صفحه 1:
آموزش عالی
شناختی در اموز
رح
صفحه 2:
استعاره های سازمانی
- استعارة ماشین
- استعارة موجود زنده
- استعارة مغز
- استعارة فرهنگ
- استعارة سیستم سیاسی
- استعارة زندان روانی
صفحه 3:
ساختار مغز و کارکردهای آن
0 بیلیون سلول تخصصی عصبی همچون واحدهای پردازشگر (مغز
اجتماعی) Z|
هزاران اتصال بین هر سلول با سلولهای دیگر و تشکیل پودمانهای
2
اجراى كاركردهاى شناختى در قالب شبكه هاى ارتباطى بين سلولى
يردازش اطلاعات به صورت خودكار. موازى و همزمان علاوه بر متوالى و
ارادى
5 0 وكارك eas
۳ Dene Re cece ne oC Pipi :
صفحه 4:
صفحه 5:
Understanding how brain regions are connected
Images by Pamela Guevara, Cyril Poupon and Jean-
Francois Mangin
صفحه 6:
Human brain connections: in vivo
igé by Pamela Guevara,
Francois Mangin
صفحه 7:
صفحه 8:
قطعه پیشانی با جهاز تمدن ساز
انی در شکل گیری اهداف و مقاصد و آنگاه در طراحی برنامه عمل برای رسیدن به آن اهداف, نقش محوری دارد
قطعه پیش پیشانی در انتخاب مهارتهای شناختی لازم براى اجراى برنامهها. هماهنك سازى و كاربست صحيح آنها نقش اصلى را داراست
قطعه بيشانى ناحية ارزيايى اقدامات موفق و ناموفق ما در دست يابى به اهدافمان ميباشد
حافظه آینده. برنامه ریزی و سپس پیگیری برنامه برای هدایت رفتار است
شناخت انسان آینده نگر و پیشگستره و له واکنشی است
قطعات پیشانی این توانایی را برای انسان فراهم میسازند که مدلهای عصبی پیشنیاز آنچه باید انفاق بیفتد را بساز
هم این کارکردها را ميتوان فراشناختى. و نه شناختی تلقی کرد
صفحه 9:
برخی از کارکردهای عمومی پیشپیشانی
برنامه ریزی, هدفگذاری و شروع به اقدام
تلاشهای ذهنی برای پیگیری اهداف دشوار
پایش تابيج و تسجيع ماه
تعامل با ساير مناطق در پیگیری اهداف (عقدههای قاعدهای, هسته
های تالاموسی. مخچه. قشر مخ حرکتی)
داشتن انگیزه و تمیل یه درگیر شدن در کنش
شروع گفتار و تصویر سازی ذهتی
بازشناسى اهداف دیگران. درگیر شدن در همکاری و
تنظیم تکانههای هیجانی
٩ احساس هیجانها
اندوزش و به روز رسانی حافظة EIS
0 تفکر فعال
۲ توانمند سازی تجارب هشیار
۳ حفظ توجه در مقابل عوامل حواسپرتی
۴ تصمیمگیری. انتقال توجه و تغییر راهیردها
۵ برنامه ریزی و تنظیم ترتیب و توالی اقدامات
۶ بکپارچه سازی صوت. نحو و معنای زبان
۷ حل رقابت بین برنامهها
صفحه 10:
تصمیم گیری
* فرایندهای زیربنای تصمیمگیری در قطعات پیشانی اتفاق می افتند
* قطعه پیشانی کاس چشمی داخلی, به ویژه اگر عوامل هیجانی دخیل باشند. در تصمیمگیری =
نقش دارند
* در موقعیت تضاد درونی» «بخشی از شما» میخواهد به قلب شما و «بخشی از شما» به سر
شما گوش دهد
* تضاد درونی احساسات هیجانی و تفکر عقلانی. بازتاب داد و ستد میان قطعه ييشانى كاسة
چشمی- داخلی با مناطق زیر قشری هیجانی و قطعه پیشانی جانبی با مناطق کنترل اجرایی
صفحه 11:
مناطق مجزای شناختی و هیجانی در قشر مخ کمربندی
صفحه 12:
سازمان. همچون منظومه آحاد انسانی
ارتباط انسان با انسان (ارتباط مغزهای پردازشگر)
نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در ارتباطات درونی سازمان و پردازش موازی
تشکیل پودمانهای تخصصی پردازش اطلاعات
مدیریت دانش در سازمان با ایجاد پایگاههای اطلاعاتی و سامانه های مدیریت اطلاعات
شکل گیری یادگیری, فراشناخت و دانش و خرد جمعی سازمان (بادگیری سازمانی و سازمان بادگیرنده»
ازمان و کارکردهای اجرایی در هدایت سازمان
نگرش, انگیزش و هیجان کارکنان در اثربخشی و موفقیت سازمان
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
0ك
couples 0ك
1
صفحه 16:
مدیریت دانشگاه بر اساس استعاره مغز
انتخاب اعضای هیأت علمی متخصص, فرهيخته. خود- تنظیم و خلاق
ارتقای دانش و فراشناخت اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه
انتخاب راهبرد دانشگاه همچون یک سازمان یادگیرنده و توسعه نقش فناوری اطلاعات در آن
تشکیل گرومهای کاری و تشویق ارتباطات و تعاملات افقی درون رشته ای و میان رشته ای
تأکید بر نگرش, انگیزش و فضای آزاد براى ارائه انديشه ها و بروز خلاقيتها
شویق ایده پردازیهای تخصصی گروهی و ارائه راهکارهای خلاق برای حل مسایل
ريشه یابی مشکلات رفتاری و کاری کارکنان و حل آنها با روشهای شناختی
سیاستگذاری در راستای حفظ تعادل درونی و بیرونی سازمان و اجرای آن سیاستها
صفحه 17:
گوگل. نمونه سازمان پیوندگرا
سازماندهی مبتنی بر پیوندگرایی در بستر وب ۲
دارای فرهنگ سازمانی جذاب و بدور از تکلفات اداری
تأکید بر کار گروهی به عنوان مشخصه اصلی فرهنگ سازمانی
استخدام افرادی که ارزشهای سازمائی را درونی کرده؛ عاشق کار و خلاقیت اند
تلفیق زندگی فردی و کاری کارکنان و انطباق انگیزه ها و اهداف آنها با اهداف سازمانی
تسهیم افتخارات فردی با دیگران به منظور شکل گیری خانواده سازمانی
گسترش فضای اخلاقی. پاسخگویی به مشتریان و معناگرایی در سازمان
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
صفحه 21:
صفحه 22:
صفحه 23:
صفحه 24:
صفحه 25:
دانشگاههای پیوند گرا
تأکید بر همیاری در فضای ۲۷9102 بر اساس نظریه پیوندگرایی
تسهیل کار گروهی و ارتباط بین گروهی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات
تأکید بر توسعه ظرفیت نگرشی. علمی و مهارتی هیأت علمی و ترویج انديشه Sing آزاد
1/0005, 001115618, 072611 بهره كيرى از سامانه هاى آموزشى جون:©01115)
Ware, Affect Sensitive Tutoring System, Virtual Role Player
توسعه فرهنگ سازمانی احساس خوشبختی, رضایت و خوشحالی در فضای کاری
انطباق اهداف و انگیزه های فردی و سازمانی و رشد اخساس تعلق متقابل فرد و سازمان
صفحه 26:
مولفه های عصب- یادگیری
* یادگیری فرایندی اجتماعی است
* هیجانات نقش اساسی در یادگیری و تفکر دارند
* یادگیری امری دروتی از طریق الگو سازی است
* شناخت کارکردهای شیمیایی- فیزیولوژیک بدن
* شناخت عوامل شناختی بازدارنده یادگیری و توسعه حرفه ای
* شناخت عوامل درونی و محیطی فشار ساز و نحوه مقابله با آن
* شناخت راههای افزایش انرژی, بهره گیری از منابع درسی, تسلط بر حافظه و یادسپاری
شدن در کار همراه با علاقه و انگیزه و دستیابی به وضعیت روانی بهینه
صفحه 27:
اصول آموزشی برگرفته از علوم شناختی
پیوندگرایی. یادگیری موقعیتی. اولویت نگرش و انگیزش, انتقال دانش
تشویق نو جویی, نوآوری و خلاقیت از طریق:
- استقلال هیأت علمی (درگیر شدن خود انگیخته»
- تسلط حرفه ای هیأت علمی (پیشرفت و بهبود دانش و مهارت).
- مدفمندی هیأت علمی (اهمیت درونی کار برای فرد).
توسعه خود- تنظیمی و دانشجو- محوری بر اساس راهبردهای فراشناختی
تأکید بر کار گروهی و همیاری
صفحه 28:
سد اس
امس يسم
7
اجه مسب
سه
او باق ممومممبه
سس
Devel
لو
0
۹
= = extrinsic motivation =
1
0
edividvel
اوه
و
Note.
intrinsic motivation
صفحه 29:
Practice and
Apply ۴995 ۳۹
Learner-
irr |
Writing عع مقطمع
ه ۳۵۲۵ Pot)
م0 224
ابوه ضع ار
۴
er یا
وت