صفحه 1:

صفحه 2:
8 ۸۰ ۱ مراقبت خانواده محور از کودک ۹ طی بیماری و بستری شدن سس«

صفحه 3:
spine aise att Me 7 واکنشهای کودکآن « غالبا بیماری و بستری شدن در بیمارستان اولین بحرانی است که کودک مواجه می شود. ۱ ‎ses eee,» Lage‏ تسه بحران ها تا از بیماری و بستری شدن حساس می باشند. میا * تنش نشان دهنده یک تغییر در وضعیت عادی سلامتی و کارهای متداول محیطی است. * کودکان دارای مکانیسم سازشی محدود جهت حل عوامل تنش زا می 31 *واکنش های کودکان نسبت به این بحران ها تحت اف ای تجربه قبلی با بیماری» جدایی یا بستری شدن در بیمارستان ... است.

صفحه 4:
5603۳310 ‏الاب جدایی‎ anxiety 7 EE Oe a) > ١ ‏ركان بین ۱۶2۳۰ مامه است.‎ olay. Ls — cee ey ‏مرحله نومیدی‎ -۲ 0

صفحه 5:
۰ a ‏گریه کودک با صدای بلند‎ * ' ‏برای دسترسی به والدین داد و فریاد می کند‎ * 7 ‏از توجه به فرد ديكرى خوددارى كرده و غم آنان‎ * ‏قال تس‎ ‏اين رفتار‎ * * كودك ممكنست بطور مداوم معترض باشد و زمانيكه از نظر جسمى خسته شود ساكت شود. که سس جند ساعت تا چند روز ادامه دارد. * با نزدیک شدن فرد ناآشنا. با صدای بلند تر اعتراض خواهد کرد.

صفحه 6:
رای ۱ ee ‏فعالیت کودک کاهش می یابد.‎ * ‏نسبت ه بازی يا غذا بی علاقه بوده و از دیگران دورى م ی‎ * ‏کودک غمگین به نظر می رسد.‎ * * تنها و بی تفاوت است. * مشخصه اصلی رفتان افسردگی و غم و ماتم است.

صفحه 7:
10 تس اعتنایی ‎aS‏ ارفاك انكار تأميذه مى شود. ‎ ‏* اين مرحله زمانى رخ مى دهد كه كودك بمدت د ‏(هفته ها و روزها) از والد جدا باشد. ‏* كودك با فقدان والد سازكار شده و نسبت به محيط و بازى با ديكران علاقه نشان داده و به نظر مى رسد ارتباطات جديد تشكيل داده است ولى اين خوشحالى ظاهرى است و فقط براى تسكين درد عاطفى است. ‏* كودك خودكرا شده و به اشياء اهميت زيادى قائل مى شود.

صفحه 8:
ا 7 کودکی * بيشترين عاملى كه سبب اضطراب جدایی می شود. بستری شدن در ا نان است. 9 * عدم تمايل به انجام کارهای متداول روزانه از قبیل غذا خوردن» خوابیدن یا دفع و سیر قهقرایی به سطح نسبتا ابتدایی تکامل رایج می ۳ باشد. کج خلقی. ‎oe‏ کردن خود یا رفتارهای دیگر ممکنست ‎is‏ ‏تظاهراتی از خشم یا حتی پاسخ فیزیولوژیک نسبت به استرس باشد.

صفحه 9:
‎AN‏ کودکی ‎(yw G95 az 51%‏ مدرسه عموما بهتر می توانند با جدایی کنار ‏بیایند. استرس ناشی از بستری شدن. ممکنست نیاز آنها را نسبت به ۱ آمنیت و راهنمایی والدینی زیاد نماید. ‏* كودك سن مدرسه ممكن است نياز و تمايل به راهنمايى والدين يا یا حمايت از يك فرد بالغ داشته باشند ولى تمايلى براى اظهار آن ‏ندارند. ‎ ‏* به این دليل كه هدف براى دسترسى به استقلال براى آنها بسيار مهم ‎eas Seine Clie Mgt js cul‏ ‏يا وابسته به نظر برسد. ‎

صفحه 10:
‎vo 8,‏ کودکان پس از بستری در ‎١‏ بيمارسلتان * كودكان كوجكتر ناره گیری از والدین: ممکنست از چند دقیقه تا چند روز باشد. ‎i‏ ‏غالبا با رفتارهای وابستگی ادامه می یابد: گرایش به چسبیدن به والدین» نیازمند توجه والدین. مخالفت شدید با هر گونه جدایی. ترس ها و کابوس های شبانه. مقاومت از رفتن به تخت. بیداری در شب. گوشه ‎ee oe‏ اسباب بازی. قهقرایی در مهارتهای یاد گیری شده جدید (مثلا استفاده از لگن) ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
Pip Sos oe ‏دلسردی که متعاقبا با وابستگی شدید به والدین نشان می دهند.‎ ‏خشم نسبت به والدین‎ ‏حسادت نسبت به دیگران (مثلا خواهر و برادر)‎ . سین

صفحه 12:
ييل والدین به بستری شین کودک د ‎Op lew ۸,‏ * تقریبا همه والدین نسبت به بیماری و بستری شدن کودک خود واکنش دهند. به خصوص اگر بیماری ناگهانی و جدی باشد. : * ترس, اضطراب و یاس احساسات رایجی است که توسط والدین ابراز می شود. ترس و اضطراب ممکن است ارتباط با جدیت بیماری و نوع پروسیجرهای " "۲ طبی مورد اشته باشد. ۰ عالیا معدار زیادی از اصطراب در ارتاط با اسب ودرا پروسیجرهای مختلف است. * احساس یاس غالبا مربوط به فقدان اطلاعات در ارتباط با پروسیجرها و درمان هاء آشنا نبودن به قوائین و مقررات بیمارستان» غیر صمیمی بودن پرسنل و ترس از پرسش سوالات است. ‎ ‎= ‎ ‎ ‎

صفحه 13:
* مداخلات باید بر نکات ذیل تمرکز داشته باشد: ۳ ‏برطرف کردن با به,جداقل وساندن استرسورهای ناشل/از جدابی. از‎ ٩ ‏دست دادن کنترل و آسیب بدنی و درد کودکان‎ ۲ تامین راهکارهای حمایتی خاص براى اعضاى خانواده مثل ‎7١‏ ||( ارتباطات خانواده و فراهم كردن اطلاعات

صفحه 14:
‎spt r‏ یاابه بحفاقل رسانیّدن جدایی ‎od wy cle ple chee ht. ees sale ‏‘ ‏* اکنون در بیمارستان ها اجازه داده می شود که خانواده در تمام مدت بستری در بیمارستان حضور داشته باشند. ‎ ‏* اکثر بیمارستانها فلسفه مراقبت خانواده محور را پذیرفته اند ‏۴ این فلسفه نقش تکمیل کننده خانواده در زندگی کودک تشخیص داده و آنان را به عنوان بخش اساسی در مراقبت از کودک و تجربه بیماری می داند. ‏تاکید بر این است که خدماتی ارائه شود که نشان دهنده ارزش مشارکت بین تیم مراقبت کودک و خانواده را نشان دهد. فراهم کردن یک تخت و یک صندلی, واحد آشپزخانه و ملاحظات دیگر می تواند جو مطبوعی برای ‎ually‏ ایجاد نماید.

صفحه 15:
رن * مفهوم مراقبت خانواده محور را می وان در هر جایی برقرار نمود. اولین چیز ضروری نگرش پرسنل نسبت به والدین است. ۱ * یک نگرش منفی نسبت به تشریک مساعی والدین می تواند موانعی در ات مشارکتی ایجاد نماید. ارتباطات مشارکتی ایجاد نما: سم * آن دسته از پرسئل بیمارستان که به وابستگی مداوم والد. ‎BANS apse‏ می دهند محیطی را فراهم می سازند که والدین به عنوان مراقبت کنندگان فعال تشویق شوند. *استفاده از مدل تفت تردن بن ترش راان یی او بر توانایی والدین تمرکز کرده و راه هایی از نظر ارتقا رشد و کارکرد خانواده حویا شد بنابراین والدین در مراقبت از کوک احساس انم ۰ ۰ ۱

صفحه 16:
رای برای کاستن اثرات جدایی q ۳۱ ‏که وال اب ناپذیر است باید از راهگارهای منعده جهت به‎ aida ١ ‏ادن ارات جدایی موقت در کودکان استفاده کرد.‎ Bye ‏ایده آل است كمبيعا وار سيت براو ردن قیازهای کودک اعد‎ * ‏پرستار باید یک تاریخچه از برنامه های متداول روزانه اخذ کند. میا‎ * ۱۲ ۲۱ ‏پرستاری که از کودک مراقبت می کند باید از رفتارهای جدایی کودک‎ * ‏جدایی ممکنست به همان نسبت برای والدین سخت باشد خصوصا هنگامی که‎ * ‏آنها رفتارهای ناشی از اضطراب جدایی را درک نمی کنند.‎ ‏برای جلوگیری از اعتراض فوری, والدین در مورد ترک کردن ممکنست دروغ‎ * Oe ‏بكويند با حرکت بنهانی کنند در اینضورت کودک اطمای‎ ‏از ترک مجددا حضور بيدا خواهدد كرد زیرا کف یک عامل بلاتکایفی و۰‎

صفحه 17:
ان نوپا و خردسالان درک خیلی محدودی از زمان دارند. ز أرتباطا يده مى شود مثلا خوّردن شام زمانی است كه يدر ب ‎Poss ۸‏ * خانواده باید علت رفتن و زمان بازگشت را بر اساس رویدادهای پیش بینی شده به کودک بگویند. ۰ * نی کودک ۹و تسمل غب تین خیلی ۰ بتابراین والدین ملاقات متناوب کوتاه داشته باشند. ‎hee‏ ‏* محیط ناشناس همچنین سازش کودک نسبت به جدایی را تشدید می کند, * اگر والدین حضور ندارند. وسایل مناسبی که مربوط به خانه می باشد در کنار کودک باقی بگذارند مثل پتو اسباب بازی * کمک به کودکان که تماس های عادی خود را ‎PEGI als was Leia‏ درسهاء ملاقات با دوستان» تلفن...

صفحه 18:
گزآزاد ی حر کت کودکان کوچکتر نسبت به هر نوع محدودیتی واکنش نشان مي دهند. 1 ‎See‏ محکم نکهداشتن کودک به هنكام رك كيرى — براى يروسيجرهاى دردناك علاقه والدين بايد از نظر کمک. مشاهده یا تار در جارج رای و عوامل محیطی ممکنت حرکت را موه ارد كباشت 5ك در تخت قرار دادن در محیط ایزوله: کرکره پنجره را بالا نگه داریم» اسباب بازی»

صفحه 19:
* ثبات در کارهای روزانه: تغییر در برنامه روزانه نوپایان و بدو خردسالی حاكى از استرس است. 9 * شيوه اى كه مى تواند كسستكى برنامه متداول روزانه را به حداقل برساند برقراری یک برنامه روزانه است. ۲ * اين رويكرد برای کودک بیمار سن مدرسه و نوجوانی که مفهوم زمان را در

صفحه 20:
x, ۸۰ ٩ * تشویق به استقلال تشویق برای داشتن کنترل» حفظ استقلال و مراقبت از خود اهمیت دارد. .۰ ‎ees gl coal‏ + فعالیتهایی ‎ieee ols aspera!‏ زندگی» سلامت و تندرستی شروع کرده و انجام می دهند. 0 كودكان يس از شيرخواركى قدرى فعاليت در اين مورد انجام مى دهند. نوجوانان ترجيح مى دهند هم اتاقى هم سن و سال داشته باشند.

صفحه 21:
/ * ایجاد تفاهم آمادگی پیش بینی شده و دادن اطلاعات می تواند به طور قابل ملاحظه ‏ ۰ در کاهش استرس کمک کرده و از عدم درک جلوگیری کند. . , دادن آگاهی به کودکان در مورد حقوقشان قدری از احساس در ۳9۳۳ فقدان قدرت کاهش می دهد. دادن فرصت انتخاب و تصمیم گیری ارائه اطلاعات در حد درک

صفحه 22:
* پیشگیری پا به حداقل رسانیدن صدمه بدنی: پس از سپری ‎co‏ دوره شیرخوارگی, تقریبا تمامی کودکان از صدمه ‎J‏ ‏بدنی ناشی از ناقص شدن, تغيير تصوير ذهنى از بدنء ناتوانى يا مرك مى 7 ۱ — تغییر شیوه کار با توجه به گروه سنی و ترس از آسیب بدنی: ترمومتر زیر بغل بجای مقعدی از آنجایی که نوپایان و خردسالان نسبت به حد و مرز بدنی درک ضعیفی دارند. استفاده از بانداژها ممکنست کمک کند. اندازه بانداژها برای کودکان این رده سنی اهمیت دارد. هر چه بانداژ ‎oe‏ آسيب:بيشتراست

صفحه 23:
9 دا 9 كودكان بزلإكتر از آسيب بدنى با منشا درونى و برونى مى ترسند. ! مثال کود ن مدرسه از اهمیت قلب آگاه بوده و از پروسیجر واقعی بیش از درد بخیه و اسکار ممکنست بترسند. * باید پروسیجر را با لغات ساده توضیح داد.

صفحه 24:
x, 7 شدای فلت سای مساسب تکاملی يك هدف اوليه در مراقبت يرستارى از كودكى كه در بيمارستان بسترى 1 می شود. به حداقل رساندن تهديد عليه تكامل كودك است. کودکانی که مکررا در بیمارستان بستری می شوند در خطر تاخیر ‎rel:‏ می باشند. در اين صورت پرستار باید فرصت هایی برای کودک از نظر شركت در فعاليت های مناس تكامل به وجود أورد و خا 5ر5 00م كونه اى تجهيز نمايد كه موانع اثر بخشى در ييشرفت تكامل كودك را به حداقل برساند. بازی نقش حیاتی در تکامل كودك دارد. آموزش حین بستری

صفحه 25:
بش از بازی و فعالیت ,های,توصیفی جهت به حداقل رسانیدن استر بازی مهمترگی عنصر زندگی کودک و وسیله خیلی موثر در کنترل استرس بدلیل اینکه بیماری و بستری شدن سبب بحران در زندگی کودک می شود و ‎BN‏ ۳ 2 ‏های لاف فرسایی در بر ذارده بروز دادن ترس ها و اطراب ها ط‎ hall 1 ‏این استرس ها به وجود ی .آورد:‎ oe ‏کودکانی که بازی می کنند به طور مثبت سازش می یابند.‎ بازی امر اساسی در سلامتی ذهنی» عاطفی و اجتماعی کودکان است. — اتاق بازی در بیمارستان سبب کاهش استرسورهای ناشی از بستری شدن می گردد. اتاق بازی مکانی امن است که امکان انجام پروسیجر دردناک افراد ناآشنا وجود ندارد.

صفحه 26:
‎cle calls‏ تفریحی ‎x, ‎/ ‏2 نوعی از بازی را می توان برای تفریح و سرگرمی استفاده کرد. ‏ولى بايد بر اساس سن کودک. علاقه و محدودیت های او در نظر گرفته ۱ شود. کودکان کوچکتر از اسباب بازی های رنگی ۰ وسايل ريتم دار... لذت مى ۳ برند. ‏کودکان بزرگتر فعالیت های انفرادی آرام. جدول, کتاب... ‏وجود بازی های الکترونیکی» تلویزیون, فیلم در اتاق بیمارستان ابزار مفید برای مشغول کردن کودک است. ‏اسباب بازی های مورد مصرف در کودکان ایزوله باید پس از استفاده نی گرد

صفحه 27:
x, / * به حداکثر رسانیدن فواید بالقوه بستری شدن در بیمارستان گر چه بستری شدن در بیمارستان معمولا حاکی از استرس برای کودکان . ۲ و خانواده آنهاست در عين حال فرصتی برای تغییر مثبت در کودک و اعضای خانواده است. — ۱- تشویق ارتباطات والدین-کودک بحران بیماری می تواند والدین را از نیازهای کودکان باخبر سازد. بستری شدن در بیمارستان سبب می شود تا والدین فرصتی جهت فراگیری رشد و تکامل کودک خود بيابند. درک سیر قهقرایی در کودکی که استرس دارد و این امر سبب افزایش بصيرت خانواده شده و آنها بهتر می توانند از کودک خود حمایت کنند.

صفحه 28:
7 و ایجاد فرصت آموزشی برای مثال بستری شدن کودک مبتلا به دیابت سبب می گردد که کودک و خانواده راجع به بیماری دیابت اطلاع پیدا کنند. ۳- تشویق تسلط بر خود تجربه مواجه شدن با بحرانی مثل بیماری و بستری شدن. کنار آمدن موفقیت آمیز با آن و نیل به بلوغ فکری می تواند فرصتی برای کسب تسلط پر خود باشد. کودکی که جراحی شده است ممکنست به دیگران بگوید که چیز مهمی نبود. اين امر سبب اتخاذ تصمیمی و استقلال و کسب اعتماد به نفس در وی شده است و مفتخر به کسب چنین تجربه و پیشرفت است. —

صفحه 29:
۴- اجتماعی شدن بستری شدن در بیمارستان می تواند فرصت خاصی برای کودکان از نظر اجتماعی شدن به وجود آورد. گرچه اين مساله خودبخود رخ نمیدهد. پرستاران می توانند محیطی را جهت حمایت از کودک ترتیب دهند ۳ انتخاب معقول یک هم اتاقی که کودک دوست جدید بیدا ‎MES‏ 5 حمایت از اعضای خانواد» اسطادح مرافیت علواده مسوره کانون تمر ور مراف ار 55 را مي کند زیرا که مراقبت از کودکان بدون در نظر داشتن کل حالواده به عنوان موکل امکان پذیر نیست.

صفحه 30:
: ‏حمایت خانواده محور شامل‎ q ‏حمایت عاطفی: حضور والدین در کنار کودک‎ - ۰ ‏حمایت مذهبی: ترتیب دادن حضور یک فرد مذهبی‎ - ‏پذیرش ارزش های فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی و قومیتی: برای برخی‎ - ‏افراد بیماری هایی که تظاهرات بیرونی ندارند بیماری تلقی نمی شود.‎

صفحه 31:
اع تامین اطلاعات بیماری. درمان و پیش آگهی وضعیت عاطفی و جسمی کودک نسبت به بیماری و بستری شدن ‏ واکنش های احتمالی اعضای خانواده نسبت به بحران —

صفحه 32:
ی بستزی شدن در بیمارستان * استدلال برای آماده کردن کودکان برای تجربه بیمارستان و پروسیجر های مربوطه بر این است که ترس از ندانسته ها بیش از دانسته ها می ۱ باشد. بنابراین دادن آگاهی می تواند سبب کاهش ترس شود. * اهداف مشاوره قبل از بستری شدن: — ۱- جلوه دادن بیمارستان برای والدین و کودکان به عنوان مکانی حاکی از ترس کمتر ۲- برقراری جو مثبت و ارتباط حاکی از اعتماد بین پرسنل بیمارستان و اعضا خانواده

صفحه 33:
بر آماده کرن*برای بسترّی در بیمار ,۸ کی ام رای بستری شدن دربیتارستان اهر رایس ۲۳ ولی استاندارد همگانی در اين مورد وجود ندارد. ۲ * برخی از برنامه های پذیرش روی آمادگی گروهی قبل از بستری شدن تاکید دارند در حالیکه برخی دیگر ممکنست بصورت فردی این کار زا 7۳ انجام دهند. * جریان آمادگی شامل گشت در بیمارستان؛ نشان دادن عروسک هاء بازی با اسباب بازی و وسایل واقعی بیمارستانی می باشد.

صفحه 34:
‎Be‏ یزی برای ككشت در بیمارستان ‏* باید از مکان های بیمناک محیط خودداری کرده ‏اتاق انتظار والدین» ایستگاه پرستاری» اتاق نهارخوری» 7 ایشگاه.. بتا به نوع پروسیجر کودک ‏* اتاق رادیولوژی» آز ‎

صفحه 35:
حّیت از کودک و خانواده در جریان ‎ABs‏ ‎١‏ به بیماژستان ‎ ‏* معرفی پرستار به کودک و خانواده ‏۴آشنا کردن کودک و خانواده با تسهیلات اتاق: تلویزیون» زنگ اتاق» تخت ۱ * معرفی واحدها: اتاق بازی» سرویس بهداشتی ‏* استفاده از برچسب هویت — ‏* توضیح مقررات بیمارستان: ساعت ملاقات ‏* کنترل علایم حیاتی» فشار خون. قد و وزن ‏* کسب تاریخچه ‏* گرفتن نمونه در صورت نیاز ‏* کمک به متخصص جهت معاینات فیزیکی ‏* صدا زدن کودک با اسم که توصیه می شود از کلماتی مثل عزیزم استفاده نشود

صفحه 36:
‎ste‏ زای کودک و خانواده در ب ‏عوامل تنش زای فیزیکی: ‏درد و ناراحتی (تزریقات» خونگیری از ورید. لوله گذاری در نای» ساکشن» 0 تعویض پانسمان و سایر پروسیجرهای مهاجم) ‏بی حرکتی (استفاده از محدود کننده های حرکتی؛ استراحت در 92 محرومیت از خواب ‏عدم توانایی برای خوردن و آشامیدن مایعات ‏تغییر در عادات دفع

صفحه 37:
* عوامل تنش زای محیطی محیط ناآشنا صداهای ناشناس صدای وسایل مانیتورهتلفن. ساکشن؛ ونتیلات) صدای پرسنل (راه رفتن» صحبت کردن» خندیدن) نور ثابت

صفحه 38:
ب 1 - ‎oh) eis Jala‏ فقدان محیط خلوت ‎J‏ ‏عدم برقرای ارتباط در صورت لوله گذاری دلواپسی و رفتار والدین * عوامل تدش زای اجتماعی ارتباطات گسسته در خانواده و دوستان دلوایسی در مورد از دست دادن مدرسه. کار ۰ مر بازی

صفحه 39:
رل 4 7 خانگی * اکثر بیمارستان ها نیاز به نوعی برنامه ریزی برای ترخیص دارند. ؟ اغلب شامل آموزش خانواده برای تداوم مراقبت و پیگیری در منزل است. * در صورتيكه اين كار تيمى انجام كيرد نتايج مطلوب تر است. — * یک يزشك يا يرستار متخصص غالبا هر دو مسئوليت را به عهده مى كيرد. * يرستاران افراد كليدى در شروع فرايند ترخيص و مشاركت با ديكران در مورد طرح و اجرا مى باشند.

صفحه 40:
5 طرح ترخیص ‎sly‏ مراقبت خانگی باپد با بررسی تمایلا ۴ خانواده در گرفتن مستتولیت انجام گیرد. ایده آل است حدألق,دو ب فرد مهارتهای مراقبت خانگی را یاد بگیرند. ‎te Lome‏ آمادکی زرای ترخیص با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت انجام کی 5 این اهداف باید با توجه به نیازهای جسمی و روانی کودک و خانواده ۰ انجام گیرد. * ارزیابی و حمایت مداوم: ارزیابی بخش حیاتی در طرح ترخیص است. 7 آموزش ساده تا حرفه ای خانواده بنا به بیماری کودک

صفحه 41:
or * گرچه توانایی سنجش درد در کودکان به طور شگفت آوری در سالیان اخیر شرفت كرده استء بررسى درد در كودكان بغرنج و جالش آور شده است. 5 * توانایی کودک در پاسخ به درد همزمان با رشد شناختی و زبانی تغییر می ‎ae‏ — * شیرخواران کوچک: رفلکس موضعی کشیدن ناحیه تحریک * شیرخواران بزرگتر: پاسخ موضعیء گریه. فشار دادن محرک به سمت دورتر * کودکان کوچکتر: گریه و جیغ, ابراز کلامی(اذیت کردن) عدم همکاری. درخواست خاتمه کار. چسبیدن به والدین بر مد رسد ‎clas‏ موارد بالا+ طفره‌رفتن

صفحه 42:
۶ رفتارهای مختل مثل آواسازی. حالت صورت و حرکت بدن توام با درد باشد. می : * اين رفتارها در ارزيابى درد شيرخواران و كودكان با مهارتهاى ارتباطى محدود موثر است.

صفحه 43:
يقاس بررسی سور دک درد در کودکان ب جهره در هم _رفتهء قفل شدن فک, چانه لرزان لکد ررن قوسی شکل شدن بدن به سختی آرام مى شود شکلک, آخم مضطرب, بیقرار بيج و تاب خوردن ثاله كهكاهى با لمس تسكين مى يابد صفر فقدان عكس العمل در وضعيت طبيعى يا بت آرام دراز کشیده خواب يا بیدار بدون یه خشنود. سست مورت ‎١‏ ل ساق ها aS قابليت تسكين

صفحه 44:
‎clo CO‏ و ‎ep 3 1‏ فیزیولوژی * يارامترهاى فيزيولوزيك: تعداد ضربان قلب و تنفسء فشار خون» عرق الف دست سسلح کورتیزول, اكسيزن ‎fell aaa Gla oS‏ كل ۰ ۱۳ به تنش است. * اینها پاسخ لوکالیزه نسبت به درد نیست ولى مى تواند اطلاعات ۱۳۳2 در مورد سطح کلی آشفتگی کودکانی که دجار درد هستد ۳ ۳۰ * معیارهای فیزیولوژی برای شیرخواران و کودکان فاقد تکلم مفید است. * این معیارها قادر به تشخیص بین پاسخ فیزیکی به درد و سایر تنش ها

صفحه 45:
‎pay ۸‏ خود گزازش لفك جات درد با حالت صور تم طور معتول د, ۲ ‏سالكى برقرار مى شود. 0 * مقياس هاى بررسى درد توسط جهره مى تواند شدت درد. اثر يا هر دو ‏را بسنجد به خصوص هنكامى كه دريك سمت جهره داراى تبسم و ‏سمت دیگر چهره دارای اشک وجود داشته باشد.

صفحه 46:
1 si is PAIN ASSESSMENT TOOL ۱ 01234567894 I ooo 3۳3۹ = he Covare Worst Pain No Pain Mild Moderate Severe ۷ Possible 0 1-3 4-6 7-9 10

صفحه 47:
۸ ونم دارویی#درد شیدرج غالبا با ول راب و استرس است. وی از شیوه های غیر دارویی مثل انجراف فک کسب آرامش جلمی و روانی؛ 1 تحریک پوستی راهکازهای آنازشی فراهم کرده که می تواند درک در را کاسته هرد را قایل تحمل. سبب کاهش اضطراب و افزایشن"قاثیر ضد دردها با کا تون مورد نیاز شود. * این مداخلات بی خطر و غیر تهاجمی بوده و اکثرا فعالیت های مستقل پرستاری است. * استراتفی منتخب باید مناسب سین کودیک و شدت درد باشد. ن در پتو (لانه سازی) Cee ‏بغل کردن کانگرویی‎ *

صفحه 48:
ار درد با اسشتفاده از دارو 8 ۸/۱ * گرچه پرستاران تجویز دارو را به عهده ندارند ولی آگاهی از اصول اساسی کمک می کند که به خوبی دستورات ضد درد را انجام دهند ‎7١١‏ ‏* غیر مخدرها: تیلنول. پاراستامول استامینوفن * داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی: آسپرین, ایبوپروفن — * داروهای حاوی مخدر: استامینوفن کدنین, فنتانیل. هیدرومورفون * داروهای ضد اضطراب: میدازولام» دیازپام

صفحه 49:
7 * ضد درد مخدر پتدین» در خط اول کنترل درد استفاده نمی شود. متابولیت های آن محرک سیستم عصبی مرکزی است که می تواند ۱ ا ا 0 شديد عضله. تكان خوردن, آشفتگی. لرزش و تشنجات شود. مصرف آن در کودکان بیش از سایر مخدرها ۰ سبب هذیان می شود. یک اشتباه تکراری در کوشش برای کنترل بهتر درد. داروی ضد درد است. چنانچه مخدری مثل مرفین يا فنتانیل استفاده شود به ندرت مساله مربوط به انتخاب دارو می شود و برعکس مسئله می تواند مربوط به دوز نامناسب باشد.

صفحه 50:
ب روش صحیح تجویژ دارو 6 / * یک روش پیشرفته در تجویز ضد درد استفاده از پمپ درد است. برای کودکان ۵-۶ ساله که از نظر جسمی قادر به فشار دادن دکمه باشند. 5 * تجویز دارو از طریق اپی دورال: گذاشتن سوند در سطح کمر یا خاجی. در روش ایس ورال بايد طی ۲۳ساعت تداد و ‎esr‏ ۰ ۳۳۰ هشیاری کنترل گردد. استفاده از کرم لیدو کائین که به خوبی در پوست نفوذ می کند. ‎UMby stuff 35,‏ 959 داروی لیدوکائین با محلول اپی نفرین ‏که بی حسی پوستی بمدت ۱۰ دقیقه ایجاد ‎ge‏ کند. از اين روش در ‎lk pat 5‏ رن ارجا راسظلتمدي تبره ‎

صفحه 51:
7 ۲۳۱ ‏استفاده از دور داوو در حدی‎ PRN ‏متهوم‎ ۳۱ copa که درد را کنترل نماید و به معنی حداقل دوز دارو نیست. ۱ * کنترل پیشگیری کننده درد را بهتر مى توان با انفوزیون مداوم وریدی انجام داد. — * اوج اثر داروی مخدر تزریقی نیم ساعت و خوراکی ۲ ساعت بعد خواهد بود بنابراين زمانيكه بينى مى شود يروسيجرى انجام شود بايد اوج اثر دارو را رمانی پیش بینی کرد که با رویداد دردناک همزمان باشد.

صفحه 52:
3 3 eel ‎se oe ۸‏ ۳۳ کی عارضه جدی اس دا ۰ کیست ۲ ‏تدريج كاهش يافته يا ممكنست ناكهانى قطع شود. 0 ‏* یبوست یک عارضه رایج است . جهت پیشگیری از ملین کننده استفاده ‏گردد. ‏* وابستگی به مخدر در مصرف طولانی مدت (۱۰ روز) ممکنست رخ ‏دهد. علائم ترک طی ۲۴ ساعت پس از قطع ناگهانی شروع و تا ۷۲ ‏ساعت به اوج خود می رسد. ‎Bee a eee ‏استفراغ. کرامپ شکمی

صفحه 53:
7 9 نت * اصول درمان وابستگی جسمی مرفین: ۱- دوز را به تدریج کم کنید. ۳- بمدت ۲ روز نصف دوز قبلی را هر ۶ ساعت استفاده کنید. ۰ ۳-هر ۲ روز ۲۵ دوز مصرفی را کاهش دهید این برنامه را ادامه دهید تا زمانیکه دوز به ۰/۶ میلیگرم بر حسب وزن برسد و پس از مصرف ۲ روز دارو را كاملا قطع كنيد.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
25,000 تومان