صفحه 1:
صفحه 2:
مدرس:دکتر سهیلا پورتانی فراضانی
ae 87 1
صفحه 3:
صفحه 4:
«٠
و
jf Curl g Curl كه
۲۵ eerie rea LOSE SIs) Ee Sn JES er ets CD)
Geyer T=CEL EE BED Ln Yee ere eer er mance ا
re SIE eee ey IOC DY SEDC eats ease me TENE
متالءيك مدیر طی روز وقت خود را اینگونه صرف می کند: به چند نف درداخل و حارج
سازمان براى امور ادارى و شخصي تلفن مى كنديا از طرف حند نر به أو تلقن مى شود, بيش
۱ ie seer De reoseer
ار 2 ار
نامه شاى وارده رآ مرور_مى كند و دستورات لآزم را درباره نحوه اقدام در حاشيه هرريك
۱۱۳ ا
Bene ل ا ON DY CIS ye
صفحه 5:
| aig
ed تدوين مى كندو حهت اطلا لا
يخشنامه هاى وارده را مطالعه مى كُندء در جلسات و كميسيوتهايى ش كت هي
كند ونظرات خود را ابرازمى داردو از نظرات ديك ران مطلع مى شوده به كُفته
یک ارباب رجوع ناراضی گوش می دهد ضمن صحبت در موآردی سر را به
علامت تصدیق و تایید پا نشانه نی و مخالفت تکان می دهد و در مقابل , مقررات ؛
روش جارى و محظورات را تشريمى كند از كا رمندى مى خواهد در زمينه
دهد ضمن ش دادن به كفته هاى او از روى رضايت eyes ماموریت محوله
لبخندی می زند يا آنکه به علامت عدم رضایت ابو در هم می کشدء در بایان
رت( Cun elem yee)
۷ Torrel DEn| Cs Ope eee Urey)
DSP Ob ya en Deol seen rs
دهد همواره سعی دارد به طریقی قصد ونیت حود را به دیگران منتقل کند یا
را
صفحه 6:
7٠ل مشكلات هديران ناستى ازا خباطات
onl ble
تم
صفحه 7:
* ارتباطات موثر در سازمان یکی از اجزای مهم در توقیق مدیریت به شمار می
صفحه 8:
جابگاه ارناطات در مدیریت
صفحه 9:
صفحه 10:
Jey ارات
Foley | Pee coved Para es er Ey pee res Oo Per
با واسطه یا بلا واسطه
0 op cca Pea ee emcee cinoma ne eel Cina
احساسات ونظرات,به شکل پیام هایی کلامی و با غیر کلامی بیان گردیده
سپس ارسال , دریافت وادراک می شوند.
(ee ere nee olay eee Fame Og tonne gow yee] Bera]
5
Reem Peeler ا eer ae ed
تا مفاهیم ومقاصد خود را از طریق پیامهای نمادی به یکدیکر اثتقال دهند
صفحه 11:
off
—_— ~~. ۲
صفحه 12:
دس
۷۵
صفحه 13:
2
ک رانند ارتباط
صفحه 14:
يك مدل ارتباطى
۳
كانال
صفحه 15:
مولفه های ارتباط
* فرستنده پیام
* واکنشها(باز خور)
* کانال های ارتباطی
ارك
Source
Ltt Tt
Massages
۴۵۵۵۵۵۵
۴۲۵۳۸6 0۶6 ۶۲۱۵5
صفحه 16:
صفحه 17:
«
كانال انرتباطئ
جهره به جهره
ال ل
نامه مکتوب
كزارش
مطة اط :ارتب ::: كانالارتبامل
غیر یکتواخت Gp
صفحه 18:
فيلتر
فیلتر کردن اشاره به دستکاری اطلاعات دارد تا مورد پسند
reno
هنکامی که اطلاعات به مدیر ارشد فرستاده می شود پاید
فشرده و ترکیب شوند تا هنگام انتقال به سطوح بالاتر اشکار
بر
2 7 2 7 ا 2 9
Sta) مب کر 33 .
ee در سازمان هایی شکل می گیرد که در آنها
نوجه زیادی به نفاوت های موفعیتی کارمندان می شود .
صفحه 19:
نقش ارتباطات
ا ا ا ا [eB نت
eT In ا ل كت
0 ED)
مراتب احتیار ات و دستور العملهای رسمی دار ند که کار کنان و اعضا باید آنها
را رعایت کنند.و ابن چنین گرروه می تواند از این طرریق ( یعنی رعایت
هنجارها و معيارها ) اعمال كنترل نمايد.
* ارتباطات از طرريق روشن ساحتن مطائبى همجون شيوه انجام كارهاوطرريق
بیبود عملکردها در کار کنان و اعضای سازمان انگییره ایجاد کند.
صفحه 20:
* برای بسیاری از کار کنان واعضای سازمان» گروه مهمترین منبع ارتباطات
eel ed) nom Celene PS) Peer) ۱
ra ee Ee Ione DL aC eS) PECL a)
ار Be
«٠
صفحه 21:
ل
(سر و صدا)
A eae)
OTR eee ل
CaS De aed dees eos
ها.
صفحه 22:
الف) کلامی»
ST aod ))
ياداشت ها
ee
CES
۱۳۹۳9
ار
تصاوس
100
رتست
ey
15
ار
يسه تصويرى
ب) غير كلامى
0ك
بان ايما واشاره
حالات چهره
حالت يدن
ashe
صفحه 23:
صفحه 24:
۰ mer rere
Eee eee ee reer eee tiene Leas
۳-انسان آنچه را تهدید کننده ,ناخور
0
رد از بسن سر کر سارت سیردت با Us تخاس
كند (كز يش ادراكى)
0 اا 10
-گاهی یک خصوصیت سایر لت ل لت 0000
-٠/ قرد ممكن است جيزى را درك كند كه انتظار دارد
ا ا ا 0
فرار می دهد
صفحه 25:
صفحه 26:
صفحه 27:
صفحه 28:
صفحه 29:
رل ۱
ee
صفحه 30:
شبكه هاى رسمى و غير رسمى
#شبكه هاى رسمى :
ا ۱
صفحه 31:
سطوح ارتباطات 1 سازمان
* ارتباطات از بالا به پائین. مدیران سطوح بالا برای مدیران سطوح یایین تر
اطلاعاتی در باره هدف های ساززمان تامین می کنندء توصیه و دستور صادر می
SDL ee Ne oe eee ۱
eer ret re ls ave ee ere wed) ۰
هرس اما ؟ ور سا رف کار ردص اد می دهند و از
مدیران سطوح بالا سئوال می کنند.
؟ ارتباطات جانبی و مورب. ار تباطات جانبی بین اضراد یک گروه کاری:بین
كروههادر بك اداره ۱
Umer ا 0
2« را
ساحتار وجود داردكه به آن شايعه يرراكنى مى كويند.مديران بايد از وجود آن
ی
صفحه 32:
ee) TE Pe Yd)
re
صفحه 33:
صفحه 34:
[۲ RT Yee Pe
صفحه 35:
۱77 ۱ از A) ee