنفعان در جهت توسعه انان فراهم مى سازد.
كليه ماع استان را در جهت توسعه استانى gs م ىيكند.
تهارتهاى رهبرى و فرهنك رهبرى مشنرك را در اسنان نوسعه داده و ثربخشی رفتارهاى شخصى رهبرى را در لستان مورد ارزيابى قرا دادهه بازتكرى كرده و
ie
احماس اميد به رشده gh yh pi ستان را در شهرودان زنده نگ میدرد.
ازتومعه همكارىها وتعاءلات اتربغش انجمن ها اتعاديهها و نهادهاى اجتماعى مرتبط د راستان حمايت م ىكند.
به عنوان بك الكوى اخالفى وارزشى در استازميه توسعه فضا اعتماده انعطافيذيرى؛ مراعات قوانين و مقرراته مسوولبتبديرى اجتطى ووتعامل فعال با ذئفطان |
كليدى میداد
فرعاندارىها و يخشدارىها را راهبرى كرده وامور مربوط به آنها ا هماهتك Sige
صفحه 32:
) استانداری معیار» سند راهبردی استانداری شلمل ماموویت» چشمانداز» ارزشها و اصول اخلاقی» اهدافه
راهبردهاء برنامههای اجرایی را بر مبنای اسناد بالادستی تدوین؛ پیادهسازی؛ پایش و به رو زرسانی میکند.
اموریت و مه وجودی تدای ره ون بخشی از از ساندایا کل کشو و در جهتماموریت اسان دون و بروزرمنی میکند.
جشوانداز وآينده مطلوب اتاندارى رادر راسناى جشوانداز نظام جعهورى اعلامى ودر جوت جشوانداز انان دوين وبهروزرساقي م ىكند.
اوزشرها واصول اغلافى راباتوجه به مراجع و منايع غنى ديني تدوين وجارومازى میک
اهدافه راهبردهاء برنامههاى اجرئبى استاندارى را در رلستاى مامويدت و جشوانداز كن بر مبناى ناد بالادسنى كشور (سياستهاى كلى نظام برنامدهاى دوات و وزارت Mop
تدوين» يادوسازى بايش و يدرو زرساني م كلد
فيازها وانارات كليه يهان امتاندارى رابه طوركامل ومتعادل ارزبابى وتحليل مى تعايد.
فوصتها ونهديدهاى استاندارى را يانوج بهاطلامات وبازخوردهاى د ريات ازذوظعان وارزيابى وتحليل محيط استاندارى» ثناسايى» درك و ييثريني A
فوتها وضعدهاىاتاندارى را باتوجه به اطلاعات وبازخور د هاى دريف اززذتففانء شناسايى و درك كرده ونقاط قابلبيبود را مشخص ص ىكند.
عوام ل كليدى موققيت اناندارى را شناسابى ودرك كرده و بونامدهابى را برا ى آنه توه دادد, ياددسازى كرده وبايش م كد
يه منظور درك تصوي ركلى استاندارى د راستان؛ مجموعااى متواز ناز نايج مورد اننظار را به هعراه روابط عت و معلولى ك به روشنى تعريف شده استه بكار م ىكيرد.
به عنواز.يك الكوى اخللفى و ارزضى در اسناندارويبه توسعه فضاى اعنمادء انعط فبذيرى؛ مراعات ثوانين و مفرراتء مسووليتبذيرى اجتعلصى و تطمل فعال با ذتقعان كلبدى
میداد
EID, ci stile در کل دار هت ات است ودر جهت نبين وتوويح آن م ىكوشد واز وجود سازوكارهايىكه را خلای رد عم با که ذقان ار
دهد وامكان بابش آن را فراهم سازد اطعينان حاصل ص وكند.
ei oli
صفحه 33:
۲-الف) طرحهای سرمایه انمانی (شامل مدیریت جذب و رهایی) از راهبرد استانداری حمایت |
م ىكند.
(at آموزش وتوسعه توانمندىها وقابليتهاى سرمايه انسانى استافدارى مديريت مىشود.
۲-ج) مشا رکت و تعاملات سرمایههای انسانی و استانداری مدیریت میشود.
۵-۲) از سرمایهای انسانی استانداری تقدیر و مراقبت میشود.
0-1( نقش سیاستگذاری و نظایتی خود را در خصوص مدیییت سرمایههای انسانی در سایر
دستگاههای اجرایی استان ایفاد میکند.
صفحه 34:
؟- سرمايه هاى انسانى
-الف) طرحهاى سرمايه انسانى (شامل مديريت جذب و رهايى) از راهبرد استاندارى حمايت
م یکند.
رلهبردهای سرمایهانسانی رلباراهبرد؛ ساختار سازمانی و فرآیندهای کلیدی استانداری همسو میکند و برامههای مناسبی را
برای جاریسازی راهبردهای سرمای نسانی توسعه میدهند.
سرمایهانسانی را بر اساس موجودی فعلی» اهداف ی استانداری؛ عرضه درونی و بیرینی وتقاضای سرمایهانسانی برنمهریزی و
مدیریت میکند.
در برنامهریزی و مدیییت سرمایه انسانی از وجود عدللت» برقراری فرصتهای برابر» رعلیت گوناکینی» شایستهسالاری و رعایت
اصول اخلاقی اطمینان حاصل م ىكند.
اهداف عملكردى كاركنان را در سطوح فردی و تیعیبا اهداف اسنانداری همس وکرده وآنها را بهموقع بازنگری و بهروزرسانی
میکند.
از نظرسنجیها و ساير روش هاى بازخو ر كاركنان براى شناسایی عولمل کلیدی مور بر تعهد و رضلیت گروههای مختلف کا رکنان
استفاده نموده و از نتایج آنها در بهبود رلهبرد و برنامههای کا رکنان استفاده میکند.
صفحه 35:
؟- سرمايه هاى انسانى
(oat آموزش وتوسعه توانمندىها وقابليتهاى سرمايه انسانى استافدارى مديريت مىشود.
تجزیه وتحلیل شفل را باابزارهاى مناسب اجراء و شرح شغل و شرایط احرازمشاغل را مشخص م ىكند.
از انطباق طرح هاى توسعه سرمايه ها انسانى با راهبردها و اهداف استانداری اطمینان حاصل مینماید.
رويكردهاى مناسبى را براى رشد معنوى كاركنان وتوسعه دانش و شايستكىها ىآنان براساس شناسايى قابليتها و
مهارتهاى موجوده وتعبين نيازهاى حال وآينده بكار م ىكيرد.
رويكردهاى مناسبى را براى به كا ركمارى» جامعهبذ يرى» انتصابه ترفيع» توسعه كارراهه؛ جابجايى» جانشيزبرورى |
وآرايش مجدد كا ركنان بكار م ىكيرد.
صفحه 36:
ج) مشارکت و تعاملات سرمایههای انسانی و استانداری مدیریت میشود.
با بكاركيرى رويكردهاى خلاقلفه و نوورلفه؛ نخبكان و كاركنان استاندارى را در توسعه و بازتكرى راهبرد و برنامههاى كاركنان فعالاقه مشاركت
م دهد.
اطمينان مىيلبدكه كاركنان ابزارهاء نابستكىهاء اطلاعات و اخنبارات لازم را در اختبار دادسنا تواتلبى اتخاذ تصميم و مشاركت مؤثر در يهبود مستصر
عملكرد استاندارى را داشته باشند.
اطمينان مىبلبد كه كاركنان داراى مدل ذهنى باز بوده و از کاتیمی» خلاقيت» نوآورى وکا آفرینی برا بلسغدهى سريييبه جال هلب ى oT
روبهرو م ىشونده استقاده م كند.
فرهنكى را ابجاد ص وكند كه د رآن در خدمت بودن, رعايت قوانين و مقررات؛ مسولیتپذیری؛ پا خکوبی؛مشتریمداری؛نظم وانضبط, خودکنتلی
امافتدارى, صرف ه جوبى و با بندى به اصول اخلاقى» توسعه يافته وارج نهاده مىشود.
راهبرده برنامدها وكانالهاى ارتباطات را بر مبناى نيازها واننظارات ارتباطى توسعه م ىدهد.
جه تكيرى كلى استاندارى و راهبرد سرمايه انسانى راجه روتشى در ميان مكذاردقا المينان حاصل كند كه تملمى سطوح كاركنان ماموريته.
جشواندازء ارزها واهداف را درک کردهاند.
اطمينان وبابد كه كاركنان از طرق نظام ارتباطات» سهم خود را در موفقيت مستم راستاندارى درك كرده و متوائن د آن را فشان دهند.
at وتشويقكاركنان به انتراك كذائنن اطلاعاته دانش و يهترين تجاربه فضاى كفتمان را در سطح استاندارى فراهم م ىكند.
صفحه 37:
كاركنان را ارزشيابى كردهه با ارال بازخورهاى لازم به آنها كمك م ىكند تا ععلكردشان را يهبود دهند و فرصت لازم براى توسعه قابليتها و مهارت هاى.
عورد نیز سیر شفلى خود را در اختبار داشته باعند.
حقوق» مزابا وباداش كا ركنان را ب توجه به راهبرد سرمايه انسانى مبتنى بر عدالت و عملكرد برداخت م ىكند تا مشاركت فعال كاركنان و توانضدى آنه
ارتقاء يافنه وبايدار بعافد.
از توازن مسوولنه كار زندكى در جهت بهبود كيفيت زتدكى كاركنان خود اطمينان م ى يايد
از داتن یک محبط كار ايمنء سالم و منضبط برا ى كاركنان خود اطمينان مىبابد.
آكاهى كاركنان را در رابطه با مسووليتهاى اجتماعى ارتقاء دادهه آنان را به مشاركت د ر ابن امور تشويق م ىكند.
در جبران خدمتء قدردانى و مراقبت ا كاركنان به كوناكونى آنها توجه دارد.
ان را ارج مىنهد واز فظرات و تجارب مفيد آنها بهره م ىكيرد.
صفحه 38:
؟- سرمايه هاى انسانى
)0-٠ نقش سياستكذارىء» نظارتی و اجرلیی خود را در خصوص مدیریت سرمایههای انسانی در
ساير دستگاههای اجرایی استان ایفاد میکند.
سياستهاى لازم را براى مديريت مؤثر سرمايههاى انسانى در سایرنهادها و دمنگاههای اجرایی سعطح استان تدوین واعلام میماید.
نقش نفلارتی خود را برای حصول اطمینان از مدیریت موثر سرمایههای انسانی در سطح استان و رعایت سیاستهای مرتبط ایفاد مینماید.
هر جاكه لازم باشد تقش اجرابى خود را به خوبیایفد م ی کند.
صفحه 39:
۳سالف) مشا رکت با شبکه فعالین استان به ویژه نخبگان وکا رآفرینان مدیریت میشود.
"۳ ب) سرمایههای فیزیکی و منابع طبیعی استان مدیریت میشود.
۳-ج) منابع و مصارف مالی مدیریت میشود.
صفحه 40:
؟- منابع و شبكه همكاران
.الف) مشاركت با شبكه فعالين استان به ويزه نخبكان وكا رآفرينان مديريت مىشود.
سياستها و راهبردهاى تامين و مديريت شبكه همكاران استاندارى را تدوين و بهروز مىنمايد.
در راستاى تحقق راهبردهاى تامين و مديريت شبكه همكاران» برنامههاى لازم را طرحريزى نموده و از اجرا ی آنها
اطمینان حاصل میکند.
با شبکه همکاران استانی خود بر اساس اعتمادء تعهد دوسویه و رعلیت ملاحظات سازمانی رولبط مقتضی ایجاد
نموده و در جهت مديريت مؤث رآنها تلاش م ىكند.
شبكهاى اثربخش از نخبكان و کا رآفرینان استان را در جهت پیشبرد امور استان شناسای یکرده و توسعه میدهد.
تمامی زیرساختهای لازم برای تعاملات اثربخش با نخبگان و کا رآفرینان استان را فراهم میکند.
تعاملات اثریخش با نخيكان وكا رآفرينان استان را راهبرى وارزیابی میکند.
صفحه 41:
"| ۲سب) سرمایههای فیزیکی و منابع طبیعی استان مدیریت میشود.
راهبرد و برنامههای مدیریت ساختمانهاء تجهیزات و مواد را در حمایت از واهبردهای استان توسعه داده و اجرا میکند.
از داراییهای فیزیکی لستانداری شامل ساختمانهل تجهیزات و مواد به طور بهینه استفاده کرده و چرخه عمر و امنیت آنها را به طور
اثربخشی مدیریت میکند.
روبگردهای مناسبی را بیای اتفادهبهنه از منایع طبیعی مواد خام و انوزى در سطح استان به كار م ىكيود.
جنبههاى زبستمحيطى فعاليتهاء محصولات و خدمات را در سطح استانداری شناسایی و پیلمدهای آنه رلبه طور فعال مدیریت
میکند.
هر كونه آثا رنامطلوب عمليات در سلح استاندارى و محب كار را بر سلامت وايعنى كاركنان؛ جامعه وسا بر ذونفعان» اندازهكيرى و
مديريت م ىكند. :
با تعیین اهداف چالشی و بکا رگیری رویکردهای مناسب برای فرلتر رتن از استانداردها و الزامات قائینی از کمینهسازی پیامدهای
زیستمحیطی اطمینان حاصل میکند.
در راستای حفظ حقوق و منلفع نس لهل كنى و صيانت از محيطزيست» الكوى مصرف تبه ای و سایرملبع طبیعی را دو سطع
ب أصلاح م ىكند.
صفحه 42:
؟- منابع و شبكه همكاران
-ج) منابع و مصارف مالی در استان مدیریت میشود.
ببه منظور استفاده بهينه از منلبع مللى در حمليت از راهبردها و خطمشیهای استان و استانداری» راهبردها و
فرایندهای مدیریت منابع و مصارف مالی را توسعه و استقرار میدهد.
در راسنای توسعه خرد مالی و اصلاح الگوی مصرف تلاش میکند.
به منظور شفافسازی و ایجاد هوشمندی نسبت به منابع مالی» نظامهای لام را ایجاد کرده و توسعه میدهد.
نظامهای مناسب وکا رآمد کنترلهای داخلی ایجاد و توسعه میباید.
نظام مدیویت نقدینگی (مدیویت منلبع و مصارف نقدی» مدیییت مطالبات و تعهدات مللی) را توسعه و استقرار
میدهد.
نقش سیاستگذاری و نظایتی خود را در خصوص مدییت بهینه تخصیص و توزیی اعتبارات در سطح استان ایفاد
م ىكند.
صفحه 43:
۴- دانش و فناوری اطلاعات
1- للف)به منظور تصمیمسازی مور و توسعه قابلیتهای سازمانی» فناوری اطلاعات در سطح
استانداری و استان مدیریت میشود.
=P ب)به منظور توسعه حافظه مشترک سازمانی و انتقال تجارب بین نسلی» دلنش در سطح
استانداری مدیریت میشود.
صفحه 44:
۴- للف)به منظور تصمیمسازی مور و توسعه قابلیتهای سازمانی» فناوری اطلاعات در سطح |
استانداری و استان مدیریت میشود.
راهبرد و برنامههای مدیریت فناوری اطلاعات را در حمایت از راهبردهای استان توسعه داده و اجرا میکند.
از تامین اطلاعات کلفیسبه موقع» درست و قلبل اطمینان کسبه رهبران در تصمیمکیری مر کمک کند وآنها را در
پیشبینی اثربخش عملکرد آتی استانداری توانعند سازدء اطمینان م ىيابد.
شبکههلیی را برای شنلسایی وکسب اطلاعات مورد نیاز در سطح استانبه منظور توسعه خلاقیت ون وآوری ایجاد و
مدیریت میکند.
ضمن حصول اطمینان از امنیت و حفاظت داراییهای معنوی» دسترسیبه اطلاعات مربوطه را برای کارکنان و A
ذىنفعان فراهم و بايش م ىكند.
از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمليت از ارتباطات درون سازمانى و مديريت اطلاعاتبه طور مؤثر استفاده
م ىكند.
صفحه 45:
۴- دانش و فناوری اطلاعات
ب)به منظور توسعه حافظظه مثترک سازمانی و انتقال تجارب بین نسلی؛ دلذش در سطح
استانداری مدیریت میشود.
راهبرد وبرنامههای مدیریت دانش را در حمایت از راهبردهای استانداری توسعه داده و اجرا میکند.
ضمن شناخت دلنش موجود و ترسیم نقشه دانشی استانداری» فرایندها و زیرساخت های مناسب را برای مدیریت
دانش ایجاد کرده وتوسعه می دهد.
دانش کارکنان و ذینفعان را جم عآور یکرده؛ توسعه داده؛به اثتراک گذاشته و بهطو راثریخش استفاده میکند.
ضمن حصول اطمینان از امنیت و حفاظت داراییهای معنوی» دسترسیبه دلثش مربوطه را برای کارکنان و
ذینفعان فراهم و پایش میکند.
از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمايت از مديريت دانش به طور مؤث راستفاده م ىكند.
صفحه 46:
۵- فرایندههای ارزش آفر ین
ad للف) ساختار سازمانی و ف رآیندهابه منظور تحقق راهبردهای استانداری و خلق ارزش
برای ذینفعان طراحی و مدیریت میشود.
۵-ب) روابط با ذینفعان مدیریت شده و توسعه داده میشود.
صفحه 47:
Oe eS ee
۵ للف) ساختار سازمانی و فرآیندهلبه منظور تحقق راهبردهای استانداری و خلق ارزش
برای ذینفعان طراحی و مدیریت میشود.
ساختار سازمانى استاندارى را جهت يشتيبانى از راهيردهاء ايجاد وبازتكرى ص ىكند..
ف رآبندهاى بههوييوسته استاندارى را در حوزههاى امنيقى؛ سياسىء اجتملعى» فرهتكىء عمرلفى و توسعداىءبه منظور تحقق راهيردهاء همسوبها ساختار سازمانى
استاندارى طراحى م ىكندء به كونهاى كه براى ذىنفعان ارزش خلق نموده و توازنى بهينه از اثربخشى و كارايى حاصل شود.
مالكيت ف رآيندهاء نقثشها و مسووليتها را در ايجادء فكهدارى و بهبود ف رآيندهاء از جمله ف رآبندهاى كلبدىء به طور شفاف تعيين م ىكند.
در عديريت فرايندها به كاهش تصدى كرى و واگذاری فرایندهای غیرحاکعیتیاهتعام میورزد.
شاخصفاى معنادار عملكردى و دستاوردى ف رآيندها كه به روثنى با اهداف راهبردی مرتبط هستند را تعین و پایش میکند.
ا زتحليل ننايج عملكردى م دستاوردى به منظور شناسايى و اولويتبندى فرصتهاى بهبود و ساير تغييراتء اعم از تغييرات تدريجى يا جهشىء استفاده ص ىكند..
بيامد وارزش افزوده حاصل از يهبود 9 وآوری درف رآیندها را ارزيابى نموده واز اثربخشى آنها اطمينان حاصل ص ىكند..
به منظو رارتقاء قرآ يندها از اطلاعات محيط درونى و ببرونى استاندارى شامل تحقيقات, نظ رسنجى از ذىنفهان و ساير بازخوردهاى دريافتى ا زآنهاء استفاده م ىكند..
از خلاقيت وفناورى اطلاعات براى طراحى و توسعه ف رآ يندهاى جديد و نوآورانه استفاده میکند.
يبامدها و ظرفیتهای ناشی از ق نآوریهای نوین را بر ق رآیندهای خود درک و بیشبینی میکند.
صفحه 48:
Oe SPC Le ee)
۵-ب) روابط با ذینفعان مدیریت شده و توسعه داده میشود.
کروههای مختلف ذینفعان خود را میثناسد» اهمیت و میزان نفوذ و تاثیرگذار ی آنها را تحلیل و ارزیابی کرده و
بطور متعادل نیازها وانتظارات فعلی وآینده آنها را شناسایی و پیشبین ی کرده» به آنها پاسخ میدهد.
الزامات ارتباطی روزمره و بلند مدت ذینفعان را تعیین کرده» ف رآیندها وکانالهای مناسب ارتباطی را بوجود
آورده وتوسعه میدهد.
در راستای حفنظ حقوق ذینفعان و توسعه فرهنگ رضایتمندی» با تملصی ذینفعان خود گفتملنی مبتنی بر
کشودگی؛ شفافیت» اعتماد و احترام برقرا رکرده, کا رکنان خود را د راين زمینه توانمند میکند.
تجربههء ربا هاءشکایها و بداشتهای ذیتفعان خود را هموارهمدیریت کردهسیههرکونهبازخوردی به طور
سریع و اثربخش پاسخ میدهد.
صفحه 49:
للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که سرمایههای انسانی استانداری از اجرای
رویکردهای مرتبطبا تتلیج مورد انتظظار خود از استانداری دایند و بیانگر میزان آثربخشی
اين رويكردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در این زمینه است.
(I mF شاخصیهای عملکردی: مجموعهای از شاخصیهایی است کهبه منظور پلیش, تحلیل» |
بهبود فرایندها و پیشبینی برداشتها در ارتباط با رویکردهای مرتبط با مدیریت
سرمایههای انسانی در استانداری بکار گرفته میشود و بیانگر میزان اثربخشی و کارائی |
این رویکردها است.
صفحه 50:
۶-للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که سرمایههای انسانی استانداری از اجرای رویکردهای مرت
مورد انتظار خود از ستانداری دایند و بیانگو
این زمینه است.
متناسب با اهداف و نوع فعالیتهای استانداری؛ شاخصهای مربوط به برداشت سرمایههای انسانی میتواند بر موارد ذیل متم رکز
رضايت» مشاركت وتلق سرمابههاى سازماتى
رهبوى ومديريت
مشاركت وكارقيمى
احساس افتغار و غرور tlhe
مديريت شايستكىهاء آموزش وتوسعه
ارتباطات ثربخش و رواب با همکران
ایضیه سلاعت و شرایط معط کار
قدردانيها وتشويقها
تسهلات وخدمات
مشاركت در فعاليتهاى اجتماعى و زيستمحيطى
صفحه 51:
عس ب) شاخمیهای عملکردی: مجموعای از شاخمیهایی است کمبه مننظور پلیش؛ تحلیل,بهبود فراندها و یشبینیبرداشتها در
ارنباطبارویکردهای مرتبطبامدیییت سرمایههایانسانی در استانداریبکارگفته میشود و باکر میزاناثریخشی وکارالی
این رویکردها است.
ان شاخصها درونى هستند متسب اف و نو فعاليتهاى استاندارى؛ رضايت والكزيكاركتانء غيكان وكار رن نازیر كشد نون هايى آنه مدا موارد زي رباد
essere
eM pois
مديريت شايستكهاء آموزش وتوسعه
Ate ol و روابط باهمكاران
یلاعت وشرايط محيط كار
فدردانيهاء تنويقها و شكايتها
فوع جذب ورك استاندارى
تسپلات وخدمات
مشاركت در فتاليتهاى اجنعاعى و زيستمحيطي
فرج باستكوبى به فظرسنج ها
سرعت ودقت درامو رادار ى كاركئان
صفحه 52:
بسا نز By
,گلف) برداشتها: نشان دهنده د رکی است که وزارت کشور از اجرای رویکردهای مرتبط با نتایج مورد
انتظار خود از استانداری دارد و بیانکر میزان آثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق راهبرد
استانداری در این زمینه است.
,ب) شاخصیهای عملکردی: مجموعهای از شاخصیهایی لست که به منظور پایش؛ تحلیل» بهبود فرایندها
و پیئیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبط با نتلیج وزارت کشور بکار گرفته میشود و
بیا نکر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 53:
بسا نز By
رتبط با نتایج مورد
دهنده درکی است که وزارت کشور از اجرای رویکردهای a o dye
خشی لین Las, در جهت تحقق راهب
انتظار خود از استانداری دارد و بیانگر میزان آثربخشی لین رویکر؛
ار
استانداری در این زمینه است. ۱ ۲ —
un تحرک استانداریها و متنلسبیا اهداف و نوع فعالیتهای لستانداری»
با توجمبه طرح تحر" ee a
به برداشت وزارت كشور مى تواند بر موارد ذيل متم ركز با
يقد سياس
بعد امنيتىٍ
بعد عمرانى و شهردارىها و دهيارىها
بعد اجتماعى و فرهنكىٍ
بعد مدیریت بعران
بعد نظارت و پی شسگیری
بعد نوسازى وف نآورى اطلاعات
صفحه 54:
بسا نز By
ب) شاخصيهاى عملکردی: مجموعهای از ثاخیهایی لست که به منظور پایش, تحلیل,بهبود فرایندها
و پیئیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتلیج وزارت کشور بکار گرفته میشود و
بیا نکر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
ابا توجه جه طرح تحرک استانداریها و متناسبا اهداف و نوع فعالیتهای استانداری» شاخصهای
عملکردی مرتبط با تتایج وزارت کشور میتواند بر موارد ذبل متم رکز باشد:
aw
بعد میتی
بعد عمرانى وشهرداروها و دهبارىها.
بعد اجتماعى و فرهتكى
بعد مديويت بعوان
بعد نظارت وبي شكيرى
إبعد نوسازى وف آورى el
صفحه 55:
۸- نتایج ساير نهادها و دستگاه های
ار
اس للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که سایر نهادها و دستگاههای اجرلیی استانی» از اجرای
رویکردهای مرتبط با نتلیج مورد انتظار خود از استانداری دایند و بیانگر میزان اثربخشی ۷
رویکردها در جهت تحقق راهبرد استانداری در این زمینه است.
ال ب) شاخصیهای عملکردی: مجموعهای از اخصيهایی لست كه به منظور بايشء تحليل؛ بهبود فرايندها
و پینبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نیج مرتبطبا ساير نهادها و دستگاههای
اجرایی بکا رگرفته میشود و بیانکر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 56:
۸- نتایج ساير نهادها و دستگاه های
اجرابى
ا للف) برداشتها: نشان دهنده دركى است كه ساير نهادها و دستكادهاى اجرليى استانى» از اجراى
رویکردهای مرتبط با نتلیج مورد انتظار خود از استانداری دایند و بیانگر میزان اثربخشی 1
رویکردها در جهت تحقق راهبرد استانداری د این زمینه است.
متنلسبدبا اهداف و نوع فعالیتهای استانداری» شاخصیهای مربوطبه برداشت سایر نمادها و دستگاه های
اجرایی می تواند بر موارد ذبل متم رکز باشد:
مديريت و راهبری عال ی استان
برنامهريزى وتوسعه استان
تسهي لكرى و بشتيبانى برای اجرای برنامهها در استان
هماهنگی و یکپارچگی برای اجرای برنامهها در استان
جمعبندی وارائه گزارشات لازم در خصوص مسائل استان به مراجع ذیربط
صفحه 57:
۸- نتایج ساير نهادها و دستگاه های
اجرابى
mA ب) شاخصيهاى عملكردى: مجموعداى از شاخصيهايى است كه به منظور بايش» تحليل» بهبود فرايندها
و بشيييينى برداشتها در ارتباطبا رويكردهاى مرتبطبا نتليج مرتبطببا ساير نهادها و دستكادهاى
اجرایی بکا رگرفته م ىشود و بيا نكر ميزان اثربخشى و كارائى اين رويكردها است.
شاخصها درونى هستند و متناسب با اهداف و نوع فعاليتهاى استاندارىء» نمونههايى ا زآنها مىتواند
ناظر بر موارد ز
مدیریت و راهبری عالی استان
برنامه ريزى وتوسعه استان
تسهي لكرى و بشتيبانى براى اجراى برنامهها د راستان
هماهنگی و یکپارچگی برای اجرای برنامهها در استان
جم ع بندى و ارائه كزارشات لازم در خصوص مسائل استان به مراجع ذيربط
صفحه 58:
۹- نتایج نهادهای حاکمیتی
الف) برداشتها: نشان دهنده د رکی است که نهادهای حاکمیتی» از اجرای رویکردهای مرتبط با نتایج
اری دایند و بیانگر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق راهبرد
استانداری در این زمینه است.
ب) شاخصیهای عملکردی: مجموعهای از شاخصيهایی است کهبه منظور پلیش» تحلیل» بهبود فرایندها
و پیشبینی برداشتها د رارتباط با رویکردهای مرتبط با تتایج نهادهای حاکمیتی بکا ر گرفته میشود و
بیا نکر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 59:
.الف) برداشتها: نشان دهنده د رکی لست که نهادهای حاکمیتی» از اجرای رویکردهای مرتبط با نتايج
مورد انتظار خود از استانداری دایند و بیانگر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق راهبرد
استانداری در این زمینه است.
متناسب با اهداف و نوع فعالیتهای لستانداری» شاخصهای مربوط به برداشت نهادهای حاکمیتی میتواند.
بر موارد ذیل متمرکز باشد:
حسن انجام امور و ماموریتهای محوله
cule, قوانین و مقررات مرتبط
جمعبندی و ارائه گزارشات لازم به نهادهای نظارتی در خصوص هر یک از مسائل استان
تسهی لگری و ایجاد هماهنگیهای لازم جهت انجام فعالیت نهادهای نظارتی در استان
ب یگیری کلیه دستورالعملهای نهادهای نظارتی د راستان
صفحه 60:
۹- نتایج نهادهای حاکمیتی
ب) شاخمیهای عملکردی: مجموعهای از شاخميهایی لست کمبه منظور پلیش, تحلیل؛بهبود فرایندها
و پیشبینی برداشتها در ارتباط با رویکردهای مرتبط با تنایج نهادهای حاکمیتی بکا ر گرفته میشود و
بیا نکر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
شاخصيها درونی هستند و متنلسبدیا اهداف و نوع فعالیتهای لستانداری» نمونههلیی ا زآنها میتواند.
ناظر بر موارد زیر باشد:
حسن انجام امور و ماموریتهای محوله
cule, قوانین و مقررات مرتبط
جمعبندی و ارائه گزارشات لازم به نهادهای نظارتی در خصوص هر یک از مسائل استان
تسهی لگری و ایجاد هماهنگیهای لازم جهت انجام فعالیت نهادهای نظارتی در استان
ب یگیری کلیه دستورالعملهای نهادهای نظارتی د راستان
صفحه 61:
نهاد رياست جمهورى
١٠-للف) برداشتها: نشان دهنده دركى است كه نهاد ريلست جمهورىء از اجراى رويكردهاى مرقبط با
نتليج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بیانگر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت ت
راهبرد استانداری در این زمینه است.
ب) شاخصهای عملکردی: مجموعهای از ثاخصهایی است که به منظور پلیش, تحلیل» بیبید |
فرایندها و پییبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتلیج نهاد رياست جمهورى بكار
گرفته میشود و بیا نگر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 62:
ا-للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که نهاد ریاست جمهوری» از اجرای رویکردهای مرت
نتليج مورد انتظار خود از استانداری دارد و بیانگر میزان آثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق
راهبرد استانداری در این زمینه است.
یا توجمبه طرح تحرک استانداریها و متنلسبسبا اهداف و نوع فعالیتهای لستانداری» شاخصهای مربوط
به برداشت نهاد ریاست جمهوری می تواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:
تحقق شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی
اجرای مصوبات سفرهای استانی
اجرای توافقنامههای استانی با هر یک از سازمانهای مربوطه از نهاد ریاست جمهوری
صفحه 63:
ات و ۱۳۳۱
»اس ب) شاختیهای عملکردی: مجموعهای از ثاخصهایی است که جه منظور پلیش» تحلیل, بهبود
فرایندها و پیشیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتلیج نهاد ریاست جمهوری بکار
گرفته میشود و بیا نکر میزان آثربخشی و کارائی این رویکردها است.
ابا توجه به طرح تحرک استانداریها و متناسبجا اهداف و نوع فعالیتهای استانداری» شاخصهای
عملکردی مرتبط با نتایج نهاد ریاست جمهوری می تواند بر موارد ذیل متم رکز باشدء
شاخص های عمومی و اختصاصی جشنواره شهید رجایی
اجرای مصوبات سفرهای استانی
اجرای توافقنامههای استانی با هر یک از سازمانهای مربوطه از نهاد ریاست جمهوری
صفحه 64:
۱- نتایج جامعه استانی(مر دم)
|(-للف) برداشتها: نشان دهنده درکی لست که جامعه استانی (مردم)؛ از اجرای رویکردهای مرتبط با
نتلیج مورد انتظار خود از استانداری داوند و بیانگر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت ت
راهبرد استانداری در این زمینه است.
۱(- ب) شاخصهای عملکردی: مجموعهای از شاخصیهایی است که جه منظور پلیش» تحلیل» بهبود 1
فرایندها و پییبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتلیج جامعه استانی(مردم) بکار
گرفته میشود و بیا نگر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 65:
۱- نتایج جامعه استانی(مر دم)
||- للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که جامعه استانی (مردم)» از اجرای رویکردهای مرتبط با
نتليج مورد انتظار خود از استانداری دایند و بانگر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق
راهبرد استانداری در این زمینه لست.
متسب با اهداف و نوع فعاليتهاى امتانداری»شاخمیهای مربوطبه رداشت جامعهاستانی می تواند بر مارد ذیلمتم رکز با
oe اسر
پوت pee da
ریت ای ان اور
مت و یت نت رما
eat hatte
سوه و مر ود
یی سس
oy ۱۳
elem rly
هی سیر جر سرت
پاسهی ارت .)ری
تاره ره رف رد
مور رسد
صفحه 66:
۱- نتایج جامعه استانی(مر دم)
(۱- ب) شاخصیهای عملکردی: مجموعهای از ثاخصیهایی است که به منظور پلیش, تحلیل, بهبود [:
فرایندها و پیئیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتلیج جامعه استانی(مردم) بکار
گرفته میشود و بیا نکر میزان آثربخشی و کارائی این رویکردها است.
اين شاخصها درونى هستند و متناسب با اهداف ونوع فعاليتهاى استاندارىء نمونهمايى ا زآنها متواند ناظر بر موارد زير ا
ee
a
مع عرص
مرت اجه
ge رتم دبع رسد
تقلت رب ور
اشنا روا ارد و ايت لزنا
Pei paises
pp aby aa fon
cake pet an
اد سور نوش
ار ادلی )مرا
صفحه 67:
Pee) EE el
۲- للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که خدمات گیرندگان خاص استانداری» از اجرای
رویکردهای مرتبطبا نتلیج مورد انتظار دایند و بیانگر میزان آثربخشی لین رویکردها در جهت ت
راهبرد استانداری در این زمینه است.
۲- ب) شاخصهای عملکردی: مجموعهای از شاخصيهایی است کهجه منظور پلیش» تحلیل, بهبود
فرایندها و پیئیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتایج خدمات كيرندكان خاص بكار
گرفته میشود و بیا نگر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
صفحه 68:
Pee) EE el
۲- للف) برداشتها: نشان دهنده درکی است که خدمات گبرندگان خاص استانداری» از اجرای
رویکردهای مرتبطیا نتلیج مورد انتظار دایند و بیانکر میزان اثربخشی لین رویکردها در جهت تحقق
راهبرد استانداری در این زمینه است.
متنلسببیا اهداف و نوع فعالیتهای استانداری» شاخصیهای مربوطبه برداشت خدمات گیرندگان خاص
میتواند بر موارد ذیل متمرکز باشد:
تکریم ارباب رجوع (شاخص رضایت ارباب رجوع)
راهبری سرمایهگذاریها
راهبری احزاب
راهبری سازمانهای مردم نهاد
صفحه 69:
Pee) EE el
۳- ب) شاخصهای عملکردی: مجموعهای از اخصيهايى است که به منظور پلیش, تحلیل, بهبید
فرایندها و پینیبینی برداشتها در ارتباطبا رویکردهای مرتبطبا نتایج خدمات گیرن دگان خاص بکا
گرفته میشود و بیانگر میزان اثربخشی وکارائی این رویکردها است.
ن شاخصيها درونی هستند و متنلسبدبا اهداف و نوع فعالیتهای استانداری» نمونههلیی از آنها میتواند
ناظر بر موارد زیر باشد:
تکریم ارباب رجوع (ناخص رضایت ارباب رجوع)
راهبری سرمایهگذاریها
راهبری احزاب
راهبری سازمانهای مردم نهاد
صفحه 70:
منطق امتیازدهی رادار
(RADAR)
صفحه 71:
منطق ۴۵۳۸۵ چیست ؟
منطق RADAR مىكويد هر سازمان نیاز دارد که :
نتایجی را که بعنوان بخشی از فرآیند دستیابی به خطمشی و
استراتژیهای خود هدف گذاری نموده است. تعیین کند.
مجموعهای از رویکردهای با ثبات و یکپارچه را که منجربه نتاییج
میگردد طرحریزی و ایجاد نماید.
رویکردها رابه طربقی نظام یافته (سیستماتیک) و بگونهای که از
استقرار کامل آنها اطمینان حاصل شود. جاری و اجرا نماید.
نتلیج حاصله از بکارگیری رویکردها را مورد ارزیابی و بازنگری قرار
دهد. به گونهای که بهبودهای مورد نیاز شناسایی شود.
صفحه 72:
1 دها
fan ‘and nd develop 3
APPROACHES.
اجراى نتايج
رويكردها مورد انتظار
Required DEPLOY
RESULTS Approaches
ASSESS AND REFINE
Approaches and Deployment
ارزیابی و اصلاح رویکردها و اجرای آنها
صفحه 73:
رویکرد:
منظور از رویکرد فعالیتها و اقدامات برنامهریزی شده یا در
حال انجام. به همراه دلایل انجام.
سازمان متعالی برای رویکردهای خود فرایند. دستورالعمل یا
برنامه تعربف شده ای دارد.
صفحه 74:
استقرار(جاری سازی):
منظور از جاریسازی چگونگی اجرای روبکردها در سازمان
میباشد.
سازمان متعالی رویکردهای خود را طبق فرایند. دستور العمل
با برنامه تعریف شده اجرا کرده است.
صفحه 75:
ارزیابی و اصلاح:
در ارزیابی و اصلاح به لین نکته توجه میشود که سازمان برای
ارزیابی و بهبود روبکردها و جاری سازی آنها چه فعالیتی انجام
میدهد.
سازمان متعالی برای اندازه گیری اثربخشی و کارآیی
رویکردشاخصهای مناسبی دارد.
صفحه 76:
پروفرمای خودارزیابی
ir الف
صفحه 77:
نتایج:
در سازمان متعالی دادههای نتایج به موقع. قابل
اطمینان و صحیح بوده. نتایج کلیدی شناسایی شده و
بیانگر روندهای مثبت و با عملکرد خوب پلیدار و
تحقق اهداف می باشند.
صفحه 78:
تفاوتهاى مهم بين مميزى» خودارزیابی و ارزیابی جایزه
صفر و يك است.
*تمرکز بر انجام فعالیتها
مطابق استاندارد و
اقدامات اصلاحي است.
ستفاده از سوابق گذشته
* داراي محدوده مشخص
*با هدف عارضه یابی وضعیت
شرکت نسبت به مدلی خاص.
* غیرمستقل و توسط ارزیابان
داخلی شرکت انجام میشود.
*داراي طیف قضاوتي
خاکستري است.
*تمرکز اصلي آن بر شناسايي
نقاط قوت و نواحی قابل بهبود
ميباشد. E
بررسي سوابق گذشته و
برنامههای آینده.
*در ایجاد انگیزه و مشارکت در
پرسنل بسیار مفید است.
*سازمان شمول و جامع است.
*هدف اصلي آن ایجاد ارزش
رقابت و كسب جايزه مي باشد.
“ابزاري براي بازاريابي يا تبليغ
*پروسهاي براي قضاوت بهتر
روي سازمانها
*سابقهاي خوب براي سازمان
*نگيزهاي قوي براي آنهايي
که دنبال جایزه ميباشند.
“أذ رضي نزام كسان ركه به
Benchmark Juss
هستند.
*ایجاد شهرت واعتبار
صفحه 79: