تعداد اسلایدهای پاورپوینت: 11 اسلاید

محمدرضا

صفحه 1:
git SE ‏چهار مین‎ The Kirkpatrick Mode Mostafa Ansari

صفحه 2:
مدل کرک پاتریک چیست؟ پاتریک, یک مدل ارزیابی اثربخشی برنامه‌های آموزشی تعیین نتیجه اجرای یک برناممی آموزشی, لازم است دهای آن مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان انحرافات الی از هدف‌های برنامه را کشف و تصحیح نمود. ل,2004 پس از سنجش اثربخشی دوره‌های آموزشی در موتورلا مشخص شد که هر 1 دلار سرمایه‌گذاری د نان, 33 دلار بازده به همراه داشته است.

صفحه 3:
(reaction) ywiSlg ics از واکنش, میزان واکنشی است که فراگیران به تما مور در اجرای یک دورهی آموزش, از خود نشا چگونگی احساس شرکت کنندگان را در مورد برناممی , اندازه‌گیری می‌کند. ق/ نظرخواهی, پرسش‌نامه‌ها و مواردی نظیر آن, می‌توان بوط به اين بخش را جمع‌آوری کرد.

صفحه 4:
(learning) .s Sob :e9> ؛ عبارت است از تعیین میزان فراگیری مهارت‌ها, ت که در دورهی آموزشی به شرکت‌کنندگان آموخته نز آنان روشن شده است. ن مرحله دانش شرکت‌کنندگان قبل از برنامه‌ی آموزشی با انش آنها بسن أن برتامدى أتورشتى :مقائسة: مىتثتود. 1 1 ۳ رگزاری امتحانات(پیش‌آزمون و پس-آزمون), مصاحبه و می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این مرحله

صفحه 5:
سطح سوم: رفتار (6۳2۲۷10۲ظ) ار از رفتار,. چگونگی و میزان تغییراتی است که در رفتا ت‌کنندگان, در اثر شرکت در دوره‌های آموزشی حاصل شود. در واقع میزان انتقال مطالب به محیط عملی ‎lS‏ است. \ ‎i‏ بررسی تغییرات در کار و رفتار شرکت‌کنندگان ‏ن‌به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به اين بخش پرداخت.

صفحه 6:
جهارم: نتايج ‎(results)‏ بر از نتایج, ميزان تحقق هدفهايى است كه به طور تقيم به سازمان ارتباط دارد. طریق بررسی اسناد, مدارک و اثرات در کل سازمان, وان به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این بخش

صفحه 7:
دشوار یادگیری گر پایه‌های ارزشیایی ساده 7 © ارزش هريك از سطوح برای سازمان ۳

صفحه 8:
یج ارزیابی سطح نخست ایی‌های زیر را برای اجرای اين سطح, ارائه می‌دهد: قرار است یادگیرندگان بس از طی دورمی آموزشی ‎Lab gly‏ شوند, پرسشنامه با پرسش‌های بسته طراحی کنید. را در فرم برای ارائمی سایر نظرات و پيشنهادها اختصاص دهید و پيشنهاد ,را تشویق کنید. شرکت‌کنندگان را به درصد تبدیل کنید. ها زا به گونه‌ای طراحی کنید که منجر به پاسخ‌های دقیق و درست شوند. ریش میزان موفقیت دوره, استاندارد (هدف) تعیین کنید . دز برابر استانداردها اندازه‌گیری کنید, سپس اقدام مناسب را انجا ناسبی برای بهبود تعیین کنید.

صفحه 9:
تشریح ارزیابی سطح دوم آدرکتاب ارزیابی برنامه‌های آموزشی, راهنمایی‌های زیر را برای اجرای ائّه می دهد: وه کنترل (شاهد) استفاده کنید. دانش و مهارتی را که قرار است یادگیرندگان پس از طی دوره کسب ش از اجراق ذورة می‌بایستتی ارزیامی کزد. براق انذازدگیری میزان ویا گرایش, از پرسش‌های تشریحی و برای ارزیابی میزان مهارت از 4۲ عملکردی استفاده می‌شود. صد پاسخ‌ها را جمع‌آوری کنید. وی برای اقدامات اصلاحی استفاده کنید.

صفحه 10:
تشریح ارزیابی سطح سوم اهنمایی‌های زیر را برای اجرای اين سطح ارائه می‌دهد : یرل اتسسفاده کنند. | برای اينکه رفتار یادگرفته شده در محیط واقعی کار رخ دهد, تخصیص معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه پس از طی دوره). هی آموزشی, عملی(مهارتی) بوده , عملکرد قبل و بعد را ارزیابی کنید. يا چند نفر از همکلاسی‌ها, سرپرست مستفیم, زیردستان و دیگر افرادی تار یادگیرنده را مشاهده می‌کنند, مصاحبه يا نظرسنجى كنيد. درصد پاسخ‌ها را دریافت کرده. يا از روش نمونه گیری استفاده کنید. رادر زمان‌های مناسب تکرار کنید. از رویکرد هزینه-فایده استفاده کنید.

صفحه 11:
تشریح ارزیابی سطح چهارم این زاهتمایی‌ها را برای اجرای انن تنطم بدین‌گونه ارآنه می‌دهد: [تي که دوره, عملی یا مهارتی است. از یک گروه کنترل استفاده کنید. را برای اينکه نتایج به ثمر برسند تخصیص دهید . ررتی که دوره عملی یا مهارتی بوده, مهارت قبل و بعد از دوره را ارزیابی ۳ را در زمان‌های مناسب تكرار كنيد . , د هزینه-فایده استفاده کنید. ای تایید اثربخشی دوره, مدارک منطقی وجود ندارد به مدارکی که دارید.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
14,000 تومان