صفحه 1:

صفحه 2:
ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک مدیربت استراتژیک عبارت است از مجموعه تصمیمات و فعالیت‌های موجود. صورت‌بندی و اجرای استراتژی طراحی شده برای دستیایی به هدف‌های سازمان

صفحه 3:
‎nuk _‏ باشند: 5 1 /۲ بلند عدن‌میب‌اشند -. - 1 ‏برای‌سازمان ن قش‌حیاطید اشتم باشند -

صفحه 4:
AAA تدم ‏-فرایند دستیابی اهداف بلند‎ f= و حیاتی سازمان در محیط رقابتی

صفحه 5:
اين کار شامل توجه به نه(9) حوزه پر اهمیت است: ۱- تعیین رسالت شرکت. شامل پیامدهای کلی درباره مقص و فلسفه و هدف‌های آن. ۲- تجزیه و تحلیل شرکت به‌نحوی که وضعیت و توانایی درونی آن را نشان دهد. ۳- ارزیابی محیط خارجی شرکت برحسب رقابت و عوامل عمومی اوضاع و احوال. ۴- تجزیه و تحلیل گزینه‌های ممکن که از برابر نهادن وضعیت شرکت و محیط خارجی نمایان شده‌اند. ۵- تشخیص گزینه دلخواه. هنگامی که امکانات در پرتو رسالت شرکت سنجیده می‌شوند. ۶- انتخاب استراتژیک مجموعه هدف‌های بلندمدت و استراتژی‌های اصلی لازم برای دستیابی به گزینه دلخواه . ۷- تدوین هدف‌های سالانه و استراتژی کوتاه مدت سازگار با هدف‌های بلندمدت و استراتژی‌های اصلی . یک براساس تخصیص منابع بودجه شده با تاکید بر هماهنگی ان. ساختار و تکنولوژی و نظام پاداش. استراتژیک برای استفاده در کنترل و به عنوان درون دادی ۸- اجرای تصمیمات انتخاب استراتژ میان فعالیت‌ها. کار

صفحه 6:
مسانل استراتژیک معمولا ۷ بعد قابل تشخیص دارند: ۱- مسائل استراتژیک به تصمیمات مدیریت عالی نیاز دارند . ۲- مسائل استراتژیک مستلزم تخصیص مقادیر زیادی از منابع شرکت است . ۳- مسائل استراتژیک اثرات عمده‌ای بر رونق بلند مدت موسسه دارند . ۴- مسائل استراتژیک آینده‌نگر هستند . ۵- مسائل استراتژیک معمولاً پیامدهای عمده چند وظیفه‌ای یا چند کسب و کاری دارند . +- مسائل استراتژیک در نظر گرفتن عوامل ممیط خارمی مسسه را ضروری می‌سازند .

صفحه 7:

صفحه 8:
استراتژی سطح مؤسسه سطح موسسه سطح كسب وكار© كسب وكار© کسب وکار) | کسب رکار استراتژی های | | استراتژی های | | استراتژی های | | استراتژی های ‎om‏ ‏روابط انسانی بازاریایی | |مالی / حسابداری| | تولید/ عملیات | ظيفه اى

صفحه 9:
نهادی کردن استراتزی ‎i‏ کنترل و ارزیابی رت ‎ae‏ ۲ ١ 3

صفحه 10:
“es بيان كك ند ست به ‎Sad‏ ای که مدّسسه را از ‎a‏ ت مشابه متمايز مى كند. بیالیه رسالت سه مولفه اجتلاب ناپذیر داید: .. / صحصوليا خدمت بازار - تكنولوثى اصلى-

صفحه 11:

صفحه 12:
<n جهت گیری های اقنصادی آینده که درابازارتهای شرکت موفرند کذام هستند؟ جه تغیبراتی در عوامل رشد اقتصادی از جمله تورم و نرخ بهره و ... قابل پیش بینی است؟ تغييرات محتلف درآمدی ۵ اقشار مختلف در منای متلف کشور چگونه ارزیلی مي شود تعییرات ال اسی در تناشای کالا و خدمات بیشتر در کدام نوع از آنها انتظار می| رو؟

صفحه 13:
wi) ig) yt 1 رديف ليست عوامل تغييرات و تأثيرات آن در آينده ‎(We poe 1‏ ی ‎ ‎ ‏لگ ‏فرصت با ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:

صفحه 15:
تغییرات ارزشی و نگرشی و رفتار اجتماعی/در آینده شرکت چه تأثیری دارد؟ <تغییرات جمعیتی چه تأثیرات سیاسی و اجتماعی دارد؟و این تفیبرات چه تأثبری بر روق شرکت دارد؟ این تغیلرات کدام فرطت و کدام نهدید برای شرکتك خواهند بود؟ <«ميزان) ای دا با تدم یک ار تم راك خر

صفحه 16:

صفحه 17:
‎ai Senay oad, Est,‏ سای که زب زرا [ سای جواهد داشت؟ * چه تغییراتی احتمال می رود که در سیاستهای دولت صورت پذیرد؟ ‏** میزان موفقیت و یا عدم موفقیت دولت در آینده چگونه ارزیابی می شود؟ و چه تأثیراتی بر روی شرکت دارد؟

صفحه 18:

صفحه 19:
"#نحوه ارزش گذاری مشتریان برای خرید محصولات چیست؟ اگوی مصرف مشتریان چیست؟ وه ادا ربا جکونه ام یا فعالیتهای بخش تحقیق و توسعه در جهت پاسخگویی به نیازهای مشتریان سوق داده شده است؟

صفحه 20:

صفحه 21:
احتمال ورود رقبای مهم به ضنعت جقد/ است؟در چه (سطحی؟ نقاط ضعف و 4و فریک از رقبا کنام ۳ "نظام رقابتی از چه نوعی است؟ در مقایسه با رقبای اصلی. محصولات شرکت در چه موقعیتی قرار دارد؟

صفحه 22:

صفحه 23:
<< تكتولوزى 1 ود و لذ ركت جيست؟. كي لا للا ‎co Ne‏ ۶ سطحی قرار داز 3۳ << احتمال ار ولو ی شندر است و وم رای یی است صورت ۱5 از نظر چرخه عمر. تکنولوژی موجود در چه موقمیتی است؟ <سرمایه گذاری روی تکنولوژی محصول, فرایند تولید. خدمات و بازاریابی بصورت تفکیک شده چقدر بوده است؟

صفحه 24:
/ ۱ 4 / ١ ‏اصلى‎ ot) استراتزی فرعی / استراتژی وظیفه ای استواتزی کلان

صفحه 25:
اتزى بزرگ م -استراتثى كافش -استراتؤى توسعه ‎١‏ 14 / / -استراتزی رهبری هزین انواع استراتژی اصلی استراتژی سه گانه پرتر -استراتؤى تمايز سازى - استراتژی تمرکز -ایجاد برتری در چند بعد استراتژی جهار گانه -جستجوی مناطق بی دفاع شرکتهای ژاپنی

صفحه 26:
/ ۱ 4 / ١ ‏اصلى‎ ot) استراتزی فرعی / استراتژی وظیفه ای استواتزی کلان

صفحه 27:
انواع استراتژی های فرعی -استراتى كسترش بيشو - استراتژی نوآوری -استراتؤى كسترش بازار - استراتژی تعمیق بازار -استراتژی گسترش محصو| -استراتؤى حذف محدود -استراتئى حفظ وضعيت موجود

صفحه 28:
/ ۱ 4 / ١ ‏اصلى‎ ot) استراتزی فرعی / استراتژی وظیفه ای استواتزی کلان

صفحه 29:
f ۳ - استراتژی واحد مالی انواع استراتژی های وظیفه ای ۳۸۵ - استراتژی واحد تحقیق و توسته - استراتژی واحد بازاریابی

صفحه 30:
/ ۱ 4 / ١ ‏اصلى‎ ot) استراتزی فرعی / استراتژی وظیفه ای استواتزی کلان

صفحه 31:
7 - شمراشى - اتحاد - استراتژی کاربر ‎ls a‏ 9 - استواتژی انش ‎a) ۱‏ - استواتژی کم نظیر - استراقز ‎ea‏ - استراتژی فصلی ‏- استراتزی ارزش افزود ‏- استراتژی صادرات مجدد

صفحه 32:
خانه دوم :استراتژی خانه چهارم :استراتژی تنوع راتوصیه می کند دفاعی راتوصیه می کند

صفحه 33:
قدرت چانه زنی خریداران قدرت چانه زنی تأمین کنندگان

صفحه 34:

صفحه 35:

صفحه 36:
ee 1 SZ 17 (ess 00

صفحه 37:
مرحله 6 مرحله 5 شناسایی عوامل درونی استراتژیک و فعالیتهای ارزش 1 این عرامل و فعالیتها در مقایسه با اطلاعات تاریخی و استانداردهای ممتاز داخلی چه وضعیتی دارند؟ این قوت ها و ضعف ها در مقایسه با ضروریات کلیدی موفقیت در بخش صنعت/یازار مورد نظر چگونه اند؟ این قوت ها و ضعف ها در مقایسه با توانایی ها و منابع مربوط به رقبای کلیدی چگونه اند؟ این قوت ها و ضعف ها در مقایسه با موضوعات اصلی در مراحل مربوط به تکامل محصول/ بازار چگونه اند یات ما وود \“ ‎Gere vite‏ آسيب يذيرى كليدي كسب و كار ضروريات اساسى كسب و مزيت رقابتى كار .مرحله جهار به دروندادى براى فرايند تدوين استراتزى تبديل مى شود

صفحه 38:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 39:
<دیدگاه مدیریت استراتژیک در شرکت بکار گرفته می شود؟ از چه زمانی؟ <آیا تفویض اختیار در مدیریت ها صورت می کیرد؟ در جه حدی؟ اهداف سازمانی کاملاً زوشن و واضح هستند؟ آيّا قابل اندازه كيرى نيز هستئد؟ ‎Ll”‏ تهیه شرح شغل و طراحی شغل مناسب در شرکت انجام شده است؟

صفحه 40:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 41:
۲ آیا تقسیم بندی بازار به نحوه خوبی انجام شده است؟ ‎Mew all 5 ep eae eel Sl‏ 9 "آيا بازار هدق الشكا (اللنت؟ میزان وفاداری مشتریان جقدر است؟

صفحه 42:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 43:
#"نقاط قوت من وا شرکث ‎Maes‏ ها وال در تجاست؟ * شرکت امکان افزایش سرفایه در کوتاه مدت)/را ذارد؟ ** آیا دستورالعمل بودجه ریزی سرمایه کارآیی دارد؟ ** هزینه سربار و درآمد سرانه چگونه است؟

صفحه 44:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 45:
سادستورالعمل ها و سیاستهای کنترل کیفق کارا هستند؟ لساتوانمندیهای ویژه شرکث از نظر تکنولوژیکی/ کدام است؟ ساآیا جواب گویی به تقاضای بازار را دارد؟ لسامیزان فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات چقدر اشت؟

صفحه 46:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 47:
fe) es a REED ‏"تجهيزات‎ ‏با سایر مراکز (1621 ارتباط دارد؟‎ os” ‏لاا الكو‎ tS Un ROD pees, ‏ارتباط‎ ۲تجربه رل 1۸601 مناسب است؟

صفحه 48:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 49:
“آيا تمامى مدیرانٌ از سیستم اطلاعات در تطمیم گیریها اسشفاده می کنند؟ ‎LIM‏ مدبریت سستم اطلاعات در شرکت وجود کارد؟ "آیا تمام مدیران بخشها بطور مرتب به سیستم. اطلاعات می دهند؟ 7 5 ات ‎wel‏ ۳ 3 براى كاريران سيستم اطلاعاتى آموزش عملى ارائه مى شود؟

صفحه 50:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 51:
یا مدیریت و سازمان به فکر کارکنان هستیا نه هر كس بايد به فكر خودش باشد؟ <حق را می دهند یا گرفتنی است؟ آیا به همه به یک چشم نگاه می شود؟ رابطه بین افراد بصورت دوستانه و برادرانه است یا سلسله مراتبی است؟

صفحه 52:
- سیستم های اطلاعات کامپیوتری - فرهنگ سازمانی - نیروی انسانی

صفحه 53:
* تجربه شرکت درمورد تولید محصول مورد نظر چقدر است؟ *سیستم ارتقاء و تشویق چگونه است؟ *#برنامه ریزی نیروی انسانی چگونه است؟ **روابط انسانی در محیط کار و خارج از محیط کار چگونه است؟

صفحه 54:
رقبا آمور مالی و حسابداری 1) مجموع منابع و توانایی مالی 2( هزینه کمتر سرمایه در مقایسه با 3) مزیتهای مالیاتی 4) برنامه ریزی مالی و بودجه 9) روشهای مناسب حسابداری پژوهش و گسترش و مهندسی 1) امكانات پژوهش پایه در داخل شرکت :2) امکانات توسعه برای مهندسی محصولات| 3) مزیتهای مالیاتی 4) برنامه ریزی مالی و بودجه 3 روشهای مناسب حسابداری

صفحه 55:
مدپریت تولید و عملیات 1 ظرفیت جوابگویی به تقاضای بازار 2 سیستم کنترل موجودی 3) در دسترس بودن مواد اولیه و قطعات نیم ساخته 4) روشهای طراحی. برنامه ریزی تولید و کنترل موجودی 3) خط مشی های تعمیر و نگهداری پازاریابی و توزیع کیفیت کالاها و خدمات 2 تنوع کالا 3) استراتژی قیمت گذاری 4 تبلیغات و ترویج فروش ‎B50‏ ‏3 خدمات بعد از فروش

صفحه 56:
منابع و نیروی انسانی 1 شهرت و پرستیژ مْسسه 2 سیستم مدیریت استراتژیک 3) ارتباط موّثر با اتحادیه ها 4) خط مشی روابط کارکنان 3) هزینه کمتر در ارتیاط با کارکنان

صفحه 57:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان