علوم مهندسی مهندسی صنایع و مواد

مدیریت زنجیره تـأمین (SCM)

modiriyate_zanjireye_taamin (2)

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “مدیریت زنجیره تـأمین (SCM)”

مدیریت زنجیره تـأمین (SCM)

اسلاید 1: به نام خدا

اسلاید 2: SCM مدیریت زنجیره تامین محمد جواد سروقد مقدم دانشجو سال سوم IT دانشگاه سجاد حسین شریفی دانشجو سال سوم IT دانشگاه سجاد

اسلاید 3: مقدمهتعریف مدیریت زنجیره تامینتاریخچه مدیریت زنجیره تامینتفاوت مدیریت زنجیره تامین و لجستیکحوزه های مدیریت زنجیره تامین هماهنگي در زنجيره تأمين و نقش ITاثر شلاق چرمیهماهنگي در زنجيره تأميناطلاعات و اهميت آن در زنجيره تاميننقش سیستم های اطلاعاتی در مدیریت زنجیره تامینمدیریت زنجیره تامین و تجارت الکترونیکفهرست مطالب

اسلاید 4: مقدمهمدیریت زنجیره تامین یکی از اصول بنیادی تجارت است که در سال های اخیر توانسته است این جایگاه را در تجارت الکترونیک نیز پیدا کند.در SCM زنجیره ای از شرکت ها حضور دارند که در جهت رفع نیاز جامعه عمل می کنند.

اسلاید 5: زنجيره تامين چيست ؟- يك زنجيره تامين،هم راستائي و هم سوئي شركتهائي است كه محصولات يا خدمات را به بازار عرضه مي کنند .(Lambert,M,Ellram. ( 1998- يك زنجيره تامين كليه مراحل مستقيم و غير مستقيم كه در تكميل درخواست (سفارش)مشتري درگير هستند را شامل مي شود .زنجيره تامين فقط مرتبط با ساز نده و تامين كننده نيست بلكه حمل ونقل ، انبارها ،خرده فروشي ها و حتي خود مشتريان را نيز در برمي گیرد .(Chopra and Meind1,2001)- يك زنجيره تامين، شبكه اي از تسهيلات و گزينه هاي توزيعي است كه به تدارك مواد،تبديل اين مواد به فرآورده هاي واسطه اي يا محصولات نهائي و توزيع اين محصولات به مشتريان مي پردازند.(Ganeshan , Ram and Terry P.Harrison,1995)

اسلاید 6: مدیریت زنجيره تامين چيست ؟- هماهنگ ي سيستماتيك و استراتژيك كاركردهاي سنتي كسب وكار و تاكتيك هاي بين اين كاركردها در يك شركت با ساير كسب و كارهاي موجود در زنجيره تامين،به منظور بهبود بلند مدت عملكرد شركت (بطور مجزا) و كل يك زنجيره تامين.(Journal of Business Logistics, 2001)- مديريت زنجيره تامين هماهنگي در توليد،موجودي (انبار)،مكان يابي و حمل و نقل بين شركت كنندگان در يك زنجيره تامين استجهت دستيابي به بهترين تركيب پاسخ گوئي و كارائي براي موفقيت در بازار.(Michael Hugos 2003)

اسلاید 7:

اسلاید 8: تاریخچه مدیریت زنجیره تامین اصلاح مديريت زنجيره تامين در اواخر دهه 80 ميلادي مطرح و در دهه 90 بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.تا قبل از اين زمان،لجستيك و مديريت عمليات بجاي SCM بكار مي رفتند.

اسلاید 9: تفاوت SCM و لجستیکلجستيك معمولا به فعاليتهائي اطلاق مي شود كه در داخل مرزهاي يك سازمان مجزا اتفاق مي افتد در صورتي كه زنجيره تامين شبكه اي از شركتهائي است كه با يكديگر كار مي كنند و اقدامات و فعاليتهاي خود را براي تحويل يك محصول (خدمت) به بازار هماهنگ مي كنند.

اسلاید 10: حوزه های مدیریت زنجیره تامین

اسلاید 11: تولیدچه محصولاتي را بازار نياز دارد؟چه ميزان ؟ چه زماني ؟

اسلاید 12: موجودیچه موجودي هائي بايد انبار شوند ؟ دركدام مرحله از زنجيره تامين ؟

اسلاید 13: مکان یابیتسهيلات و امكانات توليدي و ذخيره موجودي (انبارها) در كجا (چه مكاني؟) بايد قرار گيرد؟

اسلاید 14: حمل و نقلموجودي ها چطور بايد از يك نقطه زنجيره تامين به نقطه ديگري از آن منتقل شوند؟از لحاظ هزينه و ايمني كدام گزينه مناسب تر است؟ هوائي،زميني،ريلي يا دريائي؟

اسلاید 15: اطلاعاتچه ميزان داده بايد جمع آوري شود و چه ميزان اطلاعات بايستي به اشتراك گذاشته شود؟

اسلاید 16: هماهنگي در زنجيره تأمين و نقش ITبا گسترش روز افزون شبکه های ارتباطی و کامپیوتر های نسل جدید و نیز پیشرفت روز افزون فناوری اطلاعات امکان مدیریت بهتر و موثرتر زنجیره تامین فراهم شده استبا سطح کنونی تکنولوژی سازمان ها می توانند به دنبال ایجاد مزایای رقابتی باشند.

اسلاید 17:

اسلاید 18:

اسلاید 19: (Bullwhip) اثر شلاق چرمييكي از مسائل بسيار متغير (ديناميك ) در زنجيره تأمين پديده اي است كه عنوان اثر شلاق چرمي به آن اطلاق مي شود و بدينمعني است كه تغييرات كوچك در تقاضاي محصول كه در ابتداي (نقطه جلويي ) زنجيره تأمين و توسط مصرف كننده ايجاد مي شودبه نوسانات بزرگ و بزرگتري در تقاضا طي مسير رو به عقب در اين زنجيره ، تبديل مي شود .

اسلاید 20:

اسلاید 21: هماهنگي در زنجيره تأمينپيش بيني تقاضاسهميه بندي محصولقيمت گذاري محصولمحركهاي عملكرد

اسلاید 22: نقش اطلاعات در زنجيره تامينهماهنگ سازي فعاليتهاي روزانهپيش بيني و برنامه ريزي به منظور تخمين تقاضاي آتي

اسلاید 23: سيستمهاي اطلاعاتي در زنجيره تامينجمع آوري داده ها و برقراري ارتباطذخيره سازي و بازيافت داده هاپردازش داده ها و گزارش گيري

اسلاید 24: كسب و كار الكترونيكي و يكپارچگي زنجيره تاميندسترسی گسترده به اینترنت باعث ایجاد اثربخشي چشمگيري در زنجيره تامين و نيز افزايش قابل ملاحظه اي در ارائه خدمات به مشتريان و پاسخگويي سریع شده است که اين موارد نتايج يك زنجيره تامين يكپارچه است .

اسلاید 25: چهار بعد كليدي تاثير کسب و کار الکترونیکی بر يكپارچگي زنجيره تامینيكپارچگي ارتباطاتهمزمان سازي برنامه ريزيهماهنگي گردش كارمدلهاي كسب و كار جديد

اسلاید 26: منابعمقاله كسب و كار الكترونيكي در مديريت زنجيره تامينكمال چهارسوقي، رضا سميع زاده ، رضاحسينيکتاب مديريت زنجيره تامينمريم وجدي

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید