صفحه 1:
پریت اموزشگاهی در ایران
ول محور مدارس؛سمپاد,نمونه دولتی,غیرانتفا
صفحه 2:
+ دولتی؟
ES Ey eee ee a Peer eee ey
دانش آموزان خود را اخذ مى كنند.
ابن مدارس تحت نظارت مستقيم دولت هستند.
انبمة دول
مدارسی که توسط سازمان ها با شهروندان تاسبس و
هدایت می شود اما از سوی دولت باید پذپرش این
مدارس صورت گیرد.
نمونه دولتی!
۱ Ones Re ee ee Sine neces eet ced
بذيرش مى شوند.
این مدارسن در مسراسر كوو لاك لا
مدارس نمونه دولتی در کار مدازس شاه ٩ :9
مدارس خاص حسات می شونو
نواع مدارس در ايران
ture lof a ا
Pere ren peer reer rey ere,
پرورش است.
Fa PPP ROC Ac a PCE Ys peer
۱ oe eC re Bee
آموزش و پرورش اداره می شود.
pr se, MOS
جزء مدارس خاص هستند كه اولويت ثبت نام با
Prove ire] oct Bey
pee eed
ARO ore IPG r rm Erno Res ent
wre با
باشد.
صفحه 3:
Se een Re Ce رن
صفحه 4:
۱ wrarett py) pe. ۹ مدارس تیزهوشان
* مدارس تيزهوشان مدارسى
۱
SP ST ee eee eT Cle
این مدارس بالاتر از مدارس
عادی است.
صفحه 5:
او ۱ ۲۳
۳۱۱۳۵ و را ار eo
ps 2) ae A SS ns
RRM Re Re seh cl a ss, ل
ا eink GAH eae سمپاد به صورت
eee رن ی
5- کادر اداری و آموزشی نیز گزینش می شوند
۱۳۳ رای bas ee pe I
شود
صفحه 6:
٠ اين مدارس شرایط خاصی را برای ثبت نام دانش آموزان و پذیرش آنها دارند.
© درست است که اسامی آنها ماوت اس اما محتوای آموزشی آنها یکی اس جون عنام
آموزشی همه ی آنها یکی می باشد.
* تنها تفاوتی که این مدارس با هم دارند تفاوت در میزان حجم تکالیف درسی, شیوه های
آموزشی و تدریس و برنامه آموزشی متفاوت است.
* مثلا در یک مدرسه برای دانش آموزان به صورت ماهانه آزمون برگزار می کنند, در
مدرسه ای دیگر بجای یک کتاب چندین کتاب آموزشی تدریس می شود.
٠ خلاصه دانش آموزان اینگونه مدارس وقت سرخاراندن هم ندارند.
* چون تا دلشان بخواهد کلاس های آموزشی ویژه. کلاس های اضافه و فوق برنامه ها
صفحه 7:
Re eee ا ا ا لت
مدارس د
20 م ا ا aa
ل ل ل RCS
eer fe Bek for) tec rae ee en ne ede
ی تا le oan ee ne Riese)
CD ee el aE bh ied ale el eee a
I eter ie er. eee eee ee ee
Oe St Bie oe Le Rel ree ie sree ie
gt 6 pS gle
* ۱- اگر فرزند شما بیش از حد مضطرب است.
۱
" ۳- اگر فرزند شما دارای روحیه خونسرد و بی خیالی است.
صفحه 8:
ens Ae را در
egress Ree ee ee را ار ۱۳
eres Ben) ee” heap pce Ee
- دانش آموزان هر کشوری دارای سطح فکزی و توانایی ذهنی متفاوتی هستند.
ws Eno Ree Ror ics es ed ere eee 210
as AG) pee ee لاسي PRPs
الا ا رد را کار 0
Sirs ppS ces
صفحه 9:
* وجود برنامه های آموزشی و پرورشی ویژه برای دانش آموزان این
مدارس سبب شده :
صفحه 10:
معايب مدارس تيزهوشان و نمونه دولتى
* - این نوع دسته بندی و آموزش نوعی تبعیض به حساب می آید.
۱
همجنين به دانش آموزان تبزهوش فشار زيادى وارد مى شود..
Peer) 0
- كاهى ابن مدارس باعث ايجاد غرور كاذب مى شود.
دبیران و دانش آموزانی که وارد این مدارس می شوند» خود را تفنه جدا بافته می دانند و دجار یک نوع غرور کاذب می شوند.
همچنین دانش آموزان این مدارس ممکن است به خاطر همین مسائل, نتیجه موردنظر را کسب نکنند.
را
اين عيب در شهرهاى كوجى قابل مشاهده تر است. به طورى كه عملا منجر به تعطيلى بعضى از مدارس مى شود.
aE ee ۱
een ees NT er SP eR er Ta rea Berean ier ae tere ren ae
صفحه 11:
: اطلاعات مقلیسه ای بین مدرسم دولتی, و pat لنتفاعی
111111111111011
ا ا ل 0 35
ا 2
ی i 70770722
مجوزشون رو از دست میدن
| or yi eee te err eho] eae tree Ca nae ee a
MPT ee ol) oy 1 a a pe
ان ان ks sik Uy! He ne ean ee
٠ 4- از نظر كيفيت آموزشهاى رسمى كيفيت آموزشى مدارس دولتى بهتر از مدارس غيرانتفاعيه جون
پ ا ا ا ا ا 0
غيرانتفاعى اكثرا بازتشستة هستتد و الراك 1 إل ٠ كردن (انش و روشتهاى آموزشى نذارن...
00000 ااا ال A Ce
0 ل ار ا ا OO Coe ROT
۱9 و را از Malye way Pye Reo em rem
صفحه 12:
صفحه 13:
:عوامل و ابعاد مؤثر بر كيفيت مدارس
یعنی ل ا ا علم و سواد در جامعه
ونكرش جامعه 20 cr ro ل ازنشأتكيرى _
00 br et PSS Sree res ee
.نیازهای جامعه
وضعيت اقتصادى جامعه و خائوادهها وهزینه ثبت ثام درمدارس با كيفيت اموزشى
بهترتوجه به بازار كار در انتخاب رشته داتش اموزان نبود استخدام و بازار كار
.عامل بیانگیزگی دانش آموزان
صفحه 14:
توانایی ایجاد انگیزه در دانشآمورال 5 و یی مورد ندریس و میزان مطالعه,
تحقيق, le LON ERIN Bg سر 20
2
Ere ا ا سح«
Pe ا 00000
OP NO TDS ال ار ۰
جایگاه اجتماعی معلمان ا pepe 0
ee را 00
ری ان
صفحه 15:
0 yy ار( ene
[1۱۳ سح( Cece | 1) Beppe ts tee enol
مناسب زمينه ساز ياددهى و ياذكيرق س سس سح سا"
هاى نوين
ا ا ا اا ا ا erro cee opr 2 0
ا 7
رسد«
.دادن اطلاعات و آگاهیهای لام