مدیریت دانش
اسلاید 1: اولین کارگاه آموزشی مدیریت دانششرکت شاهین اندیش کیفیت
اسلاید 2: فرآینداطلاعات و دانشتعیین زمینه های مهم و مورد نیازانتخابسازماندهیاشاعه و انتقالفرهنگ سازمانیمنابع انسانیگروههای کاریفنآوریهای اطلاعاتیKnowledge Managementمدیریت دانشجنگ جهانی دومزیر مجموعه فنآوریهای پشتيبان تصمیم و حمایت از مدیرانعینیذهنیسازمانهای یادگیرنده
اسلاید 3: زیمنس با تکیه بر مدیریت دانش می داند که چه چیزی را می داند؟ یک گروه علاقمند از کارمندان یک تجربه و آزمایش کوچک که به یک ابزار گسترده تبدیل شودShare Netقلب مدیریت دانشیک سایت وبی یک مخزن مبتنی بر پایگاه داده ها فرم های ورود اطلاعات پیوسته برای درون داد اطلاعات اتاق گفتمان Chat یک موتور کاوش فهرست طبقه بندی شده دانش در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر تماس با نویسنده از طریق یکی از کانالهای ارتباطی امکان انتقال سریع یک پرسش برای مواقع ضروری و لازمفناوریهای اطلاعاتی
اسلاید 4: مشوقها به نسبت سهم هر فرد تبیین ارزش و جایگاه مدیریت دانش در سطح سازمانRandall Sellers 20 درصد فنآوری80 درصد تغییر در مدیریت فرهنگ و مسائل سازمانی سرمایه گذاری اصلی برروی افراد صاحب ایده و دانشفرهنگ سازی محوریت جلب حمایت مدیران سطح بالا تیم 100 نفره برای نگهداری، آموزش و گسترش سیستممنابع انسانیاشتراک آسان دانشمدیریت دانش با محوریت سهولت در اشتراک دانشمبتنی بر وباستفاده از فنآوریهای مرسوم
اسلاید 5: مدیریت دانشتعیین زمینه های مهم و مورد نیازانتخابسازماندهیاشاعه و انتقالکمک به حل کارآمدتر و موثرتر مسائلعدم وابستگی به زمان و مکانتصمیم گیریهای بهتردانشدارای شکل ساخت نیافتهساختار بخشیمدیریت فعال و ساختارمند دانشزیمنس ( فروش و بازاریابی)بخشی از حافظه سازماناستاندارد سازیفنون نمایش و ارائه دانشبهره گیری از فنآوری اطلاعاتShareNet
اسلاید 6: انواع دانشدانش عینیExplicit Knowledgeدانش ذهنی Tacit Knowledgeمستندقالب معینانتقال بدون تعامل با درون افراد ناملموس با گذشت زمان و با تجربه به آن افزوده می شود مجموعه مهارتها، بینشها، تخصص، فهم و مجموعه یادگیریهای افراد موجود در داخل ذهن افراد و انتقال آن با تعامل انتقال موفق یا اشتراک از طریق : انجمن ها، گذراندن دوره ها، شاگردی، کارآموزی، مباحثات یا سایر وسایل ارتباط جمعی به صورت درون شخصی، شبیه سازی رابطه استاد و شاگردیمستند سازی آسان – ولی مکان آن نامشخص است (در ذهن کدام فرد)سخت – ساخت نیافته، غیر ملموس و حتی بیان آن هم مشکل استاستفاده از مدیریت دانش به منظور جلوگیری از خروج دانش و سرمایه های فکری از سازمان
اسلاید 7: تماس با دانش سینگولارهدف : استفاده از مدیریت دانش با هدف ارائه سرویس بهتر به مشتریانمنابع انسانیمحوریت دادن به جامعیت و میزان اعتبار مجموعه دانش ذخیره شده به عنوان عامل کلیدی موفقیت سیستمیک تیم 25 نفره با هدف مشاهده، بررسی قسمتهای مختلف سیستم، نگهداری و گسترش آنفنآوری اطلاعاتبررسی کمپانیهای مشابه و صحبت با فراهم آورندگان نرم افزار – ServiceWareایجاد یک سیستم مدیریت دانش مبتنی بر AI به منظور پردارش زبان طبیعی جهت بازیابی جوابهای مرتبطسهولت مرتب سازی جوابها برحسب ارتباط و دادن وزن به جوابهای مشابهایجاد پروفایل برای هر کاربر به منظور اعمال جستجوهای پیشرفته – SDI
اسلاید 8: سازمان های یادگیرندهیادگیری از تجربیات عملی گذشته یک سازمانگردش سریع آن در سطح سازمانمدیریت دانش بعنوان بخشی از فرهنگ سازمانIT به عنوان حافظه سازمانتوانائی یادگیری از گذشتهمستلزم اشتراک پذیری حافظه سازمانلازمه بهبود و گسترشحل ساختارمند مسائل
اسلاید 9: قدمهای اصلی در ایجاد یک سیستم مدیریت دانشآشکار سازی دانشنقشه ها، صفحات زرد، فوق متنها و ...ایجاد یک فرهنگ حساس به دانشجرات به اشتراک گذاشتن دانشکمبود زمان لازمعدم وجود فنآوریهای مناسبعدم وجود مهارتهای مدیریت دانشعدم اطلاع از مدیریت دانش و مزایای آنعدم وجود تعهد و الزام از سوی مدیران بالافرهنگ موجود مانع اشتراک دانشزیر ساختتعاملیایجاد دانشجستجو و اشتراک دانشفنآوری
اسلاید 10: روشهای مدیریت دانشفرایندی Process Approachفرموله کردن کنترل ها و فرآیندها MISکاربرد در سازمانهائی با محصولات یا سرویسهای استانداردناتوانی در تسخیر و کنترل دانش ذهنیعملی (تجربی) Practice Approachبا هدف کنترل دانش ذهنی کاربری در سازمانهائی با دانش ذهنی انبوه یا دارای ارزش بالاتلاش جهت آشکارسازی، تسخیر، ارتقاء و انتقال دانشسیستم های غیر رسمیرخدادهای اجتماعیاجتماع های کاریتلاش فرد به فردفنآوریهای تشریک مساعی - Collaborationترکیبی Hybrid
اسلاید 11: تکزاکو به منظور جستجوی دانش حفاری می کندفنآوری اطلاعاتموتور کاوش PeopleNetتسهیل ارتباط بین افرادقابلیت جستجوی سئوالات از قبل طراحی شدهپست دانش Knowledge Mailپردازش محتوای پستهای الکترونیکی ارسال و دریافت شده به منظور برقراری ارتباط موثر بین کارکنان در سرفصل های مورد نظرشانفرهنگایجاد چهار چوب مشخص با اهدافی قابل اندازه گیری در فضای مدیریت دانشخلاقیتاعتقاد به وجود یک عکس و شرح حال از پاسخ دهنده سبب افزایش اعتبار و اعتماد و انتقال موثرترنتیجهکمک شایان بستر مدیریت دانش به کمپانی در حیطه های تجاری، فنی و تصمیم گیری های مختلف
اسلاید 12: فنآوری در مدیریت دانشمدیریت دانش بیشتر یک روش انجام کار Methodology مبتنی بر عملیاتها و محیط کاری می باشد تا یک فنآوری یا محصولبنابراین نمی توان برای همه سازمانها یک محصول استاندارد ارائه داداما با این وجود فنآوری یک عامل کلیدی و مهم در موفقیت مدیریت دانشفنآوریهاارتباطات Communicationدسترسی به دانش و اطلاعاتارتباط با سایرینپست الکترونیکی، اینترنت، اینترانت، سایر ابزارهای مبتنی بر وب ، فاکس، تلفن و ...
اسلاید 13: تشریک مساعی Collaborationانجام کارهای گروهیزمانمکانهمزمانغیرهمزمانیک مکان واحدچندین مکان مختلفذخیره و بازیابی اطلاعاتتسخیر، ذخیره، بازیابی و مدیریت دانش عینی و ذهنی از طریق سیستم های تشریک مساعیهوش مصنوعیسیستم های خبره، شبکه های عصبی، منطق فازی، آژانس های هوشمندآژانس های هوشمندسیستم های که یاد می گیرند چگونه در کارها به کاربران کمک کنند و برای آنها کمک کار پیدا کنندXMLروش استاندارد برای ذخیره، بازیابی و تبادل اطلاعات
اسلاید 14: بانک تجارت، مدیریت دانشصرفه جوئی در وقت مدیرانارائه سرویسهای بهتر به مشتریان و اتخاذ تصمیمات بهتر، توانمند سازی کارکنان با دانش70 درصد وقت مدیران صرف پاسخگوئی به سئوالات شعب
اسلاید 15: منابع انسانیمدیر بخش دانشمدیر سازماناجتماع های کاریتوسعه دهندگان سیستمکارمندان مدیریت دانش
اسلاید 16: دلایل شکست مدیریت دانش50 تا 70 درصد شکستتکیه بیش از حد بر فنآوریعدم وجود مشوقهای لازم برای مردم موجود در سیستم
اسلاید 17: فاکتورهای موفق ساز مدیریت دانشبه صورت راهبردی نیازی به مدیریت دانش در سازمان وجود دارد یا نه؟آیا سازمان آمادگی کافی برای تغییر فرهنگ را دارد؟استفاده از فنآوریهای مناسبگرفتن تاییدیه هر کارمند سهیم در سیستمپشتیبانی مالی، تثبیت جایگاه و ارزش مالی در حفظ و حمایت مدیریتزیر ساخت فنی و سازمانیزبان ساده سیستم به منظور جرات دادن به کاربران سیستممزایای یک سیستم مدیریت دانشکاهش هزینه از دست دادن سرمایه های فکری به دلیل خروج آنها از سازمانکاهش هزینه ها با توجه به عدم تکرار حل مسائل مشابهافزایش کارائی با فراهم اوری سریع و آسان دانشافزایش رضایت کارمندان با محوریت توسعه دانائی – محیط پویا
اسلاید 18:
اسلاید 19:
اسلاید 20: مخازن دانش مکانی برای ذخیره دانش تسخیر شده غالبا متنی از یک لیست ساده FAQ از راه حل ها تا لیستی از افزاد به همراه تخصص و ارتباطاتشان تا جزئیات بهترین تجربیات در سازمانهای بزرگ
اسلاید 21: بالا بردن فرهنگ پذیرشتغییر رفتار سازمان به منظور استفاده از مدیریت دانشایجاد محیطی مطلوب و گسترش فرآیندهای که انتقال دانش را تسهیل می کندتعیین الویتهای راهبردی مدیریت دانشتاسیس یک مخزن دانش از بهترین تجربیاتعمومیت دادن به مدیریت دانشتعلیم جستجوگران اطلاعاتیایجاد فرآیندی جهت مدیریت سرمایه های فکریاستاندارد سازی واژه نامه سازمانکنترل دایرکتوریها و فهرست راهنمای دانش به لحاظ حفظ یکدستیخصوصیات رئیس بخش مدیریت دانشمهارتهای ارتباطی بین شخصی به منظور متقاعد سازی کارمندان جهت منطبق شدن با تغییر فرهنگیمهارتهای مدیریتی ( رهبری ) : به منظور ایجاد و اشتیاق لازم در حیطه مدیریت دانشتیز هوشی به منظور هدایت مدیریت دانش به سمت انجام کارآمدتر و سودمندتر آنمهارتهای تفکر راهبردی تا بتوانند با بخشهای مختلف یک سازمان کار کند و آنها را به همکاری با یکدیگر وادار نمایدتوانائی برپاکردن برنامه های موثر تربیتیفهم فنآوری اطلاعات و کاربرد آن در مدیریت دانشمدیر بخش دانش
اسلاید 22: مدیریت دانش نیازمند کارمند تمام وقت می باشدآزمایش می کندساختار می دهنداطلاعات نامرتبط را حذف می کنندکاتالوگ می کننددانش را به صورت معنادار ذخیره می کنندجستجوی محیط ، استخراج و انتقال دانش به مخزن دانش را بر عهده دارندارتباط بین افرادکارمندان مدیریت دانش
اسلاید 23: مردمی که به سیستم دانش می افزایند یا از آن بهره می برندگروهی از مردم با علائق حرفه ای مشترکدر مورد وقت و به هنگام بودن اطلاعات موظف هستنداجتماع های کاری
اسلاید 24: مدیر سازمانحمایت جهت راه اندازی مدیریت دانشکمک به تغییر فرهنگیفراهم آوری منابع لازم برای مدیر بخش KM
اسلاید 25: توسعه دهندگان سیستمگروه تغییر فرهنگگروه طراح نرم افزار
اسلاید 26: نتیجه گیریمدیریت دانشحافظه سازمانیITتوانائی یادگیری از گذشتهحل کارآمدتر و موثرتر مسائل فاز مطالعاتی منابع انسنی فرهنگ فناوری اطلاعات اجتماع های کاری بررسی الگوها محیط های کوچک به بزرگ حمایت مدیران سطح بالا سازماندهی دانش سهولت خلاقیت
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.