کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت پروژه ۲

modiriyate_porozhe_porozhe_chist

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت پروژه ۲”

مدیریت پروژه ۲

اسلاید 1: مديريت پروژهحسين اسلاميدانشكده عمران شريفمهر 1387

اسلاید 2: پروژه چيست مجموعه تلاشهاي موقتي براي تحقق يك هدف و ايجاد يك محصول يا ارائه خدمتي مشخص .دو مشخصه اصلي پروژه : موقتي – تلاش غير مستمر يكتايي – مجموعه فعاليتهاي منحصر بفرد

اسلاید 3: مديريت پروژه مديريت پروژه بكارگيري دانش ، مهارت ، ابزار و تكنيكهاي لازم در جريان اجراي فعاليتهاي موضوعه براي رفع نيازها و انتظارات متوليات از اجراي پروژه .

اسلاید 4: آماج هاي مدير پروژه : زمانهزينه محدوده و كيفيت (عملكرد)كيفيت را ميتوان تعادل رضايتخبش بين زمان ، هزينه و محدوده بيان نمود.

اسلاید 5: مسئوليتهاي و انتظارات خاص از مدير پروژه مسئوليتها :در مقابل سازمان مادر – در جهت محافظت از منابع ، ارتباط درست بين پروژه و سازمان و اداره شايسته پروژه.در مقابل پروژه – اطمينان از حفظ سلامت پروژه عليرغم تضاد بين عوامل ذيفنع و انجام نقش آرام كنندگي و متعادل سازي.در مقابل گروه پروژه – توجه به روحيات افراد پروژه ، توجه به موقتي بودن گروه و حمايتهاي متنوع روحي و مادي آنها.

اسلاید 6: انتظارات خاص از مدير پروژه :1 – دستيابي به منابع كافي براي انجام پروژه 2 – يافتن كاركنان گروه پروژه و ايجاد انگيزه در آنان3 – رويارويي با موانع و مشكلات – نقش آتش نشان پروژه ، مديريت كردن مخاطرات.4 – ايجاد موازينه بين اهداف بين هدفهاي شركت و اهداف پروژه ، موازينه بين اهداف پروژه ، شركت و اشخاص.5 – ايجاد روحيه اميد بين اعضاي گروه پروژه.6 – وسعت ارتباطات چند جانبه.7 – مذاكره كننده ايي ماهرو بهترين مدير پروژه كسي است كه توانايي به انجام رساند كار را داشته باشد اين توانمندي در دو وجه فني – مديريتي و شخصيتي – رهبري خلاصه مي شود.

اسلاید 7: چارچوب و محدوده هاي اصلي دانش مديريت پروژه :1 – مديريت عمومي و وظايف آن كه شامل برنامه ريزي ، سازماندهي ، تامين منابع انساني، رهبري و كنترل است. 2 – محدوده هاي دانش مديريت پروژه كه شامل تشريح و سازماندهي فعاليتهاي پروژه مي باشد و در حوزه هاي مديريت يكپارچگي ، محدوده ، ز مان ، هزينه ، منابع انساني ، كيفيت ، ارتباطات ، ريسك و تداركات مي باشد. (شكل 1)3 – مراحل كاري تهيه محصول پروژه كه در قالب تعيين چرخه حيات پروژه ها بيان گرديده و در پروژه هاي ساخت تسهيلات صنعتي معمولا شامل مراحل امكانسجي ، طراحي و مهندسي، تداركات، ساخت و نصب، راه اندازي و توليد مي شود. اين سه، فرآيند هاي سه گانه مديريت عمومي ، مديريت پروژه و تهيه محصول را معرفي مي نمايند كه فرآيندهاي مديريت عمومي در قالب وظايف مديريت و فرآيندهاي تهيه محصول در قالب معرفي چرخه عمر پروژه قبلا مرور گرديد . ذيلا محدوده هاي اصلي دانش مديريت پروژه معرفي مي گردد.

اسلاید 8: محدوده هاي اصلي دانش مديريت پروژه :مديريت يكپارچگي پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از هماهنگي عناصر متشكله پروژه بنحو مطلوب ، بيان گرديده است. اين فرآيند ها شامل تهيه برنامه ، اجرا برنامه و كنترل كلي و جامع تغييرات در پروژه مي باشد.مديريت محدوده پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از شناسايي و تعيين فعاليتهاي مختلف پروژه بنحو جامع و مانع ، براي اخذ نتايج موفقيت آميز بيان گرديده است. اين فرآيندها شامل تعيين مباني آغاز ، برنامه ريزي محدوده ، تعريف محدوده ، مميزي و كنترل تغييرات محدوده در پروژه مي باشد.مديريت زمان پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از حصول به نتايج ، مطابق برنامه و در زمان پيش بيني شده بيان گرديده است. اين فرآيندها شامل تعريف فعاليتها ، توالي فعاليتها، برآورد مدت زمان فعاليتها ، تهيه زمانبندي پروژه و كنترل آن مي باشد.

اسلاید 9: مديريت هزينه پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از حصوص به نتايج، مطابق بودجه پيش بيني شده بيان گرديده است. اين فرآيند ها شامل برنامه ريزي منابع كاري ، برآورد هزينه ، بودجه بندي و كنترل هزينه در پروژه مي باشد.مديريت كيفيت پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از اصول نتايج كيفي پروژه بيان گرديد . اين فرآيندها شاملبرنامه ريز كيفيت ، و كنترل كيفيت پروژه مي باشد. مديريت منابع انساني پروژه – فرآيندهاي لازم براي افزايش بهره وري در كار و زمان نيروي انساني مجري پروژه بيان گرديده است. اين فرآيند ها شامل برنامه ريزي سازماني ، جذب نيرو و بهبود سازمان پروژه مي باشدمديريت ارتباطات پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از شناسايي ، توليد ، جمع آوري ، توزيع ذخيره و بازيابي اطلاعات پروژه بيان گرديده است. اين فرآيندها شامل برنامه ريزي ارتباطات ، توزيع اطلاعات ، تهيه گزارشات عملكرد و خاتمه اجرا مي باشد.

اسلاید 10: مديريت ريسك پروژه – فرآيندهاي لازم براي تشخيص ، تجزيه و تحليل و تعيين پاسخهاي مناسب به منابع ريسك در پروژه ارائه گرديده است. اين فرآيندها شامل شناسايي و تعيين مشخصات ريسك، تجزيه و تحليل ريسك ، واكنش به ريسك و تكميل و كنترل واكنش به ريسك مي باشد.مديريت كالا و مواد پروژه – فرآيندهاي لازم براي اطمينان از تحصيل كالا و مواد و تجهيزات، خدمات و سرويسهاي لازم از خارج محدوده پروژه بيان گرديده است. اين فرآيند شامل تامين كالا و مواد، عقد پيمانها و راهبري قراردادها و خاتمه آنها مي باشد.مديريت پروژه فرآيند مجموعه فعاليتهاي يكپارچه و مرتبط به هم است لذا كسب نتيجه هريك از محدوده هاي مديريت پروژه معمولا در سايرين نيز موثر است. بعنوان مثال تغيير در محدوده كار غالبا در افزايش هزينه پروژه موثر است اما اين تاثير ميتواند در روحيه مجريان و يا كيفيت محصول و خدمت مورد نظر اثر منفي داشته باشد. لذا در اين تعاملات مي بايست هميشه به اهداف پروژه توجه نمود . موفقيت در مديريت پروژه مستلزم مديريت بر تعامل بين محدوده ها براي نيل به اهداف پروژه به بهترين روش ممكن است.

30,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید