کسب و کار مدیریت و رهبری

مدیریت بحران ۴

modiriate_bohrane

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت بحران ۴”

مدیریت بحران ۴

اسلاید 1: مدیریت بحران

اسلاید 2: مقدمه تنها چیزی که امروزه در دنیای کسب وکار روشن و مشخص است این است که مدیران باید برای عدم اطمینان آماده باشند . بحرانها رویدادهای ناگواری هستند که می توانند باعث افول سازمانها شوند . حوادث 11سپتامبر نشان دادند که ما هیچ گاه نمی توانیم آسوده خاطر باشیم . در مواقع بحرانی خودشیفتگی و رضایتمندی از خود، نمی تواند مدیران را در تصمیم گیری اثربخش یاری کند ، بلکه تنها آنها را آشفته خواهد ساخت مدیرانی که در شناسایی بحران کوتاهی می کنند وهیچ برنامه ریزی برای آن ندارند ، در هنگام بحران دچار گرفتاری های شدیدی خواهند شد.

اسلاید 3: تعریف مدیریت بحران مدیریت بحران موثر نیازمند یک رویکرد منظم و نظام مند است که مبتنی برهوشیاری وحساسیت مدیریتی و یک درک خوب از اهمیت برنامه ریزی دقیق و امادگی سازمانی است. تقریبا به تعداد فرهنگ های لغت برای بحران تعریف وجود دارد :وضعیتی که به یک مرحله بحران رسیده است .یک لحظه تعیین کننده نقطه برگشتی برای بهتر تا بدتر شدن وضعیت مقطع حیاتی

اسلاید 4: انواع بحران بحران مزمن : وضعیتی که می تواند ماه ها و حتی گاهی اوقات سالها طول بکشد و هر کسی را که در این پروسه قرار دارد از میان بردارد بحران هر چه بیشتر طول بکشد تغییر دادن توالی رویدادها نیز مشکل تر می شود . بحران حاد : وضعیت بحران حاد چیزی است که بسیاری از مردم در هنگام فکر کردن به بحران در ذهن دارند ، خسارات وارد شده است.

اسلاید 5: موقعیت هایی که اجرای برنامه بحران را ضرورت می بخشدفوت یکی از مدیران نا ارامی های شهریسوانحبلایای طبیعی

اسلاید 6: ویژگی های مشترک بحران هانیاز به تصمیم گیری بدیع دارند.عدم واکنش سریع معمولا پیامد نا مطلوب دارد.راه حل ها محدود هستند.زمان به نفع تصمیم گیران نیست.تصمیمات غلط ، عواقب وخیم دارند.شدت گرفتن غیر منتظره رویدادها وضعیت بحرانی را تشدید میکند.

اسلاید 7: .به گفته چارلزهرمان در چنین وضعیتی سه عامل نقش زیادی دارند: اینکه وضعی که پیش امده منافع خود، گروه و سازمان را تا چه حد مورد تهدید قرار داده است.زمان لازم برای عکس العمل چقدر است( فرصت ).برای سازمان تا چه حد غیر منتظره بوده است( غافلگیری ).وقتی که مدیران با یک وضعیت بحرانی روبه رو می شوند ، شناخت صحیح مسئله وارائه راه حل مناسب در زمان معین می تواند فرصت هایی را برای سازمان به وجود اورد.

اسلاید 8: روانشناسی برخورد با بحرانتصمیمات فوریشناسایی افرادتمرکزحداکثر انرژیخود کنترلی برخورد با تضاد

اسلاید 9: حالت های مختلف بحرانوضعیت کاملا بحرانیوضعیت نوظهوروضعیت کند و اراموضعیت تصادفیوضعیت انعکاسیبحران تعمقیوضعیت عادی و روزمرهوضعیت اداری و اجرایی

اسلاید 10: پارادایم در بحرانParadigm ، الگو، مدل، نمونه و بازی: پارادایم یکسری از قوانین و مقررات مکتوب و نا مکتوب است که محدودیت ها را تعریف می کند و مشخص می نماید که در محدودیت ها چگونه عمل کنیم تا موفق شویم( اینده نگری). پیتر دراکر معتقد است که یکی از مهم ترین مهارت های مدیران در دوران اشوب و بی نظمی اینده نگری است که دو صورت دارد: محتوایی ( اینده چه چیزی است ) فرایندی ( چگونگی استفاده از این چه چیزها )

اسلاید 11: مدیریت در بحراندر هنگام بحران به علت آشفتگی، ذهن درست کار نمی کند و تعقل صورت نمی پذیرد، لذا احتمال اشتباه بسیار زیاد است و رفتار های نامناسبی بروز می کند که ممکن است باعث تشدید بحران شود. حفظ خویشتن داری و آرامش در تسلط بر اوضاع به هنگام بحران، نقش مهمی دارد. به این علت مدیریت بحران کاری است مشکل که به شجاعت و سرعت عمل نیاز دارد.

اسلاید 12: سه تعریف از دیدگاه ای بی اساز دیدگاه ای بی اس،برای مفهوم بحران تعاریف گوناگونی آورده شده است . که به شرح زیر می باشد:شرایط فقدان تصمیم،غافلگیری وزمان محدود برای واکنشمورد تهدید قرار گرفتن اهداف و ارزش ها افزایش احتمال بی ثباتی،در گیری،خصومت و خشونت

اسلاید 13: نکاتی در مورد مدیریت بحرانادبیات مدیریت بحران بسیار گسترده است واز مواردی چون جنگ و جنگ گریزی تا مدیریت فجایع طبیعی و بشری را در بر می گیرد.شرایط بحرانی می تواند به شکل های مختلف بروز کند و از تغییر و تحولات گوناگونی ناشی شود.هدف اصلی مدیریت بحران دستیابی به راه حلی رضایت بخش برای برطرف کردن شرایط غیر عادی به طریقی است که منافع و ارزش های اساسی حفظ و تامین شود.

اسلاید 14: 24 ساعت اول بحران تعجب و غافلگیری اولین عامل مخرب در بسیاری از بحران ها است. با تجربه ثابت شده است که برای دست به کار شدن و پاسخ گفتن فقط یک روز وقت است. این 24ساعت ساعاتی تعیین کننده می باشند که اذهان عمومی خیلی سریع شکل می گیرند و زمانی هم که شکل گرفتن تغییر آنها بسیار و مشکل است .

اسلاید 15: واکنش های روانی در بحران چگونگی واکنش مردم زمانی که ناگهان با یک وضعیت بحرانی رو به رو می شوند نیز معمولا بسیار مشابه است . از معمول ترین واکنش ها عبارتند از : 1- ناباوری 4- کوته نظری 2- قبول شکست 5- مقصر دانستن این وآن 3- وحشت زدگی 6- جریحه دار شدن احساسات

اسلاید 16: گروه بررسی بحران وضعیت بحران همانند یک میدان نبرد است . در این میدان به یک مرکز کنترل نیاز دارید که مرکب از افرادی است که قوه تمیزخوبی داشته ودارای ویژگی انجام تصمیم گیری و برقراری ارتباط اثربخش با دیگران می باشند. یک گروه بررسی بحران می تواند ابزار بسیار خوبی برای این کار باشد. به ویژه زمانی که مشکلات تمام مرزهای کارکردی و سازمانی را در بر گرفته باشد. معمولا بهترین افراد این گروه مدیران بلند پایه هستند. تعداد اعضای گروه بین شش تا هشت نفر است.

اسلاید 17: ویژگی های اعضای تیم بحران قدرت تفکر صحیحداشتن بنیه قویانعطاف پذیریآماده گی برای پذیرش اطلاعاتآگاهی از منابع جمع آوری اطلاعات

اسلاید 18: برنامه ریزی برای کنترل عواقب بحراناستراتژی مدیریت بعد از بحرانارزیابی کوشش های خودبرنامه ریزی بلند مدتگسترش انعطاف پذیری و نگرش منطقی خود

اسلاید 19: نکات پایانی سالی یکبار برنامه را مرور کنید. چرا که موقعیت ها فرق می کند ومشکلات تغییر می کند . بنابراین برنامه بحران را هر چند وقت یکبار باید مرور کنید و آن را مطابق با استاندارد های روز در آورید افراد بیرون از شرکت در این برنامه ریزی دخالت دهید و به طور واقع بینانه ای اهداف مشترک بین مردم و شرکت را ارزیابی کنید.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید