صفحه 1:
مديريت تضاد
صفحه 2:
مقدمه
#تضاد در لشت :کش مکش نزاع و جنگ
پیامد اختلافات واقمی در اهداف و ارزشها ا اعمال درون یک فردبین دو فرد يا بيشتر یا چند گروه تعریف میشود
صفحه 3:
مدل های ارنه شده
tal یرس بو سل
be
نت ای ی
he
صفحه 4:
موقعیت های مقدم(مرحله نهان)
فرایند تضاد با این موقعیت ها شروع میشود
موقعیت های تضاد در پرستاری:اهداف ناسازگاراختلاف در ارزشها و اعتقاداترقابت براى كسب
متابع نادر,مکانیسم های همسان سازی و...
#مهمترین موقعیت پیشین برای تضاد اهداف ناسازگار است.
#الویت بندی یکی از مشکلات مهم است که مدیران باید با آن مواجه شوند.
#تضادهای نگامی که یک یا چند فرد در مسئولیت هایی درگیر میشوند که مبهم است
نقشها غیر شفاف میشوند
صفحه 5:
درک و احساس تضاد
وقتی طرفین درگیر موقعیت هارا از زوایای مختلف نگاه میکنند و در مورد وضعیت طرف دیگر سو درک دارند رخ میدهد.
#احساس تضاد اشاره به احساس مخالفت در ارتباط دو یا چند طرف دارد ک این وضعیت با عدم اطمینان مشخص میشود.
صفحه 6:
*فرونشانی زمانی رخ میدهد که یک شخص یا گروهدیگری را شکست دهددتتها طرف غالب به بيمان متعهد ميشود و طرف شکست خورده پیمان را انجام میدهد یا
صفحه 7:
صفحه 8:
انواع تضاد
از نظر ساختاری:همودی و افقی
تضادهای درون فردی و مابین فردی و بین گروهی
#تضاد درون فردی:ناسازگاری درون فرداشاره به استرس یا فشار درون فرد که ناشی از نیازهای برآورده تشده است
#تضاد بین فردی:عدم هماهنگی و ناموزونی بین دو یا چند فرد مانند دو پرستاراین افراد یا سبکهایشان یکسان
نيست ويا بين آنها سوتفاهم وجود دارد
#تضاد بین گروهیبین چند گروه مجزامثلا پزشکان با پرستاران ممکن است درباره سياست هاى برداخت حقوق با
یکدیگر مخالف باشند
#تضاد سازمانی:کشمکش برای جذب منابع سازمانی
صفحه 9:
اثرات تضاد
لك اس ی است که مینواند محیط را میت یا منفی سازد.
اثرات مثبت زمانی روی میدهد که نتیج آن به اتحاد.تغییر.حل مسئله و رشد می انجامد.
تضاد میتواند خلاقیت را باتوسعه ایده های جدید افزایش دهد.
#اگر تضاد درون سازمانها کنترل نشود منجر به عدم کارایی و اثربخشی ميشود.
#اثرات مخرب تضاد: کاهش عملکرد-ترس-رفتار کليشه ای
#اثرات مثبت و سودمند:افزایش اثربخشی-فزایش تعلق-ظهور رهبران-تست پایه قدرت
صفحه 10:
مدیریت تضاد
قسمت مهمى از شغل مدير يرستارى است
i get كلم كترل تضلديايد قر عورد پیمده واقع ١١0
ا ل
#كاهى تعويق مداخله تابه جنيش هرآمدن تضاد و بيدا شدن راه
صفحه 11:
راهبرد کنترل تضاد
۴راهبرد اساسی از نظر فیلی:
۱.برنده-بازندهدیک طرف سعی میکند غلبه کند که اینکار را با قدرت اختیار خود
ابرقابت و اجبار و مبادله
۲بازند :هیچ یک برنده نمیشود و موقعیت برای طرفین راضی کننده
نیست.اجتناب و سکون و گوشه گیری منجر به آن ميشود.
۳.برنده-برنده:تم رکز پوی اهداف-برآرده کردن نیازهای هر دو.دو راهبرد ان
اجماع(توجه به حقایق) و تصمیم گیری ترکیبی است.
صفحه 12:
Leo pal, plo
| .مواجههزیکی از موثرترینها-تکنیک مسئله محور است که در آن تضاد آزادانه بیان میشود.زمانی
موثر است که در محیطی خلوت هرچه زودتر بعد از وقوع مسئله صورت گیرد.
۲.مبادلهنداد و ستد روی مسائل مختلف را در میان طرفین دربر میگیرد.رویه ای رسمی دارد و
ل زبی جمعی است
۳.تشریک مساعی:توجه متقابل به مسئله
۴.رقابت:هردو طرف سعی دارند برنده شوند
۵.اجتناب:طرفین هرگز آشکار نمیکنند که تضادی وجود دارد
#.سازش:
تاییدی و تشریک مساعی