صفحه 1:
اماملا نان متايه ]تع هدم سر مديريت كسب و كار و بهسره ورى متام دا ی www.nazembokaei.com Email : bokaei.n@gmail.com

صفحه 2:

صفحه 3:
اشنایی کوتاه با مدرس دوره: تحصیلات : * الف : دکترای مدیریت عالی کسب و کار 0.8۵.۸‏ ازدانشگاه تهران * ب : دکترای مدیریت اجرایی ازدانشگاه تهران (مرکز پژوهشگران.. * ج : کارشناسی ارشد ( مدیریت صنعتی ) . ازدانشگاه تهران (مرکز پژوهشگران * ۵: کارشناسی ( مدیریت بازرگانی) ‏ ازدانشگاه ازاد اسلامی تهران مرکز

صفحه 4:
سوابق فعالیت : ۰ ۱۳۵۷- ۱۳۵۳بخش خصوصی حسابدار ۵سال © ۱۳۷۵-۱۳۵۸ بنیاد مستضعفان مدیرعامل - عضو هیئت مدیره ‏ ۱۷ سال * ۱۳۷۶-۱۳۷۹ بخش خصوصی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره ۰ ۴ سال ‎٩‏ ۱۳۷۹-۱۳۹۰شرکت.۱۸۰۴ مدیر سازمان فروش خودرو دوو - طرح و توسعه و برنامه ريزى اسال ‏© ۱۳۹۰ بازنشسته سازمان تامین اجتمایی با ۳۵ سال سابقه فعاليت ‏ادامه فعالیت از سال ۱۳۹۰ تا کنون : ‏7 الف : قائم مقام رئيس مر کز علمی کاربردی و معاون اموزش انجمن خدمات پس از فروش خودرو ‏© ب: ارائه خدمات مشاوره به شرکتهای صنعتی و بازرگانی و خدماتی , اموزشی ‎٩‏ ج: اجرای سمینارهای مدیریتی در سطح کشور ‎٩‏ د: تدریس در دانشگاههای مختلف تهران ‏) اطلاعات بیشتر در وب سایت(

صفحه 5:
سخن کوتاه با دانش پژوهان گرامی: 7 الف : موضوعات مطروحه در این دوره به اختصار بصورت پاورپینت بیان خواهد شد و با استفاده از شرایط کاربردی موضوعات مطروحه مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. هر چند موضوعات مطرح شده بصورت پاورپوینت نیاز به صرف زمان بیشتری دارد اما تلاش خواهد شد تا در زمان تعبین شده دوره ؛ موضوعات را به اختصار مورد بحث و گفتگو قرار داده تا عزیزان دانش پژوه بتوانند بخوبی مفاهیم را مورد توجه قرار دهند

صفحه 6:
ج: لطفا در طول بركزارى دوره تلفن همراه خود را خاموش نمایید تا تعرکز شما در مباحث مطروحه حفظ شود و يتوانيد بنحو مطلوب از زمان حضور خوذ استفاده نمابيد : ضرورت دارد براى فراكرفتن موضوعات و مفاهيم و مشاركت فعالانه در بحث و كفتكو ها از تردد در زمان طرح موضوعات خوددارى نمایید ل: برای کسب اطلا عات بيشتر در باب موضوعات مطرح شده از منابع مندرج در انتهاى پاورپوینت استفاده فرمایید و: در صورتیکه دانش پژوهان محترم با استفاده از موضوعات مورد بحث در دوره؛پیشنهادات و تجربیات کاربردی خود را از طربق ایمیل ارسال نمایندباعث تشکر و سپاسگزاری خواهد بود. شاد و سربلند باشید عبدالناصر ناظم بکایی

صفحه 7:
[۵۵00 محتنوی دوز در اين دوره به اختصار مفاهیم و وظایف مدیریت مدلها و و یژگیهای مختلف کسب و کار برنامه ریزی و بازاربابی در کسب و کار مفاهیم بهره وری و سطوح بهره وری و دیگر موضوعات مرتبط را بر اساس مفاهیم اکادمیک و تجربیات کاربردی مورد بحث و گفتگو قرار خواهیم داد .

صفحه 8:
مفهوم مديريت : اصطلاح مديريت به معنى فرايند انجام كارها به طور اثر بخش و كارآمد به وسيله ديكران است . اصطلاح فرايند » نشان دهنده فعاليتهاى اوليه است كه مدير آنها را اجرا مى كند» كه اين فعالیتها را بعنوان وظايف مديريت تعريف مى كنيم . [۵۵00

صفحه 9:
تعریف مدیریت : مدیریت عبارت است از فرایند برنامه ریزی » سازماندهی » رهبری » کنترل و ارزشیابی با استفاده از کلیه منابع انسانی » مالی » مادی و اطلاعاتی به منظور تحقق اثربخش و کار آمد هدفهای بنگاه اقتصادی. [۵۵00

صفحه 10:
[۵۵00 سطوح مدیریت : معمولاً سه سطح کلی برای مدیران در یک جنگاه اقتصادی تعریف می کنند : ‎١‏ - مدير ارشد ۳- مدیران میانی( معاونت ) ۳- مدیران عملیاتی (سرپرست )

صفحه 11:
[۵۵00 | - مدير ارشد: این افراد در بالاترین نقطه سازمان و يا نزدیک به آن قرار دارند و مسئولیت اجرا سیاست ها و تصمیم گیری های سازمان را عهده دار هستند که بسا عنوان مدیر عامل یا مدیر کل آنها را شناسائی می کنیم . ©

صفحه 12:
۲- مدیران میانی : اين افراد معمولاً بين مدير عملياتى و مديرارشد جایگاه دارند و مسئولیت اجرا تصمیمات را به صورت جزء دارند . [۵۵00 عناوین دیگرمدیران میانی را با معاونت »مدیر منطقه » مدیرگروه » مدیربخش و امثالهم شناسانی می

صفحه 13:
[۵۵00 ۳- مدیران عملیاتی : مسدیران عملیاتسی را معمسولا سررست می گویند » ایسن دسته از مسدیران مسئولیت هدایت فعالیت روزانه کار کنان را عهده دار هستند .

صفحه 14:
وظایف مدیریت : وظایف مدیریت در چهار حوزه طبقه بندی می شود : الف : برنامه ریزی ب : سازماندهی ج : هدایت و : کنترل

صفحه 15:
[۵۵00 الف - برنامه ریزی : برنامه ریزی عبارت است از پیش بینی » تسدوین برنامه ها و اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف تدوین شده سازمان » طی یک برنامه زمانبندی شده . برای رسیدن به وضعیت مطلوب سازمان » بسرنامه ریسزی ممکن است بلند مدت - میان مدت ویا کوتاه © مدت صورت پذیرد .

صفحه 16:
ب- سازماندهی : برای نیل به اهداف سازمان می بایست ساختار سازمانی ایجاد شود تا براساس آن ارتباطات بسن مشاغل و واحدها و حدود اختیارات مشخص شود . [۵۵00

صفحه 17:
[۵۵00 ادامه : سازماندهی عبارت از شناسائی و گروه بندی فعالیت ها تعیین اختیار و سئولیت های شاغلین واحدها » تعیین مرآتب سطوح و ایجاد هماهنگی بین وظایف و فعالیت ها است .

صفحه 18:
[۵۵00 ج- هدایت : هدایت سازمان یکی از وظایف مهم مدیربت است ۰ بسه عبارتی هدایت » ارتبساط و تعامل مناسب بین اجسزای انسانی سازمان در جهت انجام فعالیتهای چم‌هدفمند و برنامه ریزی شده خواهد بود .

صفحه 19:
[۵۵00 ادامه : به عقيده صاحب نظران درهدایت سازمان باید به سه عامل اصلی ذیل توجه نمود. ‎١‏ - رهبرى ۲- انگیزش 3 ۳- ارتباطات

صفحه 20:
3 کنترل یا ند يا نظارت: سنجش ۱ وعد 9 ۳ مر ‎cake‏ بت است ‘ و بايد صورت [۵۵00

صفحه 21:
ادامه : فرایند کنترل را در چهار مرحله بیان می کنیم : ۱- تعبین استانداردها - ملاک و معیارها ۲- سنجش عملکرد با استانداردها ۳- تشخیص انحرافات و تحلیل علل آنها ۴- اقدامات اصلاحی [۵۵00

صفحه 22:
تعریف کسب و کار : از کسب و کار تعاریف متفاوتی شده است . درواژه نامه آکسفورد کسب و کار به معنی خرید و فروش و تجارت آمده است .

صفحه 23:
[۵۵00 تعریف عام: حالتی از مشغولیت است که بطور عام فعالیت هایی از قببل تولید و خرید کالاها و خدمات با هدف فروش را به منظور کسب سود در بر می كيرد .

صفحه 24:
ویژ گیهای اصلی کسب و کار : ۱- فروش با انتقال کالاها و خدمات ۳- تکرار معاملات و فروش ۳- انکیزه سود

صفحه 25:
طبقه بندی کسب و کار (در کشورهای صنعتی) : ۱- بنگاه های خرد )1-9 58( ۲- بنگاه های کوچک (۰-۴۹ نفر) ۳- بنگاه های متوسط (۵۰-۲۴۹ نفر) ۴- بنگاه های بزرگ ( از ۲۴۹ نفر به بالا)

صفحه 26:
طبقه بندى كسب و كار در ايران : ۱- بنگاه های کوچک (۱-۹ نفر) ۲- بنگاه های متوسط (۱-۵۰ نفر) ۳- بنگاه های بزرگ ( بیش از ۵۰ نفر )

صفحه 27:
نكته : در ایسران تعاریف یکدست از طبقه بندی بنگاه ها نشده است » تعار یف وزارت صنایع - مر کز آمار - بانک مرکزی و ... با یکدیگر متفاوت است .

صفحه 28:
طبقه بندی وزارت صنایع : بنگاه های کوچک و متوسط و واحدهای صنعتی و خدماتی که زبر پنجاه نفر کارگر دارنسد را یک طبقه و طبقه دیگر بیش از ۵۰ نفر توصیف می کند .

صفحه 29:
طبقه بندی بانک مرکزی : تمام کسب و کارهای زیر ۱۰۰ نفر را کسب و کار متوسط و کوچک تلقی می کند و بیش از ۱۰۰ نفر را کسب و کار بزرگ تعر یف کرده است .

صفحه 30:
مديريت كسب وكار: مجموعه اى از ابسزارهاى » تكنيكها و دانشى است که وقتی بکار برده شود » كسب و كار را در بهتر نمودن نتایج یاری می نماید.

صفحه 31:
فقدان مدیریت در كسب وكار: موجب ناهماهنكى » انحراف از هدف » اقلاف وقت و انرژی و باعث ضرر و زیان در كسب و كار خواهد شد.

صفحه 32:
عا مل موفقيت در كسب و كار: هيج عاملى به اندازه مديريت صحیح » منطقی و عقلائی ( دانش محور) موجب رشد و شکوفائی فعالیت و استعدادها در کسب و کارنخواهد شد .

صفحه 33:
مدل هاى كسب وکار : در زمان هاى مختلف با نامهاى كوناكون مطرح بوده است . در نهايت تمام مدلهاى كسب وكار ناشى از لزوم شكل كيرى زنجيره ارزش در يك كسب و كارهستند

صفحه 34:
شکل گیری زنجیره ارزش : آقای مایکل یورتر دانشمند آمریکائی و صاحب نظر در مباحث مدل کسب و کار شکل گیری زنجیره ارزش را درسه بخش مطرح کرده است :

صفحه 35:
بخش اول : فعالیتهای مسرتبط با درست کردن چیزی مانند طراحی » خرید مواد خام » ساخت و تولید » که یک بخش از زنجیره ارزش است .

صفحه 36:
بخش دوم : فعاليتهاى مرتبط با فروش » جستجو و يافتن مشترى » داد و ستدهاى فروش و توزيع »بخش ديكرى از زنجيره ارزش است .

صفحه 37:
بخش سوم : پشتیبانی عملسات » نظیسر منسابع انسانسی و زیرساخت ها و توسعه فناوری و تکنولوژی » بخش دیگر زنجیره ارزش است .

صفحه 38:
مدل كسب و كار: مدل كسب و كار جارجوبى براى خلق بول و ثروت است . ابن جارجوب مشخص مى كند يك بنكاه جه فعاليت هابى را جكونه و درجه زمانى بايد انجام دهد نا مشتريان از آفجه كه بنكاه اراثه مى دهد بهره مند و بنكاه موفق به كسب سود مورد نظر شود .

صفحه 39:
اجزای مدل كسب وكار: ۱- مشتری ۲- ارزش ها ۳- کانالها ۴- ارتباط با مشتری ۵- جریان های در آمدی ع-منابع كليدى ‎١‏ ۷- فعالیتهای کلیدی ۸- مشارکت کلیدی ‎-٩‏ ساختار هزینه ©

صفحه 40:
: ‏مشترى‎ - ١ مشترى قلب هر مدل كسب وكارى را قشكيل مى دهد . هيج شرکتی نمی تواند بدون توجه به مشتری ادامه حیات صهه ۰ در تعریف مدل باید مشخص شود ما برای چه کسانی خلق ارزش می کنیم و مهمترین مشتریان چه کسانی هستند ؟

صفحه 41:
۳- ارزشها : هر ارزش متشکل از بسته ای منتخب از محصولات و بسا خدسات است که نیازهسای یک بخش از مردم جامعه را بر آورده می سازد . بنابراین ارزشها مجموعه یا بسته ای از منافع هستند که شرکت آن را مردم پیشنهاد می دهد ۰

صفحه 42:
۳- کانال ها : مشخص می کنند که بنگاه به منظور ارائه ارزش پیشنهادی چگونه با آنها ارتباط برقرار می کند . کانال های ارنباطی شامل توزبع و فروش وواسطه میان یک بنگاه با مشتریان هستند .

صفحه 43:
وظایف کانالها : ۱- افزایش آگاهی مشتری درباره محصول و خدمات ۳- کمک به مشتری برای ارزیابی ۳- فراهم کردن امکان خرید ۴- ایجاد اطمینان برای مشتری » برای ارائه خدمات پس از فروش

صفحه 44:
۴ -ارتباط با مشتری : از جمله روابطی است که شرکت با مشتریان خود جهت کسب رضایت مندی بیشتر برقرار می کند . ایسن ارتباط با انگیزه های جذب مشتری - حفظ مشتسری - افزایش میزان فروش صورت خواهد كرفت . 0

صفحه 45:
۵- جریان های در آمدی : مجموعه اقداماتی که طبق برنامه برای بنگاه ایجاد درامد می کند. اگر مشتری را قلب مدل بپذیریم جریان درآمدی شریان های آن را تشکیل می دهند .

صفحه 46:
چند راهکار برای ایجاد جریان در آمدی : ۱- فروش حقوق مالکیت یک محصول ۲- حق استفاده از یک خدمت خاص ۳- حق عضویت با ارائه خدمات به مشتريان ۴- اعطاء امنیاز (لیزینگ » وام و.....) ۵- اعطاء نمابندگی مجاز با کارگزاری

صفحه 47:
۶- منابع کلیدی : در یک بنگاه منابع مالی » منسابع فیزیکی » منسابع معنوی » منسابع انسانی از مجموعه با ارزش تربن امکانات مسدل كسب و كار محسوب مى شوند .

صفحه 48:
۷- فعالیت های کلیدی فعاليت هاى كليدى يك بنكاه بايد منطبق بر موضوع فعالیت اصلی که بر اساس آن کسب و کار دایر شده است اجرایی گردد

صفحه 49:
۸- مشارکتهای کلیدی : مشارکت بسا سایر بنگاه ها بسا افراد برای کاهش ريسك ؛ استفاده از امکانات اقتصادی سایر افراد برای تولید با عرضه بیشتر و گسترش بازار و نهايتاً ایجاد کسب وکارهای جدید صورت می گیرد ۰

صفحه 50:
4— ساختار هزينه : هزینه ها در یک سازمان ثابت و متفیر هستند یک بنگاه بساید بنحوی بسرنامه ریزی نماید تا بتواند حداکثر بهره مندی از صرف هزینه انجام شده را کسب نماید نا بنواند با موفقیت ‎of‏ خود را ادامه دهد .

صفحه 51:
نتيجه یک بررسی : با بررسی مقدماتی که در بنگاه های افتصادی صورت گرفته است ۰ اکثر آنها بدلیل بالابودن سطح هزینه نسبت به در آمد زیان ده هستند . بخشی از علت زیان ده بودن آنان مربوط به عدم حضور مدیر کار آمد و عدم دقت در برنامه ریزی بنگاه می باشد .

صفحه 52:
برنامه ریزی مدل کسب وکار: ۱ برنامه ریسزی یعنی بررسی وضعیت موجود » ترسیم وضعیت مطلوب و نحوه تلاش در جهت رسید از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب .

صفحه 53:
پرسش های مهم برنامه ریزی : ۱- این مدل کسب وکار در کجا قرار دارد ؟ ۲- به کجا باید برود ؟ ۳- چگونه باید رفت ؟ پاسخ دقیق و بررسی شده پرسشها باعث حرکت صحیح در بنگاه خواهد شد . [۵۵00

صفحه 54:
استراتژی تدوین مدل کسب و کار : همانطور که می دانیم مدل کسب و کار درواقع یک نظریه و راهکار کسب و کار محسوب می شود که باید چهاربخش اصلی داشته باشد .

صفحه 55:
بخش های اصلی تدوین استراتژی ۱- استراتژی اصلی : عناصر استسراتژی اصلی شامل چشم انسداز » ماموریت کسب و کار » محدوده بازار و محصول است .

صفحه 56:
۲- منابع استراتژیک : شامل ویژگی های اصلی ‏ دارایی های اصلی و فرایندهای اصلی است .

صفحه 57:
۳- ارتباط مشتریان : شامل پیساده سازی و پشتیبانی » اطلاع رسانی » ارتباطات و ساختار قیمت گذاری و نجوه عرضه است .

صفحه 58:
۴- شبکه ارزش : شامل تأمین کنندگان - شر کاء و همکاران تجاری در کسب و کار است .

صفحه 59:
طرح کسب و کار : یک طرح تجاری شامسل تمام جزئبات یک حرفه با شغل است . ‎pled aS‏ جزثبات مربوط به شغل با حرفه در آن شرح داده شده است .

صفحه 60:
[۵۵00 موارد مهم که در طرح کسب وکار مورد توجه قرار میگیرد: الف : تحلیهای مالی و اقتصادی ب : تحلیهای رقابتی ج : نحوه سنجش اهداف د : راهکارهای عملکردی و نتایج قابل انتظار از طرح ۰ سایر مواردی که باعث شفافیت در اجرای طرح ۳ میشود

صفحه 61:
تعریف طرح و مدل در کسب وکار مدل : نشان دهنده این است که جه فعالیتی . در جه زمينه ایی به چه صورتی در چه زمانی انجام ميشود تا با استفاده از منابع بتوان خلق ارزش کرد 0 طرح: نقشه راه است و نشان میدهد یک کسب و کار چگونه بر اساس مدل پیاده و اجرا میشود . طرح و مدل همواره مکمل یکدیگر هستند.

صفحه 62:
بطور کلی دو نوع کسب و کار وجود دارد 7 الف : كسب و كار تجاری دراين نوع كسب و كار معمولا با تعيين شخصيت حقوقى انتفاعى بر اساس نظريه سرمايه كذار اقدام ميشود 7 ب: كسب و كار غير تجارى دراين نوع فعاليت معمولا جنبه تجارى فعاليت مورد توجه نمى باشد و فعاليت غير انتفاعى است مانند فعاليت هاى علمى / ادبى / امور خيريه و سوه

صفحه 63:
منابع انسانی در کسب و کار: یکی از مهمترین سرمایه های هر کسب و کار نیروی انسانی شاغل در آن فعالیت می باشد . جذب و نگهداری و رشد نیروهای انسانی برای حضور مور در بازار دارای اهمیت ویژه ای است .

صفحه 64:
ار کان اصلی منابع انسانی : ۱- جذب و حفظ فیروی انسانی ۲- ایحاد انگیزش در شاغلین ۳- انجام آموزش های ضمن خدمت ۴- ارزیابی عملکرد شاغلین

صفحه 65:
مدیریت بازاریابی در كسب و کار : مسدیریت بازاریسابی یعنی تجسزیه و تحلیل » برنامه ریزی » اجراء و کنترل برنامه ها جهت ایجاد » اراثه و حفظ فسرایند دادوستسد سود آور با خسریداران به منظوردست بایی به اهداف سازمان .

صفحه 66:
نکته : مسدیریت بازاریابی در کسب و کار را می توان بطو ركلى بدين صورت تعريف كرد که شامل اداره كردن تقاضائيست كه آن هم به نوبه خود در بركيرنده مديريت حفظ رابطه با مشترى مى باشد .

صفحه 67:
تعریف کلان بازاریابی : بازاریابی عبارت است از تأمین رضایت مشتسری به شیسوه ای سودآور ؛ تأمین و ایجاد ارزش برای مشتری به نحوی که اهداف دوگانه (جلب مشتری - حفظ مشتری ) را دربر بگیرد .

صفحه 68:
چهار متغیر بازاربابی : ۱- محصول ؟- قيمت ۳- توزیع ۴- توسعه

صفحه 69:
۱- محصول : الف : تنوع محصول ب : کیفیت ج : طرح کالا د: مشخصات (تر کیبات) ه : نام تجاری و : بسته بندی - اندازه © ز: تضمین و خدمات

صفحه 70:
۲- قیمت : الف : لیست انواع قیمت یک محصول ب : تحقیقات ج : جوائز د : اقساطی ۰ اعتباری

صفحه 71:
۳- توزیع : الف : کانالهای عرضه ب : سيد كالا ج : ميزان موجودى ه : ميزان قوزيع © و:حمل ونقل

صفحه 72:
۴- توسعه : الف : تبلیغات ب : تنوع در شرایط فروش ج : توسعه مراکز عرضه د: افزایش فروش 9 ۵ : روابط عمومی ( ارتباط با مشتری )

صفحه 73:
تحقیقات در بازاریابی : اين تحقيقات معمولاً از طرق ذيل صورت ميكيرد : ‎-١‏ مشاهده مستقيم ۲- آزمایش از نحوه عرضه (انواع بسته بندی) ۳- تجزیه و تحلیل اطلاعات خرید مشتربان (نظر سنجی) ۴ تحقیقات میدانی 9 ۵- مصاحبه با مشتری

صفحه 74:
استراتژی های رشد : برای رشد و توسعه کسب و کار سه استراتژی تعریف شده است : ۱- استراتژی افقی ( نوع یک ) ۲- استراتژی عمودی ( نوع دو) ۳- استراتژی محصول و مشتری جدید ( نوع سه )

صفحه 75:
#یعنی ارائشه کالا بسا خدمات موجسود بسه مشتسریان حديد. در ایسن موقعیت باید بفکر جذب مشتری جدید بود که با انجام تبلیسخ - تسوسعه نماینشدگی - کاهش قیمت و امثالهم می توان موفق شد .

صفحه 76:
۲- استراتژی رشد عمودی : /ارائه کالا با خدمات جدید به مشتریان قبلی . در ایسن موقعیت می بایست به فکر ایجاد محصولات یا خدمات جدید بود . هر نوع آوری در هر سطحی می تواند در حفظ مشتربان موّثر واقع شود .

صفحه 77:
۳- استراتژی محصول و مشتری جدید : 7/ارائه محصولات يا خدمات جدید » به مشتریان جدید. دراین موقعیت هم نسو آوری و هم بسافتن محصول جدید مورد توجه فرار می گیرد . ایسن استراتژی قدری دشوار است و بايد بنحوى انجام شود كه مشتريان قديم از بين فروند .

صفحه 78:
مدل های در آمدی کسب و کار : ‎-١‏ فروش مستقیم ‏۲- خدمات پس از فروش ‏۳- فروش غیرمستقیم محتوی ‏۴- تأمین مالی برای خرید محصول ‏۵- دریافت سریع - پرداخت تأخیری 0 ۶- حقوق مالکیت معنوی ‎

صفحه 79:
ادامه : ۱- فروش مستقیم : عرضه مستقیم محصول بدون وابسته به مشتریان بازار هدف که باعث ایجاد نقدینگی کم هزینه برای بنگاه یا سازمان خواهد شد . ۲- ارائه خدمات پس از فروش : ارائه خدمات پس از فروش بعداز دوره گارانتی به مشتریان که باعث افزایش در آمد خواهد شد .

صفحه 80:
ادامه : ۳- فروش غیر مستقیم محتوی : | مجله تبلیغات که معمولا در درب منسازل توزیسع | مى كردد هيجكونه هزينه اى از دريافت كننده دريافت نمى كنند » بلكه تبليغ كننده داخسل مجله هزینه آنرا پرداخت نموده است .

صفحه 81:
ادامه : صورت مستقیسم مبلغی را پرداخت نمی کند به عنسوان فروش غیر مستقیم محتوی اطلاق خواهد شد .

صفحه 82:
ادامه ؛ ۴- تأمین مالی برای خرید محصول : به مشتریان وفادار بنگاه که علاقمند خرید محصول می باشند » درصورت تمابل انها پیش ثبت نام انجام و وجه دربافت میشود» پس ازمراجعه مشتسری در زمان تعیین شده محصول تحویل شود .

صفحه 83:
ادامه : ۵- دریافت سریع - پرداخت تاخیری : بنحوی برنامه ریزی شود که در تحویل محصول به مشتربان تسریع گردد و وجه آن اخذ می گردد . از طرف دیگر برای تأمین مواد اولیه با تآخیر وجه مواد را پرداخت می نمایند .

صفحه 84:
ادامه : ۶- حقوق مالکیت معنوی : وقتسی یک بنگاه مجموعه فعالیتهای تحقیقاتی و توسعه را هدايت مى كند و منجر به اختسراع يا اكتشاف مى شود» بس از ثبت آن در مسراجع ذى صلاح مى تواند براى واكذارى آن به شخص ديكر مبلغ امتیاز واگذاری اخذ نماید .

صفحه 85:
بهره وری در کسب وکار : بهسره وری یعنی رابطه قابل سنجش بین تولید و عوامل آن که بر این اساس راندمان و بازدهی میزان فعالیت قابل سنجش خواهد بود .

صفحه 86:
تعریف عمومی بهره وری : عبارت است از استفاده موّثر از منابع » سرمایه » زمیسن » مواد اولیه » انسرژی » اطلاعات » زمان و نیروی کار در تولید کالاها و خدمات مختلف .

صفحه 87:
تعریف بهره وری به زبان ساده : بهره وری نشان دهنده نتایچ حاصل از کار یک سیستم در قبسال استفاده از منسابع و امکانات است ۰

صفحه 88:
سطوح بهره وری : ‎-١‏ بهره ورى در سطح كاركنان ‏۲- بهره وری در سطح سازمان ‏۳- بهره وری در سطح بخش اقتصادی ۴- بهره وری در سطح ملی

صفحه 89:
آشنائی با تعاریف مختلف از بهره وری ؛ بسا تعاریف گوناگسونی که از بهره وری در جسوامع مختلف شده است » هسریک از گسروههای اجتماعی دیدگاه و نگرش متفاوتی نسبت به بهره وری داشته و بسرای هریک از طبقات دارای مفهوم و کاربرد خاصی است .

صفحه 90:
بهره وری از دید گاه کاررکنان و کار گزاران: ۱- کار در محیط مرقب و پاکیزه ۲- کار در محیطی که تعادل و تناسب بین کار و حقوق و دستمزد را رعایت کند ۳- کار در محیطی بدور از تبعیض

صفحه 91:
ادامه : ۴- کار در محیطی که به مهارت و استعداد اهمیت داده می شود . ۵- کار در فضایی که دارای آرامش و امنیت شغلی باشد . ۶- کار در محیطی که ارتقفاء مستقل در آن منطبق بر ضوابط صورت پذیرد .

صفحه 92:
بهره وری از دیدگاه مصرف کننده : ۱- تهیه محصول با خدمات با حداقل قيمت ۲- تهیه محصول يا خدمات با حداکثر کیفیت ۳- تهیه محصول با خدمات دارای پشتیبانی خدماتی

صفحه 93:
بهره وری از دیدگاه تولید کنندگان : ۱- بهره وری در سرمایه گذاری مناسب و تولید بیشتر و سودآوری معقول ۲- توسعه سهم بازار ۳- رقابت در بازار اقتصادی سالم ۴- کیفیت محصول مرغوبتر ۵- کسب رضایت مصرف کننده

صفحه 94:
بهره وری از دیدگاه دولنها : ۱- رفاه و آسایش و زندگی بهتر مردم ۲- ایجاد فرصت های شغلی مناسب ۳- ایجاد شرایط مناسب برای دسترسی به کالا و خدمات فراوان

صفحه 95:
بهره وری از دیدگاه ملتها : |- عمران و آبادانی بیشتر ۲- افزایش سطح اشتغال ۳- کاهش تورم - تثبيت قيمتها ۵- ارائه خدمات آموزشی و درمانی رایگان ۶- توزیع عادلانه ثروت ۷- ایجاد شرایط مناسب امنیت و آسایش

صفحه 96:
بهره وری از دیدگاه مهندسین: ۱- انجام کار با سرعت حداکثری ۲- انجام کار با کیفیت و با هزینه کمتر

صفحه 97:
بهره وری از دیدگاه : الف - دانشمندان : انجام کار هوشمندانه و آگاهانه ب - اقتصاددانان : افزایش تولید ناخالص ملی ج - مدیران : دستیابی به همه چیز با هم

صفحه 98:
woo'yoryoquiezeu" مفهومی جامع از بهره وری : 5 صرفاً یک معیار اقتصادی و مالی نیست الزاماً کار یشتر نیست الزوماً سخت تر كار كردن نيست 2 جه هست ؟ یک نگرش برای عقلانى كردن فعاليتهاست جلوگیری و کاهش کارهای بیهوده است به معنای هوشمندانه کار کردن است

صفحه 99:
woo'yoryoquiezewmmm ادامه : کم مصرف کردن نیست زندگی فقط برای کار نیست جلوگیری از کارهای مورد علاقه نیست تجمل گرایی نیست درست و بجا مصرف كردن هست استفاده صحیح از عمر برای زندگی بهتر و متعالی تر هست بهره وری مناسب از مواهب طبیعی هست ایجاد محیطی مناسب و شاداب با استفاده از امکانات موجود هست

صفحه 100:
PARA ‏سح‎ ‎woo'yoryoquiezeu" نفع طلبی فردی نیست استنما ار و بهره کشی از زیردستان نیست قرا كرفتن در جايكاه خود در جامعه جامعه هست همکاری و مشار کت برای منا ارى و 2 ناف ارکت برای شت افع مشترک هست

صفحه 101:
منابع مورد استفاده ؛ ۱- کتاب مدیریت کسب و کار و بهره وری ۲- کناب اصول و مبانی کسب و کار ۳- کتاب مدل های کسب و کار ۴- کتاب خلق مدل کسب و کار ۵- کتاب چار چوبی برای موفقیت در کسب و کار ۶- کتاب بازاریابی و مدبریت بازار ۷- کتاب ایجاد و توسعه کسب و کار ۸- کتاب بهره وری و تحلیل آن در سازمان آقای مهدی سعیدی کیا - خانم فیروزه آقای سید مهدی سعیدی کیا موسه خدمات رسا آقاى غلامرضا توکلی - آقای بابک وطن آقای محمد اعرابی - آقای رضا آرمانپور آقای محمد بلوريان آقای سيد محمد سلجوقى خانم شهنام طاهرى موفق باشيد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان