مدل کسب و کار MAPIT
اسلاید 1: مدل کسب و کارMAPITMAPITMGTools.ir
اسلاید 2: عنوانمدل کسب و کارMAPITنوعابزارمراحل استفادهتجزیه و تحلیل / طراحیموضوعمالی و سرمایه گذاری / بازاریابی، فروش و تبلیغات / استراتژیسطحسازمانیپیچیدگیزیاد
اسلاید 3: از پنج واژه Transaction ,Influence, Product, Actor, Market گرفته شـده و كه متلي و پدرسون آن را براي درك شرايط ساختاري، استراتژيها، نقش و وظـايف كسـبوكـار ارائه كردهاند. در بعد بازار به دانش مورد نياز بازار و ارزشهاي مشتري؛ در بعد دست اندركاران بـه مدلهاي هزينه و درآمد و مقياس و محدوده اقتصادي؛ در بعد محصول به انواع محصـول شـامل فيزيكي، اطلاعاتي و خدمات و پيچيدگي آن؛ در بعد تأثير به آثار حاصل از ارتباطات شبكه، اعتماد وابسته، رابط قبلي، روابط شخصي و اطلاعات ناموزون؛ و در بعد معاملات به ريسـك معـاملات، استانداردكردن معاملات و تكرار معاملات پرداخته ميشود. این مدل برای درک شرایط ساختاری انتخاب شدهاست که تحت آن واسطهها (بازاریاب ها) استراتژی, نقش و وظایف خود را در بازارها (مارکتهای) آنلاین انتخاب کنند. همانطور که میدانید یکپارچهسازی یکی از ویژگیهای خاص مرزها و روابط فضای بازار میباشد. علاوه بر آن میدانیم واسطهها چندین نقش و تابع مختلف رو انجام میدهند. در نتیجه برای وظایف مختلف مثل جمعآوری خریدار و فروشنده، جمع آوری اطلاعات و برای تسهیل معاملات، اعتمادسازی و ارائه خدمات بهتر نیاز به یکپارچهسازی (همگام سازی) وجود دارد. بنابراین یکپارچهسازی یه مفهوم کلیدی (اساسی) در توصیف و توضیح و شرحدادن نقشها و وظایف مختلف است. یکپارچهسازی یک مفهوم پیچیده و چندبعدی است. بعد اول آن به آغاز یکپارچهسازی مربوط است. بعد دوم جهت آن را مشخص میکند. بعد سوم استراتژی (مکانیسم) یکپارچهسازی را بیان میکند. بعد چهارم مدل یکپارچهسازی و بعد پنجم فرم پکپارچهسازی است که مرزهای فضای بازار را تعیین میکند.
اسلاید 4: ابزارهای مرتبطمدل کسب و کار VISOR Business Model Framework مدل کسب و کارIDEA IDEAمزایا- توجه به زنجیره ارزش- توجه به ابعاد مختلف کسبوکار در طراحی مدل- توانایی شناسایی و مقایسه مدلهای کسبوکار - توجه به تاثیر بخش های مختلف شبکه ارزش بر یکدیگرمعایب- عدم توجه به فازهای طراحی مدل کسبوکار عدم توجه به ریسک های کسبوکار عدم توجه به تغییرات عوامل موثر بر کسبوکاربا این مدل توضیح داده شدهاست که چگونه یک واسطه ( بازاریاب )کسبوکار خود را در بازارها (مارکتها)ی مختلف سازماندهی کند. این مدل یک نظریه ساختاری , به خوبی بازار چههای آنلاین مشابه ایجاد کردهاست. کاربرد این مدل با استفاده از آن در بازارهای آنلاین مشاوره مالی مشاهده میشود.کاربردها
اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز
اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت امجیتولز مراجعه نمایید...
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.