مدیریت کارراهه
اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم1
اسلاید 2: Career management مدیریت کارراهه2داود حیاتیروانشناس، پژوهشگر و مدرس دانشگاه
اسلاید 3: کارراهه بعنوان مسئولیتهای مشترکسه دلیل برای اهمیت درک کارراهه:اگر ما بدانیم که در جریان کارراهه هایمان، انتظار چه چیزی را می کشیم، میتوانیم برای مدیریت و برنامه ریزی آنها رویکرد آینده نگرانه ای داشته باشیم.بعنوان مدیر، ما نیاز به فهم تجارب کارکنان و همکارانمان، هنگامیکه مراحل مختلف کارراهه شان را در طول زندگی طی میکنند، داریم.مدیریت کارراهه، تجارت خوبی است .good business 3
اسلاید 4: کارراههیک الگو از تجربه های مربوط به کار که دوره ای از زندگی فرد را در بر می گیرد.کارراهه شامل دو عنصر است:عنصر عینی محیط قابل مشاهده و ملموسعنصر ذهنی درک افراد از موقعیت4
اسلاید 5: مدیریت کارراهه Career managementیک فرایند مادام العمر از یادگیری درباره خود، شغل و سازمان؛ قرار دادن اهداف کارراهه ای شخصی، ایجاد و پرورش استراتژیها برای رسیدن به اهداف و تجدید نظر و اصلاح کردن اهداف مبتنی بر کار و تجارب کاری. 5
اسلاید 6: مسؤلیت مدیریت کارراهه به عهده کیست؟وظیفه سازمان است که با افراد در مدیریت کارراهه شان مشارکت کند.کارراهه ها از مبادلات بین افراد و سازمانها تشکیل شده اند.اساس این مبادلات، ایده عمل متقابل یا داد و ستد give & take است.6
اسلاید 7: کارراهه جدید The new careerزمان در اوج بودن سازمانهای سلسله مراتبی و این عقیده که یک کارمند در تمام طول زندگی کاریش باید در یک سازمان کار کند، گذشته است.امروزه افراد مسئولیت بیشتری را برای مدیریت کارراهه خود تقبل میکنند.مفهوم کارراهه متحمل تغییر پارادایمی (الگویی) شده است.الگوی کارراهه ای قدیمی در حال تغییر بسوی الگوی کارراهه ای جدید است.7
اسلاید 8: 8الگوی کارراهه ای جدیدالگوی کارراهه ای قدیمیمبادله غیر وابستهقرارداد وفاداری دوجانبهبرتری حرفه ایتمرکز بر یک کارفرماتوانمند سازی سازمانیدیدگاه بالا- پایینتابعیت پروژه ایتابعیت گروهی
اسلاید 9: مبادله غیروابسته: زمانی اتفاق می افتد که یک سازمان به بهره وری میرسد در حالیکه یک فرد به تجارب شغلی دست میابد.این دیدگاه با الگوی کارراهه ای قدیمی که در آن وفاداری دوجانبه وجود داشت و وفاداری کارمند در ازا امنیت شغلی، معاوضه میشد، کاملا متفاوت است.برتری حرفه ای یعنی مهارتهای پیوسته که میتوانند در گستره سازمان مبادله شوند. درحالیکه مرکز توجه یک کارفرما این بود که آموزش مخصوص کارخانه است تا اینکه فرد را برای فرصتهای شغلی آماده کند.9
اسلاید 10: توانمندسازی سازمانی : قدرت در واحدهای کاری و بطور منظم بین کارکنان جریان یابد.رویکرد بالا-پایین top – down بدین معنی است که کنترل و سیاست گذاری فقط توسط مدیران ارشد انجام میشد و ابتکارات فردی بعنوان عدم وفاداری یا اهانت تلقی میشد.تابعیت طرح یا پروژهproject allegiance : هم افراد و هم سازمانها برای اتمام موفقیت آمیز یک پروژه متعهد شده اند.بر طبق الگوی قدیمی، تابعیت گروهی در اولویت قرار داشت.گروههای کاری، دراز مدت بودند و حفظ گروه در کنار یکدیگر، هدفی مهمتر از اتمام پروژه بود.10
اسلاید 11: درحالیکه گذراندن تمام مراحل کارراهه در یک شرکت ، یک الگوی کارراهه ای قدیمی بود، زمان تغییر کرده و جهش شغلی و جهش کارخانه ای، رایجتر گشته است. در واقع لکه ننگ تغییر مکرر شغل، به میزان زیادی از بین رفته است.11
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.