مدیریت تیم های مجازی (کار مبتنی بر همکاری)
اسلاید 1: مديريت تيم های مجازیکار مبتنی بر همکاریWorking Collaboratively
اسلاید 2: چارچوبی برای آماده سازی اعضای تیم مجازی (ادامه)
اسلاید 3: اصل (3): توسعه و بهبود مستمر نظام اشتراک دانش و مدیریت کار مشترک نکات مهم:وابستگی استحکام سازمان ها به قابلیت آنها در بکارگیری و مدیریت دانشلزوم تجهیز تیم مجازی به فرآیندهای مدیریت دانش و طراحی آنها بر این مبنابه اشتراک گذاری دانشتمرکز هر تیم مجازی بر روی موضوع به اشتراک گذاری دانشدانش، تجربه، نوآوری و خلاقیت به عنوان ارزشمندترین منابع هر سازمان و هر تیم برای ایجاد، به اشتراک گذاری و استفاده از دانشبه هدر رفتن منابع موجود در تیم، از جمله توانمندی رهبری جمعی در صورت عدم وجود اعتماد ما بین اعضای تیم3
اسلاید 4: اصل (3): توسعه و بهبود مستمر نظام اشتراک دانش و مدیریت کار مشترکتاثیر میزان تجربه در ایجاد اعتماد به نفس در اعضای تیمسطوح مختلف تجربه در اعضای تیم:سطح صفر: کاملا بی اطلاع و بی تجربهسطح یک: تازه کار و آماتورسطح دو: آگاه ولی فاقد مهارت و تجربه اجراییسطح سه: دارای آگاهی عمیق تر و تجربه متوسطسطح چهار: دارای تجربه و قابل اعتمادسطح پنج: متخصص در یک زمینه مشخصسطح شش: پیشرو در موضوع خاصی از دانشسطح هفت: متخصص کلاس بین المللی بطور معمول اعضای هر تیم در یک زمینه دارای مهارت و تجربه و در سایر زمینه ها دارای دانش قابل توجهی در زمینه های دیگر خواهند بود.4
اسلاید 5: اصل (3): توسعه و بهبود مستمر نظام اشتراک دانش و مدیریت کار مشترکنیاز به دارا بودن تخصص و تجربه کافی در یک زمینه خاص توسط رهبر تیم برای هماهنگ نمودن دانش و تجربه اعضای تیم در راستای اهداف و ماموریت آنمدیریت دانش:تعریف دانشانواع دانش:دانستن چیستیدانستن چگونگیدانستن چراییاهمیت دادن به چراییمشکل بودن مشاهده از راه دور مثالها و مدلهای مورد استفاده برای مدیریت دانش5
اسلاید 6: اصل (3): توسعه و بهبود مستمر نظام اشتراک دانش و مدیریت کار مشترکاجزای مدیریت دانش:ایجاد دانش ضمنی برای جوامع مختلفتبدیل دانش ضمنی به صریحایجاد زیرساخت های لازم برای دسترسی بالاتر به دانش6
اسلاید 7: اصل (4): تعریف نقش های جدید برای رهبران تیم مجازی رهبران به طور سنتی به پیروان خود فرمان داده و آنان را کنترل می نمایند.شیوه سنتی رهبری، در تیم های مجازی فاقد کارایی است.رهبران در تیم های مجازی:دارای رویکرد «شانه – شانه» به نسبت پیروان خود می باشند.دارای تعامل و ارتباط دو طرفه با پیروان خود می باشند.در تصمیم گیری ها به صورت جمعی عمل می نمایند.رهبری در تیم های مجازی صرفا یک موقعیت سازمانی نبوده بلکه نوعی فرآیند سیستمی است.7
اسلاید 8: اصل (4): تعریف نقش های جدید برای رهبران تیم مجازی ساختارهای رهبری مورد استفاده در تیم های مجازی:بکارگیری یک رهبر ثابت و دائمیواگذاری رهبری تیم به صورت چرخشیاستفاده از نظام رهبران متمرکز بر کارهای اختصاصی تیمرهبر نمودن هماهنگ کننده ها یا تسهیل کننده هاعدم بکارگیری رهبر و استفاده از نظام خود رهبری8
اسلاید 9: اصل (4): تعریف نقش های جدید برای رهبران تیم مجازی 9
اسلاید 10: اصل (5): هماهنگ سازی و حمایت از نظام پشتیبانی کننده تیم مجازی نظام پشتیبانی هر تیم، تامین کننده زیرساخت های سخت و نرم برای دستیابی هر تیم به حداکثر کاراییلزوم توجه مدیران به ایجاد هماهنگی بین نیازهای تیمی و کارکردهای نظام پشتیبانی تیمرهبری در هر تیم، اصلی ترین عنصر نظام پشتیبانی کننده تیمتاثیر گذار بر روی کلیه مجریان و مدیران تیمتاثیرگذار بر روی رهبران و اعضای رسمی تیم10
اسلاید 11: اصل (5): هماهنگ سازی و حمایت از نظام پشتیبانی کننده تیم مجازیامکان بهره گیری از مجموعه ای از الگوهای ساختار تیمی متناسب با کار و ماموریت مورد نظراستفاده از تیم موقت مجازی برای انجام کار اورژانسی هنگامی که متخصصین مربوطه در یک پهنه جغرافیایی پراکنده باشند.استفاده از تیم دائم دارای یک عملکرد مشخص برای طراحی یک قطعه الکترونیکی در یک محصول جدیدبخش مهمی از محدوده عمل هر نظام پشتیبانی تیمی، تامین ابزار و محیط انجام کار تیمی است.در تیم های مجازی، ابزار و محیط انجام کار مشتمل بر سخت افزار و نرم افزار مربوطه می باشد.11
اسلاید 12: اصل (5): هماهنگ سازی و حمایت از نظام پشتیبانی کننده تیم مجازیدر نظام های تیمی، اصل تغییر ثابت ولی مصادیق تغییر و اعمال آن مبتنی بر شرایط و بر اساس تصمیم مدیر تیماضافه یا حذف نمودن اعضای تیم مصداق بارز تغییر در تیملزوم ایجاد آمادگی های اولیه در مدیران تصمیم گیر برای تغییرعدم تجانس و شباهت نحوه پشتیبانی تیم در شرایط بکارگیری ابزارها و محیط های نامتجانس توسط اعضای تیمتاثیر بسیار زیاد نحوه مدیریت عدم تجانس در افزایش یا کاهش کارایی تیمیچالش های اصلی در خصوص نظام های پشتیبانی تیمینظام پشتیبانی تیمی در یک سازمان باید چه شرایطی داشته باشد؟نظام پشتیبانی تیمی چگونه موجب افزایش هماهنگی خواهد شد؟نظام پشتیبانی تیمی چگونه موجب کاهش هماهنگی خواهد شد؟12
اسلاید 13: اصول طراحی تیم های مجازی موفق
اسلاید 14: اصول طراحی تیم های مجازی موفقایجاد چالش های جدید در سازمان در اثر بکارگیری تیم ها و همکاری های مجازیافزایش کمیت و کارایی همکاری های سازمانی در اثر استفاده از تیم های مجازیپیشنیازهای حمایت از کار جمعی و مشترک:طراحی خوبدارا بودن دید شفاف و هدف گذاری صحیحمحدود نمودن حیطه کاریتفاهم و توافق شفاف در خصوص نحوه انجام کار14
اسلاید 15: اصول طراحی تیم های مجازی موفقعوامل افزایش احتمال موفقیت همکاری های مجازیمشخص بودن نتایج و تبعات عدم همکاری در سازماناهمیت داشتن موفقیت سازمان برای تک تک اعضاءوابستگی شدید نتایج و اهداف به همکاری بین کارکنانچالش بر انگیز بودن شرایط و اوضاع کاری برای برانگیختن قدرت خلاقیت و افزایش کارایی در کارکنانانتخاب رهبران خاص برای مدیریت نمودن اوضاع در خلال انجام همکاری15
اسلاید 16: اصول طراحی تیم های مجازی موفقالزامات دستیابی به همکاری موفق مجازی:وجود همکاری درون سازمانی جهت رقابت برون سازمانیوجود تعامل بین کارکنان جهت شکستن محدودیت هاایجاد حس اعتماد، یادگیری و شفافیت در تیمتقویت و ایجاد حس لازم بر مبنای شعار « ما با هم موفق خواهیم شد»عدم وجود همکاری کافی در سازمان های با بافت و دید سنتی16
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.