مدیریت اطلاعات کتاب شناختی به وسیله نرم افزار Endnote
اسلاید 1: كارگاه آموزشي مديريت اطلاعات كتابشناختي بهوسيلة نرمافزار Endnote به نام مرجع همة امور
اسلاید 2: استناد و اهمیت آن در آثار علمینرم افزارهای مدیریت استنادايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوتمديريت كتابخانة ايجاد شده در اندنوتاستناد بهوسيلة اندنوت هنگام نگارشجستوجو در پايگاههاي اطلاعاتي و انتقال نتايج به اندنوتفهرست مطالب
اسلاید 3: آشنایی با نرم افزار اندنوت؛ایجاد کتابخانۀ نمونه؛مديريت كتابخانة نمونه؛آموزش استناد به همراه نگارش متن؛جستوجو در پايگاه پاب مد و گوگل اسکولار و انتقال نتايج به اندنوت.اهداف این کارگاه
اسلاید 4: استناد و اهمیت آن در آثار علمی
اسلاید 5: پشت دادن؛پشت نهادن به سوی چیزی؛پناه به کسی دادن؛پناه به کسی بردن؛نسبت کردن بر؛چیزی را سند قرار دادن؛اشاره به سخن یا سند پیشین.تعريف استناد
اسلاید 6: تجلیل از پیشکسوتان؛اعتباربخشی به آثار مرتبط؛شناسایی روش پژوهش، ابزارها، و ...؛ارائۀ زمینههای مطالعاتی؛اصلاح اثر خود یا دیگران؛نقد آثار پیشین؛دلايل استناد
اسلاید 7: اثبات ادعا؛آگاهسازی محققین از آثار در دست انتشار؛مستند کردن دادهها و مقولهها؛رسمیت بخشیدن به آثار بنیادین؛انکار آثار یا اندیشههای دیگران؛منازعه با دعاوی دیگران.دلايل استناد
اسلاید 8: نرم افزارهای مدیریت استناد «اندنوت»
اسلاید 9: نرمافزار مديريت اطلاعات كتابشناختي كه بهوسيلة آن:سازماندهي استناد كتابشناختي؛افزودن استنادها به متن مقاله يا ديگر نوشتارها؛ايجاد فهرست منابع در مقاله يا ديگر نوشتارها؛قالببندي مقاله يا نوشتار ديگر بر اساس شيوهنامههاي استنادي رايج. انتقال نتایج جست وجو از پایگاههای اطلاعاتی به مجموعۀ منابع.اندنوت چيست؟
اسلاید 10: وبسايت نرمافزار اندنوتwww.endnote.com
اسلاید 11: نصب از طريق وبسايت آن يا استفاده از «سي.دي.»؛قابل نصب بر ويندوز «ايكس.پي.» و «ويستا»؛نيازهاي سختافزاري؛كامپيوتر با پردازندة پنتيوم و سرعت حداقل 450 مگاهرتز يا بالاتر؛حداقل 265 مگابايت حافظه؛حداقل 180 مگابايت فضاي خالي روي هاردديسك.نيازهاي نرمافزاري؛نصب نرمافزار واژهپرداز «ورد» 2003 تا 2007نصبو روزآمدسازي اندنوت
اسلاید 12: ايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوت؛وارد كردن اطلاعات به شيوة دستي؛افزودن تصوير به منبع؛افزودن جدول يا چارت به يك منبع؛مديريت كتابخانة اندنوت.سازماندهي اطلاعات كتابشناختي
اسلاید 13: هنگام باز كردن اندنوت سه گزينه پيش روي شماست:ايجاد يك كتابخانة جديد؛مشاهدة تغييرات جديد روي نسخة اندنوت شما؛باز كردن يك كتابخانة موجود. انتخاب گزينة اول ايجاد يك كتابخانه و ذخيرة آنياحركت از منوي file و انتخاب گزينة new.ايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوت
اسلاید 14: ايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوت
اسلاید 15: ايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوتFile > New
اسلاید 16: ايجاد يك كتابخانه بهوسيلة اندنوتنام فايل را وارد و سپس ذخيره كنيد.
اسلاید 17: باز كردن گزينة References و انتخاب گزينة New Referenceتعيين نوع منبع؛وارد كردن اطلاعات موجود در فيلدهاي تعريف شده؛براي نامهاي خارجي به ترتيب اسم اول، مياني، و اسم آخر بدون ويرگول؛يا اسم آخر{ويرگول} اسم اول و مياني؛اسمهاي فارسي به همان ترتيب عادي؛هر اسم روي يك خط.وارد كردن اطلاعات به شيوة دستي
اسلاید 18: 12وارد كردن اطلاعات كتابReferences > New Referenceدر هر فيلد اطلاعات منبع را وارد كنيد.پس از ورود اطلاعات صفحه را ببنديد.
اسلاید 19: 12وارد كردن اطلاعات مقالهReferences > New Referenceدر هر فيلد اطلاعات منبع را وارد كنيد.پس از ورود اطلاعات صفحه را ببنديد.
اسلاید 20: ?
اسلاید 21: تغییر قلم ورود اطلاعاتEdit > Preferences > Display font > Change font1. انتخاب گزینۀ ترجیحات2. نمایش قلم3. تغییر قلم
اسلاید 22: افزودن تصوير به منبع1. Image > Insert image > Insert Picture 2. Choose file3. Insert image
اسلاید 23: افزودن عنوان به تصويرعنوان تصوير را در caption وارد ميكنيم.
اسلاید 24: افزودن چارت، جدول،و ... به يك منبع1. Image > Insert Object2. Choose file3. Write Caption
اسلاید 25: افزودن «پی دی اف» به يك منبع2. راست کلیک روی گزینۀ لینک به پی دی اف1. انتخاب و باز کردن منبع3. افزوده شدن پی دی اف به منبع
اسلاید 26: مرتبسازي منابع با:كليك روي نام نويسندگان؛سال انتشار؛نوع فايل ضميمه شده به منبع؛عنوان مدرك مورد استناد؛نوع آن؛يا آدرس الكترونيكي آن.مديريت كتابخانة ايجاد شده در اندنوت
اسلاید 27: ?
اسلاید 28: مديريت كتابخانة ايجاد شده در اندنوتمرتبسازي منابع بر اساس يكي از فيلدها (در اينجا بر اساس عنوان)
اسلاید 29: تغيير در شيوة استنادي كتابخانهروي اين گزينه كليلك كنيد.شيوة استنادي را بيابيد.شيوة استنادي را انتخاب كنيد.
اسلاید 30: تغيير در شيوة استنادي كتابخانه1. Edit > Output Styles >Open Style Manager3. Choose Style(s)2. Find Style
اسلاید 31: جستوجو در كتابخانهReferences > Search Referencesكلمة مدنظر را وارد كارد جستوجو كنيدنتيجه
اسلاید 32: استناد بهوسيلة اندنوت هنگام نگارش
اسلاید 33: اندنوت در هنگام نگارش متن ميتواند: استناد درونمتني را به متن اضافه كند؛به متن تصوير، جدول، يا چارت اضافه كند؛به متن فهرست منابع اضافه كند؛شيوة استناد متن را بهطور كلي سازماندهي كند يا تغيير دهد.استناد به هنگام نگارش متن
اسلاید 34: هنگام نصب اندنوت جعبه ابزار آن در «ورد» وارد ميشود.اگر اين جعبه ابزار در «ورد» نبود آنگاه:1. در «ورد» گزينة view را باز كنيد؛2. از آن toolbars را انتخاب و EndnoteX را از آن انتخاب كنيد.3. در «ورد 2007» منوي اندنوت در add-ins تعبيه ميشود.جعبه ابزار اندنوت در پردازشگر ورد
اسلاید 35: يافتن استناد؛وارد شدن به اندنوت از فايل «ورد»؛ اصلاح شيوة استنادي يا تغيير آن؛ افزودن استناد انتخاب شده به متن؛ ويرايش استناد در صورت نياز؛جعبه ابزار اندنوت در پردازشگر ورد
اسلاید 36: جعبه ابزار اندنوت در پردازشگر وردافزودن يادداشت به استناد؛ويرايش فهرست منابع؛خارج كردن استناد از قالب خاص؛پاك كردن همة كدهاي اندنوت؛ انتقال اطلاعات منابع متن به كتابخانة حاضر يا قبلي.
اسلاید 37: افزودن شكلهاي موجود در منابع اندنوت به متن؛ايجاد فهرست شكلها در صورت وجود؛تنظيم ترجيحات كاربر دربارة همراهي اندنوت و «ورد»؛پاسخ به پرسشهاي احتمالي دربارة اندنوت.جعبه ابزار اندنوت در پردازشگر ورد
اسلاید 38: افزودن استناد انتخاب شده با افزودن استناد
اسلاید 39: استنادهای درون متنی و فهرست منابعاستنادهاي درونمتنيفهرست منابع
اسلاید 40: اصلاح يا تغيير شيوة استناد اصلاح شيوة استنادي يا تغيير آن
اسلاید 41: ويرايش استناد ويرايش استناد
اسلاید 42: ويرايش استنادحذف سال يا نويسنده از ويرايش
اسلاید 43: افزودن يادداشت پس از نوشتن يادداشت روي ok كليك كنيد
اسلاید 44: ويرايش فهرست منابع1. انتخاب استناد2. كليك روي 3. ورود به اندنوتو ويرايش
اسلاید 45: ?
اسلاید 46: افزودن شكل يا عكس به متن جستوجوي نام شكلافزودن آن به متن
اسلاید 47: فهرست شكلها در متن فهرست شكلها در متن
اسلاید 48: پاك كردن كدهاي اندنوت كليك روي ok و save as دوبارة فايل
اسلاید 49: ?
اسلاید 50: جستوجو در پايگاههاي اطلاعاتي و انتقال نتايج به اندنوت
اسلاید 51: اتصال به پايگاهtools > connect > connect انتخاب پايگاه مدنظراتصال
اسلاید 52: جستوجو از راه دورتعيين تعداد منابع مدنظر
اسلاید 53: مرور نتايج و انتخاب مدارك مدنظرانتخاب منابع مدنظركپي منابع در كتابخانه
اسلاید 54: انتخاب كتابخانه و كپي منابع در آنانتخاب كتابخانهمنابع كپي شده
اسلاید 55: ?
اسلاید 56: جستوجو در GoogleScholar تغيير تنظيمات و ذخيره
اسلاید 57: جستوجو در GoogleScholar 1.روی گزینۀ اندنوت کلیک کنیدمدرک را در کتابخانه باز یا ذخیره کنید
اسلاید 58: جستوجو در GoogleScholar 1.ذخیره در کتابخانه2. منبع جدید در کتابخانه
اسلاید 59: ?
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.