فایل دانلودی حاوی یک فایل پاوپورنتی در 55 اسلاید قابل ویرایش به صورت متنی میباشد. فهرست مطالب فایل دانلودی: مدیریت دانش – معرفی دلایل طرح مدیریت دانش مفهوم داده ، اطلاعات ، و دانش ارتباط داده ، اطلاعات و دانش نحوه گسترش دانش خواص دانش عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی عوامل نابسامانی بازار دانش راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامه دانش در سازمان کسب دانش منابع متعهد همجوشی سازگاری شبکه ارتباطی دانش عوامل اصلی پروژه دانش ساختار دانش ساختمند سازی دانش عوامل انتقال دانش موانع و عوامل محدود کننده سرعت یا قوام نقش مدیریت دانش فعالیت های مدیر دانش سطوح مسیولیتهای مدیریت دانش کاربردهای فناوری اطلاعاتی هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش خواص فناوری دانش ابزار فناوری اطلاعات در مدیریت دانش ابزار فناوری دانش در مدیریت دانش شرایط استفاده از فناوری دانش در مدیریت دانش فناوری های دانش – هوش مصنوعی اهداف طرحها برای مدیریت دانش انواع مخازن دانش جهت پیاده سازی برنامه دانش عوامل موثر در توفیق طرح دانش راهنمای پیاده سازی برنامه دانش منابع اگر میدانستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ، موفقیتی صد چندان داشتیم . دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند . کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را . فناوری با تغییری که در منطق رقابت بوجود می آورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است . عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند . دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود . دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود است و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش ) دلیل ارزشمند بودن دانش ، عملی تر بودنش در مقایسه با داده و عملیات است . دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد . تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است . دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ، می تواند موجب مزیت پایدار باشد

ppt.ir

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
اگر میدلنستیم که چه چیزهایی را نمی دانیم ۰ موفقیتی صد چندان دا دانش می داندکه چه چیزهایی را نمی داند . کسی خردمند و بابصیرت است که مطالب مفیدی را بداند نه مطالب زیادی را . فناوری با تغیبری که در منطق رقابت بوجود می ورد یگر نمی تواند بعنوان منبعی پایدار برای رسیدن به میت رقابتی مطرح باشد . دانش برخلاف اطلاعات به باورها و اعتقادات و عهدات مربوط است . عوامل نامعلومی که باعث رشد و افزایش ارزش کالا و خدمات می شوند متنی بردانش اند . 8 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 4:
دانش برخلاف داده ها و اطلاعات شامل قضاوت نیز می شود . دانش دارای قابلیت حرکت در مسیر عکس خود لست و به داده تبدیل می شود .( دانش زدایی بدلیل حجیم شدن دانش ) دلیل ارزشمند بودن دانش » عملی تر بودتش در مقایسه با داده و عملیات است . دانش از اطلاعات و اطلاعات از داده ریشه می گیرد . تبدیل اطلاعات به دانش بعهده خود بشر است . دانش برخلاف محصولات جدید و کارایی ؛ می تواند موجب مزیت پایدار باشد . 0 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 5:
فقط منابع دانش » تفکرات دارلی استعداد نامحدودی برای رشد هستند . بر خلاف سرمایه های مادی » ارزش سرمایه ای دانش با استفاده ای که از یابد . آن می شود افزایش می دسترسی به دانش ارزشمند بوده و ارزش آن با افزایش دسترسی بالا می رود . عدم انتشار دانش موجب دوباره کاریها و استفاده از راه حلهای تکرلری برای مشکلات تکراری scl فناوری اطلاعات تنها وسیله لی برای تبادل دانش است و سازنده دانش نیست . 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 6:
بزودی دیگر شرکتها نمی توانند انتظار داشته باشند که تولیدات و خدمات که قبلا باعث موفقیت آنها شده بود در آینده نیز زمینه ساز ادامه حیات آنها گرند . باید از هوش انسانها استفاده کرد . شرکتها بطور روزافزون برپایه دانسته های خود از یکدیگر فاصله می گیرند . سازمان براثر تعامل با محیط خود اطلاعاتی را جذب و آن را به دانش تبديل مى كند . پذیرش مبادلات دانش منجر به ظهور راهبردهایی شده که قدرت این بازار را افزایش می دهد . تحریفات مانع از جریان دانش می شوند . 8 شرکت ملی صنایعپتروشیمی

صفحه 7:
جستجوگری دانش بخش مهم فعالیت مدیران را تشکیل میدهد و حدود 6760 درصد کار مديران صرف جستجو برای کسب دانش و پاسخ به درخواست آن می شود . مدیران 0/0 دانش خود را از طریق تلفن و گفتگوی رودررو بدست آورده و تنها 0/0 را با مراجعه به اسناد و مدارک بدست می آورند . مهمترین عامل ناکارآیی مدیریت دانش ۰ روشن نبودن شیره پرداخت به افرادی بوده که عرضه کننده دانش خود هستند . خط توليد انسانى در مقايسه با خط تولید روباتهابازدهی بیشتر داشته است . مدیریت دانش ۰ پیش از پرداختن به "صلاحیت های محوری" ۰ "سازمان یادگیر" » "سامانه های هوشمند" » و "تمرکز راهبردی " مطرح می باشد . wares ‏شرکت ملی صنایع پتروشیمی:‎ e

صفحه 8:
برای کسب موفقیت در اقتصاد دنیای کنونی و آتی » به جيز ى بيش از دستيابى اتفاقى و ناآگاهانه به دانشی یکپارچه نیاز دارند . قدرت کنونی دانش برای سازماندهی » گزینش ۰ مطالعه و داوریها » عمدتا از باورها و اعتقادات سرچشمه می گیرند نه از اطلاعات و منطق . هنوز با مدیریت ارزش افزوده اطلاعات و دانش شرکتهای خود آشنا از اطلاعات نیاز دارند . 9 شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 9:
دلایل طرح مدیریت دانش : - رقابت جهانی - نهضت کیفیت خواهی - ناکارآیی مفاهیم مدیریتی عرضه شده برلی جلب مشتری - نهضت کوچک سازی سازمانها - ناتوانی اطلاعات در ایجاد رفتار»عقاید ؛ هم افزایی های خلاق و فرآیندهای نوین ت ارزش افزوده اطلاعات و دانش در شرکتها - تاثیر انش آفرینی در توان پایایی سازمانها - تاثیر مستقیم در تصمیم گیریهای سازمانی - نياز به مده 9 شرکت ملی صنایعپتروشیمی waren

صفحه 10:
مفهوم داده ؛ اطلاعات » و دانش - داده : رشته واقعبتهای عینی و مجرد در مورد رویدادها ۰ فاقد معنا » ولی واقعی » و انباشته شده بعنوان عناصر موردنیاز برای تصمیم گیری - اطلاعات : داده های مربوط و هدف دار » توزیع از طریق شبکه نرم افزاری و سخت افزاری ۰ معنی دار » دارای ارتباط و هدف ۰ قابل تقسیم بندی و محاسبه و اصلاح و خلاصه شدن - دائش : مخلوط سيالى از تجربيات ‎٠‏ ارزشها » اطلاعات موجود و تگرشهای کارشناسی نظام با ارایه دهنده چارچوب برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات » بوجود آمده در ذهن ارتباط داده » اطلاعات و دانش : - دانش از لطلاعات و اطلاعات از داده ريشه می گیرد 0" شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 11:
نحوه گسترش دانش : با گذشت زمان و از راه تجربیات کسب شده از دوره های آموزشی و مطالعه خولص دانش : - ایجاد قابلیت قضاوت - عملی تر بودن در مقایسه با اطلاعات و داده - ایجاد سرعت عمل بدلیل ایجاد دسترسی سریع به تخصص موردنیاز - سازماندهی شده براساس باورها و ارزشها - ایجاد مزیت رقابتی پایدار - ایجاد همگرایی در تولید . خدمات و افکار - بعنوان دارایی سازمان » با روند افزایشی بدلیل استفاده شدن از - تاثیر در اقتصاد متغیر سازمانی - نهفته در اذهان وغیرقابل بیان بطور جزیی یا کلی - شامل مفاهیم قالبمند و آشکار « شرکت ملی صنایعپتروشیمی 0۵۵۵

صفحه 12:
عوامل محدود کننده و تاثیر گزار در دانش سازمانی : - پراکندگی جغرافیایی - ساختار سازمانی » بوروکرلسی » تمرکز گرایی و تاکید بر سلسله مراتب - فرهنگ سازمانی » باورها و اعتقادات - عدم استفاده مطلوب از فناوری اطلاعات - عدم حمایت کافی مدیران ارشد سازمان - عدم تخصیص منابع کافی - عدم ایجاد انگیزه در سازمان برای تسهیم دانش - عدم وجود معیارهای کمی و کیفی برای ارزشیابی برنامه های دانش - عدم توجه به شبکه های غیررسمی تبادل کننده دانش در سازمان - انجام مهندسی مجدد در فرایندهای سازمان و تخریب شبکه های رسمی و غیررسمی - ابهام در قیمت گزاری دانش در سازمان 9 شرکت ملی صنایعپتروشیمی 0۵۵۵

صفحه 13:
عوامل محدود کننده و تاثير كزار در داش سازمانى ( ادامه ) : - تعديل نيروى انسانى و كوجك سازى سازمان - عدم كمبود فرصت كافى براى امر تبادل اطلاعات و تجربيات - عدم آشنايى افراد با وسايل و تسهيلات تبادل اطلاعات و تجربيات 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 14:
عوامل نابسامانی بازار دانش : - عدم وجود اطلاعات قابل اعتماد و بااهمیت - ناکافی بودن اطلاعات : بی اطلاعی سازمان از موفیت خود - عدم ثقارن دانش در سازمان » عدم وجود دانش کافی در قسمتهای سازمان همزمان با حجم انبوه همان اطلاعات مورد نیاز در قسمتهای دیگر - محلی بودن دانش » دریافت دانش از نزدیک ترین محل ممكنه - عدم شفافیت در شیوه های پرداخت به عرضه کنندگان دانش در سازمان - بی اعتمادی افراد به یکدیگر ونیز تردید در ارزش دانش - وجود انحصارها در سازمان - تحریفات در دانش ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ or

صفحه 15:
راههای مقابله با عوامل نابسامانی و محدودکننده برنامهدانش در سازمان : - استفاده موثر از فناوری اطلاعات ( محل های تبادل نظر الکترونیکی ) - پذیرش مبادلات دانش بعنوان یک بازار اد محل های مناسب برای تبادل اطلاعات مانند فوروم » تالار گفتگو» و نمایشگاههای مشارکت اد انگیزه کافی برای تشویق افراد در شرکت در امر تبادل دانش - بسترسازی مناسب فرهنگی - حمایت مدیریت ارشد سازمان 6« شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 16:
کسب دانش : - یافتن منبع مناسب دانش مورد نیاز - ارزش گزاری مناسب برای دانش مورد نیاز - خرید دانش از لفراد یا سازمانها» بعنوان مستقیم ترین وسیله كسب آن - خلق دانش از دانش کسب شده - اجاره بجای خرید ۰ مانند ارتباط صنعت با دانشگاهها و یا مشاوره منابع متعهد : - ایجاد واحدها و گروههای مخصوص دانش آفرینی مثل واحد تحقیق و توسعه(دارای منافع دردرازمدت) همچوشی : - گردهمایی افراد با دانش و تجربیات متفاوت » لازم برای خلق دانش - منجر به بروز پیچیدگی ها و تضادها بدلیل همکاری افراد مختلف در پروژه مشترک - لزوم تخقق همکاری افراد بوسیله ایجاد دانشی مشترک -رإهجاد تعهد كافى در افراد شرکت ملی صنایعپتروشیمی تالاه

صفحه 17:
همجوشی (ادامه ) : - شناخت دانشها و دانشکاران کلیدی - شناخت استعدادهای نهان - مایت قلقی کردن تفاوتها - ايجاد انكيزه در افراذ و نيز معيارهاى ارزشيابى مناسب سازگاری : - آرامش و موفقیت بعنوان دشمن نوآوری و تشویق کننده برای مقاومت در برابر تغییر - مشاهده پیرامون و ارزیابی بطور مداوم - القا قريب الوقوع بودن بحران برای زنده نگهداشتن روحیه نوآوری مستمر -توجه به ظرفیت سازمان برای تطابق با تغییرات و ایجاد چالاکی مناسب -ایجاد انعطاف پذیری و استفاده از تولنایی ها و منابع شبکه ارتباطی دانش : - توجه به وجود شبکه های غیررسمی در سازمان علاوه بر شبکه های رسمی ‎wp‏ شرکت ملی صنایعپتروشیمی تلد

صفحه 18:
هدف :ٍ - گنجاندن دانش سازمان در قالبهایی برای تسهیل دسترسی افزاد - مشهود » و قابل انتقال و درک ساختن دانش - عملی کردن بهره گیری از دانش -جفت برأوردن نياز دان به ساختمتى - شناسایی ضعفها و کمبودهای دانش و منطق موجود که منتهی به تصمیم گیربهای ضعیف می شوند اصول : - توجه به هدفهای تجاری موردنظر که قالب بندی برای آنها انجام می شود - شناسایی دانشهای موردنیاز - شناسایی فایده و ارتباط دانش با هدفها ۰ و قالب بندی دانش براین مینا - یافتن وسیله مناسب برای قالب بندی و توزیع دانش - شناسایی موارد استفاده از دانش - حتی ثبت وضبط طرحهای شکست خورده قبل برای موفقیتهای آینده - شناسایی منشا و منابع دانش - طراحی نقشه دانش بعنوان بخش مهم قالب بندی دانش - شامل : دسته بندی ۰ تشریح » مدل سازی » الگو برداری » شبیه سازی و گنجاندن در قوانین و دستورللعملها 9 شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 19:
انواع دانش : - صریح » کلی » مبتنی بر قوانین - مکتوم » غنی » پرورش بافته : کسب شده به مرور زمان » گنجانده شده در ذهن » غیر قابل گنجایش دراسناد و مدارک ۰ غبرقابل تمیز بودن قوانین آن از للگوهای رفتار فردی »در آثر تمرين و تجربه و غیرقابل عرضه : برقراری ارتباط با افرآد دارای این دانش کارسازتراز قالب بندی ومکتوب نمودن اين دانش است . نقشه دانش دانش نيست انی محل مراجعه برلی کسب دانش درسازمان و راههای دسترسی - عدم قابليت نمودارسازمانى براى تعيين راههاى دسترسی در مقایسه با نقشه دانش - عبور از مرزهای قراردادی سازمان برای طرح نقشه دانش - عدم انعکاس واقعی مهارتها و تخصصها در عناوین شغلی و شرح وظایف - وجود اطلاعات پراکنده و غیرمستند = بيجيدكى در اثر پیچیدگی ساختار دانش - وضوح و روشنی هدف » دقت ۰ قابليت دسترسى و سهولت استفاده ؛ بعنوان خصوصيات - بعد سیاسی داشته و مدارک سیاسی سازمان تلقی می شود 6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 20:
عوامل اصلی پروژه دانش : - طراحی چارچوب برای سطوح و انواع توانمندیهای دانش - تعریف دانش موردنیاز برای انجام کارها - طبقه بندی عملکردی کارکنان کارهای خاص برحسب توانمندیهای دانش - تحقق توانمندیهای دانش در سامانه ای قابل دسترس - پیوند چارچوب دانش به برنامه های آموزشی ساختار دانش - متشکل از چهار سطح برای ارزیابی تولنایی های کارکنان شامل : ) دانش شالوده برای ورود به بازار ) دانش محلی منحصر بفرد : مهارتهای پیشرفته مربوط به یکنوع کارخاص 2) دانش کلی سازمان : مربوط به کلیه کارکنان شاغل در فعالیت های مشابه یا سازمان خاص #) توانیی های همگانی کارکنان در سراسر سازمان : مربوط به کلیه فعلیت های سازمان - هر سطح شامل یک بخش آشکار و یک بخش نهفته ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ eo

صفحه 21:
ساختار دانش ( ادامه ) : مهارتها در اين چهار سطح توانمندی شامل : 0) مقدماتی ) کاربردی 9) رهبری ج) ت - تقسیم بندی هرکار برحسب توانمندی دانشی مورد نیاز < ازز شیایی کارکتان بز اساس انش ار یه داد دی حین کان - حاصل فرایند اين ارز: نقشه دانش قابل دسترس کل شرکت - نقش فناوری اطلاعات در نقشه دانش و دسترسی به دانش مورد ذ شامل : - شبکه ها و برنامه های تحت اینترنت و اینترانت (وب و لوتوس نوتز) ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ea

صفحه 22:
ساختار دانش ( ادامه ) : ‎٩۷,۹ -‏ کمپانی های ,سوام و ‎GOP‏ برای ثبت مهارتها و دانش و تخصص موردنیاز و موجود ‎"۷,6٩ -‏ برنامه های شرح حال محور اسواممج۳) که با جستجو در شرح حالها » نامزد مناسب برای هر کار را با تخصص موجود و مورد نیاز پیدا کند ‏- سامانه عامل موفقیت : شامل عوامل موفقیت سازمان یعنی دانش ۰ تخصص ؛ توانایی » رفتار » و تطابق آنان با متاضیان کار و نیز ارزشیابی ‏- مهارت یاب در بخش 1۳ : برای ارزشیابی کارکنان بر اساس تخصص و برپایه فناوری اطلاعات و ایجاد سیمای تخصصی کارکنان ‏- بانک اطلاعاتی کارکنان : براساس آنچه که انجام میدهن(تمام برنامه نویسان زبان 9 ‏- پویا بدلیل تغییر قواعد » عوامل موثر و رویه ها که تغییر مداوم مدلها را نتیجه میدهد ‏۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 23:
ساختمند سازی دانش : -سنجش متغیرهای کلیدی -سنجش اصطکاکهای کند کننده جریان حرت و استفاده از دانش -شناسایی متغیرهای تحت تاثير اقدامات مديريت و اصلی پدید آورده که تضمین کننده در دسترس بودن خلاش برای جذب دلنش نامشهود از طریق : انتقال از فردی به فرد دیگر ( شاگرد - ۱ ) و استفاده از روش حکایات و روایات بعنوان تسهیل کننده انتقالهای پیچیده اند ( فیلم و سخنرانی ) قانونمندی دانش موجب تسهیل ساختمند سازی -سامانه های کاردان و سامانه های هوشمند » مورد استفاده برای قالب بندی دانش -پایگاه اطلاعاتی برای دانش ساختمند » و وب و لوتوس نوتز برای دانش نامنظم - کاری همچنان در حد توانایی بشر ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 24:
وال انتقان آذانفن: ۶ -استخدام افراد باهوش و تخصص -ایجاد فرصت کافی برای گفتگو و انتقال دانش موانع و عوامل محدود کننده : -پراکندگی جغرافیایی -اندازه سازمان و ساختار سازمانی سساختار منابع انسانی - فرهنگ و ارزشها wares ‏شرکت ملی صنایع پتروشیمی:‎ or

صفحه 25:
راهبردهای انتقال دانش : - انتقال خلق الساعه دانش : عامل کسب موفقیت برای سازمان » علاوه بر انتقال ساختمند شامل راهبردهای انتقال خلق الساعه نیز می باشد - تاكيد برروی نقش مسیولان و ماموران ویژه در تحقیقات و آموزش ؛ و ایجاد انگیزه در آنان - استفاده از ۲ - انتقال افراد صاحب دلنش از مرکزی به مرکز دیگر - ایجاد امکان جذب دانش به اين افراد و شرکت در خلق دانشی نو - ایجاد فرصت کافی به اين افراد برای لنتقال دانش از راههای ممکن - ایجاد اعتماد چند جانبه » وجوه و زبان و فرهنگ مشترک - شناسایی ارزشهای ارتباطات الکترونیکی و رودررو - سازگاری روش انتقال با فرهنگ سازمان - نمایشگاههای دلنش و عرصه های آزاد مبادلات - تسهیل دسترسی های تصادفی - دانش مشهود با مکتوب نمودن و پایگاههای اطلاعاتی » و دانش نامشهود با روابط انسانی ( از ارشد ) - نياز به تحلیل گری ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 26:
راهبردهای انتقال دانش ( ادامه ) : - ایجاد مجموعه ای از وظایف و مهارتها در زمینه دریافت » توزیع و استفاده از دانش - ایجاد شان و احترام برای افراد صاحب دانش - شناسایی افراد تیزهوش و کنجکاو و دانش طلب بدلیل دارا بودن توانایی خلق ۰ تسهیم و استفاده از دانش - ساختار مسطح سازمانی ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 27:
- سرعت : - عوامل گفته شده تا کنون موجب سرعت حرکت و انتقال دانش بوده است - قوام : - تاليو ما ان مت ی تیا زد ور ره - همراه با گذشت زمان طولانی و رابطه نزدیک - دارای عمق و چسبندگی زیاد - سرعت و قوام بعنوان دو معیار اصلی انتقال دانش - وجود تضاد بين ايندو معيار - ايجاد تعامل و توازن بين ايندو معيار ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ or

صفحه 28:
نقش مدیریت دانش : - دریافت دانش از دانشگران » سازماندهی » و محافظت و پالایش آن در طول زمان ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 29:
شرایط مدیران دانش : - دارا بودن تركيبى از مهارتهای فنی » انسانی و مالی - تسلط بر مدیریت پروژه » مدیریت تغییر و مدیریت فناوری - سابقه تحقیقات واجرای طرحهای مهندسی مجدد یا فناوری اطلاعاتی تغییر رفتار - سابقه در خلق و تولید دانش و استفاده از آن - مهارتهای تجاری » روانی و فنی - احاطه بر جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری دانش - تجربه در برخی زمینه های مدیریت دانش شامل : خلق » انتشار یا کاربری دانش - آشنایی با سازمانهای دانش محور و فناوری های مربوطه - تنلط بر دانشی که بظور معنثقیم به سداختار حرفه ای مربوظ آسث - تسلط بر فرایندهای عملیات اولیه کسب و تجارت ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 30:
فعالیت ‎cla‏ مدیر دانش : - بسیار پیچیده و چندوجهی ware - تعریف اهداف - یارگیری و مدیریت گروهها - تعیین و مدیریت توقعات مشتری - نظارت بر زمان بندیها و بودجه های پروژه - تعيين وحل مشکلات پیشرفت پروژه - تسلط بر کار با پایگاههای اطلاعاتی تحت وب » گروههای خودانتظام نظامهای دانشی و جبران خدمات - تعیین فناوری مناسب برای ذخیره سازی دانش ۰ ترغیب کارکنان به بهبود وبسط آن و ایجاد سامانه برای نگهداری دانش - طراحی و کنترل راههای ماشینی و انسانی تسهیم دانش 0 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 31:
فعالیت های مدیر دانش ( ادامه ) : - محاسبه ارزشهای دانش - مذاکره با صاحبان داخلی و خارجی سرمایه های مطلوب فکری و سازماندهی سرمایه دانش - طرحهای توسعه زیربنایی » تحلیلهای مالی » کاربا فروشندگان بیرونی فناوری ها و خدمات رویکردهای مربوط به توسعه مدیریت منابع انسانی - بسیار پیچیده و چندوجهی پیشبرد سامانه های دانش محور - تکمیل فعالیتهای طرح دانش محور در زمان معین و با بودجه مقرر - ترویج یادگیری سازمانی - مدیریت سرمایه های قکری - تغییر نظام مدیریت دانش در صورت لزوم ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ oa

صفحه 32:
فعالیت های مدیر دانش ( ادامه ) - ایجاد زیرساخت دانشی مناسب نظیر کتابخانه ها و شبکه های تعاملی رایانه - انسان - ایجاد روابط با عرضه کنندگان اطلاعات و دانش - ایجاد فرهنگ متناسب - ایجاد ارتباط مدیریت دانش با سوددهی اقتصادی - خلق و اداره امور متایع انسانی - دایر کردن ساختاری برای ایجاد و نگهداری پایگاهها یی در عملیات و واحدهای مختلف سازمان - هدایت اشخاصی جهت کارهای تاکتیکی مدیریت دانش - تشویق مدیران واحدهای تابعه به ابتکار طرحهای نوبرای اجرا توسط کارکنانشان ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 33:
سطوح مسیولیتهای مدیریت دانش : - کارکنان صف : اداره دانش در وظایف روزانه - کارکنان مدیریت دانش - مدیران طرحهای دانش - مدیران ارشد دانش شرکت ملی ‎chew‏ پتروشیمی: 0۵/۵

صفحه 34:
کاربردهای فناوری اطلاعاتی : - افزايش قابلیت دسترسی به دانش و تسریع در انتقال - تسهیل درایجاد امکان استخراج دانش از ذهن افراد - تسهیل درامکان مبادله اطلاعات و تجارب در داخل و خارج سازمان - تسهیل کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت ) - ارتباط دادن کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون ) - تسهیل در ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی ۰ ابزار سندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ow

صفحه 35:
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش : - رشد واقعی کاربردها کمتر به داده ها و بیشتر به مدیریت دانش » تخصص . مدارک و اسناد حاوی آنها بستگی دارد - ارتباط کاربردهای مبتنی بر مباحثه به لوتوس نوتز( اینترانت ) - ارتباط کاربردهای مبتنی بر متن به وب و اینترنت ( ارتباط با بیرون سازمان و دست یابی به مطالب و اطلاعات گوناگون ) - کاربردهای دانش مبتنی بر شبکه های جهانی - ارتباط سامانه های مدیریت پایگاههای اطلاعاتی » ابزارسندیاب و شبکه های ارتباطی بطور یکپارچه 96 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 36:
هدف استفاده ازفناوری دانش در مدیریت دانش ( ادامه ) : - استخراج دانش از ذهن افراد - قالب بندی کردن دانش ۰ رمزگذاری و خلق آن - جذب و انتشار دانش سازمان - دریافت دانش از اذهان واسناد مکتوب ۰ و سپس توزیع گسترده آن خواص فناوری دانش : - سروکار داشتن با متون بجای اعداد - استفاده از فناوری دانش بصورت تعاملی و تکراری ( برخلاف عدم دخالت انسان در پردازشهای رایانه ای ) - اهمیت انکار ناپذیر نقش انسان - تفکیک گونههای مختلف فناوری:های دانش؛ذدر نتیجهه نقشلهای مثفاوت انسانها 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 37:
ابزار فناوری لطلاعات در مدیریت دانش : - شبکه » نرم افزار و سخت افزار » سرویسهای تحت وب مانند ویدیو کنفرانس ابزار فناوری دانش در مدیریت دانش :ٍ - انباره و مخازن » مانند اینترنت » لوتوس نوتز و وب - 0 «ج-:8) ابزاری برای عرضه دانش هدفمند برطبق سفارش کاربر - سامانه های سلیی() مانند هوور - پایگاههای اطلاعاتی ویژه - هوش مصنوعی ( برای مدیریت حوزه های محدود دانش ۰ مسایل خاص ۰ مسایل تجاری ) شامل : - سامانه های هوشمند » استدلال مبتنی بر موارد068)() » شبکه های عصبی - سامانه های کاردان ۰ سازمان يافته براساس مجموعه ای از قوانین و نیازمند به استدلالهای پیچیده - محیطهای دانش متمرکز شرایط استفاده از فناوری دانش در مدیریت دانش : - رعایت معیارها برای طراحی کاربردها » نامگذاری طرحهای قراردادی پایگاه داده یا دانش و محتوای آنها و نیز علایم یا نشانه های مدیریتی قابل استفاده مجدد ‎oP‏ شركت ملى صنايع بتروشيمي تلد

صفحه 38:
فناوری های دانش - هوش مصنوعی : COR- ‏برای استخراج دانش از لابلای حکایات مربوط به قلمرو مشکلات‎ - ‏برپایه تفکر روان گذرنده از ذهن انسان‎ - ‏-روشی بز ای ساخت:سناماتههای: هو شعند‎ - دارای ريشه در عقل و ادراکات بشر - برای استدلال در زمینه های مختلف - موفق در زمینه خدمات رسانی به مشتریان 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 39:
فناوری های دانش. : - انباره ها » مخازن دانش گسترده : - معروفترین رویکرد در فناوری دانش - مشهود و سازمان یافته در شکل اسناد مکتوب - ذخیره کننده های عمومی اطلاعات - تاحدی غلبه بر نامتقارن بودن دانش - گذشته : بیرون سازمان و برای دست یابی به اطلاعات رقابتی ‏ دانش بازاریا دانش فنی +حقوقی و تجاری بیرونی حال : برای دانش محصولات داخلی » دانش بازاریابی ؛ دانش مشتریان - شبکه لوتوس نوتز و شبکه وب » و لوتوس دامینو 90 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 40:
فناوری های دانش - انباره ها : مخازن دالش گسترده ( ادامه ) : - لوتوس نوتز : موفق در مديريت بايكاههاى اطلاعاتى » ايجاد و مديريت كروههاى مباحثه و تكراربايكاه يراى فواصل دور » ايمنى و وسايل ايجاد كاربردها » دارای روش جستجوگری و بازخوانی متون - لوتوس دامینو : خلق دانش در نوتز و انتشار از وب ويب : لتشار اطلاعات از طرق اه بای پایگامای ‎hn Ae‏ ای و ماش دانشی امن » بسرعت در حال قریت :اه دش بش دای ‎ek See ae‏ دارای روش جستجوگری و بازخوانی متون (مثال :ار ده ‎Paar‏ سی کونت بشکل بسته نرمافزاری ) - موارد استفاده رایچ : مکان یاب متخصص ۰ مفید برای يافتن متخصصین موردتیاز با توجه به شرایطی خاص -ناتران در پشتبانی همه فعلیتهایمدیریت دانش در همه شرایط - همراه با تجه خوب برای حوره هاى وسيع دانش كه در قلمرو آنها جوابى مشخص و درست براى يك مساله وجود نداشته ويا وقنى جرابها و راههاى متفارتى براى مسله موودنظر در سطح سازمان پراکنده است ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ eo

صفحه 41:
فناوری های دانش : - هوور : - ترکیب هوور و نوتز برای انتقال رایانه ای دانش بازار بیرون به داخل - پایگاههای اطلاعاتی : - فهرست بندی شده برحسب واژه های کلیدی و نزدیکی به متن - ترکیب پایگاههای اطلاعاتی با شبکه های وب بعنوان رایج ترین فناوری ‎Grape vice -‏ : - دارای فناوری ساخت یافته تر برای انتقال دانش خارجی به درون سازمان - دارای امکان اصلاح دانش دریافتی از بیرون - بسیار مفید برای مدیریت دانش خارجی سازمان ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ea

صفحه 42:
فناوری های دانش : - محیطهای دانش متمرکز : - حوزه های دانش متمرکز بعنوان بهترین وضعیت برای سامانه های کاردان - فراهم آوری امکان برای استفاده گروه زیاد از کاربران نیازمند به حوزه ای خاص از دانش یک یا چند متخصص - ورود اطلاعات مربوط به مشکل یا شرایط موجود به سامانه توسط کین - لزوم گنجانده شدن قوانین حاکم بر سامانه کاردان درساختار دقیق - مثال : سامانه کاردان یاریگر تصمیم گیری در مورد دادن یا ندادن اعتبار 3 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 43:
فناوری های دانش : - محیطهای دانش متمرکزل( ادامه ) : - سامانه های مبتنی بر محدودیت : - متناسب برای مواجهه با سیل داده ها ( البته نه در حد شبکه های عصبی ) - قادر به حل مسایل محدود مثل تعیین ویژگی های محصول و یا قیمت گذاری - موانع موثر در تصمیم گیی های پیچیده را دریافت کرده و چاره اندیشی می نماید داأطاقى ‎utd‏ دن ابن سابانه ,ها در مقایسه با سامانههاق کازدان - عدم زوم انجام تعاملهای پیچیده - مثال : ترکیب اجزای یک بویینگ در میلیونها شکل ۵ شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 44:
فناوری های دانش : - سامانه های دانشی زمان واقعی - هوش مصنوعی : - برای موارد زمان محدود و کاربرانی هوشمند - بهترین کار : استفاده از استدلالهای مبتنی بر مثالها - روش(0690 که به گردآورنده حکایتهای مربوط به دانش حوزه ای خاص بشکل مجموعه و راه حلها بیان شده » نیاز دارد - مقایسه ویژگی های مساله با مجموعه حکایات ذخیره شده درسامانه » و تشخیص نزدیکترین موارد با موضوع ارجاعی - استفاده در فرایندهای پشتیبانی و خدمات - لزوم حضور متخصص مربوط به هر زمینه خاص برای طراحی و نگهداری حکایات ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ we

صفحه 45:
فناوری های دانش : - سامانه های داتشی زمان واقعی - هوش مصنوعی : - محصول ای ) مقي - برای شرکتهای با فناورى بالا - برای حل مشکلات مراجعان در زمینه مدیریت دانش وپشتیبانی - برنامه ای برای مدیریت دانش پاسخگویی با هدف تجزیه شرایط و مشکلات بنام تجزیه گر اجزای دانش - تحلیل گر سامانه پاسخگوی مشتری : دریافت دانش مربوط به مشکلات از مراجعان و » ویا قالب بندی دانش جدید برای افزودن به مجموعه دانش #6 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 46:
فناوری های دانش - سامانه های تحلیل دراز مدت - هوش مصنوعی : - برای شرلیط زمان زیاد و کاربر متخصص - دارای مبنای آماری - مثال : آیا یک متقاضی وام قسطهای قود را ادا ویا درپرداخت آن قصور خواهدکرد - دارلی ویژگی یادگیری - دارای قابلیت دقیق تر شدن با لفزوده شدن حکایات جدید - نیازمند داده هاى زياد و رايانه هاى قدرتمند - نيازمند كاربران برخوردار از دانشى بالا بدليل ظريف بودن تحليل و تفسيرحكايات - قابل تحليل بودن داده هاى جديد با همان مدل قبلی ؛ و در نتیجه سرعت در تبدیل داده ها به دانش - رایج تر برای استفاده جهت استخراج داده ها - نیازمند انسان برای ساختمند سازی داده ها - و نهایتا سامانه های جدید برای شناسایی خلاقیت ها 33 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 47:
اهداف طرحها برای مدیریت دانش 0- تلاش برای ایجاد منابع ۰ مخازن و انباره های دانش تلاش برای دسترسی به دانش 0- کوشش برای ارتقای فرهنگها و جو دانش انواع مخازن دانش : دانش بیرونی ( هوش رقابتی ) 0 دانش ساختمند درونی ( گزارشهای پژوهشی » نوشته ها و روشهای مربوط به بازاریابی محصول محور ) ‎-O‏ دانش بی ساختار درونی ( پایگاههای مباحثه ای مملو از دانشی که گاها درسهای آموخته شده نامیده شده اند ) ‎wares ‏شرکت ملی صنایع پتروشیمی:‎ ee

صفحه 48:
انواع مخازن دانش : 0 دانش بیرونی ( هوش رقابتی ) - شامل گزارشهای تحلیلگران » مقاله های اقتصادی و تحقیق بازار بیرونی و مطالب مربوط به رقبا دریک انباره - باامکان ردیابی اولیه دانش و اطلاعات موضوعی خاص با استفاده از حور س۳() و ارتباط با متخصین مورد نظر - انباره های عمومی و مباحته الکترونیکی جهت مبادله دانش مکتوم و نامشهود شرکت ملی صنایع پتروشیمی: ‎wares‏

صفحه 49:
انواع مخازن دانش : 9 - دانش درونی : - شامل گزارشهای تحلیلگران ۰ مقاله های اقتصادی و تحقیق بازار بیرونی و مطالب مربوط به رقبا دریک انباره - انباره های عمومی و مباحثه الکترونیکی جهت مبادله دانش مکتوم و نامشهود - پایگاههای اطلاعاتی » لوتوس نوتز. تحت اینترانت برای دانش مشهود waren ‏شرکت ملی صنایع پتروشیمی‎ eo

صفحه 50:
جهت پیاده سازی برنامه دانش : - گسترش روابط انسانی - ارزشیابی و ارتقای ارزش سرمایه دانش - آگاهی و فرهنگ پذیرش دانش - بهبود نگرش و کوشش جهت تغییر رفتار در اين جهت - ایجاد سیستم ارزشیابی سرمایه فکرری داخل سازمان - رفتار دانشگری کارکنان ‎So‏ شركت ملى صنايع بتروشيمي تلد

صفحه 51:
عوامل موثر در توفیق طرح دانش : - فرهنگ دانش محور - زیربنای سازمانی و فى - حمایت مدیریت ارشد - پیوند ارزشمند صنعت و اقتصاد - فرایندگرایی - وضوح نگرش و بیان - ابزارهای انگیزشی مهم - سطوحی از ساختار دانش - راههای چندگانه انتقال دانش - ترکیب فوق العاده مهارتهای فنی » اقتصادی و انسانی ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ ea

صفحه 52:
راهنمای پیاده سازی برنامه دانش : - شروع کار با دانش دارای ارزش بالا - شروع با یک طرح آزمایشی متمرکزمثل مسایل تجاری ۰ وسپس دریافت تقاضا برای طریحهای بعدی - فعالیت در چند جبهه ( فناوری » سازمان » فرهنگ ) - چاره جویی سریع برای مشکلات احتمالی - پی گیری چند مقوله در- چند جبهه فنی ۰ سازمانی و فرهنگی بجای تمرکز بر یک مقوله 06 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 53:
محورهای برنامه دانش : - فناوری - کیفیت » مهندسی مجدد » بهترین روشها - یادگیری سازمانی - تصمیم گیری - حسابداری 69 شرکت ملی صنایعپتروشیمی ۵0۵۵۵

صفحه 54:
قارع - کتاب : مدیریت دانش ۵0۵۵۵ ‏شرکت ملی صنایعپتروشیمی‎ oe

صفحه 55:
هه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‎wares‏

21,000 تومان